تیم ملی فوتبال ایران با رنگ و بوی امارات؛ لژیونرهایی در همین حوالی!

لیست جدید تیم ملی فوتبال که ۲۷ بازیکن منتخب امیر قلعه‌نویی را شامل می‌شود برای دو دیدار حساس پیش‌رو برابر ازبکستان و قطر اعلام شد که مرور این فهرست حاوی حقیقت ناراحت کننده‌ای است.
کد خبر: ۱۲۶۴۲۵۹
|
۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۱ 07 October 2024
|
1126 بازدید

تیم ملی فوتبال ایران با رنگ و بوی امارات؛ لژیونرهایی در همین حوالی!

به گزارش سرویس ورزشی تابناک، امیر قلعه نویی و شاگردانش که مرحله سوم و پایانی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ را با دو پیروزی مقابل قرقیزستان و امارات آغاز کرده‌اند، در فیفادی پیش رو دو جدال سخت و حساس مقابل ازبکستان و قطر خواهند داشت. ملی‌پوشان ابتدا پنجشنبه هفته جاری در تاشکند ازبکستان به میدان می‌روند و سپس روز سه‌شنبه، بیست‌وچهارم مهرماه در مشهد میزبان تیم قطر هستند.

در این شرایط، دیشب فهرست تیم ملی که ۲۷ بازیکن منتخب امیر قلعه‌نویی را شامل می‌شود، اعلام شد. در میان اسامی دعوت شده به تیم ملی برای اردوی پیش‌رو، ۱۰ بازیکن لژیونر هستند و خارج از مرزها فوتبال‌شان را ادامه می‌دهند. البته اگر علیرضا جهانبخش که در حال حاضر بدون تیم است و گفته می‌شود، قطعاً در اروپا فوتبالش را ادامه خواهد داد در نظر بگیریم، یک بازیکن دیگر به این تعداد اضافه می‌شود. براساس آخرین خبرها کاپیتان تیم ملی به زودی پای قرارداد خود با جنوآ ایتالیا را امضا خواهد کرد.

با این اوصاف نگاهی به تیم‌های ۱۰ لژیونر فوتبال‌مان، حاوی حقیقت ناراحت کننده‌ای است. اینکه جز مهدی طارمی هیچ بازیکن دیگری در سطح اول فوتبال دنیا حضور ندارد و از آن بدتر اینکه بخش مهمی از آنها که ستاره‌های تیم ملی هم محسوب می‌شوند، ار اروپا دل کنده و لیگ امارات را انتخاب کرده‌اند.

در شرایط فعلی، ۵ ملی‌پوش از لیگ امارات به اردو اضافه می‌شوند، سه بازیکن از لیگ روسیه، یک بازیکن از لیگ لهستان و یکی هم از سری آ ایتالیا. نکته حائز اهمیت اینکه لیگ فوتبال روسیه در شرایط عادی هم جزو لیگ‌های درجه چندم اروپا محسوب می‌شود و حالا هم که مدتی است تحت تحریم قرار دارد. از سویی براساس آخرین رده‌بندی، لیگ فوتبال امارات در رده چهارم آسیا قرار دارد و لیگ برتر فوتبال ایران صاحب جایگاه ششم است.

تیم ملی فوتبال ایران با رنگ و بوی امارات؛ لژیونرهایی در همین حوالی!

فهرست جدید تیم ملی برای دو مسابقه مقابل ازبکستان و قطر:

دروازه‌بان‌ها: علیرضا بیرانوند (تراکتور)، سید پیام نیازمند (سپاهان)، سید حسین حسینی (استقلال)
مدافعان میانی: علی نعمتی (فولاد)، شجاع خلیل‌زاده (تراکتور)، محمد دانشگر (سپاهان)، محمدامین حزباوی (سپاهان)، محمدمهدی زارع (گل‌گهر سیرجان)
مدافعان راست: صالح حردانی (سپاهان)، آریا یوسفی (سپاهان)
مدافعان چپ: میلاد محمدی (پرسپولیس)، سید ابوالفضل جلالی (استقلال)
هافبک‌ها: سعید عزت‌اللهی (شباب الاهلی)، محمد کریمی (سپاهان)، محمد قربانی (اورنبورگ)، سامان قدوس (کلباء امارات)، امید نورافکن (ملوان)، محمدجواد حسین‌نژاد (دینامو ماخاچ قلعه)
وینگرها: محمد محبی (روستوف)، مهدی ترابی (تراکتور)، مهدی قایدی (کلباء)، علیرضا جهانبخش (بدون تیم)، علی قلی‌زاده (لخ پوزنان)، امیرحسین حسین‌زاده (تراکتور)
مهاجمان: مهدی طارمی (اینتر)، سردار آزمون (شباب الاهلی) و شهریار مغانلو (کلباء)

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟