کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛

واکنش‌ها به ادعای نامه‌نگاری رئیس‌جمهور آمریکا با رهبر انقلاب

واکنش دو سناتور جمهوری‌خواه به خبر ارسال نامه از سوی اوباما برای رهبر انقلاب و توضیحات یک مقام کاخ سفید در این زمینه، انتشار گزارش جدید آژانس درباره برنامه هسته‌ای ایران، ابراز امیدواری روسیه به ‌توافق هسته‌ای میان ایران و ۱+۵ و تأکید آلمان بر ضرورت دستیابی طرفین به توافق نهایی، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۴۴۷۵۱۶
|
۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰ 08 November 2014
|
16832 بازدید
|
۱
واکنش‌ها به ادعای نامه‌نگاری رئیس‌جمهور آمریکا با رهبر انقلابواکنش دو سناتور جمهوری‌خواه به خبر ارسال نامه از سوی اوباما برای رهبر انقلاب و توضیحات یک مقام کاخ سفید در این زمینه، انتشار گزارش جدید آژانس درباره برنامه هسته‌ای ایران، ابراز امیدواری روسیه به ‌توافق هسته‌ای میان ایران و ۱+۵ و تأکید آلمان بر ضرورت دستیابی طرفین به توافق نهایی، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

واکنش‌ها به ادعای نامه‌نگاری رئیس‌جمهور آمریکا با رهبر انقلاب

به گزارش «تابناک»، در پی انتشار ادعای نامه‌نگاری اوباما با رهبر انقلاب، از روز گذشته تاکنون بخش عمده مطالب مطبوعات بین‌المللی به این موضوع و واکنش‌ها به آن اختصاص یافته است.

سایت شبکه خبری «فاکس نیوز» واکنش برخی اعضای کنگره به این موضوع را بازتاب داده و می‌نویسد، جان مک کین و لیندسی گراهام، دو تن از سناتورهای آمریکایی در بیانیه‌ای مشترک ارسال نامه از سوی اوباما برای رهبر ایران و درخواست از این کشور برای پیوستن به مبارزه با داعش را «خشمگین کننده» خوانده‌اند. این دو سناتور مدعی شده‌اند ایران از نیروهای شبه نظامی افراطی در عراق حمایت می‌کند و همین موضوع در کنار حمایت این کشور از دولت سوریه، دلیل کافی است که اوباما نباید از ایران درخواست کمک کند.

واکنش‌ها به ادعای نامه‌نگاری رئیس‌جمهور آمریکا با رهبر انقلاب

همین انتقادات، دولت اوباما را به واکنش واداشته و سبب شده، این دولت وجود هرگونه تصمیم‌ برای همکاری با ایران در عراق و سوریه را رد کند. به نوشته خبرگزاری «یونایتد پرس»، سوزان رایس، مشاور امنیت ملی کاخ سفید اظهار داشته، ایالات متحده در تلاش‌های خود برای مبارزه با گروه داعش، هیچ گونه هماهنگی نظامی با ایران انجام نمی‌دهد.

در عین حال، وی گفته درباره نامه‌ای که گفته می‌شود، اوباما برای رهبر ایران فرستاده، اظهارنظری نمی‌کند. این خبرگزاری اشاره می‌کند، ‌پیش از این مدیر مطبوعاتی کاخ سفید نیز گفته بود درباره نامه‌نگاری شخصی رئیس جمهور با رهبران دیگر کشور‌ها اظهارنظری نمی‌کند.

واکنش‌ها به ادعای نامه‌نگاری رئیس‌جمهور آمریکا با رهبر انقلاب

اما به جز این موضوع، مباحث مربوط به مذاکرات هسته‌ای ایران و به ویژه انتشار گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران نیز مورد توجه شمار بسیاری از مطبوعات و رسانه‌ها قرار گرفته است.

خبرگزاری «رویترز» که پیش از دیگران گزارش جدید آژانس درباره ایران را منتشر کرد، می‌نویسد، ایران بر پایه این گزارش، ‌نتوانسته سوءظن‌های موجود درباره تلاش احتمالی برای دستیابی به سلاح هسته‌ای را حل و فصل کند. آژانس مدعی شده ایران هنوز اطلاعاتی را که قرار بود دو ماه پیش به این نهاد بدهد، ارائه نکرده است. به نوشته رویترز، اشاره آژانس به دو گام دیگری است که قرار بوده ایران تا پایان ماه اوت در رابطه با آژانس انجام دهد.

واکنش‌ها به ادعای نامه‌نگاری رئیس‌جمهور آمریکا با رهبر انقلاب

با این حال، معاون وزیر خارجه روسیه در اظهاراتی نسبت به موفقیت مذاکرات هسته‌ای ایران ابراز خوشبینی کرده است. به نوشته خبرگزاری «ریانووستی»، سرگئی ریابکف، اظهار داشته دیدار اخیر ایران و گروه ۱+ ۵ در وین، کمک کرده تا طرفین به برداشتن گامی رو به جلو در مذاکرات نزدیک‌تر شوند.

ریابکف گفته، پیشنهادهایی از سوی دو طرف‌ ارائه شده و تصمیم بر آن است که این پیشنهاد‌ها به نحوی با یکدیگر ترکیب شود که تا پیش از ضرب‌الاجل ۲۴ نوامبر، توافقی کلیدی در موضوع هسته‌ای ایران حاصل شود. ریانووستی در ادامه‌ مختصر به سابقه مذاکرات هسته‌ای ایران در یک سال اخیر اشاره کرده است.
 

واکنش‌ها به ادعای نامه‌نگاری رئیس‌جمهور آمریکا با رهبر انقلاب

در پایان وزارت خارجه آلمان نیز ضمن بیان مواضع خود درباره مذاکرات هسته‌ای، از ضرورت دستیابی به توافق در زمان تعیین شده سخن گفته است. به نوشته خبرگزاری «ترند»، سخنگوی وزارت خارجه آلمان با اشاره به مذاکرات حساس پیش رو در وین میان ایران و گروه ۱+ ۵ گفته، آلمان آماده است تا پس از ‌توافق هسته‌ای، روابط اقتصادی خود را با ایران توسعه دهد.

مارتین شافر ضمن اشاره به افزایش ۳۳ درصدی حجم تجارت میان ایران و آلمان طی یک سال اخیر‌ گفته، اکنون در مرحله حساسی از مذاکرات هستیم و در صورتی که توافق نهایی حاصل شود، پیوندهای اقتصادی دو کشور بیش از پیش گسترش خواهد یافت.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱
بیژن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
احتمال نوشتن نامه که خیلی زیاده ولی غرب باید شفافیت بیشتری داشته باشه. ضمنا هر کشوری منافعی داره که باید لحاظ بشه و قدرت موشکی - نظامی یا تاسیسات هسته ای جزو خطوط قرمز ماست چون به منافع ملی ما مربوط میشه و احدی حق اظهار نظر نداره. غالب کشورها اطلاعات کمی از توان نظامی شون ارائه میدن چون حساسه
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟