حكم جليلي زده شد

کد خبر: ۳۶۹
|
۲۹ مهر ۱۳۸۶ - ۱۴:۰۸ 21 October 2007
|
3741 بازدید

 رييس‌جمهور در حكمي سعيد جليلي معاون اروپا و آمريكاي وزارت امور خارجه را رسماً به سمت دبيري شوراي‌عالي امنيت ملي منصوب كرد.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهوري اسلامي ايران با پذيرش استعفاي علي لاريجاني، در حكمي سعيد جليلي را به سمت دبيري شوراي‌عالي امنيت ملي منصوب كرد.


متن حكم رئيس جمهور به اين شرح است:
«باسمه تعالي
جناب آقاي دكتر سعيد جليلي
سلام عليكم.
با توجه به مراتب تعهد و شايستگي‌ها و تجارب ارزشمند و به استناد اصل يكصد و هفتاد و ششم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران، جناب‌عالي را به سمت دبير شوراي عالي امنيت ملي بر مي‌گزينم. اميدوارم با توكل به خداوند متعال و بهره‌مندي از عناصر مومن و توانمند و برنامه‌ريزي مناسب، نسبت به انجام وظايف محوله در صيانت از منافع و امنيت ملي اقدام نماييد و براي تحقق اهداف و مقدمات لازم جهت اتخاذ تصميمات بهتر، تدابير مقتضي را تدوين و ارايه نماييد.


سعید جلیلی که جایگزین علی لاریجانی در مسئولیت دبیری شورای عالی امنیت ملی می شود ، معاون کنونی آمریکا و اروپای وزارت امورخارجه است. وی از گزینه های جدی برای تصدی وزارت امور خاجه هنگام تعیین دولت احمدی نژاد در دو سال پیش نیز بود.

به نوشته «جهان» سعید جلیلی 42 ساله متولد سال 1344 در شهر مشهد است . او دانش آموخته دانشگاه امام صادق(ع) در مقطع دکتری علوم سیاسی و از پرسنل باسابقه وزارت امورخارجه است. پایان نامه مقطع دکتری جلیلی در خصوص سیاست خارجی اسلامی به صورت کتاب منتشر شده و در کشور لبنان نیز به زبان عربی ترجمه و انتشار یافته است.

جلیلی در زمان جنگ تحمیلی به عنوان نیروی بسیجی بارها در جبهه های جنگ حضور یافت و از ناحیه پا مجروح گردید.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
آخرین اخبار
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟