جزئيات چگونگي مرگ یک کوهنورد در ارتفاعات علم کوه

با رها شدن 2 قطعه سنگ بزرگ از بالاي مسير صعود، افراد تيم مجبور به فرار از سر راه ريزش سنگها شدند ولي در آخرين لحظه طي تغيير مسير ناگهاني، يکي از سنگها به طرف 3 نفر از کوهنوردان منحرف شد و در اولين برخورد، يکي از اعضا به نام عليرضا اماني دچار آسيب جدي شد و سپس برخورد قطعات کوچکتر سنگ منجر به آسيب ديدگي اسدا... حبيبي نيکجو از ناحيه پهلو و علي رمضاني از ناحيه پا شد.
کد خبر: ۱۸۷۹۳۳
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۶ 03 September 2011
|
6060 بازدید
سرویس ورزشی «تابناک» ـ  دبير هيأت کوهنوردي خراسان رضوي چگونگي وقوع حادثه براي کوهنوردان مشهدي در ارتفاعات علم کوه و کشته شدن يکي از اين کوهنوردان را شرح داد.

علي ناجي در گفتگو یی اظهار داشت: گروهي از ورزشکاران کوهنورد مشهدي به سرپرستي حسين اماني که همزمان با روزعيد سعيد فطر جهت صعود به قله علم کوه وارد منطقه شده بودند، با توجه به بارندگيهاي چند روز قبل در منطقه وتشخيص سرپرست تيم، مسير صعود خود را از قله علم کوه به قله تخت سليمان که از شرايط نسبتا ساده تري جهت صعود برخوردار است تغيير دادند.

ناجي با تشريح جزئيات اين حادثه گفت: حادثه از اين قرار است که با رها شدن 2 قطعه سنگ بزرگ از بالاي مسير صعود، افراد تيم مجبور به فرار از سر راه ريزش سنگها شدند ولي در آخرين لحظه طي تغيير مسير ناگهاني، يکي از سنگها به طرف 3 نفر از کوهنوردان منحرف شد و در اولين برخورد، يکي از اعضا به نام عليرضا اماني دچار آسيب جدي شد و سپس برخورد قطعات کوچکتر سنگ منجر به آسيب ديدگي اسدا... حبيبي نيکجو از ناحيه پهلو و علي رمضاني از ناحيه پا شد.

 ولي متاسفانه نفر اول اين حادثه اسفناک(عليرضا اماني ) که در اثر برخورد مستقيم سنگ دچار آسيب شديد شده بود در لحظات اوليه جان به جان آفرين تسليم کرد.

گفتني است جسد مرحوم عليرضا اماني پس از پشت سر گذاشتن مراحل قانوني به مشهد مقدس منتقل شد.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟