کار فیروز کریمی نه پسندیده بود و نه اتفاقی؛

دکتر زیباکلام: ما نژاد پرستیم

ماجرا در وهله اول اینقدر سخت و بغرنج می‌نماید که برخلاف رویه همیشگی تلویزیون، توهین‌ها و فحش‌های کلام فردِ بد ماجرا بدون جایگزین شدن با صدای بوق پخش شده و البته نه ناظر پخش و نه هیچ ممیزی دیگری هم مانع این اتفاق نمی‌شود تا همه ملت با جزئیات در جریان ماوقع قرار گرفته و لابد سرتکان دهند که چه بر سر مربی نام‌دار فوتبال کشورمان آمده که با علم به اینکه زیر ذره ‌بین است، آشکارا حرکت نژادپرستانه بروز می‌دهد؟!
کد خبر: ۳۱۸۳۹۸
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۸ 09 May 2013
|
76481 بازدید
|
بیایید همین ابتدای کار صفمان را از هم جدا کنیم؛ آنهایی که ممکن است استثنا باشند و به تبع آن مصداق این مطالب قرار نمی‌گیرند یک طرف، و آنهایی که معتقدند برای آغاز شدن فرایند درمان باید پذیرفت که بیمار هستیم، طرف دیگر؛ و البته روی سخن ما با دسته دوم است.

به گزارش «تابناک»، اگر قصد داشته باشیم شاذ ترین اتفاقی که در هفته سپری شده با آن مواجه شدیم را جدا کنیم، حتما در میان اخباری همچون قهرمانی استقلال و سپاهان، ناکامی پرسپولیس و خداحافظی دو ستاره‌اش، آغاز دادگاه مهدی هاشمی، تداوم دادگاه کهریزک، آغاز نام نویسی از کاندیداهای ریاست جمهوری و بسیاری اتفاقات ریز و درشت دیگر، با پدیده ای مواجه خواهیم شد که دست کم در عالم اخبار داخلی مشابه نداشته و استثناست؛ سخنان نژادپرستانه یکی از مربیان لیگ برتری درباره یک مهمان خارجی!

حتما از چند و چون ماجرا خبر دارید چراکه سپری شدن یکی از فوتبالی ترین هفته های یک سرزمین فوتبال دوست به معنی به تماشا نشستن اکثریتی برنامه محبوب فوتبالی تلویزیون (همان 90) خواهد بود و همه این گزینه‌ها یک معنی بیشتر نخواهد داشت و آن چیزی نیست جز تعجب از دیدن فیلمی که در آن فیروز کریمی در حالت عصبانیت شدید، نه تنها از دست دادن با بازیکن سیاه پوست و خارجی تیم حریف امتناع می‌ورزد، بلکه او را با الفاظی شبیه "آدمخوار" مشایعت کرده و در نهایت تلاش می‌کند که به او آداب نزاکت بیاموزد که "اول بزرگ‌تر دست می‌ده نه کوچیکتر"!

این قصه نامرتب و زشت (که اکنون بار دیگر در جریان جزییات آن قرار گرفته‌اید!) در وهله اول اینقدر سخت و بغرنج می نماید که دست اندرکاران برنامه برخلاف رویه همیشگی توهین ها و فحش های کلام فرد بد ماجرا را با صدای بوق جایگزین نکرده و البته ناظر پخش و هیچ ممیزی دیگری هم ورود نکرد تا همه ملت با جزئیات در جریان ماوقع قرار گرفته و لابد سرتکان دهند که چه بر سر مربی نام دار فوتبال کشورمان آمده که با علم به اینکه زیر ذره بین است، از یک سیاه پوست برای شاگردانش لولو ساخته و آشکارا حرکت نژادپرستانه بروز می دهد؟!

کار فیروز زشت و چه بسا کارِ زشتِ انتشار این زشتی از منظر پیشگیری، موجه باشد اما با این فرض هم هنوز یک نکته مغفول مانده و آن هم چیزی نیست جز این حقیقت که چه بخواهیم و چه نخواهیم، ما هم مانند فیروز کریمی نژاد پرستیم؛ شاید باورش سخت به نظر برسد اما باور کنید این گونه است.

اکنون که بحث را بدون خجالت پیش آورده‌ایم و برخلاف بسیاری نقدها، بی تکلف پیش رفته‌ایم، شاید بد نباشد برای گواه آوردن نیز به جای واکنش گرفتن از کارشناسان و مولفان، به سراغ نقطه نظراتی از ایشان برویم که پیشتر ارائه کرده‌اند و طبیعتا نه متاثر از کار فیروز کریمی است و از حب و بغض‌های این روزها نشات گرفته است.

ماه‌ها پیش، دکتر صادق زیباکلام در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها میهمان غرفه «تابناک» بود و به فراخور موضوع داغ آن روزها، سبک زندگی، گفت‌وگویی با او داشتیم چراکه او با نگارش کتاب «ما چگونه ما شدیم»، یکی از صاحب نظران آسیب شناسی جامعه ایرانی در این زمینه است. از او پرسیدیم: اگر بخواهید مهم‌ترین ایراد "ما" [ایرانی‌ها] را بگویید، پاسختان چیست؟

دکتر زیباکلام: اگر بخواهم ایرادهای "ما" را بگویم، اولین و مهم‌ترین آن این است که ما نژاد پرستیم؛ بغض و کینه و نفرت داریم از اعراب، بغض و کینه و نفرت داریم از افغانی‌ها، برای خودمان خیلی دسته گل های الکی می‌فرستیم؛ مثل: «ملت بزرگ ایران»، «ملت قهرمان ایران»، «ملت شجاع، سرافراز و ...» که به نظر بنده همه قلابی هستند!

و دست بر قضا با مثالی فوتبالی ادامه داده و می‌‌گوید: نژاد پرستی ما و بزرگ پنداشتن خودمان بسیار وحشتناک است؛ از خدای دو جهان می‌خواستم که به کره ببازیم [اشاره به دیدار رفت ایران مقابل کره جنوبی در مسابقات انتخاباتی جام جهانی برزیل که با پیروزی یک بر صفر ایران به اتمام رسید] چراکه وقتی می‌بریم، تمام آن چیزهایی که به خودمان می‌گوییم را باور می‌کنیم، درست مثل معتادی که با کشیدن مواد نشئه می‌شود.

با این حساب شاید بد نیست که وقتی از کوبیدن فیروز کریمی فارغ شدیم، به خودمان مراجعه کرده و ویژگی‌های نژاد پرستانه خودمان را نیز شناسایی کنیم تا شاید این پایش ما و شما در نهایت موجب پایش جامعه‌مان شود؛ با این تذکر که اگر بدی را منکر شویم، شرط اول درمان که پذیرش بیماری‌ست محقق نخواهد شد.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما تبلیغ پایین متن خبر
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۵۸۶
انتشار یافته: ۱۷۴
اشنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
البته از اعراب نفرت داريم وهم از افاغنهبه خاطر جناياتي كه مرتكب شدهاند گذشتگان كرده اند اينها ميكشنند البته ........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
شاهد از غیب رسید...
ناشناس
| China |
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
پس ایرانی ها هیچ وقت جنایت نکردن!!!عجب! پس این همه کشورهایی که هخامنشیان فتح میکردند همه با دغوت نامه خود آن کشورها بوده و کشت و کشتاری هم صورت نمی گرفته!!!
مرد حسابی، حواست هست چی میگی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
شرم اوره!
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
دوستان عزیز ادم خوب وبد در همه جای دنیا وجود دارد د ر همه جا
ارتا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
هر كس مسئول اعمال خودش است نه پدرانش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۰
ناشناس 2 بهتره مطالعه کنی بعد نظر بدی در مورد هخامنشیان.
از تهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۰
بنظر من اصل منظور آقای زیبا کلام این است که در ایران مردم بدون اندیشیدن و بدون استفاده از از شواهد و اسناد معتبر اظهار نظر می کنند و پیش از سخن گفتن و رفتار کردن وقت خود خود را برای مطالعه و کندوکاو صرف نمیکنند در نتیجه سخن مردم و تصمیم گیری مردم نادرست خواهد بود. هم میهن گرامی شما چه اندازه درباره کم و کیف جنگها و نبردهای هخامنشیان مطالعه کرده ای و چه اسناد معتبری را در این زمینه خوانده ای که چنین اعتقادی داری؟؟؟
ناشناس
| Australia |
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۰
در زمان هخامنشی ها در ایران دموکراسی بوده و اون موقع تمام سرزمینها ایرانی بودندو نیازی به جنایت نبوده.بعدا ایران مورد تجاوزات قرار میگره.ملت ایران یک ملت صلح جو است و بنا بر اسناد تاریخی 40 درصد خشکی های کره زمین شامل کل آسیای میانه قفقاز و خاورمیانه و بخشهای دیگری از اروپای شرقی متعلق به ایرانیان است.
محمدل
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۰
در تاریخ جهانگشایان تنها پادشاهی که بدون خونریزی فتح میکرد کورش کبیر بود .
تنها پادشاهی که نه دین و نه حقوق مردم را ضایع نمی کرد. یه کم مطاله کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۰
کاری که کورش را بزرگ نموده کشور گشائی های او نبوده زیرا بیشتر از او در تاریخ تجاوز و فتوحات شد. بزرگی او برای منش و روش فرمانروائی اش در ازادی دین و فرهنگ مردم سرزمین های فتح شده بود. دین و ایین خودرابه انان تحمیل نمیکرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۰
دولت های عرب و نه مردم آنها رو اگه همین الانم رها کنی چیزی از ایران نمیذارن بمونه ولی مردم افغانستان قضیه شون فرق میکنه، اونا در آینده یکی از نماینده های زبان و فرهنگ ما خواهند بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۰
آقای دکتر در مقایسه با کشورهای دیگر ما نژاد پرست نیستیم
mortexa
| Australia |
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
واقعا ببین مخاطب تان چه کسانی هستند.
پوریا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
کلام صادق ،زیباترین کلام...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۰
همه در برابر خدا برابر جزء در درجات ایمان.... ان اکرمکم عند الله اتقاکم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
نباید عقیده یک نفر را به تمام ایرانیان تسری داد. یک مربی فوتبال یک حرکت زشت انجام داده. آیا حق داریم بگوییم نژادپرستیم؟؟ وقتی اخبار تجاوز و سرقت می شنوید حق دارید بگویید تمام مردم ایران متجاوزند یا سارق هستند؟ اگر ایشان فکر می کنند ما نسبت به اعراب بد رفتار کرده ایم نظرشان راجع به رفتار اعراب با ایرانیان چیست؟ چندین مرتبه در سفر حج که رفته بودم شاهد توهین افرادی از عربستان و اردن و لبنان به ایرانی ها بودم. شاید ایشان هم که به سفر حج رفته اند زبان عربی را نمی دانستند که متوجه نظر اعراب در مورد خودشان نشدند. البته باز هم تکرار می کنم که ایرانی ها نظر بدی نسبت به اعراب یا هیچ قومیت دیگری ندارند و نمی توان مردم شریف ایران را متهم کرد. شما فکر کنید که به همین تعدادی که افغانستانی در ایران است، ایرانی در افغانستان وجود داشت. آیا ایرانیان می توانستند به همین سادگی در آنجا زندگی کنند؟؟؟ ملت قهرمان ایران با شما هستم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
یک مربی فوتبال؟!
همه ما به اعراب می‌گوییم ملخ خور، افغانی‌ها را مسخره می‌کنیم، ترک‌ها را تحقیر می‌کنیم. به لرها می‌خندیم، ...
ملت قهرمان؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
شما بروید ببینید در ترکیه چه برخورد زشت و بدی با افغانها میشود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
ملت قهرمان! ملت شریف!
وقتی ریا و دروغ کار هر روزمان است
وقتی در ورزشگاه ها گوشهایمان را باید بگیریم
از کدام شرافت می گویید
وقتی هر روز به یکی با تحقیر ترک و لر وبلوچ و زابلی و رشتی و... می گوییم، این ملت قهرمان؟
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
این که به عربها میگیم ملخ خور خیلی نمیتونه دلیل نژاد پرستی باشه،این جز اختلافات و درگیری هاییه که بین ملل و اقوام همسایه تو اکثر جاهای دنیا هست،اگه به سایت العربیه عربی سری بزنید وقتی یه مطلبی در مورد ایران نوشته کامنت ها رو نگاهی بندازید میبینید توصیف های به مراتب توهین آمیز تری نسبت به ملخ خوری که ما میگیم به کار میبرن که مودبانه ترینش مجوسه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
دوست عزیز زیاد جدی نگیر بعضی از ایرانی ها یک ژست روشنفکری رو ترجیح میدن به همه چیز .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۰
داداش من اینجا صحبت از شخصیت و منطق اجتماعی یه ملته و الا معلومه که همه قاتل نیستن. چندتا کتاب تاریخ و جامعه شناسی بخون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
الحق که درست میگی ناشناس!!
اتفاقا ما ایرانی ها باید اعتماد به نفسمون رو بالا ببریم.
تا با یه سفر ترکیه و دبی رفتن اینقدر در اون فرهنگ دست و پا شکسته غرق نشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
چرا به جای فکر کردن فرافکنی می کنید.ممکنه خیلی ها خیلی کارها بکنند دلیل نمیشه که ما هم همون کارو انجام بدیم.کاری یا درسته یا غلط.صرف نظر از سایر عوامل.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
نوشته تان عالی بود (y)
رفتار آقای فیروز کریمی واقعا شرم آور بوده. تاسف بار است.
حامد
|
Venezuela (Bolivarian Republic of)
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
بله کاملا صحیح.و البته متاسفم . خودم را میگویم. به ادعای خودم یکی از روشنفکرترین ها هستم که همیشه حامی ضعیف تر ها حامی حقوق صد درصدی زنان و کودکان بوده و هستم ولی هیچ وقت خودم را در مورد رنگین پوستها ازمایش نکرده بودم. تا اینکه اینجا در کشور دیگر جایی که مردمانی از هزاران نوع و رنگ با هم در مسالمت زندگی می کنن تلنگری خوردم که چرا ما ایرانی ها برای این لحظه ها تعلیم داده نشده ایم..مثلا وقتی حتی لیوان ابی از یک گارسون کاملا سیاه پوست میگیرم ته وجودم به چیزی مثل مطلوب نبودن و شاید تمیز نبودن فکر می کنم.. به قول نویسنده ابتدای کار صفمان را جدا کنیم از استثناها اما این چیزی که من میبینم و در بسیاری از ایرانی ها هست همین نوعی نگاه نژادپرستانه حالا شاید نه در این نوع ابتدایی و فحاشی به رنگین پوستها،اما در قومیت و نژاد و حتی در ملیت و زبان وجود دارد. شاید تنها راه درمان تمرین و اموزش باشد.حتما اگر فیروز کریمی را هنگام صرف غذا در یک روز ارام افتابی در رستوران ببینید و نظرش را در مورد حقوق سیاه پوستها بپرسید ،او هم مثل بسیاری حاضر است حتی جانش را یرای دفاع حقوق انسانها چه سیاه و سفید بدهد اما در ضمیر ناخوداگاه بسیاری از ما ایرانی ها همان هست که گفتم.باید احترام گذاشتن را تمرین کنیم.
پاسخ ها
ابوذر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۰
احسنت. کاملا موافقم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
انصافاً راست گفته !
واسه سوسمار خوردن عربها، اه اه و ویش ویشمون گوش فلک رو کر میکنه، اما منظره کریه و چندش اور کله پاچه خودمون رو نمی بینیم !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
کله پاچه خیلی جاها از جمله آلمان هم طرفدار داره و خورده می شه... کشورهای همسایه که دیگه گفتن نداره...
اما سوسمار خوری صرفا بخاطر اینکه عرب هستند نیست که ما ایراد می گیریم... کما اینکه نسبت به چینی ها هم همین حس رو داریم...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
شما از یک خارجی بپرسید سوسمار روترجیح میده یا گوسفند.
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
کله پاچه خط قرمز منه بهش توهین نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۰
بین خوردن کله پاچه سوسمار وگوسفند فرقی نیست !؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
واقعیت اینجاست که ما ایرانی ها کاری با دیگر نژادها نداریم اما مثل این که ان ها به ما کار دارند!
فقط کافیست سیری در تاریخ ایران بکنید و ببینید اعراب،افغانی ها و حتی روس ها و انگلیسی ها چه بلاهایی که سر ایرانی جماعت نیاورده اند.چپاول کردن ثروت های سرزمینی ایران،حمله و تجاوز به شهرهای ایران،تحقیر کردن ایرانیان،تجاوز به ناموس ایرانیان،ترور و کشتن شخصیت های بزرگ علمی و دینی ایرانیان و ده ها مثال دیگر.
من نمی گویم به نژادهای بیگانه بد بین باشیم و با ان ها بد برخورد کنیم اما حداقل به ان ها خوش بین هم نباشیم و ان ها را قاطی خودمان نکنیم.
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
ما حق داریم که از اعراب متنفر باشیم بخاطر جنایاتی که در کشور ما انجام دادند. کاش فقط تاریخ بدرستی نوشته شده بود تا ایرانیان می فهمیدند که اعراب چها که بر سر نیاکانشان نیاوردند!
البته درحال حاضر ما ایرانیان عیب های بزرگی داریم که متاسفانه هرگز در فکر اصلاح آنان نبوده ایم ونیستیم و فقط به فرهنگ خودمان چقدر که نمی بالیم بی آنکه بفکر برطرف کردن عیب هایمان باشیم!
زمانی ایرانیان دروغ نمی گفتند ولی متاسفانه اکنون اکثرا در فکر دروغ گفتن و کلاه سر دیگران گذاشتن هستیم و فقط منتظریم که کمی بنزین ، دلار و .... گران شود تا ما هم به بهانه آن چند برابر خرید اجناسمان را بفروشیم!!! تف بر این فرهنگ!! واقعا که بی اصالت شده ایم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
کاملا درست است.ایران همواره از بیگانگان آسیب دیده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
نادر شاه چه بلایی سر هند آورد که به اسم کافر تمام معابدشون رو غارت کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
دوست گل من... نادرشاه ترک بوده .. نه فارس...
ناشناس
| Kenya |
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
این درسته که اعراب،افاغنه،روسها و انگلیسیها و من اضافه می کنم ترکها و آمریکاییها را که چه بلاهایی را سر ما آوردند ولی نگاهی را که ما الان به یک افغان داریم با نگاهی که به به بک انگلیسی و آمریکایی داریم کاملا متفاوته. پس این برخورد ما با اینها بخاطر سابقه عملکردشان نیست بلکه ریشه در خیلی چیزهای دیگری دارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
نادر شاه ایرانی بوده.می فهمی ایرانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
به نظر می رسه واحد های درسی تاریخ مدرسه هیچ تاثیری در سواد تاریخی ما نداشته!
جمال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
از انصاف نگذریم، درست میگه ، کنار نقاط قوت همیشه نقاط ضعف هم هست. این مساله که اشاره شد یکی از آن نقاط ضعف است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۰
میشه لطفا نفاط قوت را نام ببرین؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۰
اونوقت نقاط قوت کدومن؟
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
من هم به سخنان ایشان باور دارم-وقتی در یک استادیوم، از 100 هزار نفر اقلا هشتاد هزار نفر انواع و اقسام الفاظ رکیک را بصورت ناجوانمردانه نثار داور و بازیکن حریف و حتی خودی می کنند و ما مثل آب خوردن می گوییم تعداد معدودی تماشاگر نما، راه را بیراهه رفته ایم. تنها زمانی امکان اصلاح شدن وجود دارد که اشکال را بپذیریم- کاش زمانی برسد که به جای اینکه خودمان از خودمان تعریف و تمجید بیهوده بکنیم، مردم دنیا ملت ایران را به اخلاق مداری، مردم دوستی، صلح جویی و با فرهنگی بشناسند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
البته همه مامیدانیم که ادمخوار واقعی ادمهایی هستند که از کیسه ملت صاحب ماشینهاوخانه های چند هزار میلیون تومانی شده اند آنهم برا در اختیار داشتن کمتر از 6دقیقه یک عدد توپ فوتبال در یک مسابقه 90دقیقه ای البته اون حرفه ای هاش 6دقیقه دارند والا بقیه 2یا 3 دقیقه هم ندارند اینها 76999600 نفر را تو دیگ جوشان فوتبال در طی یک فصل میپزند پخته نپخته میل میکنند امید وارم کسی نگوید تو هم عرضه داری بخور چون اصولا خوردن گوشت انسان حرام است وگوشت حرام هم بی غیرتی به بار می اوردو...هزار درد دیگر خداوندا به فریاد برس به کجا میرویم چنین غافل !؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
بدبخت ملتی که غصه اش فوتباله امیدوارم بفهمیم غرور و عزت ما به برد تیم فوتبال نیست..شرک که میگن همینه
برچسب منتخب
# قیمت طلا # مهاجران افغان # حمله اسرائیل به ایران # ترامپ # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سردار سلامی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
عملکرد صد روز نخست دولت مسعود پزشکیان را چگونه ارزیابی می کنید؟