اقدامات بحث برانگیز طارمی و جهانبخش؛ سنگ تمام غیرفوتبالی کاپیتان‌ها برای قلعه‌نویی و رفقا

به نظر می‌رسد مهدی طارمی و علیرضا جهانبخش فراموش کرده‌اند که به عنوان بازیکنانی ملی‌پوش باید تمام هدف‌شان خشنودی مردم باشد، نه رضایت یک شخص؛ ولو اینکه آن فرد سرمربی تیم ملی باشد!
کد خبر: ۱۲۶۵۵۸۵
|
۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۱ 15 October 2024
|
2316 بازدید
|
۲

اقدامات بحث برانگیز طارمی و جهانبخش؛ سنگ تمام غیرفوتبالی کاپیتان‌ها برای قلعه نویی و رفقا

در فوتبال ایران بسیاری از موارد اصولی و پایه ای دستخوش تغییر شده و از جمله آنها مفهوم ارزشمندی چون جایگاه ملی‌پوش است. بازیکنانی که در یک جمع محدود به نام تیم ملی قرار می‌گیرند قرار است نماینده‌های یک ملت باشند و تمام هم و غم‌شان باید خشنودی و جلب رضایت مردم باشد نه منافع یک فرد!

به گزارش سرویس ورزشی تابناک، حدود دو ماه پیش بود که انتشار ویدیویی از علیرضا جهانبخش و مهدی طارمی، خبرساز شد و البته انتقادهایی را هم به همراه داشت. کاپیتان‌های تیم ملی در مدرسه فوتبال امیر قلعه‌نویی که در منطقه مرفه‌نشین سعادت‌آباد تهران است حاضر شدند و با تعریف و تمجیدهایی خاص(!)، اقدام به تبلیغ این مدرسه فوتبال انجام دادند. در این میان بگذریم که امیر قلعه‌نویی بارها در مصاحبه‌های مختلف در سالیان گذشته تأکید کرده افتخار می‌کند بچه نازی‌آباد است، اما مدرسه فوتبال خود را نه در مناطق جنوب شهر که در منطقه‌ای با طبقه اجتماعی خاص دایر کرده است.

اقدامات بحث برانگیز طارمی و جهانبخش؛ سنگ تمام غیرفوتبالی کاپیتان‌ها برای قلعه نویی و رفقا

واقعیت این است که از هر زاویه‌ای به تبلیغ مدرسه فوتبال سرمربی حال حاضر تیم ملی توسط ستاره‌های تیم ملی بنگریم، با نکته‌ای اصولی و منطقی مواجه نمی‌شویم، چه بسا اینکه شائبه‌ها و ابهاماتی هم به وجود می‌آید؛ همین که علیرضا جهانبخش ماه‌هاست تیم باشگاهی ندارد و همچنان عضو حاضر اردوها و نفر اصلی ترکیب تیم ملی است. مسئله عجیب‌تر اینکه به نظر می‌رسد چنین اقداماتی تبدیل به رویه شده و کاپیتان‌های تیم ملی در خدمت قلعه‌نویی و رفقا هستند!

در جدیدترین موضوع، طارمی و جهانبخش و البته اکثر ملی‌پوشان با انتشار یک متن مشترک در استوری اینستاگرام خود از رضا حدادیان، مالک باشگاه نساجی مازندران که مالک شرکت هواپیمایی وارش هم هست، تشکر کردند. تیم ملی دو روز پیش با پروازی اختصاصی با هواپیما این شرکت راهی امارات شد و نکته اینجاست که رضا حدادیان جزو دوستان امیر قلعه‌نویی است و ارتباط نزدیکی با سرمربی تیم ملی فوتبال دارد.

آنچه قابل توجه است، اینکه اگر فرد یا شرکتی با توجه به امکاناتی که در اختیار دارد بتواند به ورزش ایران خدمت کند و در مواقع لزوم یاریگر تیم‌های ملی و ملی‌پوشان باشد، بسیار هم ارزشمند است، اما اگر قرار بود از حدادیان تشکر شود، این وظیفه بازیکنان تیم ملی نیست و بهتر بود مسئولان فدراسیون فوتبال چنین رویکردی داشته باشند. از سویی نباید شرایط به گونه‌ای شود که خدمات مالک شرکت هواپیمایی که مالک یکی از تیم‌های حال حاضر در لیگ برتر (نساجی) هم هست، ایجاد شائبه و ابهام کند. به خصوص که پیش از این شاهد اتفاق مشابهی میان فدراسیون فوتبال و محمدرضا زنوزی که مالک شرکت هواپیمایی آتا و باشگاه تراکتور است، بوده‌ایم.

اقدامات بحث برانگیز طارمی و جهانبخش؛ سنگ تمام غیرفوتبالی کاپیتان‌ها برای قلعه نویی و رفقا
با تمام این اوصاف جایگاه و شأن تیم ملی و بازیکنانی که افتخار پوشیدن این پیراهن نصیب‌شان می‌شود، باید حفظ شود و وظیفه بازیکنان است که اقدامات شائبه برانگیز پرهیز کنند. در این میان عجیب است که مسئولان فدراسیون به عنوان متولی اول فوتبال کشور هم نظارتی روی مناسبات ندارند و برایشان مهم نیست که برخی اتفاقات چه تأثیری روی نگاه مردم و افکار عمومی می‌گذارد.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲
بنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
به نظر شما هم فراموش کرده اید که دشمنی قدیمی شما با قلعه نویی به نفع منافع ملی نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
دیسیپلین که وجود ندارد بهم ریخته هم هست. سیر قهقرایی آغاز کرده و فقط کنجکاوم کجا به ته برخورد خواهد کرد
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟