جوابیه نیروی انتظامی به خبر «تابناک»

با بررسی جوانب امر می‌توان گفت که روزانه در شهر تهران به دلیل گستردگی عبور و مرور، شاهد تصادفات حادثه ساز زیادی هستیم، ولی در هیچ موردی از سوی مردم گزارشی مبنی بر اینکه مأمور راهنمایی و رانندگی پس از حضور در صحنه تصادف در داخل خودرو نشسته و از راه دور اقدام به ترسیم کروکی نموده، در دفا‌تر نظارت همگانی ناجا (۱۹۷) ثبت و درج نشده و این اولین بار است.
کد خبر: ۳۸۴۶۷۸
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۸ 06 March 2014
|
15328 بازدید
|
پیرو درج خبری با تیتر «چرا چشم ناظر بر رفتار پليس بسته است؟» مركز اطلاع رساني نيروي انتظامي ناجا جوابیه‌ای در اختیارمان نهاد که وفق قانون درج می‌گردد.

به گزارش «تابناک»، در این نامه که به امضای سرتيپ دوم پاسدار دكتر سعيد منتظرالمهدي، معاون اجتماعي نیروی انتظامی رسیده، این گونه آمده است:

۱ ـ افسر کار‌شناس حدوداَ ۷ دقیقه بعد از اعلام مرکز پیام در صحنه حضور یافته و بدواَ از خودروی دارای مصدوم که پژو ۴۰۵ بود بازدید بعمل آورده و بلافاصله با عوامل اورژانس و آتش نشانی برای انتقال مصدوم و پیشگیری از هر گونه حریق احتمالی هماهنگی می‌نماید. پس از بازدید دو خودرو و بررسی چراغ‌های دو طرف چهارراه و کنترل عرض خیابان، از رانندگان درخواست می‌نماید که آن‌ها نیز چراغ‌ها را نگاه کنند و در ادامه هر دو را به منتهی‌الیه سمت راست خیابان هدایت می‌نماید.

۲ ـ مستند به بررسی صورت گرفته، مأموران آتش نشانی ایستگاه ۵۸ و عوامل اورژانس کد ۵۳۸۹ ضمن حضور در محل حادثه متفقاَ بیان داشتند عوامل گشت راهنمایی و رانندگی در صحنه حضور فعال داشتند. همچنین از برخورد توهین آمیز و بی‌ادبانه راننده پژو ۴۰۵ نیز گلایه داشتند.

۳ ـ راننده پژو ۲۰۶ در بررسی بیان داشت در خیابان کوی فراز از شمال به جنوب در حال حرکت بودم که ناگهان خودروی پژو ۴۰۵ نقره‌ای با اتومبیلم برخورد نمود، بلافاصله با پلیس ۱۱۰ برای حضور مأمورین راهنمایی و رانندگی تماس گرفتم که مأمورین راهنمایی پس از حضور در صحنه تصادف ابتدا به سراغ سرنشین مصدوم خودرو پژو ۴۰۵ رفته و حال ایشان را جویا شدند و سپس درخواست مدارک برای ترسیم کروکی کردند.

۴ ـ در گزارش به طور اغراق آمیز آمده است درب‌های خودرو پژو ۴۰۵ پرس شده است در حالی که برابر اظهارات خود راننده پژو۴۰۵، فقط درب سمت شاگرد ضربه خورده بود که باز نمی‌شد.

۵ ـ در بخشی دیگر از گزارش آمده است مأمور راهنمایی و رانندگی حتی از خودرو پیاده نشده و از داخل خودرو موضوع را بررسی کرده است؛ این در حالی است که وی از صحنه تصادف بازدید بعمل آورده، طول و عرض خیابان و چراغ‌های راهنمایی تقاطع را بررسی کرده و سپس به رانندگان خودرو پژو ۴۰۵ و ۲۰۶ اعلام می‌نماید شما نیز چراغ‌ها را ببیند آیا شخصی غیر از افسر کار‌شناس تصادفات راهنمایی و رانندگی مسوولیتی در این ارتباط دارد؟!

۶ ـ دو روز بعد از تصادف راننده پژو ۴۰۵ به ستاد منطقه ۲ راهنمایی و رانندگی تهران مراجعه و با برخوردی تند و ناپسند اعلام می‌کند بنده مقصر نیستم، مسئول منطقه ضمن دعوت وی به آرامش، ایشان را با دلیل و مدارک قانع می‌کند که در این تصادف مقصر بوده است. لیکن روز بعد مجدداَ مراجعه و در حضور مراجعین و پرسنل منطقه فریاد می‌زند که افسر کار‌شناس در انجام وظیفه‌اش مرتکب سستی شده است و در پایان اعلام می‌کند اگر کروکی را اصلاح نکنید و بنده مقصر معرفی شوم با شما برخورد می‌کنم من خبرنگار خبرگزاری... هستم. (نام خبرگزاری به دلیل رعایت شئون آن رسانه محفوظ است)

۷ ـ با بررسی جوانب امر می‌توان گفت که روزانه در شهر تهران به دلیل گستردگی عبور و مرور، شاهد تصادفات حادثه ساز از سوی رانندگان وسایل نقلیه که عمدتاَ به دلیل عدم توجه به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی روی می‌دهد هستیم ولیکن در هیچ موردی از سوی مردم گزارشی مبنی بر اینکه مأمورین راهنمایی و رانندگی پس از حضور در صحنه تصادف در داخل خودرو نشسته و با فرستادن احدی از مأمورین از راه دور اقدام به ثبت نقاط آسیب دیده برای ترسیم کروکی می‌نمایند، در دفا‌تر نظارت همگانی ناجا (۱۹۷) ثبت و درج نشده است و این اولین باری است که یک شهروند چنین مطلبی را بیان می‌نماید. (در هر صورت اگر فرد یا افرادی در این راستا یا سایر موارد با ۱۹۷ تماس گرفته و اقدام لازم از سوی ۱۹۷ صورت نگرفته است، اعلام تا پیگیری شود.)

۸ ـ متأسفانه از راننده پژو ۴۰۵ که دارای مسئولیت رسانه‌ای است، تهدید و رفتار ناشایست و هم‌چنین درخواست تغییر مقصر صحنه تصادف از سوی پلیس علی‌رغم وجود دلایل و مدارک مثبت، دور ازشان رسانه‌ای و اخلاق حرفه‌ای وی است که رسالت بیان واقعیات و رویداد‌ها را دارد بعید به نظر می‌رسد.

۹ ـ از آن رسانه که در یک اقدام غیر حرفه‌ای اقدام به انتشار نادرست و غیر واقعی رویداد یک تصادف نموده، گلایه داشته و انتظار می‌رود قبل از منتشر نمودن چنین گزارشاتی صحت و سقم آن را از مسئولین پیگیری و سپس اقدام به انتشار گزارشات و درج نظرات بینندگان سایت در ذیل آن نماید.
اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۱۴۲
انتشار یافته: ۵۵
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
هميشه پاي يك خبرنگار در ميان است!!!!!
حدس ميزدم يه جاي اين قضيه مشكل داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
تابناک من یه زمانی سرباز راهور بودم دقیقا میخوام بگم پرسنل نیرو انتظامی واقعا زحمت کش و خدوم اند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
حق با ناجا هست و راننده 405 که دست بر قضا خبر نگارهم هست مقصره که جرمش دوبله میشه ، پس تا دیر نشده این خبرنگاررا اعدامش کنید
aalireza
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
سلام به تابناک
شما خودتون رو خسته نکنید ما خودمون تو این کشور زندگی میکنیم تصادفم کردیم با نیرو انتظامی هم برخورد داشتیم به 110 هم زنگ زدیم
چیزی که عیان است ...
....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
همه سر کاریم.کی راست میگه کی دروغ؟
lمحمود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
البته من کار به این مورد ندارم ولی اصولا مامورین بد برخورد هستند جه در خیابان و چه در منطقه و اداره و معمولا در ماشین کروکی میکشند مخوصا در منطقه 2 راهنمائی.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
به نظر میرسد حق با پلیس هست و خبرنگار از موقعیت خویش سوء استفاده کرده است.
mehdi
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
با سلام
اتفاقا همین مورد برای من اتفاق افتاد حتی افسر محترم به خودش اجازه نداد از ماشین بیاد پایین فقط گفت کارت ماشین و بدید ؟
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
برای بنده نیز بار ها این اتفاق افتاده است:
1. اگر مامور درجه در باشد معمولا بدون پیاده شدن اقدام به ترسیم کروکی می نماید.
2. در اکثر موارد مامور حاضر در صحنه درجه دار نبوده و ضمن بررسی صحنه تصادف مدارک را گرفته و دو طرف را راهی نزدیک ترین مقرر می نماید.
3. درصورت کوچکترین نقصی در مدارک ابتدا تهدید به انتقال هر دو خودرو به پارکینگ نموده و سپس به سرعت محل را ترک می نماید.
شهروند بي رسانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
ضمن تشکر از برخي پليس‌هاي متعهد، ولي ما که صدايمان جايي شنيده نمي‌شود،‌مجبوريم اينجا بنويسيم. من هم اين رفتار پليس را قبلا ديده بودم.
يکبار در حوالي خيابان مجيديه به چراغ قرمزي نزديک شدم، جلوتر از من يک ماشين ناجا بود که، هم روي خط عابر بود و هم روي خط ممتد وسط خيابان، آهسته کنارش رفتم و با احترام گفتم جناب سروان شما که بايد الگو باشيد چرا؟ فکر ميکنيد چه جواب داد؟ گفت ما ميتونيم...
ali
|
United States
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
داشتم نظرات «چرا چشم ناظر بر رفتار پليس بسته است؟» میخوندم واقعا جای تاسف داره که جریانی رو که یکطرفه ازش روایت میشه رو دربارش قضاوت میکنن.جناب تابناک هم همین جوری یه داستان رو میزاره روی سایتش.
برچسب منتخب
# مهاجران افغان # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سوریه # دمشق # الجولانی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
تحولات اخیر سوریه و سقوط بشار اسد چه پیامدهایی دارد؟