افشای پشت‌پرده ساخت ماکت ناو آمریکایی در خلیج فارس + عکس

در دو روز اخیر، انتشار اخباری از سوی برخی رسانه‌های آمریکایی، مبنی بر ساخت ماکتی بزرگ از یک ناو هواپیمابر آمریکایی در خلیج فارس، توجه زیادی را به خود جلب کرد و بهانه خوبی برای جوسازی علیه ایران شد؛ اما با انتشار دلیل اصلی ساخت این ماکت، مشخص شد که فضاسازی رسانه‌های غربی، بار دیگر بدون سند و مدرک و تنها با هدف منفی جلوه دادن چهره ایران بوده است.
کد خبر: ۳۸۸۳۸۴
|
۰۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰ 23 March 2014
|
85858 بازدید
|
افشای پشت‌پرده ساخت ماکت ناو آمریکایی در خلیج فارس
در دو روز اخیر، انتشار اخباری از سوی برخی رسانه‌های آمریکایی، مبنی بر ساخت ماکتی بزرگ از یک ناو هواپیمابر آمریکایی در خلیج فارس، توجه زیادی را به خود جلب کرد و بهانه خوبی برای جوسازی علیه ایران شد؛ اما با انتشار دلیل اصلی ساخت این ماکت، مشخص شد که فضاسازی رسانه‌های غربی، بار دیگر بدون سند و مدرک و تنها با هدف منفی جلوه دادن چهره ایران بوده است.

به گزارش «تابناک»، دو روز پیش خبری در رسانه‌های آمریکایی منتشر و به سرعت در سطح وسیعی در بیشتر رسانه‌های غربی بازنشر شد، مبنی بر اینکه ایران در حال ساخت ماکتی از یک ناو هواپیمابر آمریکایی در خلیج فارس است. در این میان، آنچه برای غربی‌ها نامشخص بود و به گمانه زنی‌ها و البته فضاسازی‌های زیادی دامن زد، هدف اصلی ساخت این ماکت بود.

بنا بر این گزارش، در‌‌ همان روز، خبرگزاری فرانسه نوشت که بر پایه تصاویر ماهواره‌ای به دست آمده از منطقه، ایران در حال ساخت ماکتی از یک ناو هواپیمابر آمریکایی در سواحل خود در خلیج فارس است و مقامات آمریکایی می‌گویند از هدف ساخت چنین ماکتی اطلاع ندارند. سه تن از مقامات دولت آمریکا گفته‌اند، این ماکت که در نزدیکی بندرعباس در حال ساخت است، شبیه یک ناو هسته‌ای آمریکایی در کلاس «نیمیتس» است. آن‌ها این پروژه را «عجیب و غریب» خواندند.

برخی دیگر از رسانه‌های غربی، پا را فرا‌تر از این گذاشته و به گمانه زنی‌های بی‌اساس درباره این موضوع پرداختند؛ برای نمونه، در برخی از مطالب منتشره در این زمینه، ادعا شد که ایران می خواهد از این ماکت استفاده تبلیغاتی کند و احتمالاً قصد دارد در یک مراسم تبلیغاتی با موشک‌های خود آن را نابود ساخته و به این ترتیب قدرت خود را به رخ آمریکا بکشد!

اما ماجرا به اینجا هم پایان نیافت، زیرا یک سناتور ارشد دموکرات آمریکایی نیز روز گذشته درباره این موضوع موضع گیری کرد.

به نوشته «یو اس‌ای تودی»، الیوت انجل مدعی شد، ساخت یک ماکت از ناو آمریکایی در خلیج فارس، نشانگر آن است که ایران همچنان در مقابل آمریکا حسن نیت و صداقت ندارد.

همین سایت در ادامه به نقل از یک «کار‌شناس مسائل ایران» در مؤسسه «آمریکن اینترپرایز» نوشت، ساخت این ماکت، می‌تواند نشانه‌ای از برنامه جدید و پیچیده ایران برای آموزش ساخت ناوهای جنگی و نیز توسعه قابلیت‌های خود برای مقابله با آمریکا باشد.

به هر حال، این‌ها تنها چند نمونه از فضاسازی بود که در پی انتشار خبر و تصاویر ساخت ماکت ناو آمریکایی در خلیج فارس در رسانه‌های غربی به راه افتاد.

افشای پشت‌پرده ساخت ماکت ناو آمریکایی در خلیج فارس
تصویر سمت راست، عکسی است که با ماهواره های آمریکایی گرفته شده و تصویر سمت چپ، مدل واقعی ناو آمریکایی است که ماکت از روی آن ساخته شده است.

اما اصل ماجرا چه بود؟

سایت شبکه خبری «العالم» پرده از راز این ماجرا برداشت و فاش کرد که این ماکت، در اصل بخشی از دکور یک فیلم سینمایی است که توسط یکی از فیلم سازان ایرانی به همراه یک فیلمساز آمریکایی در حال ساخت بوده و موضوع آن به حضور ناوگان آمریکا در خلیج فارس ارتباط پیدا می‌کند.

به نوشته این سایت، ساخت فیلم سینمایی «ایرباس» با موضوع سقوط هواپیمای ایرانی در خلیج فارس به دست ناو آمریکایی، با کارگردانی نادر طالب‌زاده و پکستون وینترز آغاز شده است. هواپیمای ایرباس پرواز ۶۵۵ هواپیمایی جمهوری اسلامی در روز دوازدهم تیر ۱۳۶۷، بر اثر اصابت موشک ناو هواپیمابر «وینسنز» آمریکا سقوط کرد و همه ۲۹۰ سرنشین آن به شهادت رسیدند.

به این ترتیب، مشخص شد که رسانه‌های آمریکایی بار دیگر خود را اسیر داستان سرایی‌هایی کرده‌اند که هیچ پایه ای نداشته و صرفاً بر مبنای برخی گمانه زنی‌ها و تصورات نادرست استوار است.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۰
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۸۹
ناشناس
|
United States
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
زایع شدن در حد المپیک.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
ناو هواپیما بر که موشک انداز نداره
چند ناوشکن ازش مواظبت میکنن
در نهایت یک سری تیرباز سریع و قوی داره تا جلوی موشک های کروز رو بگیره
در ضمن ناوی که به ایرباس ایرانی حمله کرد هواپیمابر نبود
خیلی راحت بگن ماکت هستش می خواهیم ازش استفاده کنیم تا کور شود هرآنکه نتواند دید
ناشناس
|
United States
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
تئوری ترس
ایالات متحده همواره باید دنبال دشمن باشه و ایجاد ترس برای مردم کشورش و شرکای تسلیحاتیش قبلا روسیه بود بعد شد چین حالا هم ایران رو هم تراز با کره شمالی قرار دادن
بر کسی پوشیده نیست که قدرت نظامی اول دنیا امریکا هست و برتری ما به سلاح نیست بلکه به ایمان و وطن پرستی ایرانی ها هست امریکا هم اینو خوب میدونه برای همین هست تا حالا حمله نکرده به ایران
این اقای طالب زاد عجب پولی داره که همچین ناوی رو اونم تو این اوضاع بد اقتصادی میسازه!!
محمد
|
Qatar
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
با سینما می توان خیلی حرفها را زد و نگاه ها را تغییر داد ، اگر انها فیلمهایی همچون بدون دخترم هرگز وسیصد و آرماگدون و ... را آن هم با چاشنی غلو و وارونه ساختن تاریخ برای خراب کردن اذهان مردم آمریکا و سایر جهان نسبت به ایرانیان ساختند ما هم باید با همان ابزار به مقابله برخیزیم که یکی از بهترین و مستند ترین پاسخ ها ساخت همین فیلم است.
اما امیدوارم حالا که ما قدم در این راه گذاشته ایم به چند نکته توجه کنیم.از جمله اینکه سناریو قوی و اثرگدار باشد ،از فضای ذهنی و علایق مردم آمریکا آشنایی داشته باشیم تا بتوان فیلم را جذاب و با کشش ساخت و گرنه یک فیلم ضعیف علاوه بر اینکه موفقیتی در پی نخواهد داشت راه را بر تولید فیلم های مشابه نیز می بندد.
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
اگه برای فیلم ساختن لازم نبود در اندازه واقعی با میلیونها دلار هزینه ساخته بشه مگه قراره فیلم چقد فروش داشته باشه فیلم تایتانیک و تو یه استخر کوچک درست کردنند
vahid
|
Germany
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
IRAN dar rabete ba in jenayate Amrica beandaze kafi dar sathe donia khabar rasani nakard va in film khaili dir darad sakhte mishavad
ناصر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
سلام باتبریک سال نو باید عرض کنم ناوجنگی آمریکایی که ایرباس راهدف قرارداد از کلاس رزمناو بود وشکل ظاهری آن به کلی با هواپیمابر تفاوت دارد لطفا به فیلم ساز هم اطلاع دهید یه وقت مسخره آمریکاییها نشیم
dada
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
بعد از ساخت فیلم دیگه نیازی بهش نخواهد بود و با چند فروند موشک خلیج فارس گمانه زنی های نا صحیح امریکا رو میتونیم تصحیح کنیم درسته دانش ساخت نمونه واقعی رو نداریم ولی دانش نابود کردنش رو که داریم
parviz
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
ههههه بازم ضایع شدن.اگه عوامل این کار خبرصحیح رو منتشرنمیکردن اینا خودشون رو میکشتن از گمانه زنی وحتی تا پای میز و گزینه های رومیز وزیر میز تو میز میرفتن.خدا هدایتشون کنه ....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
بعد بعضی از ماها همیشه میگیم رسانه های اونا بیطرف هستن . جان عمشون.
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟