سرویس اجتماعی «تابناک» ـ علت شلوغی و ازدحام مردم در بانکها، موضوعی است که همه روزه مردم با آن دست و پنجه نرم میکنند و به رغم گسترش خدمات بانکداری الکترونیک در همه بانکها به دلیل برخی امور و زیرساختهای پرمشکل بانکداری الکترونیک در کشور، مردم و مشتریان بانکها، ناگزیر به تحمل صفهای طولانی و ازدحام بانکها هستند.
به گزارش خبرنگار «تابناک»، بررسی و مشاهدات عینی خبرنگاران ما، حاکی است که گذشته از مزیتهای سیستمهای نوبتدهی به مشتریان، به کار نگرفتن همه توان و نیروهای بانکها به ویژه بانکهای دولتی ـ که شامل همه بانکها میشود ـ سبب شده مردم همه روزه با ترافیک در درون بانکها روبهرو شوند.
در همین زمینه، یکی از بینندگان «تابناک» در پیامی آورده است: پس از گذشت چهار ماه، سرانجام توانستم با هزار دردسر مرخصی ساعتی گرفته و برای دریافت کارت عابر بانک به یکی از شعبه های بانک صادرات واقع در خیابان دلاوران (شرق تهران) بروم.
وی در این باره می گوید: به هنگام ورود به بانک، با انبوهی از جمعیت ریز و درشت و پیر و جوان روبه رو شدم و با دیدن آنها آه از نهادم برآمد؛ اما باز با یادآوری لقای رئیس و مدیر و معاون از خیر عطایشان گذاشتم و من هم به انبوه جمعیت ایستاده و نشسته در بانک پیوستم.
اینها همه در حالی بود که در درون بانک دوازده باجه دور تا دور بود، که تنها پنج باجه (در ظاهر) فعال بود و کار می کرد و تنها شانس این بود که خدا را شاکر بود که جایی برای نشستن پیدا شد.
این در حالی است که یکی از دیگر از بینندگان سایت نیز در پیامی دیگر از این دست رویداد و شعبه ای دیگر از بانک ملت واقع در بلوار کشاورز به سایت گله کرده است.
وی نیز در این باره نوشته است، برای انجام کاری بانکی به این شعبه مراجعه کردم. با آنکه چند نفری بیشتر به نوبتم نمانده بود، از بانکی به این وسعت و شمار زیاد کارمندان، دور از ذهن است که برای انجام یک کار کوچک بانکی چیزی حدود چهل دقیقه معطل بمانی. جالب آن که در این میان اگر کارمندی خرده حسابی با رئیس یا ... دارد، آن را هم بر سر ارباب رجوع خسته و وامانده خالی کرده و به تعبیری وی را حواله همکار دیگر با حجم کاری بالا کند؛ یعنی عملا از حدود دوازده باجه، تنها دو تا سه باجه به کار مراجعان رسیدگی کند!
حال بماند که به رغم تأکیدات پی در پی و تبلیغات فراوان نهادها، دستگاهها و ادارات متخلف بر تکریم ارباب رجوع و ... باز هم میبینیم ک در عمده ادارات و نهادها چه خصوصی و چه دولتی که نمود بیشتری دارد، آنچه به آن توجهی نمیشود، تکریم ارباب رجوع و احترام به وقت و زمان و شخصیت مراجعان است که با بیمهری و کملطفی مسئولان و کارمندان روبهرو میشوند.
حال این پرسش مطرح است، تا کی باید با از دست رفتن عمر و زمانمان، شاهد این گونه کوتاهی ها و اهمال کاری ها در سیستم اداری ـ بانکی کشور باشیم؟ به این وسیله خواستار رسیدگی مسئولان امر به امور مردم هستیم.
آخرین اخبار اجتماعی و حوادث
ایران و
جهان را در تابناک اجتماعی بخوانید.