بازتاب بین المللی تجازو اسرائیل به حریم ایران؛

التماس اسرائیل برای پاسخ ندادن ایران/ عربستان محکوم کرد/ انگلیس از ایران خواست «پاسخ ندهد»/حماس: آمادگی پدافند هوایی ایران قابل تحسین است

تجاوز رژیم صهیونیستی به حریم ایران محکومیت بین المللی را به همراه داشته است.
کد خبر: ۱۲۶۷۸۹۹
|
۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۸ 26 October 2024
|
6653 بازدید
|
۵

به گزارش سرویس بین الملل تابناک، بامداد امروز شنبه پیش پدافند هوایی در نقاطی اطراف تهران فعال شد و شواهد نشان می‌دهد هدف‌هایی را در آسمان منهدم کرد. پس از دنیل هاگاری سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از حمله هوایی به ایران در واکنش به عملیات وعده صادق خبر داد و پدافند هوایی ایران نیز فعال شدن در چند نقطه را تایید کرد. در ادامه این رویدادها، حریم هوایی ایران، عراق و اسرائیل بسته شد.

عربستان تجاوزگری رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

عربستان سعودی ضمن محکومیت حمله نظامی رژیم صهیونیستی علیه ایران، این اقدام را نقض حاکمیت ایران و مغایر با قوانین و عرف بین‌المللی دانست.

ریاض بر موضع ثابت خود در لزوم پایان دادن به تنش‌های منطقه‌ای و جلوگیری از گسترش درگیری‌ها تأکید کرد و اعلام داشت این تنش‌ها امنیت و ثبات کشورهای منطقه و ملت‌ها را تهدید می‌کند.

عمار حکیم تعدی رژیم صهیونیستی به ایران را محکوم کرد
۱۴۰۳/۰۸/۰۵ - ۱۱:۴۰

رئیس جریان ملی حکمت عراق اعلام کرد: ما تعدی صهیونیستی به چند شهر ایران را محکوم و تقبیح می‌کنیم. ما همبستگی خود را با مردم مسلمان ایران و رهبری حکیم و دولت خردمند آن اعلام می‌کنیم. ما سازمان ملل و شورای امنیت را ترغیب می‌کنیم که قطعنامه‌های قاطعی را برای جلوگیری از رفتارهای ویرانگر اسرائیل علیه امنیت و ثبات ملت‌های منطقه اتخاذ کنند.

واکنش امارات به اقدام تجاوزگرانه رژیم اسرائیل علیه ایران
۱۴۰۳/۰۸/۰۵ - ۱۱:۳۸

امارات متحده عربی حمله رژیم اسرائیل به ایران را محکوم کرد و بر نیاز به خویشتن داری و راه حل های دیپلماتیک برای جلوگیری از تشدید تنش تاکید کرد.

حماس: آمادگی پدافند هوایی ایران قابل تحسین است
۱۴۰۳/۰۸/۰۵ - ۱۱:۳۶

جنبش مقاومت اسلامی حماس اعلام کرد: تجاوز صهیونیستی به ایران نقض آشکار حاکمیت ایران و اقدامی تنش‌زا است که امنیت منطقه و سلامت ملت‌ها را هدف قرار داد.

آمادگی جمهوری اسلامی ایران، پدافند هوایی این کشور و مقابله پدافند ایران با حمله صهیونیستی را که موفق به خنثی‌سازی آن شد، تحسین می‌کنیم.

مقام یمنی: حمله اسرائیل به ایران ضعیف و محدود بود
۱۴۰۳/۰۸/۰۵ - ۱۱:۱۴

 سرتیپ عبدالله بن عامر، معاون اداره ارشاد معنوی یمن، در حساب خود در پلتفرم «ایکس» نوشت: «استودیوهای برخی شبکه‌های عربی به دلیل ضعف این حمله دچار ناامیدی شدند.»

وی افزود: «این نخستین حمله نظامی اسرائیل به یک کشور غیرعربی است، اما به نظر می‌رسد که بسیار محدود و ضعیف بوده است.»

وی خاطرنشان کرد که «هواپیماهای اسرائیلی نتوانستند وارد حریم هوایی ایران شوند و حمله از خارج این حریم صورت گرفته است. دفاع هوایی ایران به سطحی از موفقیت در پاسخ به این حمله دست یافته است.»

این مقام یمنی اعلام کرد: «وقتی ایران از وضعیت تردید خارج شد، این تردید به اسرائیل منتقل شد. پس از حمله اول اکتبر، اسرائیل به حقیقت خود پی برد؛ ابتدا دچار تردید شد، سپس تهدید کرد، اقدام کرد و شکست خورد، و در نهایت اعلام کرد که عملیات پایان یافته است».

نخست وزیر انگلیس از ایران خواست تا «پاسخ ندهد»
۱۴۰۳/۰۸/۰۵ - ۱۱:۰۸

کِر استارمر، نخست وزیر انگلیس با اشاره به تجاوز نظامی بامداد امروز (شنبه) رژیم صهیونیستی علیه ایران، از طرفین خواست تا خویشتنداری کنند!

استارمر در نشستی خبری در «ساموآ» با تکرار ادعای قبلی درباره آنچه «حق اسرائیل برای دفاع از خود برابر حمله ایران» خوانده است، گفت: به همان اندازه روشن است که باید از تشدید تنش در منطقه خودداری و طرفین را به خویشتن‌داری دعوت کنیم. ایران نباید پاسخ دهد!

پاکستان: حمله اسرائیل علیه ایران نقض فاحش منشور سازمان ملل است
۱۴۰۳/۰۸/۰۵ - ۱۰:۲۸

وزارت خارجه پاکستان با انتشار بیانیه‌ای تجاوزگری رژیم صهیونیستی علیه ایران را «به‌شدت» محکوم کرد.

در این بیانیه که در وب‌سایت وزارت خارجه پاکستان منتشر شده، آمده است که «حمله نظامی اسرائیل علیه حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران نقض فاحش منشور سازمان ملل محد و قوانین بین‌المللی است.

در ادامه این بیانیه آمده است که «این حملات مسیر دست‌یابی به صلح و ثبات در منطقه را تضعیف می‌کند و همچنین موجب افزایش خطرناک تنش‌ها در منطقه می‌شود که هم‌اکنون در شرایط ناپایداری قرار دارد.»

به نوشته وزارت خارجه پاکستان «اسرائیل مسئول کامل چرخه کنونی تنش‌ها و گسترش جنگ است.»

بیانیه وزارت خارجه پاکستان در پایان از شورای امنیت سازمان ملل خواسته به نقش خود در «حفظ صلح و امنیت در جهان» پایبند باشد و «گام‌های ضرروی برای پایان‌دادن به بی‌پروایی‌های اسرائیل در منطقه رفتارهای جنایت‌کارانه‌اش» بردارد.

التماس اسرائیل برای پاسخ ندادن ایران
۱۴۰۳/۰۸/۰۵ - ۱۰:۲۵

سه منبع غربی مدعی شدند که رژیم صهیونیستی قبل از حمله به خاک ایران از طریق چند طرف ثالث از ایران خواسته تا این حملات را تلافی نکند.

 وبگاه «آکسیوس» به نقل از سه منبع آگاه گزارش کرد که رژیم صهیونیستی روز گذشته (جمعه) قبل از حمله بامداد امروز (شنبه) از ایران خواسته است که حملات رژیم صهیونیستی را پاسخ ندهد.

این منابع گفته‌اند که پیام رژیم صهیونیستی در واقع تلاش این رژیم برای محدود کردن تبادل حملات بین اسرائیل و جمهوری اسلامی و جلوگیری از تنش‌های گسترده‌تر بوده است.

بر اساس این گزارش، پیام رژیم صهیونیستی از طریق چندین طرف ثالث به ایران منتقل شده است.دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی به درخواست آکسیوس برای اظهارنظر درباره این خبر پاسخ نداده است.

مالزی حمله رژیم صهیونیستی علیه ایران را محکوم کرد
۱۴۰۳/۰۸/۰۵ - ۰۹:۳۳

وزارت خارجه مالزی با انتشار بیانیه‌ای حمله بامداد امروز رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرد.

المیادین: پدافند هوایی ایران موفق شد اهداف متخاصم را در جنوب و غرب استان تهران ساقط کند
۱۴۰۳/۰۸/۰۵ - ۰۹:۳۲

شبکه المیادین نیز به نقل از خبرنگار خود مستقر در تهران گزارش داد: پدافند هوایی ایران موفق شد اهداف متخاصم را در جنوب و غرب استان تهران ساقط کند.

شبکه آمریکایی NBC: اسرائیل می‌گوید حمله به اهدافی در ایران را کامل کرده است
۱۴۰۳/۰۸/۰۵ - ۰۹:۳۲

به گزارش شبکه آمریکایی NBC، «اسرائیل می‌گوید حمله به اهدافی در ایران را کامل کرده است.» به عبارتی دیگر، تهدیدهای اسرائیل علیه ایران در این نقطه پایان یافت.

باراک راوید، خبرنگار آکسیوس: اسرائیل پیش از حمله، به ایران اعلام کرده بود و گفت که پاسخ ندهید
۱۴۰۳/۰۸/۰۵ - ۰۹:۳۰

باراک راوید، گزارش نویس اسرائیلی در رسانه امنیتی آکسیوس نوشت: «اسرائیل پیش از حمله، به ایران اعلام کرده بود و گفت که پاسخ ندهید. اسرائیلی‌ها از قبل برای ایران روشن کرده بودند که به‌طور کلی به چیزهایی حمله می‌کنند و به چه چیزهایی حمله نخواهند کرد.»

بی‌بی‌سی جهانی: حمله به ایران نشان می‌دهد که اسرائیل ممکن است به هشدارهای آمریکا توجه کرده باشد
۱۴۰۳/۰۸/۰۵ - ۰۹:۲۹

به گزارش بی‌بی‌سی جهانی: «حمله به ایران نشان می‌دهد که اسرائیل ممکن است به هشدارهای آمریکا توجه کرده باشد.» بر اساس این اظهارات، ضعف حمله اسرائیل به ایران کاملا واضح و مشهود است و این رسانه‌ها تلاش می‌کنند دلیل این ضعف را فشارهای آمریکا به رژیم صهیونیستی عنوان کنند.

پایگاه خبری العهد: رژیم صهیونیستی دست به یک تجاوز هوایی علیه ایران زد
۱۴۰۳/۰۸/۰۵ - ۰۹:۲۹

پایگاه خبری العهد در این خصوص نوشت: رژیم صهیونیستی شب گذشته دست به یک تجاوز هوایی علیه ایران زد. رسانه‌های داخلی در ایران نیز از شنیده شدن صدای چند انفجار در اطراف تهران خبر دادند و در عین حال تاکید کردند که هیچ حمله‌ای علیه فرودگاه‌های امام خمینی (ره) و مهرآباد صورت نگرفته است.

کاخ سفید: واکنش اسرائیل به ایران، با خواسته های رئیس جمهور امریکا مطابقت داشت
۱۴۰۳/۰۸/۰۵ - ۰۹:۲۵

کاخ سفید اعلام کرد واکنش اسرائیل به ایران، با خواسته های رئیس جمهور امریکا مطابقت داشت.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۵
حالا یکی از اردن بپرسه چه کرد؟ آیا بازم موشک ها یا هواپیما ها رو روی آسمون کشورش زد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۵
عربستان فهمید اسقاطیل هیچ چیزی نیست
سریع بیانه داد
پارمیس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۵
حمله به ایران یعنی حمله کفتار به سرزمین شیران
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۵
باید قاطعانه به رژیم کودک کش و متجاوز پاسخ داد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۵
اسرائیل فقط از یک روش می تواند جلوی حمله ایران را بگیرد اینکه سریعا در غزه و لبنان اعلان آتش بس کند و بکلی بدون پیش شرط از غزه خارج شود وگرنه وعده صادق ۳ حتمی خواهد بود
ایران قرار است حملات اسراییل به ایران را کوبنده و گسترده جلوه دهد و شبکه های خارجی هم اینرا تایید می کنند
هر کس گفت حملات اسراییل کوبنده و کاری بوده است بگویید آره بوده است و باید انتقامش هم کوبنده باشد
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # یحیی السنوار # قیمت طلا # استقلال # پرسپولیس # خلیج فارس # آرین طباطبایی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات