واکنشهای بین المللی به تجاوز اسرائیل به خاک ایران؛

مقام صهیونیست: فرصت حمله به تاسیسات هسته ای ایران از دست رفت!/ عربستان، امارات و قطر محکوم کردند/ انگلیس از ایران خواست «پاسخ ندهد»

تجاوز رژیم صهیونیستی به حریم ایران محکومیت بین المللی را به همراه داشته است.
کد خبر: ۱۲۶۷۸۹۹
|
۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۸ 26 October 2024
|
13584 بازدید
|
۹

به گزارش سرویس بین الملل تابناک، بامداد امروز شنبه پدافند هوایی در نقاطی اطراف تهران فعال شد و شواهد نشان می‌دهد هدف‌هایی را در آسمان منهدم کرد. پس از آن «دنیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از حمله هوایی به ایران در واکنش به عملیات وعده صادق خبر داد و پدافند هوایی ایران نیز فعال شدن در چند نقطه را تایید کرد. در ادامه این رویدادها، حریم هوایی ایران، عراق و اسرائیل بسته شد.

عربستان تجاوزگری رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

عربستان سعودی ضمن محکومیت حمله نظامی رژیم صهیونیستی علیه ایران، این اقدام را نقض حاکمیت ایران و مغایر با قوانین و عرف بین‌المللی دانست.

ریاض بر موضع ثابت خود در لزوم پایان دادن به تنش‌های منطقه‌ای و جلوگیری از گسترش درگیری‌ها تأکید کرد و اعلام داشت این تنش‌ها امنیت و ثبات کشورهای منطقه و ملت‌ها را تهدید می‌کند.

ترکیه تجاوزگری اسرائیل علیه ایران را به شدت محکوم کرد
۱۴۰۳/۰۸/۰۵ - ۱۴:۳۸

در پی تجاوزگری بامداد امروز(شنبه) رژیم صهیونیستی علیه ایران، وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای این اقدام را به شدیدترین شکل ممکن محکوم کرد.

در این بیانیه ضمن محکومیت شدید تجاوزگری رژیم صهیونیستی علیه ایران آمده است: اسرائیل که در غزه در حال نسل‌کشی است و قصد الحاق کرانه باختری(اشغالی) را دارد و هر روز غیرنظامیان را در لبنان می‌کشد(به شهادت می‌رساند)، منطقه ما را در آستانه جنگی بزرگ‌تر قرار داده است. پایان دادن به اقدامات تروریستی که اسرائیل در منطقه مرتکب شده، به مسئولیتی تاریخی جهت ایجاد امنیت و صلح بین‌المللی بدل شده است.

در بخش دیگری از این بیانیه می‌خوانیم: ما از جامعه بین‌الملل می‌خواهیم تا به منظور اجرای قانون و توقف کابینه نتانیاهو، به قید فوریت اقدام کند. به نوبه خودمان، کشور ترکیه، بر این مساله تاکید می‌کنیم که خواستار جنگ، خشونت و بی‌قانونی بیشتر در منطقه‌مان نیستیم. به منظور برقراری مجدد صلح در خاورمیانه، بر کشورهای منطقه و بازیگران خارج از منطقه ضرورت دارد که رویکردی منطقی و عاقلانه در پیش بگیرند.

ادامه سرخوردگی مقامات رژیم صهیونیستی از حمله به ایران
۱۴۰۳/۰۸/۰۵ - ۱۴:۰۳

عضو پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) تصریح کرد که عدم حمله اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران مایه تاسف نسل‌های بی شماری خواهد بود.

تالی گوتلیب، عضو کنست با بیان اینکه عدم حمله به ذخایر نفتی ایران یک اشتباه فاحش است، گفت که حمله نکردن به تاسیسات هسته‌ای ایران مایه تاسف نسل‌های بسیاری خواهد بود.

این مقام صهیونیست با بیان اینکه ایران با شلیک موشک‌ها به تمام مناطق اراضی اشغالی، باعث فلج اسرائیل شد گفت، ما این فرصت برای تضعیف شانس ایران جهت تبدیل شدن به قدرت هسته‌ای برای سال‌های متعددی از دست دادیم.

وی با اشاره به اینکه حمله به تاسیسات نظامی معادله توازن وحشت در خاورمیانه را تغییر نمی‌دهد، گفت این حمله که تنها گواه بر توانایی ما است می‌بایست به تعویق می‌افتاد. 

این عضو پارلمان رژیم صهیونیستی تصریح کرد: نگویید که ما با یک حمله مجموعه موشک‌های بالستیک ایران را کاملاً منهدم کردیم. متاسفانه این به منزله تسلیم شدن در مقابل دولت بایدن است که یک لحظه هم به منافع اسرائیل فکر نمی‌کند.

سوریه تجاوز هوایی رژیم صهیونیستی به ایران را محکوم کرد
۱۴۰۳/۰۸/۰۵ - ۱۴:۰۲

وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه‌ای تجاوز هوایی رژیم صهیونیستی به ایران را به شدت محکوم و بر حق ایران برای دفاع از خود تأکید کرد.

وزارت امور خارجه سوریه امروز (شنبه) در بیانیه‌ای اقدام متجاوزانه رژیم صهیونیستی در بامداد امروز علیه جمهوری اسلامی ایران را به شدت محکوم و با ملت و دولت ایران ابراز همبستگی کرد.

در این بیانیه آمده است که ایران به طور کامل حق دفاع از خود را در برابر اینگونه تجاوزات دارد.

ابراز نگرانی شدید مصر نسبت به تجاوز رژیم صهیونیستی علیه ایران
۱۴۰۳/۰۸/۰۵ - ۱۳:۴۰

وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما با نگرانی شدیدی تحولات مربوط به تشدید تنش خطرناک در خاورمیانه را دنبال می‌کنیم که آخرین آن حمله صبح امروز اسرائیل به ایران بود. ما تمام اقداماتی را که امنیت و ثبات منطقه را به خطر می‌اندازد و منجر به شعله ور شدن اوضاع شکننده در منطقه و دامن زدن به وضعیت تنش و تشدید درگیری می‌شود محکوم می‌کنیم.

طبق گزارش روزنامه مصری الیوم السابع، وزارت خارجه مصر اعلام کرد: ما هشدار می‌دهیم که خطرات تشدید تنش کنونی ممکن است به عمد یا در نتیجه محاسبات اشتباه منطقه را به سمت رویارویی خطرناکی بکشاند که امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی را تهدید می‌کند.

مصر تاکید کرد: ما بر موضع خود درباره دستیابی سریع به آتش‌بس در نوار غزه در چارچوب معامله تبادل اسرا به عنوان تنها راه برای کاهش شدت تنش و مبنایی برای برقراری آرامش در این شرایط بحرانی در منطقه تأکید می‌کنیم. همچنین بر آتش‌بس فوری در لبنان و لزوم احترام به حاکمیت لبنان تأکید داریم.

مصر بر لزوم احترام به قوانین بشردوستانه بین‌المللی و منشور ملل متحد، عدم تجاوز به حاکمیت دولت‌ها و احترام به وحدت و تمامیت ارضی آنها تاکید کرد.

واکنش پاریس به تجاوزگری رژیم صهیونیستی
۱۴۰۳/۰۸/۰۵ - ۱۳:۳۴

وزارت خارجه فرانسه بدون محکومیت تجاوزگری رژیم صهیونیستی، از طرف‌های مربوطه خواست «از هرگونه تشدید تنش و اقدامی که می‌تواند زمینه تنش بیشتر در منطقه را فراهم کند، خودداری کنند».

وزیر خارجه آمریکا: مصمم به جلوگیری تشدید تنش اسرائیل و ایران هستیم
۱۴۰۳/۰۸/۰۵ - ۱۳:۱۱

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد: مصمم به جلوگیری تشدید تنش اسرائیل و ایران هستیم.

وزارت خارجه قطر اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه ایران را محکوم کرد
۱۴۰۳/۰۸/۰۵ - ۱۲:۵۳

 وزارت خارجه قطر اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه ایران را محکوم کرد و خواستار خویشتن‌داری از سوی همه طرف‌ها شد.

فرمانده سابق سنتکام: حمله اسرائیل بسیار شرم آور بود
۱۴۰۳/۰۸/۰۵ - ۱۲:۵۰

ژنرال مک کنزی، فرمانده سابق سنتکام به CNN گفت: حمله اسرائیل شرم آور بود. من بارها حتی زمانی که فرماندهی سنتکام را بر عهده داشتم به اسرائیلی ها گفته ام که آسمان ایران غیرقابل نفوذ است و بهترین راه برای حمله به ایران ترور است. ما سلیمانی را ترور کردیم و ثابت کردیم که کشتار فشار بیشتری بر ایران وارد می کند.

ارتش اردن: به هیچ جنگنده‌ای اجازه عبور از آسمان کشور را نداده‌ایم
۱۴۰۳/۰۸/۰۵ - ۱۲:۴۵


ارتش اردن عبور هرگونه هواپیمای نظامی از آسمان این کشور را تکذیب کرد.

یک منبع در نیروهای مسلح اردن گفت که ارتش این کشور اجازه عبور هیچ هواپیمای نظامی از حریم هوایی این کشور توسط طرف‌های درگیر در منطقه را نداده است.

طبق گزارش روزنامه عمون، وی افزود: تشدید تنش‌های نظامی در ساعات گذشته را از نزدیک دنبال کردیم.

این منبع همچنین تاکید کرد: نیروی هوایی اردن به صورت جدی اوضاع را زیر نظر داشت و آماده حفاظت از میهن است.

وی خواستار اخذ اطلاعات از منابع رسمی و عدم اعتماد به شایعات غیر واقعی شد.

حمایت برخی از سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکایی از حمله اسرائیل به ایران
۱۴۰۳/۰۸/۰۵ - ۱۲:۱۶
شماری از قانونگذاران و رهبران جمهوری‌خواه آمریکایی از حملات رژیم صهیونیستی به خاک ایران شدیدا حمایت کردند.
 
پس از آنکه رژیم صهیونیستی حملاتی را در شب گذشته به خاک ایران انجام داد، شماری از قانونگذاران و رهبران جمهوری‌خواه آمریکایی ضمن ابراز حمایت از این اقدام اسرائیل از ایستادگی واشنگتن در کنار تل‌آویو خبر دادند.
 
به گزارش فاکس نیوز، مایک پنس، معاون سابق دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در این رابطه با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس(توییتر سابق) نوشت: آمریکا در کنار اسرائیل ایستاده است.
 
در همین راستا، سناتور تیم کات از ایالت کارولینای جنوبی نیز بر موضع مایک پنس در مورد اسرائیل تاکید کرده و این رژیم را متحد بزرگ آمریکا خطاب کرد. وی در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: آمریکا شانه به شانه‌ی متحد بزرگ خود، اسرائیل در برهه‌های حساس و خطرناک می‌ایستد.
 
سناتور جیمز لنکفورد،سناتور جمهوری‌خواه ایالت اوکلاهاما نیز با انتشار پست دیگری در حمایت از رژیم صهیونیستی نوشت: آمریکا در کنار اسرائیل می‌ایستد.
 
سایر قانونگذاران جمهوری‌خواه آمریکایی نیز با به اشتراک گذاشتن پست‌هایی در شبکه‌های اجتماعی خود از اقدام رژیم اسرائیل در رابطه با حمله به مواضعی در ایران ابراز حمایت کردند.
 
تیم ویلان، نماینده سابق مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت ماساچوست نیز در توییتی ضمن ابراز حمایت از رژیم صهیونیستی مدعی شد که خدا حافظ ارتش و نیروی هوایی اسرائیل باشد. 
جبهه مردمی فلسطین: تجاوز اسرائیل علیه ایران بخشی از تجاوز همه‌جانبه علیه ملت‌های منطقه است
۱۴۰۳/۰۸/۰۵ - ۱۲:۱۵

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین در بیانیه‌ای تاکید کرد: تجاوز رژیم صهیونیستی به ایران جنایتی جدید و بخشی از تجاوز استعمارگرانه همه جانبه علیه ملت‌های منطقه است. ما همبستگی خود را با ایران، ملت و رهبری آن اعلام کرده و از حق کامل ایران برای دفاع از خود و مجازات رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنیم.

طبق گزارش سما، در بیانیه این جبهه آمده است: این تجاوز که با هماهنگی و مشارکت آمریکا انجام شد، در تحقق اهداف خود شکست خورد و ایران حضور و موضع خود را به عنوان بازدارنده دشمن جنایتکار در راستای دفاع از ملت خود و ملت‌های منطقه تقویت کرد.

جهاد اسلامی: حمله به ایران تلاشی نافرجام برای شکست مقاومت در منطقه بود
۱۴۰۳/۰۸/۰۵ - ۱۲:۱۵

در بیانیه جنبش جهاد اسلامی فلسطین آمده است: ما تجاوزات رژیم صهیونیستی که جمهوری اسلامی ایران را هدف قرار داده است به شدت محکوم می‌کنیم و آن را حمله‌ای آشکار به مردم امت اسلام و منطقه و تهدیدی جدی برای امنیت آنها می‌دانیم.

طبق گزارش خبرگزاری شهاب، این جنبش تاکید کرد: تجاوز صهیونیست‌ها به خاک ایران، تلاشی نافرجام برای در هم شکستن نیروهای مقاومت در منطقه است و این تجاوز باعث تقویت آنها خواهد شد.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: ما با ارسال پیام حمایت و پشتیبانی به جمهوری اسلامی ایران، رهبری و ملت آن در زمینه مقابله با این تهاجم، تاکید می‌کنیم که محور مقاومت در برابر این چالش‌ها ثابت قدم خواهد ماند و نیروهای مقاومت در منطقه تا زمان نابودی رژیم صهیونیستی به مبارزه مشروع خود ادامه خواهند داد.

ابراز نگرانی عمان از اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه ایران
۱۴۰۳/۰۸/۰۵ - ۱۲:۱۳

«بدر البوسعیدی» وزیر امور خارجه عمان با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس به اقدام تنش‌زای رژیم صهیونیستی در بامداد امروز (شنبه) را که در آن ادعا می‌کند نقاطی از مراکز نظامی ایران را هدف قرار داده است، واکنش نشان داد و آن را اقدامی متجاوزانه توصیف کرد.

وزیر امور خارجه عمان خاطر نشان کرد: ما از تجاوز صبح امروز اسرائیل به ایران بسیار نگران هستیم. خوشبختانه خسارات وارده محدود به نظر می‌رسد و امیدواریم تلفات جانی نداشته باشد.

وی در ادامه تاکید کرد: زمان آن فرا رسیده است که جهان با نیاز فوری برای رسیدگی به علل ریشه‌ای این بحران، بالاتر از همه اشغال غیرقانونی و وحشیانه سرزمین‌های فلسطینی توسط اسرائیل بیدار شود.

وزارت امور خارجه عمان نیز ساعاتی قبل در بیانیه‌ای تصریح کرد: ما به شدت حمله هوایی امروز اسرائیل علیه جمهوری اسلامی ایران را محکوم می‌کنیم. این حمله نقض حاکمیت ایران و نقض واضح قوانین بین‌المللی است.

همچنین در این بیانیه آمده است که این حمله موجب تشدید تنش‌ها است که دایره خشونت را گسترش می‌دهد و تلاش‌ها برای آتش‌بس و کاهش تنش و مهار بحران‌ها از طریق ابزارهای مسالمت‌آمیز و دیپلماتیک را از بین می‌برد.

وزارت امورخارجه عمان افزود: ما این اقدامات مستمر اسرائیل را که منطقه را به سمت تنش‌ها و بی‌ثباتی بیشتر می‌برد، محکوم می‌کنیم. ما بار دیگر از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم برای توقف تجاوز و پایان دادن به نقض‌های آشکار اراضی کشورهای همجوار منطقه‌ای اقدامی کارآمد اتخاذ کند.

عراق تجاوز رژیم صهیونیستی به ایران را تلاشی برای گسترش درگیری در منطقه دانست
۱۴۰۳/۰۸/۰۵ - ۱۲:۱۲

«باسم العوادی» سخنگوی دولت عراق در این باره اظهار کرد: رژیم غاصب صهیونیستی به سیاست‌های تهاجمی خود و گسترش درگیری در منطقه ادامه می‌دهد و این بار با حمله هوایی که بامداد امروز به ایران انجام داد، دست تجاوز را به سوی جمهوری اسلامی ایران هدایت کرد.

طبق گزارش خبرگزاری واع، وی گفت: عراق پیش از این نسبت به پیامدهای خطرناک سکوت جامعه جهانی در قبال رفتار وحشیانه صهیونیست‌ها هشدار داده بود.

العوادی ادامه داد: عراق تجاوزات رژیم صهیونیستی به ایران را به شدت محکوم و همبستگی و حمایت خود را از جمهوری اسلامی تجدید می‌کند. حملات اسرائیل به ایران تلاشی برای گسترش درگیری در منطقه می‌دانیم.

سخنگوی دولت عراق همچنین تاکید کرد: عراق بار دیگر بر مواضع قاطع و اصولی خود تاکید می‌کند و خواستار آتش‌بس در غزه و لبنان و اقدام جامع منطقه‌ای و بین‌المللی برای حمایت از ثبات در منطقه است.

دولت صنعا تجاوز رژیم صهیونیستی علیه ایران را محکوم کرد
۱۴۰۳/۰۸/۰۵ - ۱۲:۱۱

 دولت صنعا در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما به شدت تجاوز رژیم صهیونیستی علیه ایران را محکوم می‌کنیم و همبستگی خود را با ملت و دولت ایران که به خاطر پایبندی ثابتشان به دفاع از حقوق ملت‌های فلسطین و لبنان در معرض این تجاوز قرار گرفتند، اعلام می‌کنیم.

طبق گزارش المسیره، دولت صنعا تأکید کرد: موضع ایران درباره مسئله فلسطین شناخته شده است و حمایت آن از مقاومت در برابر اشغالگری و تجاوزات اسرائیل چراغ امیدی برای مردم منطقه است.

دولت صنعا تأکید کرد: تجاوز اسرائیل به ایران تلاشی مذبوحانه برای انحراف توجه از جنایات وحشیانه آن و تلاشی ناموفق برای تضعیف محور مقاومت است. ما از ملت عربی و اسلامی می‌خواهیم که در برابر این تجاوزاتی که نه تنها ایران بلکه کل منطقه را هدف قرار می‌دهد، متحد بایستند.

ابراز نگرانی سئول پس از حمله اسرائیل به ایران
۱۴۰۳/۰۸/۰۵ - ۱۲:۰۷

دفتر ریاست‌جمهوری کره جنوبی در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی به ایران اعلام کرد که کارگروهی را برای نظارت شبانه‌روزی بر تحولات منطقه غرب آسیا به کار خواهد گرفت.

دفتر ریاست‌جمهوری کره جنوبی امروز (شنبه) اعلام کرد که رئیس‌جمهور این کشور یون سوک یئول در پی حملات بامداد امروز رژیم صهیونیستی به برخی نقاط ایران، خواستار اقدامات کامل برای حفاظت از شهروندان کره‌ای در ایران و اراضی اشغالی شده است.

وبگاه «کریا هرالد» گزارش کرد، یون در این خصوص گفت «اولویت برتر ما حفاظت از شهروندان کره‌ای (در ایران و اسرائیل) و به کارگیری تمامی اقدامات ضروری به منظور آماده شدن برای وخامت اوضاع است».

دفتر ریاست‌جمهوری کره جنوبی همچنین اعلام کرد که کارگروه نظارت بر وضعیت منطقه غرب آسیا همچنین وظیفه دارد تا برنامه‌ریزی‌های لازم برای اقدامات ضروری را انجام دهد.

عمار حکیم تعدی رژیم صهیونیستی به ایران را محکوم کرد
۱۴۰۳/۰۸/۰۵ - ۱۱:۴۰

رئیس جریان ملی حکمت عراق اعلام کرد: ما تعدی صهیونیستی به چند شهر ایران را محکوم و تقبیح می‌کنیم. ما همبستگی خود را با مردم مسلمان ایران و رهبری حکیم و دولت خردمند آن اعلام می‌کنیم. ما سازمان ملل و شورای امنیت را ترغیب می‌کنیم که قطعنامه‌های قاطعی را برای جلوگیری از رفتارهای ویرانگر اسرائیل علیه امنیت و ثبات ملت‌های منطقه اتخاذ کنند.

واکنش امارات به اقدام تجاوزگرانه رژیم اسرائیل علیه ایران
۱۴۰۳/۰۸/۰۵ - ۱۱:۳۸

امارات متحده عربی حمله رژیم اسرائیل به ایران را محکوم کرد و بر نیاز به خویشتن داری و راه حل های دیپلماتیک برای جلوگیری از تشدید تنش تاکید کرد.

حماس: آمادگی پدافند هوایی ایران قابل تحسین است
۱۴۰۳/۰۸/۰۵ - ۱۱:۳۶

جنبش مقاومت اسلامی حماس اعلام کرد: تجاوز صهیونیستی به ایران نقض آشکار حاکمیت ایران و اقدامی تنش‌زا است که امنیت منطقه و سلامت ملت‌ها را هدف قرار داد.

آمادگی جمهوری اسلامی ایران، پدافند هوایی این کشور و مقابله پدافند ایران با حمله صهیونیستی را که موفق به خنثی‌سازی آن شد، تحسین می‌کنیم.

مقام یمنی: حمله اسرائیل به ایران ضعیف و محدود بود
۱۴۰۳/۰۸/۰۵ - ۱۱:۱۴

 سرتیپ عبدالله بن عامر، معاون اداره ارشاد معنوی یمن، در حساب خود در پلتفرم «ایکس» نوشت: «استودیوهای برخی شبکه‌های عربی به دلیل ضعف این حمله دچار ناامیدی شدند.»

وی افزود: «این نخستین حمله نظامی اسرائیل به یک کشور غیرعربی است، اما به نظر می‌رسد که بسیار محدود و ضعیف بوده است.»

وی خاطرنشان کرد که «هواپیماهای اسرائیلی نتوانستند وارد حریم هوایی ایران شوند و حمله از خارج این حریم صورت گرفته است. دفاع هوایی ایران به سطحی از موفقیت در پاسخ به این حمله دست یافته است.»

این مقام یمنی اعلام کرد: «وقتی ایران از وضعیت تردید خارج شد، این تردید به اسرائیل منتقل شد. پس از حمله اول اکتبر، اسرائیل به حقیقت خود پی برد؛ ابتدا دچار تردید شد، سپس تهدید کرد، اقدام کرد و شکست خورد، و در نهایت اعلام کرد که عملیات پایان یافته است».

نخست وزیر انگلیس از ایران خواست تا «پاسخ ندهد»
۱۴۰۳/۰۸/۰۵ - ۱۱:۰۸

کِر استارمر، نخست وزیر انگلیس با اشاره به تجاوز نظامی بامداد امروز (شنبه) رژیم صهیونیستی علیه ایران، از طرفین خواست تا خویشتنداری کنند!

استارمر در نشستی خبری در «ساموآ» با تکرار ادعای قبلی درباره آنچه «حق اسرائیل برای دفاع از خود برابر حمله ایران» خوانده است، گفت: به همان اندازه روشن است که باید از تشدید تنش در منطقه خودداری و طرفین را به خویشتن‌داری دعوت کنیم. ایران نباید پاسخ دهد!

پاکستان: حمله اسرائیل علیه ایران نقض فاحش منشور سازمان ملل است
۱۴۰۳/۰۸/۰۵ - ۱۰:۲۸

وزارت خارجه پاکستان با انتشار بیانیه‌ای تجاوزگری رژیم صهیونیستی علیه ایران را «به‌شدت» محکوم کرد.

در این بیانیه که در وب‌سایت وزارت خارجه پاکستان منتشر شده، آمده است که «حمله نظامی اسرائیل علیه حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران نقض فاحش منشور سازمان ملل محد و قوانین بین‌المللی است.

در ادامه این بیانیه آمده است که «این حملات مسیر دست‌یابی به صلح و ثبات در منطقه را تضعیف می‌کند و همچنین موجب افزایش خطرناک تنش‌ها در منطقه می‌شود که هم‌اکنون در شرایط ناپایداری قرار دارد.»

به نوشته وزارت خارجه پاکستان «اسرائیل مسئول کامل چرخه کنونی تنش‌ها و گسترش جنگ است.»

بیانیه وزارت خارجه پاکستان در پایان از شورای امنیت سازمان ملل خواسته به نقش خود در «حفظ صلح و امنیت در جهان» پایبند باشد و «گام‌های ضرروی برای پایان‌دادن به بی‌پروایی‌های اسرائیل در منطقه رفتارهای جنایت‌کارانه‌اش» بردارد.

التماس اسرائیل برای پاسخ ندادن ایران
۱۴۰۳/۰۸/۰۵ - ۱۰:۲۵

سه منبع غربی مدعی شدند که رژیم صهیونیستی قبل از حمله به خاک ایران از طریق چند طرف ثالث از ایران خواسته تا این حملات را تلافی نکند.

 وبگاه «آکسیوس» به نقل از سه منبع آگاه گزارش کرد که رژیم صهیونیستی روز گذشته (جمعه) قبل از حمله بامداد امروز (شنبه) از ایران خواسته است که حملات رژیم صهیونیستی را پاسخ ندهد.

این منابع گفته‌اند که پیام رژیم صهیونیستی در واقع تلاش این رژیم برای محدود کردن تبادل حملات بین اسرائیل و جمهوری اسلامی و جلوگیری از تنش‌های گسترده‌تر بوده است.

بر اساس این گزارش، پیام رژیم صهیونیستی از طریق چندین طرف ثالث به ایران منتقل شده است.دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی به درخواست آکسیوس برای اظهارنظر درباره این خبر پاسخ نداده است.

مالزی حمله رژیم صهیونیستی علیه ایران را محکوم کرد
۱۴۰۳/۰۸/۰۵ - ۰۹:۳۳

وزارت خارجه مالزی با انتشار بیانیه‌ای حمله بامداد امروز رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرد.

شبکه آمریکایی NBC: اسرائیل می‌گوید حمله به اهدافی در ایران را کامل کرده است
۱۴۰۳/۰۸/۰۵ - ۰۹:۳۲

به گزارش شبکه آمریکایی NBC، «اسرائیل می‌گوید حمله به اهدافی در ایران را کامل کرده است.» به عبارتی دیگر، تهدیدهای اسرائیل علیه ایران در این نقطه پایان یافت.

المیادین: پدافند هوایی ایران موفق شد اهداف متخاصم را در جنوب و غرب استان تهران ساقط کند
۱۴۰۳/۰۸/۰۵ - ۰۹:۳۲

شبکه المیادین نیز به نقل از خبرنگار خود مستقر در تهران گزارش داد: پدافند هوایی ایران موفق شد اهداف متخاصم را در جنوب و غرب استان تهران ساقط کند.

باراک راوید، خبرنگار آکسیوس: اسرائیل پیش از حمله، به ایران اعلام کرده بود و گفت که پاسخ ندهید
۱۴۰۳/۰۸/۰۵ - ۰۹:۳۰

باراک راوید، گزارش نویس اسرائیلی در رسانه امنیتی آکسیوس نوشت: «اسرائیل پیش از حمله، به ایران اعلام کرده بود و گفت که پاسخ ندهید. اسرائیلی‌ها از قبل برای ایران روشن کرده بودند که به‌طور کلی به چیزهایی حمله می‌کنند و به چه چیزهایی حمله نخواهند کرد.»

پایگاه خبری العهد: رژیم صهیونیستی دست به یک تجاوز هوایی علیه ایران زد
۱۴۰۳/۰۸/۰۵ - ۰۹:۲۹

پایگاه خبری العهد در این خصوص نوشت: رژیم صهیونیستی شب گذشته دست به یک تجاوز هوایی علیه ایران زد. رسانه‌های داخلی در ایران نیز از شنیده شدن صدای چند انفجار در اطراف تهران خبر دادند و در عین حال تاکید کردند که هیچ حمله‌ای علیه فرودگاه‌های امام خمینی (ره) و مهرآباد صورت نگرفته است.

بی‌بی‌سی جهانی: حمله به ایران نشان می‌دهد که اسرائیل ممکن است به هشدارهای آمریکا توجه کرده باشد
۱۴۰۳/۰۸/۰۵ - ۰۹:۲۹

به گزارش بی‌بی‌سی جهانی: «حمله به ایران نشان می‌دهد که اسرائیل ممکن است به هشدارهای آمریکا توجه کرده باشد.» بر اساس این اظهارات، ضعف حمله اسرائیل به ایران کاملا واضح و مشهود است و این رسانه‌ها تلاش می‌کنند دلیل این ضعف را فشارهای آمریکا به رژیم صهیونیستی عنوان کنند.

کاخ سفید: واکنش اسرائیل به ایران، با خواسته های رئیس جمهور امریکا مطابقت داشت
۱۴۰۳/۰۸/۰۵ - ۰۹:۲۵

کاخ سفید اعلام کرد واکنش اسرائیل به ایران، با خواسته های رئیس جمهور امریکا مطابقت داشت.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۵
حالا یکی از اردن بپرسه چه کرد؟ آیا بازم موشک ها یا هواپیما ها رو روی آسمون کشورش زد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۵
متاسفانه 2 تا شهید دادیم تا اینجا!
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۵
قطر را باید پاسخگو کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۵
عربستان فهمید اسقاطیل هیچ چیزی نیست
سریع بیانه داد
پارمیس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۵
حمله به ایران یعنی حمله کفتار به سرزمین شیران
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۵
باید قاطعانه به رژیم کودک کش و متجاوز پاسخ داد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۵
اسرائیل فقط از یک روش می تواند جلوی حمله ایران را بگیرد اینکه سریعا در غزه و لبنان اعلان آتش بس کند و بکلی بدون پیش شرط از غزه خارج شود وگرنه وعده صادق ۳ حتمی خواهد بود
ایران قرار است حملات اسراییل به ایران را کوبنده و گسترده جلوه دهد و شبکه های خارجی هم اینرا تایید می کنند
هر کس گفت حملات اسراییل کوبنده و کاری بوده است بگویید آره بوده است و باید انتقامش هم کوبنده باشد
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۵
اسراییل تمام زورش رو زد الان وقت انتقامه و در نقطه ضعفه
ناشناس
|
Austria
|
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۵
از ترکیه خبری نیست!
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # یحیی السنوار # قیمت طلا # استقلال # پرسپولیس # خلیج فارس # آرین طباطبایی
الی گشت
آخرین اخبار
قیمت امروز آهن آلات