خوانده می‌شوید

چه قدر پول به بازیکنان فوتبال بدهیم؟

در عالم فوتبال ایرانی، سخن گفتن از رقم‌های کمتر از چند صد میلیونی، بیشتر به شوخی شبیه است؛ بازیکنانی که اتفاقا خواهانی جز باشگاه‌های ایرانی ندارند! نظر شما چیست؟ چه قدر باید به بازیکنان فوتبال پول داد؟ شما به جای مدیران این تیم‌ها بودید چه می‌کردید؟ دیدگاه‌های شما این گزارش را تکمیل می‌کند.
کد خبر: ۲۵۸۶۶۸
|
۲۷ تير ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۰ 17 July 2012
|
37186 بازدید
|
8‌دو روز دیگر، دوازدهمین دوره لیگ بر‌تر فوتبال کشور آغاز می‌شود و فصل نقل و انتقالات تابستانی هم به پایان رسیده است. در فصل نقل و انتقالات، همواره بحث پرداخت قیمت‌های گزاف برای بازیکنان فوتبال مطرح بوده و در فضای مجازی و رسانه‌ها به آن می‌پردازند.
 
به گزارش «تابناک»، برخی بر این باورند که کیفیت بازیکنان فوتبال ما در حد مبالغ پرداخت شده نیست و برخی دیگر، پرداخت پول‌های کلان را از بیت‌المال به جیب بازیکنان اشتباه می‌دانند و می‌گویند بر خلاف کشورهایی اروپایی که شرکت‌های خصوصی هزینه فوتبال را می‌دهند و فوتبالیست‌ها از بیت‌المال مردم ارتزاق نمی‌کنند، در ایران فوتبالیست‌ها از دسترنج مردم و بدون هیچ زحمتی میلیونر شده‌اند. این در حالی است که آنان در بیست سال اخیر، افتخاری حتی در سطح آسیا هم برای ایران به دست نیاورده‌اند.

در همین باره، برخی بر این باور هستند که مدیران عامل باشگاه‌های فوتبال، با پول همین مردم، با هم کری می‌خوانند و در روزنامه‌ها بمب می‌ترکانند و تیم کهکشانی می‌بندند! این مدیران موفقیت خودشان را بیشتر هزینه کردن از فوتبال می‌دانند و با پولی که از بیت‌المال برمی‌دارند، خود را عکس و تیتر رسانه‌ها می‌کنند.

موافقان اما از هزینه کردن برای رسیدن به سوی حرفه‌ای شدن در فوتبال سخن می‌گویند و پرداخت هزینه‌های اینچنینی را عامل جذابیت فوتبال و بالا رفتن کیفیت تیم‌ها و جذب بیننده به استادیوم‌ها می‌دانند. آنان هزینه چنین مبالغی را در شادی آفرینی در اجتماع کارآمد دانسته و از ترغیب جوانان به ورزش سخن به میان می‌آورند، تا جایی که از فوتبال کشورهای پیشرفته و هزینه‌های گزافی که برای جذب بازیکن و مربی در این تیم‌ها می‌شود، سخن می‌گویند.

اما شما با نظر کدام گروه موافقید؟ آیا صرف هزینه‌هایی اینچنین را برای حداقل ایجاد شادی در میان مردم لازم می‌دانید یا بر این باورید که نباید از بیت‌المال برای خرید بازیکنان بهره برد؟
راهکار شما برای حل مشکلات فوتبال چیست؟ اگر شما به جای مدیر عامل تیم‌های لیگ برتری بودید، چه تصمیمی می‌گرفتید؟ اگر به جای مسئولین بودید، چه؟

                                   *              *                *

برای آگاهی از قوانین و مقررات مشارکت در این بخش خبری اینجا را کلیک کنید.

این خبر تا ساعت 20:00 امروز هر نیم ساعت یک بار به کمک کامنت‌های شما بروز می‌شود.

                                   *              *                *

نخستین بروز رسانی: 14:30

1.احمد:

سلام، بهترین راه این است که بطور کامل باشگاهها خصوصی شوند و دست دولت و صنایع دولتی از آنها کوتاه شود بعد بهترینها میمانند .

2. آریان:

همین کاری که پرسپولیس انجام داد ترکیبی از بازیکنان با تجربه و ملی همراه با تعدادی از تیم امید و جوانان
به هر حال شغلهایی است که میزان کار با درامد همخوانی ندارد چرا کسانی که دائم از مصیبت پولهای کلان بازیکنان فوتبال می گویند از در امد کم مشاغل دیگر مثل کارگران معدن و ارتشی ها در مقابل کار طاقت فرسا صحبت نمی کنند ؟چرا نمی گویند در امد مشاغل سخت باید با درامدشان متناسب باشد؟
فقط به یکطرف نگاه کردن به دور از عدالت است در ایران مشاغل دیگری نیز داریم که با توجه به نداشتن تخصص و فعالیت خاصی درامد هنگفت نصیب نفرات می نماید مگر در بنگاه معاملاتی چه میکنند؟جز این است که به گرانی مسکن و اجاره بها دامن می زنند؟
پس اگر می خواهید از عدالت بگوییدبه همه جوانب توجه نمایید و ان کارگر سختکوش که تمام سختی ها را به جان می خرد نیز نظری بیاندازید به جای بریدن نان و روزی دیگران سعی کنیم در کنار بخشندگی خداوند به روزی دیگران بیافزاییم.

3. بدون اسم:

هر قدر که پول کمتر بدهند یا اصلا پول ندهند فوتبال ملی پیشرفت میکند چون نگاه به فوتبال میشود ورزش و مردانگی و تعصب نه کسب درآمد به نظر من درگاه پیشرفت و پولدار شدن بازیکن باید تیم ملی باشد نه باشگاه بازیکنی که میلیاردی برای باشگاه بازی میکند نمی آید برای تیم ملی بازی کند آن هم فقط با تعصب ملی و فقط مواظب ساق پای میلیاریش است مدیران فوتبال هم فقط به فکر جیب مبارکشان هستند و تنها دلخوشی ملت را در تیم ملی به یاس تبدیل کرده اند ان شا ا... وزیر ورزش فکری به حال این فوتبال بکند به نظر تعقیب و تماشا و طرفداری از باشگاههای دولتی در شرایط حال حاضر مشارکت و معاونت در تضییع بیتالمال و حق الناس است.

دومین بروز رسانی: 15:00

4. حمید رضا:
سلام، فکر نکنم که با شادی یه سری فوتبالیست که هر چند گاهی باعث ابروریزی بشه ملت شاد بشد. اگر تیم ملی در کسب نتایج موفق بود شاید میشد گفت که در روحیه مردم تاثیر گذار است. اما باید در نظر داشت که الان انقدر درگیر مشکلات اقتصادی و غیره هستند که با این مسائل پیش پا افتاده درست نمیشه. در ضمن از بیت المال به یکسری ادم که بدون حساب بذل و بخشش کردن نه تنها باعث شادی مردم نمیشه بلکه باعث ناراحتی آنها میشه. شما شخصی را در نظر بگیرید که در این اوضاع از شرکتی به علت مشکلات مالی اخراج شده(که در صورت اختصاص پولی که به این بازیکنها می دهند میشه این شخص اخراج نشه) آیا این شخص و خانواده او با دیدن فوتبال خوشحال میشوند. تازه مگه این بازیکن ها چیکار میکنند که از یک استاد دانشگاه ایران که بیش از 22 سال درس خوانده و میتوانه فایده بیشتری برای کشور داشته باشده باید حقوق بیشتر بگیرد. یا چرا از یک کارگری که در سر چاه های نفت در بدترین شرایط کار میکنه یا کشاورز یا معلم. مگه اینها برای کشور چه کار میکنند.

5.محسن ایرانی:
به نظر من فوتبال و کلاً ورزش دولتی در سطح باشگاهها باید تعطیل بشه به هرقیمیتی حتی نابودی لیگ و ورزش ملی برای کوتاه مدت. راه رو برای شرکت های خصوصی باز بزاریم اونوقت اونا هرقدر خواستند به بازیکناشون پول بدند در عوضش پولی که هرسال در ورزش باشگاهی هزینه میشه که شاید سالانه بیش از 100 میلیارد تومان هم هست رو تو بخش ورزش همگانی هزینه کنید اونوقت بعد از یه دوره 5 ساله هم تیم های ورزشی قدرتمندی خواهیم داشت و هم به خاطر مشغول بودن عامه مردم به ورزش خود به خود آمار اعتیاد و بزه های اجتماعی پایین میاد ضمن اینکه اینکار خودش یه سرمایه گذاری برای دولت به حساب میاد چون اگر الان مردم ورزش نکنند چندین برابر این هزینه باید صرف هزینه های درمانی بشه.

6.مضی:
بحث اصلی لیاقت بازیکن برای پولی که دریافت میکنه.اگر یک سری بازیکن خیلی با کیفیت هستند حقشونه که بگیرن ولی متاسفانه در ایران بازیکنا همه در سطح پایینی قرار دارند و ملاک پول زیاد دادن این شده که هر کسی از بقیه کمی سرتره مبالغ زیادتری میگیره نه اینکه لزوما به معنای واقعی خوب فوتبال بکنه.هر سال هم بدون اینکه کیفیت این بازیکنا بیشتر بشه قیمتشون بالاتر میره.صرفا بخاطر اینکه کیفیت بقیه پایین تره نه اینکه اینها کیفیتشون بالاتر شده.در حالی که قیمتها باید ثابت و پایین باشن مگر اینکه بازیکنی کیفیتش رو بالاتر برده باشه.ضمنا در فوتبال دولتی کنترل قیمت بنظر راحت تر میاد.یعنی تنها مزیت فوتبال دولتی همین کنترل راحت ترشه.اینکه چطور آقایون از این کار هم عاجزند جای سواله!

7.مولا:
مسئولین فوتبال بهترین روش رو برای دریافت های کلان واسه خودشون پیش گرفتن.معلومه وقتی تو زیر مجموعش یعنی به یک بازیکن یک میلیارد میده اگه خودش 2 میلیارد برداشت کنه کسی چیزی نمیگه. بطور مثال ایا کار یک فوتبالیست مهم تر از کسی هست که یک هواپیما رو با 400 مسافر از نظر فنی راه اندزی می کنه.چنین متخصصی در سال 30 ملیون هم دریافت نمی کنه. اگه مسئول یک شرکت هوائی حقوق میلیاردی به یک مهندس هواپیما که 10 ها دوره تخصصی غیر از تحصیلات مهندسی گذرانده می داد خودش هم می تونس دریافتی خوبی داشته باشه.بهر حال ایرانه دیگه کاری نمی شه کرد.

8.رضا:
با سلام.مطمئنا صرف این همه پول بی زبان از جیب بیت المال نه تنها بد است بلکه ایراد شرعی دارد.تعجب میکنم از امثال بعضی مدیرعامل ها که ظاهری متشرع نیز دارند ولی صرف این هزینه ها را مجاز میدانند.قطعا باید منابع مالی دیگری برای ورزش غیر از بیت المال پیدا کرد مانند اسپانسرهای پولدار از قبیل آقای هدایتی. خدا میداند در سراشیبی قبر چه کسانی با این خرج کردن ها سقوط آزاد میکنند.والعاقبه للمتقین.

9.رضا:
چرا نمی خواهیم قبول کنیم فوتبال فراترازورزش یک صنعته ودرامد وجذابیت اون قابل قیاس با سایر ورزشها نیست.

10. بدون اسم:
کاری که فوتبالیست ها انجام می دهند از لحاظ سختی از بسیاری از شغل های کارگری و هنری و حتی رشته های ورزشی سخت تر که نیست , بلکه آسان تر است.  اما آنچه که باعث می شود این همه در آن هزینه شود, توی چشم بودن و استقبال عمومی مردم از این رشته ورزشی است. همین توجه عمومی باعث می شود که رشته فوتبال برای سرمایه گذاران آن منافع اقتصادی , سیاسی و فرهنگی داشته باشد. در اصل بازیکنان فوتبال , نان زحمت و تلاش و هنر خود را نمی خورند. بلکه تنها از موقعیت خاصی که فوتبال در جامعه دارد بهره می برند. تا وقتی مردم یک جامعه حاضرند برای فوتبال و طرفداری از تیمشان همدیگر را بکشند , روی یکدیگر اسلحه و چاقو بکشند , به شهرهای دور بروند تا مسابقه تیمشان را ببینند و شب ها در خیابان پشت درب استادیوم بخوابند.... مطمئن باشید جای پول خرج کردن در فوتبال هم باز است (هرچقدر که بخواهی!)

سومین بروز رسانی: 15:30

11. احمد:

فوتبال یک ورزش است و ورزش دارای دو بعد پهلوانی است و قهرمانی. متاسفانه فوتبالیست های کشور ما در هیچ زمینه ای افتخاری ندارند. نه مرام پهلوانی دارند و نه لیاقت قهرمانی. 
همیشا از مطبوعات و جراید خبرهای مربوط به فساد اخلاقی بیشترشان را می شنویم و در عرصه قهرمانی در سطح آسیا سالهاست که حرفی نداریم. آنقدر ذلیل شده ایم که نمی توانیم یک تیم ضعیف عربی را در ورزشگاه آزادی و در مقابل تماشاگر خودی شکست بدهیم و دل مردم کشورمان را شاد کنیم. پس این فوتبال برای مردم ما جه لذتی دارد و چه ارمغانی بهمراه می آورد. بنظر من این فوتبالیست ها را باید رها کرد مایه افتخار نیستند. البته به همه آنها تهین نشود تعداد بسیار کمی از آنها افرادی محترم و شایسته اند.

12. یک استادی که مانند فوتبالیست به جامعه خدمت نمی کنه

آقا من استادیار دانشگاه هستم با مدرک دکتری و دو دوره آموزشی خارج از کشور گذرانده ام و هم دانشگاه داخل و هم خارج سابقه تدریس دارم 10 سال سابقه داشته و 3 اختراع ثبت شده داخلی و خارجی هم دارم من ماهی 1 میلیون و سیصد هزار تومان از دانشگاه برای 15 واحد تدریس و حقوق ثابت از دانشگاه میگیریم خواستید ایمیل بدهید فیش را برایتان ایمیل کنم جز افرادی هستم که به جامعه مانند یک معلم خدمت می کنم مشاغلی مانند من هم کم نیستند معلم ، مهندس ، کارمند و .... حتی رفتگر بفرمایید خدمت به جامعه کدام بیشتر انجام میدهند و متناسب با خدمت به جامعه یک معیار مشخص پرداخت در نظر بگیرید.

13. بدون اسم:
خصوصی چه صیغه ایه؟! 
مثلا به نظر شما ایا یک باشگاه مثل ذوب آهن ، راه آهن، تراکتور سازی ، صنعت نفت ، سایپا و.... اسمشون باشگاه خصوصیه ؟! به نظر من در لیگ ما تیمهای خصوصی تعدادشون خیلی خیلی کمه. اگه دنبال تیمهای خصوصی میگردین برین به اسم تیم های لیگ دسته یک و دو و سه نگاه کنید. که از طرف یک کارخونه یا موسسه حمایت میشن و هیچ وقت نمی تونن و بنیه اش را هم ندارند که پا به لیگ برتر بگذارند. نه تیمهای لیگ برتری که همه مال صنایع ملی ما هستند که همه ما هم در آنها سهم داریم.
و فقط یه عده ناچیز (از مدیران تا ...) دارن شیره اونها رو میمکند.
به نظر من این قرارداد های جدید فقط برای خوردن بیشتر پول مردم و صنایعی که متعلق به اونهاست بسته می شوند.

14.محسن:

با سلام، هر فردی تو جامعه برای پیشرفت خودش تلاش میکنه، یکی درس میخونه و استعدادش را در تحصیل نشان میده و یکی هم در رشته ورزشی فوتبال چندین سال فعالیت میکنه و در صورت داشتن استعداد و پشتکار به سطح تیم های لیگ فوتبال میرسه. حالا بماند چه دستهای پشت پرده ای هم در آن دخیل هستن. حالا نباید فرقی بین این دو نفر باشه که یکی در تحصیل موفق بوده و اون یکی در رشته ورزشی فوتبال. اگه یک فوتبالیست 10 سال به طور شدید و هر روز هم تمرین کرده تا به لیگ رسیده مگه یک دانشجو حداقل 10 تا 12 سال تو دانشگاه درس نخونده که حالا مثلا بشه دکتر و بخواد ماهی 1.5 هم بگیره. پس صرف این پول های بدون حساب و کتاب برای چیه که از بیت المال به این ورزشکاران که حتی بازده خاصی هم ندارند داده میشه. بهتره در حد یک حقوق بگیر دولتی و با بیمه و خدمات مشابه بگیرن و نه بیشتر. دولتمردان ما بهتره به جای حرف زدن و شعارهای الکی یک کم هم عمل کنند.
با تشکر

چهارمین بروز رسانی: 16:00

15. سینا قزوین:

درآمد باشکاه های خارجی تا 80 درصد وابسته به پخش بازی های تلوزیونی است. و درامد هنگفت آن بازیکنان نیز از همان راه بدست می آید . رویه ای که الان در ایران وجود داره اینه که پول تبلیغات تلوزیون به جیب باشگاه ها نمی رود . یعنی درامد پخش بازی های تلوزیونی به جای اینکه برای باشگاه خرج بشه وارد بیت المال می شه . این که کل درامد تلوزیون از پخش بازی ها چقدر هست رو من نمی دونم . ولی چیزی که هست اینه که همین بازیکنان هستند که باعث جذب این پول هنگفت به بیت المال هستند. بنابراین این درامد ها حق آنها است. تنها مشکلی که پیش می آید این است که اگر مقدار پخش تلوزیونی هر باشگاه به خود ان باشگاه تخصیص پیدا کند هر کدام از باشگاه ها می دانند که چه مقدار پول باید خرج کنند. از طرفی باشگاه های پرطرفداری مثل پرسپولیس و استقلال مطمئنا با این همه طرفدار بودجه خیلی بیشتری از بقیه باشگاه ها می گیرند. نه مثل الان که باشگاه های صنعتی که هیچ طرفداری ندارند پول هنگفتی خرج کنند.

16. eme:

سلام، در این زمانه که عمده فوتبالیستهای موجود بدنبال اتصال به منبع درآمد بیشتر هستند و حتی حاضرند برای کسب این پول بیشتر ، از بازی ملی خودشان هم بکاهند بهتر اینست که با قراردادن سقف و نظارت درست ، فقط بازیکنانی که توانسته اند لژیونر شوند امکان دریافت بالاتر از سقف را داشته باشند و مابقی که توان این موضوع را ندارند در حداقل خودشان بمانند . چراکه در باشگاههای خارج از کشور که به راحتی به کسی پول مفت نمی دهند ولی در این تا هر چه قدر که بخواهید پول مفتی که راحت بتوان آنرا تقسیم کرد وجود دارد . این موضوع باعث افزایش سطح کیفی خود بازیکنان نیز می شود. البته باید این خصوصیت لژیونری در هر چند سال تکرار شود والا شرایط باید تغییر کند.

17. بچه 7 ساله

بچه 7 ساله من از اونها بهتر بازی میکنه به خدا ، مشکل اصلی اینه که فوتبال هم بلد نیستند اینها فوتبال حرفه ای که ندارند ، پس چرا پول هنگفت میخوان ؟؟؟؟ من یکی نمیگذرم ازشون که پل صراط ازشون حق خودم رو میگیرم، میگی نه ؟ پس چرا همشون درخواست دارند میلیاردی ببندند؟

18. رسول:

خصوصی سازی شاه کلید حل معضل فوتبال ایران است. تا وقتی هزینه باشگاه ها از بیت المال تامین می شود، کسی به فکر سوددهی فوتبال نیست.

19. شمس:

چرا در اين زمينه از كشورهايي كه ليگهاي حرف ايي دارند الگو برداري نمي شود. قطعا" ، اونها ، هم دلشون براي پولشون مي سوزه و هم تمايل دارند طرفدارهاي بيشتري براي تيم خودشان داشه باشند.

20. ساناز:

با سلام ، این فوتبال مشکل اساسی دارد و با پول های این چنینی آن هم به بازیکنان درست نمی شود . این پول های کلان باید صرف ساخت زیر سازهای بنیادی فوتبال شود . تا زمانی که ورزشگاه هایی در شان بازی فوتبال درست نشود انتظار فوتبال نداشته باشیم .! تا وقتی استعداد یابی ها با پارتی بازی و دلالی در فوتبال پیش بروند انتظار فوتبال در ایران را نداشته باشیم .!!


پنجمین بروز رسانی: 16:30

21. بدون اسم:
بینید، هرکس باید به اندازه کاری که میکنه پول بگیره، این واضحه. برای اینکه در فوتبال به اینجا برسیم، مهم ترین کاری که باید انجام بدیم خصوصی کردن تیم های فوتبال هست. چرا در این صورت هر تیم به میزانی که بتونه تماشاگر در استادیوم جذب کنه، درآمد خواهد داشت و لذا اگر خوب بازی نکنه تماشاگر خودش رو از دست میده و درآمدش کم میشه. پس برای پول درآوردن، فوتبالیست ها هم مجبور میشن که بیشتر و بهتر بازی کنند. لذا برای پول درآوردن باید عرق ریخت! اما وقتی پول نفت باشه، همه پول خودشون رو بدون هیچ عرق ریختنی بدست میارن و بازارهای کاذب ایجاد میکنن چون میدونن هزینه اش با هر روشی هست تأمین میشه. پس مهم ترین کار در صنعت فوتبال، خصوصی کردن تیم هاست. اینطور دقیقا مشخص خواهد شد که مردم برای این تیم ها تا چه حد حاضر به پول دادن هستند.

22. خودی:
همه می دونند فوتبال یک رشته پرخرجیست واز طرفی هم خیلی مهیج،ولی درایران بیشتر خرج رو به بازیکن اختصاص می دن تا جوانب دیگر فوتبال از جمله ساخت استادیومهای استاندارد،زمینهای چمن باکیفیت و... .همه ی فوتبال جیب بازیکن نیست !

23. حق پسند:
میلیارد ملیارد پول بیت المال هدر میره ، بازیکنی که حتی بلد نیست شوت بزنه، به خدا قسم اگر هزینه تمامی این فوتبالیستها صرف تمامی ورزشها بشه به خدا قول میدهم هم بسکتبال ، هم والیبال ، وزنه برداری ، کشتی ، قایقرانی ، تیراندازی ، تکواندو ... تمامی ورزشها پیشرفت خواهد کرد و صدها مدال است که کسب خواهیم کرد، اخه یک وزنه بردار یا بستکتبالیست یا ... با حقوق 800 هزار تومنی و بدون زمین تمرین ، بدون امکانات ... چطور میخواهند که مدال بیاورند ؟ اصلا من اجازه نمیدهم که پول من صرف ترکیه رفتن فوتبالیستها شود یا خرید ماشین میلیونی ای بابا من حقمو میخوام باید به کی بگم این درد رو ؟

24. ایرج:
نگاهی به فوتبال در سطح حرفه ای در کشورهای مطرح دنیا در این خصوص نشان میدهد که نه تنها فوتبال بلکه سایر رشته های ورزشی در این کشورها به گونه ای مدیریت میشود که به آنها نه تنها به عنوان یک حرفه ورزشی، بلکه به عنوان یک مدل اقتصادی برای کسب و جذب سرمایه و سودآوری نگاه میشود. اکثر قریب به اتفاق باشگاههای فوتبال در کشورهای مطرح در این زمینه، دارای سهام، هئیت مدیره خصوصی و کانونهای هواداری فعال هستند. سرمایه های در گردش در این باشگاهها اعم از سرمایه های ورودی و خروجی در راه کسب عواید مدیریت میشوند و بخش اعظمی از خرج باشگاهها (استخدام بازیکنان و مربیان) از راه درآمدی است که باشگاه به شکل مستقل بدست می آورد. در نتیجه دستمزدهای بالا در این باشگاهها منطقی است و خود موجب کسب در آمد بیشتر با ایجاد پتانسیل و ظرفیت موفقیت میشود. متاسفانه در ایران تنها با نگاه به کشورهای اینچنینی و بدون بررسی منطق موجود در پشت دستمزدها، حتی بعضا گفته میشود که این دستمزدها متناسب با سطح فوتبال حرفه ای نیست. دلیل این امر آن است که در ایران فوتبال حرفه ای به معنای واقعی کلمه وجود ندارد و از این سطح حرفه ای تنها نام لیگها است که حرفه ای است. فوتبال حرفه ای از تمامی جنبه ها باید حرفه ای قلمداد شود که در این میان بعد اقتصادی و درآمد زایی نیز از مهمترین جنبه ها است. با توجه به این امر باید گفت سطح دست مزد بازیکنان و مربیان در فوتبال ایران به شدت بالا و غیر متناسب با فعالیت بازیکنان، مربیان، مدیرعاملان و در نهایت خود باشگاه است.

25. یک انسان:
این واقعا جای تاسف است که خانواده هایی در این کشور با ماهی 100هزار تومان زندگی کنند و جوانان پاک و مومنی از ترس مشکلات اقتصادی از امری مانند ازدواج سر باز زنند و پدرانی از صبح تا شب در پی به دست آوردن لقمه نانی کار کند و با این اوضاع اشخاصی که بویی از ورزش فوتبال نبرده اندبا منعقد کردن قراردادهای میلیونی و بعضا میلیاردی بدون داشتن هیچ هنر و استعدادی در ناز و نعمت زندگی کنند.

ششمین بروز رسانی: 17:00

26. دکتر آشنا گر:
با سلام و عرض ادب، اين نوع پرداخت ها در كشوري همانند ما بسيار دردناك و سّم مهلكي است كه مصائب بزرگي براي آينده جامعه و كشور دارد. بدلائل مختصر ذيل: 1-انگيزه درس خواندن و شبانه روز تحقيق علمي كردن آنهم در فضاهاي آزمايشگاهها را بشدت خفه مي كند.
2- كاركنان و زحمت كشان خصوصا" مشاغل سخت مانند صنايع نفت و گاز و نيز صنعتگران مهم كشور كه در كارخانجات ذوب آهن، فولادسازي، كشتيراني آنهم در جنوب كشور، و .....
بايستي در مقايسه با اين افراد يك هزارم حقوق دريافت كنند؟ ؟؟؟ اين چه عدالت و انصاف است؟
3- امرا، سرداران و افسران و درجه داران نيروهاي سه گانه ارتش و سپاه كه شبانه روزي از مرز و بوم اين مملكت حراست مي نمايند تا ما در اين دنياي پيچيده و استكباري ، با افتخار و آرامش زندگي نمائيم بايستي يك هزارم اين افراد حقوق دريافت ننمايند؟؟؟؟
3- اساتيد دانشگاهها ، مهندسين ، صنعتگران و ...... در مقايسه با اين افراد يك صدم حقوق نگيرند؟؟؟؟ 
4- كشاورزان ، و كليه اقشار جامعه كه تامين كننده نان و خوراك و اقتصاد اين مملكت هستند، بايستي يك هزارم اين فوتباليست ها درآمد داشته باشند؟؟
5- با داشتن يك ميليارد فوتباليست در هزار سال ديگر ايران چه خواهد شد؟؟؟؟ آيا حتي يك متر الياف پليمري خواهد ساخت؟؟؟
6- بله هر كشوري نياز به تفريحات سالم و ورزشكار دارد، ما هم نياز داريم. ولي حتي بين كشتي گيران، وزنه برداران ما با اين فوتباليست ها قياسي بنمائيد. آيا اين ريخت و پاشها صحيح است؟
اكثريت جوانان ما از درس خواندن مايوس شده اند، چرا؟ الگو براي جوانان ما دانشمندان و اساتيد و خلبانان و .......نيستند و اين يعني مصيبت براي يك جامعه. الگو اين افراد شده اند. بنده به تمام اين فوتباليست ها احترام مي گذارم آنها مقصر نيستند. مقصر دست اندركاران هستند كه بدون بررسي تمام جوانب ، ناخودآگاه يا خداي ناكرده آگاهانه، اين مصيبت را بر جامعه ي ما وارد كرده اند. حداكثر حقوقي كه به اين افراد بايستي داد ماهيانه زير دو سه ميليون تومان بايستي باشد. آيا سزاوار است پول نفت و گاز و ....سرمايه نسل هاي آينده را صرف اين نوع مسائل كرد. خواهشمند است اين نوع سياست ها را بدور از هر نوع شائبه و انگ گروهي و خط فكري و اتهام زني و صرفا" بخاطر آينده ي اين مملكت بررسي و برنامه ي راهبردي جامعي تدوين و اجرا كرد. با تشكر ع.

27. علیرضا تهرانی:
در ايران فوتبال خصوصي نداريم زيرا 
1- هيچ شركت كاملا خصوصي پيدا نمي شود كه صاحب يك تيم فوتبال باشد .
2- اگر هم شركتي خصوصي بخواهد اين كار را بكند موانع زيادي براي درآمد زايي دارد كه بخاطر قوانين و مقررات ايران است كه بايد اصلاحاتي صورت گيرد تا به سبك جهاني بتواند درآمد زايي نمايد .
لذا نتيجه مي گيريم كه كل فوتبال ايران دولتي است و حتي نيمه دولتي هم نداريم زيرا صنايعي هم كه دولت بر اساس اصل 44 قانون اساسي واگذار كرده است در واقع هنوز از خزانه دولت بودجه دريافت مي كنند و اكثرا زيان ده هستند و به نام اشخاص خاصي به ثبت نرسيده اند كه بتوانيم حكم شركت خصوصي بر آن جاري كنيم .
خلاصه اينكه از آنجايي كه طبق قوانين فيفا بايد اين باشگاه ها به عنوان يك شركت به ثبت برسند و مشابه يك شركت خصوصي دفاتر قانوني ثبت دخل و خرج داشته باشند لذا نتيجه مي گيريم كه چون اين شركت هاي به ثبت رسيده توسط باشگاه ها از نوع دولتي هستند بنابراين بازيكنان و مربيان و كادر فني نيز بعنوان كارمند بخش دولتي محسوب مي شوند و بايد بر اساس جدول حقوقي دولت با توجه به رده و مدرك و نوع كار حقوق و مزايا دريافت نمايند . 
به هر حال اگر روزي شركت خصوصي بزرگي پيدا شد كه باشگاهي را تاسيس كرد بر اساس ميزان درآمدي كه آن باشگاه خواهد داشت به كارمندان آن كه همانا بازيكنان و كادر فني هستند حقوق و مزايا خواهد داد.
والسلام

28. محمد:
بهترين كار براي اينگونه هزينه‌ها خصوصي كردن باشگاه‌ها مي‌باشد. درواقع وقتي باشگاه‌ها خصوصي باشند مانند يك شركت اداره ميشوند و براساس قانون تجارت فعاليت خواهند كرد.از نظر سياست گذاري در امر ورزش هم وزارت ورزش و فدارسيون‌هاي مربوطه مسئول مي‌باشند. در كنار اين موضوع مسائلي مانند حق پخش تلويزيوني و ساير تبليغات را ميبايست به باشگاه‌ها داده شود تا مخارج خود را بتوانند از اين طريق رفع كنند. حتي ايجاد فروشگاههاي مربوط به خود را داشته باشند. دولت و وزارت ورزش هم جهت كمك به اين باشگاه‌هها با وضع قوانيني مانند قوانين شركتهاي پذيرفته شده در سازمان بورس از اين باشگاه‌ها حمايت كند.

29. هومن:
خرج کردن برای فوتبال یه بحثه استفاده از پول بیت المال یه بحث دیگس,خرج کردن برای فوتبال عیبی نداره ول اون جایی مشکل به وجود میاد که این پول از بیت المال خرج بشه,بهترین راه واگذاری تیما به بخش خصوصی است در اون صورت اون بخشی که تیمو خریده هر چقدر میخواد خرج کنه صحیح ترین راه اینه

30. علی اصفهانی:
خدا وکیلی اگر این پولی که برای هر یکی از این بازیکنان پرداخت می کنید می خواستید حفوق عقب افتاده آزادگان را پرداخت نمایید انجام شدنی نبود. ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

هفتمین بروز رسانی: 17:30

31. سعید:
اول باید تکلیف فوتبال روشن شود یا دولتی هست مثل الان یا خصوصی اگر دولتی هست مثل بقیه کارمندان دولت حالا کارمندان ارشد حداکثر 2-3میلیون بحث اتفاقات هم با بیمه حل می شود مگر من که کارمند ارشد هستم در هنگام تردد یا سر کار اتفاقی برایم نمی افتد که باعث از کار افتادگی شود با پرداخت حق بیمه بالاتر مبلغ دریافتی را بالا ببرند.اما اگر خصوصی باشد قوانین خصوصی باید رعایت شود وحقوق باشگاه هم پرداخت شود مثل حق پخش تلویزیون یا در آمد تبلیغات یا عدم بازی در روزهای خاص و...آن وقت دولت تنهادولت باید به منابع دزآمدی نظارت داشته باشد در این حالت باشگاه هر چقدر خواست به بازیکن پرداخت کند مانعی ندارد. اما باتوجه به موانع موجود توصیه می کنم باشگاهها مثل بقیه سازمانهای دولتی بازیکنان کارمند یا کارمندان بازیکن داشته باشند واینطوری لااقل هزینه زیادی برای دو هم بودن پرداخت نمی کنیم.

32. مهدی خان:
به نظر من بحثی در این نیست که با سرمایه گذاری در ورزش و بالاخص ورزش فوتبال در جامعه ما که فرصتهای اندکی برای شادی و نشاط وجود دارد؛ شادابی و طراوتی ایجاد میکند ولی مساله ای وجود دارد این است که با کدام ابزار و روش این نشاط به جامعه تزریق شود؟ آیا فوتبالی که در چند سال اخیر هیچگونه افتخارآفرینی ملی و باشگاهی نداشته است آیا هزینه های سرسام آور باشگاهها توانسته این نشاط را در بین جوانان این مرز بوم ایجاد کند؟ مگر نه اینکه طرفداران دو تیم مطرح پایتخت بیشترین سهم را در ایجاد نشاط و تنش آفرینی روانی و اجتماعی در بین جوانان دارند؟ آیا در این چند سال که به طور متوسط هر تیم در هر سال چیزی حدود 20 میلیلرد تومان هزینه داشته اند؛ بازدهی لازم را داشته اند؟ آیا سهم اضطراب و افسردگی و تنش ناشی از عدم نتیجه گیری تیمها و عدم ثبات مدیریت در این تیمها بیشتر از ایجاد نشاطشان نبوده است؟ ما منکر زحمات بازیکنان نیستیم و دوست داریم فوتبالمان حرفه ای شود ولی نه از مال بیت المال بلکه از راه صحیح و درآمدزایی خود باشگاهها. کمی هم به فکر محرومین جامعه باشیم.

33. سام:
سلام، من با سقف قرارداد مخالفم اما به شرطي كه باشگاه از درآمد خودش هزينه كند. در شرايط فعلي كه وضعيت اقتصادي براي اكثر اقشار جامعه خوب نيست پرداخت اين مبالغ از بودجه دولتي و ماليات نوعي توهين به مردم است. رفتار فوتباليست‌ها هم در مواجه با اين قضيه بسيار بد و توهين‌آميز است. انگار اين درآمد حق آن‌ها است و اين در حالي است كه هيچ افتخار قابل توجهي هم كسن نمي‌كنند.

34. پژواک:
عزيز ؛ اولا اگر فوتبال براي شادي مردم برايش خرج ميكنند .كه تابحال بجز غم و غصه در باخت هاي ملي و باشگاهي چيزي نداشته از اين منظر شما بايد مشكلات رواني كساني كه بر اثر تبليغات دولتي جانشان به فوتبال بسته است در نظر بگيريد . دوما ما همه اش از بخش خصوصي صحبت ميكنيم ولي غافل از اينكه حدود 80درصد اقتصاد ما دولتي است و 20 درصد باقي مانده بصورت انگلي و در وابستگي به دولت ارتزاق ميكنه و امكان اين سرمايه گذاري ها را نداره ؛

35. غمباره:
بهترین راه این است که باشگاهها خصوصی بشوند و باید خصوصی شوند چرا که از جیب مردم برای بازیکنان خرج می شود . چه دلیلی دارد هزاران جوان بیکار با مدارک دانشگاهی بیکار باشند و بازیکنان حالا با مدرک یا بی مدرک چنین پولی دریافت کنند. آیا دستهایی در کار نیست که از خصوصی شدن باشگاهها به معنای واقعی کلمه (نه به شکلی که الان هست) جلوگیری شود؟ اگر غیر از این است و اگر پیشرفت فوتبال را می خواهیم مگر جز این است که فوتبال با خصوصی شدن رشد میکند. باشگاهها به معنای واقعی خصوصی بشوند آنگاه رئیس یا مدیر عامل باشگاه هر چقدر که می خواهد پول خرج کند. من(و البته دیگرانی مثل من) با مدرک فوق لیسانس از یکی از بهترین دانشگاههای کشور بیکارم آنوقت از پول جیب من به بازیکنان برای زندگانی تجملی پرداخت می شود.مگر این فوتبال چه گلی به سر مملکت زده است؟ ای شمایی که از شادی مردم گفتید؛آیا چیز دیگری برای شاد کردن ملت وجود ندارد؟ آیا نمی توان با رفع مشکلات اقتصادی مردم دل مرردم را شاد کرد؟ آیا نمی توان با دادن شغل به جوانان و سروسامان دادن آنها دل خود و خانواده هایشان را شاد کرد؟ چگونه می توان با شکم خالی شاد بود؟هرچند طرح این مطلب در این سایت نیز به جایی نخواهد رسید ولی در هر صورت مسئولین باید بدانند که در طول تاریخ هیچ ملتی تضاد را برای همیشه برنتابیده اند و می بایست برای این موضوع فکری کرد. فکری حساب شده و منطقی. در ست و واقعی نه اینکه در تلویزیون و رسانه فی المثل اعلام کنندکه باشگاهها خصوصی شده اند ولی در واقع امر تغییری نکرده باشد به مانند تعیین سقف قراردادها . یکی از دلایل کسانی که از این دستمزدهای بالا حمایت می کنند این است که در همه جای جهان به این شکل است. باید گفت که به هیچ وجه دلیل منطقی نیست. اگر بر این اساس باشد خب می بایست هر چیزی در جهان اتفاق می افتد در کشور ما نیز همان باشد ضمن اینکه در کشورهای اروپایی که مهد فوتبال هستند باشگاهها کاملا خصوصی هستند . خصوصی بوده اند که تا سه نصف شب هنرشان را دنبال می کنیم نه ماند فوتبال ما که بهترین لذت خاموش کردن تلویزیون می باشد. به هر روی این وضعیت قابل تحمل نیست و می بایست هر چه سریعتر ثروت بین مردم به صورت عادلانه توزیع شود. آی آدمهایی که خودتان را به کری زده اید حواتان باشد که ما حواسمان هست...


هشتمین بروز رسانی: 18:00

36.  بدون اسم:
مگر فقط بازيكنان فوتبال پول باد آورده در مي آورند كه براي آن نسخه بدهيم؟ اختلاف طبقاتي در كشورهاي سرمايه داري ذاتي است خصوصا" در كشورهائي كه بي قانوني هم به آن اضافه شده است .

37. فرهاد:
کل بودجه ورزش رو خوابوندیم تو فوتبال اونهم چه فوتبالی درحالی که الان ایران اگه ورزشی توالمپیک زنده خواهد کرد سایر ورزشهاست نه فوتبال بنظرمن باید کل باشگاههای دولتی که باپول بیت الماله منحل بشن یعنی مربی که میاد 2میلیارتومن واسیه یه فصل مثلا استقلال ویا پیروزی مربیگیری کنه مدونید چقدر با این پول مشکل هزاران نفر حل خواهد شد عده ایی هم دراین میان از این پولهای بی زبان استفاده میکنند.

38.  معین:
به نظر من چون فوتبال يك بنگاه اقتصاد ي قابل پيشرفت در سطح جهان است و بنگاههاي اقتصادي در اروپا و كشورهاي بزرگ اقتصادي بدين وسيله كسب درامد و اشتغال زياد انجام ميگيرد لذا در اين مورد سرمايه گذاري خوب است ولي نه سرمايه گذاري از طرف دولت . نه از پول اين ملت شريف و آبرومند ايران . و پول يك سري كارگرهاي و مردمان مستمند كه به نون شب محتاج مي باشند بنابراين بايد سهام اين باشگاهها را بخش خصوصي خريداري كرده و در مقابل طبق در امد باشگاهها هزينه نماييد و ايجاد اشتغال نماييد از قبيل احداث ورزشگاهها چند منظوره و غيره و در نتيجه با اجاره ان درامد كسب نمايد.

39. ali:
با سلام کاربران راست می گویند که نباید پول بیت المال را به فوتبالیست داد و اینکه باید باشگاه خصوصی شود اما در این مملکت هر کاری که توش دلالی و پول و شهرت دارد نمی شود درست ساماندهی کرد چون آنها که نانشان قطع میشود بلوا به پا می کنند قدرت دارند .....

40.  بدون اسم:
سلام.من یک نظامی بازنشسته هستم بامدرک فوق لیسانس که درطول جنگ تحمیلی درمناطق عملیاتی خدمت کرده ودوسال بعد از اتش بس نیز درمنطقه بوده ام.در زمان جنگ به من ابلاغ شدکه واجد شرایط دریافت زمین هستم ولی بنده بنا به فرمایش امام(ره)که فرموده بودندکه این جنگ است وعزت وشرف ما بستگی به این جنگ است از رفتن به مرخصی جهت دریافت زمین خودداری نمودم وحالا که جنگ تمام شده واینجانب پیر و بازنشسته شده ام دیگر ما فراموش شده ایم وپولهای انچنانی وزمین وخانه ها نصیب کسانی شده است که بود یا نبود انها هیچ نقشی در استقلال وغرور ملی ندارد وفقط ماییم که ماندیم باحقوق بازنشستگی کم وافسوس به جوانی وشرمنده از خانواده ودراین بین چشم ودل دولت اسلامی روشن.


نهمین بروز رسانی: 18:30

41. امین منوچهری:
وقتی در کشوری توسعه همه جانبه رخ ندهد همین اتفاق می افتد. به اسم توسعه و حرفه ای کردن فوتبال از پول نفت و بیت المال به جیب آن تزریق می کنند بدون انکه فکری برای بازگشت سرمایه داشته باشند.

42. یک زیرابی:
فوتبال در ایران بیش از هر چیزی به ساختار نیاز دارد. وقتی فوتبال ساختار نداشته باشد بریز و بپاش در آن طبیعی می شود و نمی توان از آن حساب کشی کرد، این چنین می شود که کل بازار مبل و موبایل ایران پشتوانه قرارداد یک بازیکن می شود که مغلوم نیست اصلا اینقدر هم بیرزد.

43. چارک میرزا:
خدا رحمت کند ارشد برازنده داور قدیمی فوتبال را که در سن میانسالی بازیهای داربی را سوت زد . وی یک فرهنگی و ناظم مدرسه پسرانه در یکی از محلات محروم جنوب تهران به نام مدرسه اسلامی صادقیه بود . حالا فوتبالیست ما نباید خود را تافته جدا بافته بداند و بهتر است شغل و تخصصی داشته باشد غیر از فوت بال !

44. منتقد:
من نمی دونم چرا دولت تو ایران تو همه بخش ها می خواد تصدی گری کنه و کوتاه هم نمی یاد. نتیجه اش چیزی جز ایجاد شبکه های فساد و تبانی نیست. الان اگه استقلال و پرسپولیس و تراکتور رو خصوصی کنن چی می شه مگه؟ غیر از اینه که دولت هر وقت که بخواد می تونه از اونها حساب رسی کنه؟ ولی الان چی؟ علیرغم همه نارضایتی هایی که در کامنت ها موجوده آیا دولت الان می تونه از این تیم ها حساب کشی کنه؟

45. بدون اسم:
ما استاد از یک طرف بام افتادنیم. وقتی می گیم فوتبال حرفه ای فک می کنیم فوتبال یعنی فقط تزریق پول، ولی کسی فک نمی کنه که فوتبال یعنی صنعتی که همه چیزش رو اصول باشه، هم خرج کردن و هم درآمد زایی، وقتی پول از جیب خود تیم ها نره کسی هم ناراحت نمی شه دیگه و حساب و کتابی هم در کار نیست.

دهمین بروز رسانی: 19:00

46. استاد فوتبال:

من نمی دونم چرا همه گیر دادن به فوتبال، خب این همه پولی که تو این مملکت تو جاهای دیگه خرج می شه و خیرش هم به کسی نمی رسه رو چرا نمی گید؟ مثلا همین اختلاس؟ کسی اصلا جز خود اختلاس کننده ازش بهره برده؟ من فک می کنم همون شادی که ما دو سه سال پیش تو شب قهرمانی پرسپولیس داشتیم بهترین روز و شب چند سال اخیر زندگیم بود. پس می ارزه وقتی تو این مملکت جا واسه شادی کردن نداریم بهانه اش نیست چند سالی یه بار به این خاطر بریزیم تو خیابون و خوشحال شیم.

47. بدون اسم:

باید به همه چیز حرفه ای نگاه کرد. نه اینکه بعضی ها می گن ریشه فوتبال رو بزنیم، نه اینکه اینا می گن بی خیال شیم. مشکل اینه که ما تو کشورمون واسه هیچی ساختار نداریم.

48. نفتچی:

مشکل ما نفتمونه، حتی فوتبال هم از نفت ایران ضربه خورده، وقتی این ثروت بی پایان رو تو کشورمون داریم و نمی تونیم مدیریت اش کنیم به جای توسعه زیر ساخت ها می ریم تزریق می کنیم نقدینگی رو تو یه خوزه و نتیجه اش تشکیل باندهای مافیا، دلالی و خیلی چیزهای دیگه می شه و فساد ایجاد می شه

49. اردبیل:

دولت اصن نباس تو این مسائل دخالت کنه، دولت باید تو ورزش هایی مثل ورزش همگانی و باستانی و اینا سرمایه گذاری کنه، تیم داری باید تو ایران خصوصی بشه

50. محمد:

فوتبال حرفه ای به اینا نیست. تزریق سرمایه تنها بخشی از فوتبال حرفه ایه ولی همه اش نیست، ولی از اونجایی که ما ادم های جز نگری هستیم از یه مفهوم کلی فقط یه بخش کوچیک رو می بینیم و به بقیه اش توجه نمی کنیم. فک می کنیم فوتبال یعنی سه میلیارد پولو بدیم به یه بازیکن که تهشش ده ذقیقه هم برامون بازی نمی کنه.

یازدهمین بروز رسانی: 19:30

51. من مخالفم:

هر عرصه ای مناسبات خاص خودشو داره، مثلا نمی شه گفت یه قاضی مثل یه معلم حقوق بگیره، واسه تعیین حقوق هر قشری باید مناسبات خاص اون رو در نظر گرفت. تمام دنیا فوتبالیست هاش میلیاردی پول می گیرین اینجا هم باید باشه، حالا اینکه از بیت المال باشه یا نه به فوتبالیست ربطی نداره، اونایی که نگرانن برن مشکلو از جای دیگه حل کنن، به نظر من تازه کم هم می گیرن فوتبالیست ها.

52. بدون اسم:

به نظر من فوتبالیست ها کم نمی گیرین! این بقیه مردم ایران هستن که کم حقوق می گیرن

53. بیت المال:

خب وقتی خرج از بیت المال حساب و کتاب نداره همین می شه، اون مدیر عاملی که تا نصف فصل نقل و انتقالات حرف از حراست از بیت المال می زد چی شده که الان رفته سه میلیارد واسه یه بازیکن داده. مشکل ما هم هستیم که این چیزا رو زود فراموش می کنیم. الا همه می گن چه کار خفنی کرد اون بازیکنو خرید ولی هیشکی نمی گه چرا سه میلیارد رو حیف کرد. چون این مبالغ دیگه برامون چیزی نیست. اینا کجا و سه هزار میلیارد کجا؟

54. فرید:

سلام، آنقدر پول بدهید که مسئولین فردا شرمنده خدا و دیگر ورزشکارانی که فقط 10 درصد پول وزارت ورزش خرجشان می شود ناراحت نشوند بالاخره خدایی هم هست ...

55. بدون اسم:

همین فوتبال رو هم ازمون بگیرید دیگه! سینما که نداریم، پارک که نمی تونیم بریم، کنسرت که نمی ریم، همینم بگیرید شکست ها و سرخوردگی های گاه و بیگاهمون رو نبینیم.

دوازدهمین و آخرین بروز رسانی: 20:00

56. منصور:

تفاوت فاحش در آمدها معضلات فراوانی را در جامعه ایجاد خواهد نمود. رفتار ناشایست بعضی از بازیکنان در مجامع عمومی و خصوصی بخشی از آن است.
بنظر من ارقام در حد صد میلیون نیز زیاد است. این پولها توسط مدیران برای چند سال پرداخت نشود خواهیم دید که چه تعداد از این بتازیکنان قادر به حضور در تیم های کشورهای دیگر حتی عربی خواهند بود؟

57. بدون اسم:

در شرایط فعلی ابتدا باید شرایط فوتبال رو با ثبات کرد و با سه محور مدیریت طولانی مدت، استفاده از کارآزموده های فوتبال و اجباری کردن تربیت تیمهای پایه برای تمام باشگاهها یک دوره گذار سه تا پنج ساله را طی کرد و در همین زمان باشگاهها را تبدیل به سهامی کرد تا در پنج سال آینده شاهد باشگاههایی خصوصی با مدیریت باثبات، فوتبالی و بایزیکنان جوان و جویای نام باشیم. اگر عزمی بر این کار نباشد هیچ کس نمیتواند جلوی این ریخت و پاشها را بگیرد و وضع روز به روز بدتر هم خواهد شد.

58. مهدی:

واقعا کسانی که چنین پول های کلانی را به فوتبالیست ها می دهند باید جواب گوی مردم باشند چون اگر فوتبال خصوصی شود هیچ بنگاه اقتصادی که حساب سود و زیان خود را می کند حاضر نیست حتی 10 میلیون تومان بابت این بازیکنان بدهد. قبول ندارید؟ امتحان کنید. فوتبال ایران با یارانه دولت زنده است. یارانه ای که اگر یک دهم آنرا به بخش فرهنگ می دادند هزارن اثر ارزشمند تولید می شد که نتایج پر باری هم در جامعه بجا می گذاشت. راستی چرا هیچ کارخانه دولتی حامی انتشار یک کتاب نمی شود؟ یا هیچ شرکتی هزینه های یک تئاتر را تقبل نمی کند؟ چرا بزرگترین انتشارات علمی متعلق به شرکت های بزرگ نیست؟ واقعا نمی شود در این عرصه ها برای شرکت کسب اعتبار و شهرت کرد در عین حال فروش شرکت را بالا برد؟

59. بدون اسم:

تزريق پول زياد باعث شده فوتبال ما سقوط كنه براي فوتباليست هاي ايراني حد اكثر دريك فصل صد ميليون كافيه خيلي از بازيكن هاي مستعد به علت اومدن پول توي فوتبال ونداشتن پارتي راه به جايي ندارند مربي هاي ما بايد راه پرويز دهداري را انتخاب كنند.

60. بدون اسم:

بحث شادي آفريني را كرديد در متنتان. كاش شادي افريني انجام شده بود حداقل. با اين نمايش هاي ضعيف تيم هاي ما در آسيا به نظرم جز عقده افريني اثري ديگر فوتبال ما در اين سالها نداشته است. مديراني كه به قول خودشان بمب مي تركانند از جيب مردم خيانت به بيت المال و مردم مي كنند هرچند كه علي الظاهر متاسفانه اين پديده در اين روزهاي جامعه ما امري عادي شده است. ما راهي جز خصوصي كردن فوتبالمان نداريم. به نظرم اين پول هاي زياد فقط فوتبال ما را فاسد و ضعيف كرده و هيچ اثري در افزايش كيفيت آن نداشته است.


اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۲۸۶
انتشار یافته: ۲۴۸
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
از بیت المال هیچ. بدینشون به بخش خصوصی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
به بخش خصوصی واگذار بشه که دیگه راحت نمیتونن کنترلشون کنن.
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
تازمانی که مابه همه چیز سیاسی نگاه می کنیم حتی همین فوتبال وضع همینه....چرااستقلال وپرسپولیس وتراکتور رو نمی دن بخش خصوصی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
بحث فوتبال بویژه دو باشگاه اصلی در ایران برای دولتمردان منافع زیادی داره که موارد اقتصادی در آن ناچیز است شاهد ماجرا بلوایی که مدیرعامل باشگاه آبی برای بیت المال راه انداخت و خودش با صرف ارقام نجومی شخصی را از اسپانیا آورد میدانید مخ چند نفر را کار گرفتند ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
تو رو خدا اینقد پول نریزین تو این فوتبال .اما کو گوش شنوا.بابا 99.9درصد مردم از این قضیه ناراحتن،چرا تو کتتون نمیره
حجت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
اگر فوتبالیس نیستیم ولی حداقل بازیکن های خارجی را دیدیم خدا وکیلی بعضی از این بازیکنه حتی دو ریال هم ارزش ندارند اونی هم که داره اخلاق و منش نداره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
ماهی 389754 تومن
نه به فوتبالیست ها بلکه به اکثر دولت مردان
ناشناس
|
New Zealand
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
همه تیمها رو خصوصی کنید چند صد میلیون که سهل صد میلیارد بدن مردم که بخیل نیستند ،ولی نه از مال فقرا و درماندگان
پاسخ ها
آرش
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
دقیقاً همین مطلب مشکل اصلی است. اگر باشگاهها خصوصی شوند آنوقت هیچکس به مبلغ قرارداد بازیکنان کاری ندارد. در ضمن اگر خصوصی شود، دیگر مدیران باشگاهها مربیان را نیمه فصل اخراج نمی کنند چون باید پولش رو کامل بدن!!!
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
به نظر من داشتن یک درآمد 3 تا 4 میلیون تومانی برای بازیکنان کافی است. اما پورسانتهای دریافتی از طریق اعضای خود باشگاهها تمایلشان را به افزایش مبلغ قراردادها بیشتر می کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
حقوق متناسب با ساعت کار کارگری و متناسب با مدرک تحصیلی و اجازه کسب درآمد از طریق تبلیغ کالا که بستگی به محبوبیت آنها دارد و محبوبیت هم متناسب کارائی آنها دارد .در مورد تیم های خصوصی هر چقدر هبئت مدیره می خواهند بدهند فقط از بیت المال نباشد مثل تمام دنیا و مالیات وغیره را باید بپردازند مثل تمام مردم.
راشد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
باید به ازائ درآمدزایی برای باشگاه پول بگیرند وقتی باشگاهی درآمد زایی ندارد دیگر هزینه هنگفت معنایی ندارد و این وضع تا خصوصی شدن باشگاه ها درست نمیشود چون بخش خصوصی جیب خودش است نه دولت بنا براین حساب دخل و خرج را نگه میدار
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
هرچه قیمت بازی کن بالاتر باشد حقوق مدیران و پا دو ها و غیره نیز بیشتر می شود
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
بیشتر از پول بازیکنان سوء مدیریت و رانتهای پشت پرده ناراحت کننده است
rah
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
فقط ميتونم بگم هرچي از بيت المال نصيبشون شده حرومشون باد فقط همين /
پاسخ ها
sasan
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
آقای محترم اینها که مقصر نیستند عوامل پرداخت کننده دخیل و مقصر هستند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
مقصر نیستند؟ ها ها ها! شما معلومه سرت تو لاک خودته! وقتی بازیکن میگه زیر یه میلیارد قرارداد نمیبندم، مقصیر مال کیه؟؟؟
و صد البته اون مسئول (در واقع بی مسئولیتی) که این رقم رو با طیب خاطر می پذیره هم نیمی از تقصیرات رو گردن میگیره.
دوست
|
United States
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
نرخ هر چیزی را خریدار آن مشخص می کند هر چقدر خریدار پول بدهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
در یک سیستم درست اقتصادی شاید حرف شما درست باشد اما در این سیستم نرخ فوتبالیست ها رو دلال ها تعیین می کنند
قلندر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
چه بخواهیم وچه نخواهیم واقعیت این است که الان کشور در وضعیت اضطراری است الان صرفه جویی در همه چیز واجب است اگر فوتبال حرفه ای کلا تعطیل شود هیچ اتفاقی نمی افتد ولخرجی در فوتبال برای زمانی دیگر. فوتبال دوستان به زمینهای خاکی برگردند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۰۵:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
azize man chera sarfejoie to varzeshe keshvar beshe ke yechize meli hast? chera bejash to in berizo bepash haye dolati sarfe joie nemikonan? chera to avordane mehmone khareji va pole nahar o sham dadanesh vase hamayeshe zanane mosalman sarfejoie nemikonan? taze nesfeshon ham age to khiabon bodan gashde ershad migereft. chera aghaye rais jomhor to safar haye ostanish sarfe joie nemikone bejaye in ke in hame kharje kaghaz pare vase tabligh kone. ma to keshvar forsat haye kheiliii ziyadi vase sarfejoie darim, zoreton be 4ta bazikone bad bakht reside? chera nemiran modirane dozd o male mardom khoro nemigiran ke 100barabare in hoghogharo midozdan.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
به نظرم حداکثر به اندازه نمایندگان مجلس حقوق بگیرندو به ازای هر برد 1 ملیون تومان کارت هدیه .اگر خواستند از ایران بروند بگذارید حتما بروند چون دست پر برمیگردند.
تازه جا برای بقیه جوانان هم باز میشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
ما باید به رفتن فوتبالیستها از کشور کمک کنیم چون با رفتنشان ارز آوری دارند.
از فرار مغزها جلوگیری کنیم چون ارزششان به ماندن و مدیریت کشور است.
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟