بازدید 62502

مناظره‌ای که در فضایی متفاوت برگزار شد

چهارمین مناظره از سری مناظره‌های تلویزیونی نامزدهای ریاست جمهوری دقایقی پیش برگزار شد. مهدی کروبی و محمود احمدی نژاد شنبه شب در مناظره تلویزیونی از برنامه‌ها و انتقادات به عملکردهای یکدیگر سخن گفتند.
کد خبر: ۵۰۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۱:۰۸ 07 June 2009

چهارمین مناظره از سری مناظره‌های تلویزیونی نامزدهای ریاست جمهوری دقایقی پیش برگزار شد.

 مهدی کروبی و محمود احمدی‌نژاد، شنبه شب در مناظره تلویزیونی از برنامه‌ها و انتقادات به عملکردهای یکدیگر سخن گفتند.

به گزارش «تابناک» خلاصه‌ای از این مناظره با تکیه بر اهم مطالب طرح شده در پی می‌آید:

بنا بر این گزارش، پرسش مجری از کروبی این گونه آغاز شد که واژه‌های عدالت اقتصادی به ویژه توزیع هزینه‌های نفتی در برنامه‌های شما دیده می‌شود، تفاوت طرح شما در مقایسه با طرح آقای احمدی‌نژاد چیست؟

کروبی

کروبی در پاسخ به این پرسش مجری اظهار داشت: من برای تغییر آمده‌ام تکیه‌ام هم به قوه مجریه است و برای ریاست جمهوری هم آمده‌ام که مسئول اجرایی کشور شوم. صریح می‌گویم که این رقابت انتخاباتی است. من چون حزب تشکیل دادم برای تغییر آمده‌ام. آمده‌ام برای یک حرکت جدید به ویژه آمدم برای تغییر درباره سیاست‌های آقای احمدی‌نژاد و نحوه اداره کشور.

وی افزود: من دو اشکال اساسی به شیوه اداره کشور توسط آقای احمدی‌نژاد دارم، حتی در آغاز کار دولت از من سؤال هم که می‌کردند پاسخی نمی‌دادم و گفتم که دولت آمده، کارش را آغاز کرده، معترض هم بوده‌ام، اما چون شورای نگهبان تأیید کرده و از سوی رهبری تنفیذ شده، دیگر بحثی روی آن نمی‌کنم؛ البته گاهی نقدی هم داشتم.

البته در این اواخر هم که مصمم شدم انتقاداتم بیشتر شد. همین که خودم را آماده کرده‌ام برای این کار به ویژه اینکه کار سخت و دشواری است، زیرا فردی که هم اکنون مسئول دولت است، چهار سال در رأس بوده، چهار سال دیگر هم بر پایه قانون حق ریاست دارد و به عبارتی، دیگر او مسلط بر اوضاع است و ما پیاده هستیم.

کروبی افزود: من هم به دوستان آقای احمدی‌نژاد و شخص وی اشکالات اصولی در اداره کشور وارد می‌دانم و هم در شخص ایشان کاملا نارسایی و ضعف می‌بینم. اشکالات مهم شخص من به خود آقای احمدی‌نژاد است که برنامه‌هایم را مطرح می‌کنم و ایشان هم دفاع کنند و داوری هم با مردم است. من بر این باورم باید خیلی صریح و شفاف عرایضم را مطرح کنم و ایشان هم صریح پاسخ دهند.

کاندیدای دهمین دوره ریاست جمهوری ادامه داد: آقای احمدی‌نژاد یکسری اطلاعات می‌دهند که قطعا این اطلاعات نادرست است که به ایشان می‌رسد یا خود ایشان غیر واقعی می‌گویند و با قاطعیت و صریح عرض می‌کنم یا اطلاعات نادرست به ایشان می‌دهند که موجب می‌شود گمراه شود یا اینکه بنای خودشان در دادن اطلاعات خلاف واقع است.

وی ادامه داد: اگر از آغاز مسئولیت آقای احمدی‌نژاد از سوی بزرگان نظام با آقای احمدی‌نژاد رفتار دوستانه می‌شد به این راه کشانده نمی‌شدیم.

کروبی در ادامه به ‌هاله نور اشاره و خاطرنشان کرد: وقتی من این مسأله را شنیدم اصلا باورم نمی‌شد. کسی که نمی‌خواهم نام او را ببرم، مسأله را گفت و من گفتم: دیگر لازم نیست در انتخابات آدم دشمنی کند و هر چیزی را برای جلب رأی بگوید و به طرف مقابل نسبت دهد، اما تا من این فیلم را ندیدم و از قم تحقیق نکردم باورم نشد. اما دیدم در جلسه ای نشسته اند و برای آیت‌الله جوادی آملی صحبت می‌کند؛ کسی که می‌دانید عالم و فیلسوف و فقیه است و من هم نزد ایشان رفته و یک بار صحبت کرده‌ام و خصوصیات ایشان را بیشتر از دیپلمات‌ها و آنهایی که رفت و آمد داشتند می‌دانم.

دبیر کل حزب اعتماد ملی گفت: در این فیلم دیدم ایشان آشکارا می‌گوید پس از پایان سخنانم در سازمان ملل به من گفتند که ‌هاله ای از نور تو را فرا گرفته بود و وقتی صحبت می‌کردم، آنان چنان میخکوب شده بودند که چشمان حرکت نمی‌کرد و همه به چشمان من نگاه می‌کردند و به حرف‌های من گوش می‌کردند.

وی ادامه داد: چشم هر چقدر تیزبین باشد، حواسش به این است که صحبتش را بکند، چگونه می‌شود هم صحبت کند و هم خودش چشم دیگران را ببیند. چون این موضوع به مسائل مذهبی برمی‌گشت خیلی ناراحت شدم. البته احمدی‌نژاد به نظر من به این موضوع عنایت نکرد. آیت‌الله جوادی آملی که از گذشته خیلی ارادت به ایشان دارم و از آن پس نیز این ارادت خیلی افزون شد، در نماز آیت‌الله بهجت برای عرض ادب خدمت ایشان رفتم و ایشان عالمان آقای احمدی‌نژاد را نصیحت کرد و او را توجه داد و دو سه روایت خوب خواند که ائمه معصومین دستور داده‌اند که حتی بچه و حیوان را هم فریب ندهید.

کروبی خاطرنشان کرد: من تا خودم این فیلم را ندیدم و جویا نشدم هیچ جا آن را نقل نکردم و باورم نمی‌شد. صادقانه بگویم مانع راه‌اندازی تلویزیون ما شدند، اما بنا داشتیم نخستین برنامه‌ای که از تلویزیون پخش می‌شود همین فیلم باشد.

وی گفت: مورد دوم موضوع سفر آقای احمدی‌نژاد به عراق برمی‌گردد. یکباره آمدند و گفتند آمریکایی می‌خواستند ما را بدزدند اما با یک نقشه‌ای ما بازگشتیم.

کروبی تصریح کرد: ببینید آمریکا خبیث و استکبار است، اما هر چه باشد دنیا حساب و کتاب دارد. این طور نیست که آمریکا بخواهد کسی را همینطور بدزدد. آنها حساب کار و حساب منافع ملی خودشان را می‌کنند. من یک بار به آمریکا رفتم. بیشترین حفاظت را من داشتم.

وی با اشاره به تدابیر امنیتی شدید از سوی مأموران آمریکایی یادآور شد: مراقبت‌ها آنقدر زیاد بود که گاهی شوخی می‌کردم و به محافظان می‌گفتم اینها محافظت می‌کنند و شما هم محافظت می‌کنید؛ بنابراین، آنها متوجه هستند که دزدیدن یک رئیس جمهوری چه عواقبی دارد. جالبتر این است که خود آقای احمدی‌نژاد گفت این آمریکایی‌ها در اثر برخوردهای من با آنها و عکس‌های یادگاری که با آنها گرفتیم تحت تأثیر قرار گرفتند و زمانی که بوش از آنها خواسته بود دیوارهای صوتی ایران را بشکنند آنها اعتنا نکرده بودند؛ یعنی ایشان آنقدر آنجا نفوذ کرده بود که نفوذشان باعث شد که به فرمان بوش عمل نکنند.

احمدی‌نژاد

اما احمدی‌نژاد برخلاف جلسه گذشته وارد این مباحث نشد و در پاسخ کروبی گفت: حرفهایی که آقای کروبی زدند، اصلا پاسخ ندارد. فکر کردم می‌خواهند از طرح‌های بزرگ دولت حرف بزنند؛ ‌هاله نور که ساختگی است.

وی درباره ماجرای دزدیدن خود توسط آمریکایی‌ها هم گفت: ایشان نشسته‌اند به جای آمریکایی‌ها و از آنها دفاع می‌کنند، بگذاریم آنها دفاع کنند. ایران باید عزتمند و مقتدر و با آبرو باشد. امام این را می‌خواست، رهبری می‌خواست، مردم می‌خواهند و اسلام هم همین را می‌خواهد.

احمدی‌نژاد در ادامه به ارایه آمارهایی درباره عملکرد دولت نهم پرداخت.

وی در این باره گفت: نرخ بیکاری در بهار 84 نرخ بالا بود، از ابتدا 84 نرخ بیکاری رو به کاهش است، بطور مستمر این در حالی است که در تمام دنیا نرخ بیکاری در حال افزایش است. ضریب جینی برای نخستین بار پایین آمد. دولت سهام عدالت داده، حمایت‌ها بیشتر شده. حقوق بازنشستگان اول 139 هزار تومان بود، اما الان 496 هزار است. یکی از دلایل تورم، بدهی دولت به بانک مرکزی بوده است. تمام دولتها از آن پول برداشته است. 318 میلیارد خرج 63 تا 64/64 تا 67 504 میلیارد تومان... تا قبل از دولت ما، 5 هزار و 107 میلیارد توما که ریشه تورم بوده را بدهی داشتیم. 4 سال اول این دولت، کمترین تورم را داشتیم. 4 سال آقای خاتمی 17.3 مال ما 16.5 آقای موسوی 18 حدودا الان نرخ تورم زیر 15 درصد است و پایین می‌آید.

وی خطاب به کروبی گفت: آقای کروبی با نوار و این حرفها که نمی‌شود کشور را اداره کرد. آقای کروبی شما از طرف آمریکایی‌ها دفاع می‌کنید. سخنرانی‌هایتان علیه آمریکا الان موجود هست.

کروبی

اما کروبی در پاسخ به او گفت: آقای احمدی‌نژاد! بزرگترین مؤلفه دولت، صداقت است. همه می‌گویند بدترین گناه دروغ است. این طور که شما آمار می‌دهید، انگار من از بیابان آمده‌ام!

وی خطاب به احمدی‌نژاد به سوابق خود اشاره کرد و گفت: آن زمان شما بخشدار ماکو بودید. چرا اینقدر می‌ترسید؟ به ملا گفتند وسط زمین کجاست گفتند همینجا، گفت چطور می‌گویی؟ گفت: متر کن...

وی ادامه داد: سیما بیاید از مردم بپرسد. بانک مرکزی گفت تورم 25 درصد است، شما با محاسبات جدید کردی 14 درصد. تورم خیالات و وهم حالیش نیست، با زندگی مردم است. آقای ضرغامی هم می‌گویند که نمی‌شود گوشت کیلوی 6 هزار تومان را چهار تومان بگوییم. همه کارشناسان هرچه آقای احمدی‌نژاد گفتند برعکس می‌گویند.

وی ادامه داد: من خط امامی هستم. هنوز هم هستم. خط انحرافی مخالف امام دارند شما را اداره می‌کنند. شما رئیس جمهورید اما شما چرا از ردصلاحیتی‌ها دفاع نمی‌کنید؟

کروبی به برخی مخالفت‌های مجلس اصولگرا با احمدی‌نژاد اشاره کرد و گفت کار به جایی رسید که آقای لاریجانی هم گفتند آمار رئیس جمهور طنز است. ما می‌خواهیم جمهوریت نظام را حفظ کنیم.

وی خطاب به احمدی‌نژاد گفت: چهار سال است می‌گویید شانزده نفر نام مفسدین مالی در جیب دارید اما اینها کجاست؟ چرا به قوه قضائیه نمی‌دهید؟ جرم است! شما جنگ روانی راه می‌اندازید که وضع کشور این است.

کروبی ادامه داد: می‌گویند چهل میلیارد تومان به آقای محصولی دادید که شما اون وقت می‌گویید چرا بانک‌ها وام می‌دهند. آقای احمدی‌نژاد اگر اشتباه می‌کنم ثابت کنید تا من اعلام کن در عموم اشتباه کردم.

وی پیشنهاد داد کمیته تشکیل دهیم که آمار را بررسی کنند. قوه قضائیه می‌گوید که یک پرونده هم ندادند، فقط جنگ روانی می‌کنند.

کروبی در ادامه گفت: چرا دیوان محاسبات می‌گوید 1 میلیارد دلار گم شده است؟

وی در پایان گفت: در اردبیل هم پرونده دارید.

احمدی‌نژاد

اما احمدی‌نژاد در پاسخ به وی گفت: اگر آقای محصولی یک ریال وام گرفتند از هر بانکی مال آقای کروبی و تیمش، چه برسد به 40 میلیارد.

وی خطاب به کروبی گفت: اگر آمار رسمی دولت را قبول ندارید، گذشته خودتان را زیر سؤال می‌برید.

احمدی‌نژاد به روزنامه اعتمادملی اشاره کرد و گفت: اگر روزنامه شما سندی داشت، رو می‌کردید.

احمدی‌نژاد خطاب به کروبی گفت: شما مگر انقلابی نیستید؟ سیاسی نیستید؟ چرا از جزایری 300 میلیون و 200 میلیون پول گرفتید؟ شما هنوز انتخابات را زیر سؤال می‌برید. انتخاباتی که بارها از آن تأیید شده‌اید!

احمدی‌نژاد در ادامه پیشنهادی داد و گفت: نامزدها و اعضای اصلی ستادهایشان اموالشان را اعلام کنند. اگر یک مورد من پیغامی به قوه قضائیه دادم، فردا اعلام کنند.

وی افزود: اعتبارات دولت، دو بخش مصرف و سرمایه‌گذاری است. دولت قبل، 29.4 درصد رشد هزینه داشت و ما 16.8 درصد هزینه‌های عمرانی قبل 29.9 و ما 39.9 است. ما پول را بیشتر بردیم در سرمایه گذاری و نه مصرف. مردم می‌بینند، نگویید قبول نیست. مردم خودشان به ما تأییدیه می‌دهند.

احمدی‌نژاد افزود: تصمیم‌گیری‌های ما بر خلاف حرف‌های آقای کروبی علمی و شفاف است. نهادهای بین‌المللی هم ما را تأیید می‌کنند. ما 7 میلیون تن فولاد تولید می‌کنیم.

وی افزود: حرف ما رو هوا نیست. بانک مرکزی می‌گفت 25 درصد، الان هم می‌گوید 14 درصد. در دولت قبل در بورس حباب بزرگی با بورس بازی بدون قانون ایجاد شد

احمدی‌نژاد ادامه داد: در دولت قبل، عده ای در بورس که خاص بودند، سود بردند و عده ای زیان. ما در 84 تا 87 متوسط سالانه بورس و سرمایه ما به غیر از سهام عدالت بالا رفته است.

وی افزود: همه بنگاه‌های رفاقتی و غیره قبل از دولت همه دچار مشکلند که دست این دولت افتاده است. بنگاه‌های واگذاری این دولت مشکلی ندارد و عالمانه واگذار شده است.

کروبی

کروبی در وقت دیگر خود و در پاسخ احمدی‌نژاد گفت: من ادعای کارشناسی ندارم، اما همه کارشناسان ایراد می‌گیرند به آمار شما. شما جرأتت زیاد است و اسم می‌گویی. آیا شما می‌دانی اسم زهرا رهنورد از خود موسوی قبل از انقلاب مشهورتر بود.

وی با یادآوری اقدام احمدی‌نژاد درباره همسر مهندس موسوی گفت: فکر کردم می‌خواستید از زهرا بنی یعقوب بگویید اما گفتند زهرا رهنورد! مدرک هست که شما در اردبیل از آقای ‌هاشمی تعریف کردید، اما الان چی؟

کروبی با یادآوری پرونده اردبیل گفت: با آقای ناطق که این همه در شهرداری شما نقش داشت چرا این گونه کردید؟ حتی با وزارت اطلاعات هم صحبت می‌کرد سر مشکل شما. اما شما همینطور اسم می‌بری!!

کروبی با اشاره به وضعیت سیاست خارجی دولت نهم گفت: سیاست خارجی شما کجا غوغا کرد که نامه تبریکتان را پاسخ نمی‌دهند؟ مثلا سنگینی است برای ما که آقای چاوز را پز می‌دهیم که حیاط خلوت آمریکاست! عکس بغل کردن چاوز و صدام و چاوز با اوباما موجود است. منافع ملی‌اش است، این چه حیاط خلوتی برای ماست؟

کروبی در ادامه متنی از رئیس سابق موساد خواند و گفت: اگر صدها میلیارد دلار از سوی موساد خرج شده بود تا کسی منافع اسرائیل را تأمین کند، احدی بهتر از احمدی‌نژاد نبود. هیچ کس بهتر از احمدی‌نژاد برای حیات اسرائیل نیست. حضورش یک هدیه گرانبهاست. هر جمله او کار اسرائیل را آسان می‌کند.

وی در ادامه پرینتی نشان داد و گفت: عکس شما زیر خلیج عربی است؟ این است اقتدار وزارت خارجه ما؟ این قدر پررو شدند که می‌خواهند بیایند اینجا می‌گویند اسم خلیج را بگذارید برای مسابقات ورزشی! نه خلیج فارس.

احمدی‌نژاد

احمدی‌نژاد خطاب به کروبی گفت از شهرام جزایری که چیزی نگفتید که کروبی هم گفت شما درباره پرونده اردبیل چیزی نگفتید؟!

اما احمدی‌نژاد ادامه داد پرونده دریافت شما از جزایری موجود است اما اگر یک برگ علیه من دارید، در روزنامه تان منتشر کنید.

وی درباره آن ماجرا گفت: آقای لاری می‌خواستند پرونده سازی کنند که من کنار بکشم، نرفتم. گفتم اگر دارند در روزنامه بزنند. درباره شهرداری هم اگر چیزی هست، منتشر کنید.

احمدی‌نژاد درباره اظهارات کروبی پیرامون رژیم اسرائیل اشاره کرد و گفت: امام می‌گفتند که این رژیم صهیونیستی نجس است. اصلا لجم می‌گیرد که بگویم اسرائیل. اروپا هم برای من مهم نیست.

وی خطاب به کروبی گفت: به خط امام برگردید، آخر چقدر انحراف. من به صراحت می‌گویم از سیاست خارجی شما و آقای خاتمی پیروی نمی‌کنم. در آن زمان هسته‌ای را از دست دادیم و در عوض شدیم محور شرارت.

احمدی‌نژاد گفت: من حالا به صهیونیست‌ها یک چیز گفتم! شما چرا ناراحتید؟ ما اروپا را به هم زدیم.

وی در دفاع از دیپلماسی خود گفت: مهم دیپلماسی عمومی است و به کار گرفتن افکار عمومی. آقای اوباما چه گفتند؟ بوش می‌خواست ما را بربیندازد، اما الان اینگونه حرف می‌زنند؟

احمدی‌نژاد گفت: در مورد خانم رهنورد هم من به ایشان احترام می‌گذارم، مهم این است که چگونه استادیار، دانشیار شد؟ آقای موسوی فکر کردند من کس دیگری را می‌گویم و بعد قبول کردند من افشاگری کنم.

وی با استناد به سخنان کروبی در زمان بعثه حج درباره اسرائیل خطاب به وی گفت: چقدر فاصله گرفتید از آن زمان؟ آخر چرا؟ من شما را دوست دارم! شما چکاره بودید آن زمان که این حرف را زدید؟

احمدی‌نژاد ادامه داد: الان سیاست خارجی ما مورد تأیید ملت و مجلس و رهبری است.

وی افزود: در این دولت نسبت واردات به درآمدهای ارزی شده 63 درصد و صادرات غیرنفتی رشد جهشی داشته است.

احمدی‌نژاد خطاب به کروبی گفت: با هیاهو و سر و صدا نمی‌توان مملکت را اداره کرد. رئیس جمهور باید کارشناس ارشد باشد بتواند نظریه را رد کند! اگر دو نفر کارشناس حرف متناقض زدند چه؟

وی درباره خلیج عربی نیز گفت: آن جمله یعنی کشورهای عربی حوزه خلیج، نه کشورهای حوزه خلیج عربی. البته وی توضیح نداد که بالاخره همین خلیج تنها هم یعنی عدم پذیرش خلیج فارس از سوی آنها.

کروبی

اما کروبی در پاسخ به وی گفت: من زمان 65 به نقل از سیاستهای امام می‌گفتم، از جنگ مسلحانه و اینها خبر نداشتم. بر خلاف نظر امام، تحرکاتی صورت گرفت. حرکت بزرگ مکه از امام بود. سال 68 یک هواپیمای ما گیر افتاد، یک هواپیمای ما را که در آن مواد منفجره داشتند گرفتند و من ایستادم.

وی با اشاره به یاران جدا شده احمدی‌نژاد گفت: در مورد کارشناسان که گفتید، همان کارشناسان شما الان کجایند؟ دانش جعفری، خوش چهره، افروغ و فرهاد رهبر...؟

کروبی ادامه داد: من انقلابی هم هستم، منتها حساب شده. ما می‌گوییم هولوکاست بالاخره شده یا نشده. شما با رد هولوکاست از هیتلر دفاع کردید، نه از وجود مقدس امام زمان(ع)...

وی درباره شهرام جزایری هم گفت: در مورد آقای جزایری خدمت تان عرض می‌کنم، من اجازه‌هایی از امام دارم که هیچ کس آنها را ندارد. پرونده قبل از انقلاب من به مسأله مالی می‌گذشت که تیتروار بگویم کمیته سپاه و جهاد و امداد را دادند. هر روز صبح از آیت‌الله صانعی پول می‌گرفتم و به خانواده‌ها می‌دادم و من 7 میلیون پول داشتم آن موقع. امام پشت سر هم به من احکام داد که پول می‌آمد برای من و اموال مصادره‌ای برایم می‌آمد که بین مردم قسمت می‌کردم. آقای جزایری آمد پهلوی من دو دفعه که 300 میلیون به من داد و هیچ چیز از من نخواست. الان هم به من افراد پول می‌دهند. من پول نفت ندارم که خرج کنم. پول تراکم شهرداری ندارم که خرج کنم. از مردم می‌گیرم.

کروبی افزود: خوشبختانه جزایری هیچی از من نخواست. یه پول درستی به من داد که خرج نکردم. آیت‌الله شاهرودی برای همه ما عزیز است، اما رهبری در متنی توبیخ‌آمیز برای ایشان نوشتند؛ اصلا یک آدمی پولی داده و یکی آن را گرفته ولی چیزی نخواسته این چه وضع است که قوه قضائیه اداره می‌کند.

احمدی‌نژاد

وی خطاب به کروبی گفت: شما برای دفاع از کسی که در زندان است از امام و رهبری هزینه کردید. اینها پول می‌گیرند و چه فسادهایی می‌کنند. شما چطور در بنیاد شهید زندان درست کرده بودید، چگونه؟ با چه اجازه ای؟

احمدی‌نژاد افزود: من گفتم اموال را منتشر کنیم؛ شما اول انقلاب کجا و چند متر زندگی می‌کردید؟ اکنون چه؟ از کدام پول بوده، امام یا شهرام جزایری یا اینکه فعالیت اقتصادی.

کروبی

کروبی در پاسخ به وی گفت: ما تفحص آنچنانی نمی‌کنیم، اما اگر آدم متدینی بیاید می‌گیریم ولی اگر بو بدهد، نمی‌گیریم.

وی خطاب به احمدی‌نژاد گفت: هفتصد میلیون دلار می‌خواستید به آقایی بدهید که رهبری جلوی این کار را گرفتند، اصلا دعوا با بانک مرکزی سر همین بوده است. از اطرافیان شما چه کسانی در زندان هستند؟ اطرافیان آقای علی آبادی یا... چه کسانی هستند؟ که به زور آمدند بیرون...

کروبی تأکید کرد: شما هر آماری می‌دهی ما هرچه بگوییم، می‌گویید نه !!

احمدی‌نژاد

اما احمدی‌نژاد در پاسخ به کروبی گفت: شما مسأله خانه‌تان را روشن نکردید و موضوع شهرام جزایری را هم همینطور...

وی ادامه داد: من چگونه 700 میلیون تومان می‌خواستیم بدهم؟ اگر سندی دارید بگویید. شما در روزنامه‌تان به همسر من توهین کردید.

کروبی

کروبی در پاسخ به این سخن احمدی‌نژاد خواستار اشاره به مطلب شد که احمدی‌نژاد البته به آن اشاره نکرد و از موضوع گذشت...

احمدی‌نژاد

اما خطاب به کروبی گفت: اگر خبر ندارید که چگونه می‌خواهید رئیس جمهور باشید که از زیرمجموعه خبر ندارید؟

وی ادامه داد: در مورد زندان بنیاد شهید و غیره هم توضیح ندادید.

محمود احمدی‌نژاد در ادامه گفت: من شخصا در برخی مسائل بیش از 1000 ساعت کار کردم؛ حالا شاید 2 نفر یا 3 نفر یا 20 نفر مخالف باشند، رئیس جمهور خودش باید کارشناس ارشد باشد. با لغت کارشناس بازی می‌کنیم، آن هم با مسائل و وضعیتی که کار کارشناسی در کشور ما دارد.

این نامزد ریاست جمهوری با اشاره به محتوای فیلم دوم کروبی و حضور دانشجویان ستاره‌دار گفت: این مسأله در زمان آقای معین که متأسفانه امروز بیانیه ای دادند، پدید آمد. ما این را حذف کردیم. دانشجوی ستاره دار روی لیست معلوم است نه روی پیشانی‌اش.

ایشان اظهار داشت که برآوردی بالغ بر 100 میلیارد تومان خرج تبلیغات آقای کروبی خواهد شد و اعلام کرد که حدود 20 میلیارد تومان می‌خواستند خرج سیستم اس ام اس عمومی بکنند که مخابرات نمی‌توانست آن را اجرایی کند.

وی با بیان اینکه آینده ملت روشن است به برنامه‌های خود در مورد مسکن اشاره کرد و افزود: آینده ما آینده روشنی است که تورم هم تک رقمی می‌شود و در حال پایین آمدن است. ما در حال خصوصی سازی با سرعت هستیم. در این دولت نشان داده شد که ما می‌توانیم.

وی افزود: برنامه‌های ویژه‌ای داریم که به فضل الهی ادامه می‌دهیم. در 4 سال هرگونه توهینی روا داشتند که ما تحمل کردیم؛ مثلا تیترهای گوناگون روزنامه آقای کروبی. زمانی که درگیر تحریم و تهدید دشمن بودیم این مسائل مطرح می‌شد و نمی‌توانستیم خودمان را درگیر کنیم.

احمدی‌نژاد در پایان با ارایه این درخواست که از ملت عزیز می‌خواهم که اجازه دهند این خادم کوچک تا چهار سال آینده خادمشان باشد. نشان داده شد که ما می‌توانیم، ایران می‌تواند در جهان عزیز باشد. نشان دادیم که می‌توان بهترین‌های کشور جهان باشیم. می‌توانیم جهان را مدیریت کنیم. از همه ملت به خاطر بزرگواری‌هایشان و همراهی‌شان تشکر می‌کنم.


 

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
کاش هر هفته یک مناظره بزارن!!
احمدی نژاد پدر ننجون ننه کروبی و درآورد
درود بر كروبي عزيز!
اين بازي رو احمدي نژاد با سيد عزيز شروع كرد و خيلي سري خودش تو دامي كه پهن كرده بود افتاد!!!!!!
هرروز که میگذره بیشتر از احمدی نژاد خوشم میاد. مخالفینش چقدر ساده لوح و کوته فکرند! کل درک آنها از سیاست خارجی و مسائل مدیریتی کشور همین بود؟ کروبی حق داشت عصبانی بشود از اینکه اینهمه کم آورد جلوی احمدی نژاد و انصافا هم تحقیر شد جلوی احمدی نژاد
بسمه تعالي -
آمارهاي ارايه شده از طرف آقاي احمدي نژاد كاملا درست مي باشد. بالاخره رييس جمهور آنقدر هم دروغگو نيست. ايشان براي درست نشان دادن آمارها، شاخصها را دستكاري مي كند تا آمارها درست نشان داده شود.
بعنوان مثال، با تغيير تعريف بيكاري از 2 روز به 2 ساعت، آمار بيكاري را از 12 درصد به 9 درصد تغيير داده اند.
مثال ديگر آنكه براي آنكه نشان دهند كه تورم نداريم، فقط كافي است كالاهاي تورم زا را از سبد خانوار كسر نمايند، آنوقت هر كس ديگري هم كه محاسبه كند، آمارها درست نشان داده مي شود.
پس نتيجه مي گيريم كه رييس جمهور دروغگو نبوده و آمارهاي دقيقي را ارايه داده اند.
آقای رضایی مگر خودت بتوانی پاسخگوی احمدی نزاد باشی
برای دروغ او راجع به عذرخواهی بلر یادتون نره
دست حق همراهت
احمدي نژاد آمار ها رو خودش نوشته اورده

درود بر موسوي و رضايي
700 ميليون دلار نه 700 ميليون تومان. منظور آقاي كروبي پرداخت به كشور هاي آفريقايي بود
به نظر من این مناظره یک بازی سراسر باخت - باخت برای آقایان کروبی و احمدی نژاد بود. البته برنده واقعی این جدال رقبای ایشان و مردم فهیم بودند.
فقط از اين متاسف شدم كه واقعا نماينده ما اصلاح طلب ها اينان؟يعني بين اين همه رجال سياسي و تحصيلكرده كسي نبود كه بتونه حداقل دو كلمه درست و حسابي حرف بزنه و حريف اين احمدي نزاد بشه؟و اجازه بدن كانديد بشه؟
از یک کار احمدی نژاد خیلی خوشم اومد. اونم اینکه هرچی کروبی میزد جاده خاکی و مسائل الکی مطرح میکرد احمدی نژاد محلش نمیذاشت و ارائه آمار و برنامه و سندهای مکتوب میکرد و کروبی هم هی حرص میخورد جوری که کارد میزدی خونش در نمی اومد!
ضمنا احمدی نژاد با مطرح کردن توهین به زنش کل نقشه ستاد موسوی را هم خنثی کرد ... این مرد متخصص جنگ روانی است!
آقاي رييس جمهور چرا عوام فريبي ميكنيد چرا زمان جنگ رو با حال مقايسه ميكنيد آيا شما در زمان شهرداري بودجه شهرداري رو صرف دادن وام نميكردين آخه شهرداري چه كارست؟
احمدی نزاد خیلی ضعیف ظاهرشد چرا پاسخ مسئله هاه نوررانداد و ازخودشدفاع نکرد چرا هنوزادعا میکند آمریکاییها قصدربودنش راداشتند وسندارائه نمیدهدچرا درمورددانشجویان ستاره دار اخراجی که در مستند کروبی آمد دوباره دروغ میگوید ماجرای دول الخلیج العربی چیست یعنی چه که منظور دول عرب خلیج است اگر اینطور بود مینوشتند دول العرب فی الخلیج و...ادامه دارد.
در رایم به دکتر احمدی نژاد مصمم تر شدم چون که حتی خود کروبی را هم تابلو کرد و مستندا و مستدلا پاسخ شبهات سوال گونه کروبی را داد و در یک کلام او را ضربه فنی کرد.
:: میتوانیم ، میشود ::
میدونم که درج نمیشه!
درود بر ایستادگی و افشاگری کروبی
موسوي و كروبي برنده مناظره با احمدي نژاد
رضايي برنده مناظره با موسوي
احمدی نژاد هیچ جوابی نداشت ...همه ش مغلطه میکرد
كروبي اي دلير مرد گوارا باد پيروزيت در مناظره با احمدي
وقتی کروبی گفت من از بیابان نیامده ام، واقعا کیف کردم.
این آمارهای احمدی نژاد برای کسی خوب است که در کشور زندگی نمی کند.
کجا بی کاری کم شده؟ کجا وضع مردم خوب شده؟ ما که داریم می بینیم.
این آمارها همه دروغ هست و برای فریب مردمی که از هیچ چیز اطلاعی ندارند.
البته احمدی نژاد هم یک حرف خوبی زد. گفت شما روحانی هستید و چه کار دارید به کشور داری.
در واقع به نوعی گفتند روحانیون باید به مسجد برگردند.
اگر دین از حکومت جدا بود که الان وضع ما این نبود.
نکته دیگر، این است که متاسفانه داریم می بینیم که مسئولان کشور چقدر فساد اقتصادی دارند.
پس پالیزدار بیچاره حق داشته و به همین خاطر هم دادگاه او علنی برگزار نشد. واقعا جای تاسف است که در کشوری زندگی می کنیم که این همه مفسد در آن حضور دارند و بعد از سی سال باید بفهمیم.
مناظره خوبی بود باز هم شجاعت از احمدی نژاد
گاهی فکر می کنم این آقای احمدی نژاد نه تنها به درد ریاست جمهوری نمی خورد که در این ردای فراخ زیادی ریز می نماید که حتی شایسته درسی که در دوره استانداری خود در اردبیل خوانده است و دکتری گرفت هم نمی خورد که کارنامه او در شهر داری گواه این مدعاست. اما هنرمند قهار و توانایی است چرا که خوب نقش ایفا می کند و در نقشی که بدو سپرده می شود خوب غرق می شود و حس می گیرد. کسی که اظهر من الشمس وسط روز درخشندگی خورشید را ندیده و 100 دلیل واهی و عبث می سازد که خواب شبانگاهی دم سحر چه لذتی می دهد به آدمی. کسی که خوب می تواند قانعت کند که چه از گرمای تابستان شکایت داری هنوز ماهیست از زمستان گذشته است. پوپولیسم هم خوب عالمی دارد.
با سلام
رضايي دوسدت داريم
كروبي عاشقت هستيم
موسوي حمايتت ميكنيم
احمدي نژاد تردت ميكنيم

بچه بسيجي
امشب یک ملت گریست برای هزاران جوانی که برای انقلاب رفتند و تا این روزها را نبینند که بزرگان ما بر سر قدرت و کسب مقام از بی آبرو کردن هیچ کس ابا ندارند .....دلم برای تمامی ملت که بازنده این مناظره ها هستند می سوزد ........
احمدی نژاد 3 کروبی 1
اما بعد: این بحر محیط که آقای احمدی نژاد گفتند کجاست؟! بحر میت بوده لابد؟
از تابناک خواهشمندم هرچه سریع تر در مورد آمار و ارقام ارائه شده از سوی احمدی نژاد مطلبی ارائه دهد.
کروبی جای پدر احمدی نژاد است
این چرا باید با این طرز حرف زدن تایید صلاحیت شود؟؟؟/
درود بر فرزند شجاع امام و ملت!
كروبي بازي را برد و با دفاع از همسر مير حسين به همه درس اخلاق داد
کروبي بسيار خوب رفتار کرد
مناظره جالبی بود اما احمدی نژاد باز هم بهتر توانست از پس مناظره برآید.
«قل جاءالحق و زهق الباطل ان الباطل کان زهوقاً» (81 ـ اسراء).
درود بر سلطان محمود
وام دار دیروز علمدار امروز شده و سعی دارد از طریق نوچه های خود و با استفاده تاکتیکی و ابزاری از نقطه ضعف فساد مالی طرف مقابل کودتای رسانه ای نماید بلکه طرف مقابل از میدان قدرت خارج شود.
من طرفدار میرحسینم اما امشب شیخ مهدی زبان دل این ملت بود دمش گرم
لطفا فیلم هاله را بزارید تا مردم رییس جمهور خودشون را بهتر بشناسن (اگر ندارید واستون بفرستم )
کروبی با نظری که داد باعث شد زحمتی که آقای موسوی با سکوت برای کاهش میزان رای احمدی نژاد کشیده بود از بین برود.
نکته مهم آن است که احمدی نژاد آمارهایی که داده بود غلط نبود اما عوام فریبی شده بود و درصدها در سالهایی که ریاست جمهورهای گذشته مثل آقای خاتمی در مورد تورم در دور دوم به دست اورده بودند که چه بسا درصدهای بسیار بالاتر از احمدی نژاد بود در این امار ها نبود و فقط دور اول آنها را آورده بود این عوام فریبی محض است. در ضمن احمدی نژاد روی نقاط ضعف اقای کروبی یعنی سر در نیاوردن از امار و ارقام دست گذاشت که البته این برای آقای کروبی نقض حساب می شود. به نظر من با این مناظره بهتر است آقای کروبی به نفع کاندید دیگر کنار رود.
زنده باد کروبی !!!
درود بر احمدی نژاد
رای ما موسوی همه ما ایرانی هستیم و عاشق ایرانیم.
احمدی نزاد باز هم جنگ روانی راه انداخت (با امارها و جداول)او نگذاشت بحث به سمت روزنامه ها ،فرهنگ کشیده بشه و به اقتصاد چسبید ،احتمالا برای آقای رضایی هم مخ اقتصاد هستند میخواد دام فرهنگی پهن کنه.محسن جان مراقب باش که فقط تو میتونی آمارهای اینو به چالش بکشی.امید ما به شماست.راستی چرا خبری که تو سایت روزنامه دولتی بود رو شما نگذاشتید اینکه پرونده 1میلیاردی هنوز باز هست در صورتی که احمدی نژاد با عوام فریبی تو اخبار شبکه 2 گفت حل شده است،اما رئیس دیوان محاسبات گفته حل نشده است.ديوان محاسبات کشور با رد حل موضوع "يک ميليارد دلار" در بودجه سال 85 و اعلام اينکه اين پرونده همچنان در دادسراي ديوان محاسبات کشور در دست رسيدگي است ، از کانديداهاي رياست جمهوري خواست گزارش هاي حرفه اي اين ديوان را له يا عليه نامزدهاي مورد استفاده قرار ندهند.
واقعا احمدی نژاد خوب بلده عوام فریبی کنه.همه این حرفارو میشنون اما نمیرن بررسی کنن.
سونامی احمدی نژاد هنوز ادامه دارد
با سلام ممنون میشم کمی این درد و دل من پخش بشود.
با درود بر شیخ اصلاحات و توفیق روز افزون ایشان و همچنین آقای احمدی نژاد.
آقای احمدی نژاد شما خوب تونستید با توجه به شناختی که از شخصیت و متانت آقای موسوی داشتید از اخلاق ایشان سوء استفاده کنید و هرچه خواستید گفتید و کل مباحث فنی و اداری کشور را به انحراف بردید که مبادا به چالش کشیده شوند. ولی جلوی آقای کروبی چه شد؟ الان بازیتان چند چند است ؟ دوستان رجاءنیوز شما بفرمایید،شما که آمار سوال و جواب در می اوردید بفرمایید آقای احمدی نژادتون به چند سوال جواب ندادند.
2-اگر ما به آمارهای آقای احمدی نژاد توجه کنیم همگی نشان از گلستان بودن ایران می دهد ولی کجاست اثرات این آمارها که ما نمیبینیم؟
3-به راستی آقای احمدی نژاد شما که پول ندارید هزینه این تعداد ستاد انتخابی از کجا تامین میشود؟
4- هر انسان باید پیشرفت و ترقی کند و چرا شما نمیتوانید پیشرفت یک انسان مسلمان که آن هم بعد از سالها تلاش و زجر و زحمت با این سنو سال آنهم مشروع بدست آورده ببینید ؟
پس چطور شما و همراهانتان می توانند پیشرفت یک جوان از این مرز و بوم را ببینند ؟ از این به بعد همگی سعی میکنیم فقط به نیازهای اولیه زندگی اکتفا کنیم و سعی در هیچ پیشرفتی نکنیم که از هرگونه تهمت در امان باشیم.
ا.م
زنده باد کروبی.خدا رسواش کرد. همون جایی که بیچاره موسوی رو غافلگیر کرد خدا آبروش رو برد.دیدید چطور دستهاش میلرزید. خدا جای حق نشسته. طرفداران موسوی بدانید اگر موسوی هم میخواست بگوید می توانست. زنده باد کروبی
با امارهای ساختگی وتهمت نمیتوان خدمت کنیم .
به نظر من کروبی می خواست نخبگان را راضی کند و احمدی نژاد عوام را شکی ندارم کروبی در بین نخبگان انقلاب به وجود آورد حتی بزرگان اصلاحات به دلیل بی وفایی نسبت به وی و حمایت از دکتر معین و ... شرمسار کرد اما آرای احمدی نژاد اگر افت نکند با این طفره رفتن هاش خیزی بر نخواهد داشت و این را هم بگم مناظره با موسوی احمدی را تا حدودی لو داده بود و این به کروبی کمک کرد.
درود بر دکتر احمدی نژاد............ عشقه عشقه عشقه احمدی نژاد و عشقه......
ایام انتخابات را از قدیم دوست داشته ام. از ما دعوت می شود تا بنا بر تکلیف / برای استیفای حقوق یا مبارزه برای آرمانهای بزرگ و کوچک با شور در انتخابات شرکت کنیم. برای تشویق ما سه نوع پاداش در نظر گرفته شده است:

اول - پاداش اطلاعاتی در مورد گذشته: در ایام انتخابات تازه می فهمیم در چند سال گذشته در کشور چه خبر بوده است. آمارها رو می شود / اختلاف آمارها مشخص می شود/ دزدها و مال مردم خورها افشا می شوند / نامه های بین دولتها منتشر می شود. این جا مردم خودی می شوند.

دوم- پاداش رفتاری در مورد زمان حال: در این ایام زیاد از گشت خبری نیست / بیشتر گذشت است تا گشت / جوانها می توانند تا سحر در خیابانها تجمع انخاباتی کنند و با هم درگیر یا پی گیر باشند. اینجا مردم نخودی هستند.

سوم- پاداش نگرشی در مورد آینده: همه به ما وعده فردای بهتر می دهند و در ما دائما امید آفرینی می کنند. اگر وعده های انتخاباتی همه نامزدها را جمع بزنید دلت می خواهد یک سر به خارج بروید و چهار سال دیگر به کشوری گلستان شده که همه چیزش از همه جا بهتر است باز گردید. اینجا مردم بیخودی هستند.

انصاف داشته باشید!کجا آقای کروبی گفت انگار من از شهرستان آمدم؟؟؟!!!ایشان گفت فکر کردید من از بیابان آمدم؟ در ضمن وظیفه ی همه ایرانیهاست که در برابر آمار رییس جمهور عکس العمل نشان دهید. زنده باد آزادی...زنده باد شرافت
شجاعت آقای کروبی عزیز ستودنی است . اما اگر نظر مرا ثبت می کنید باید اعتراف کنم احمدی مناظره رو برد . آقای کروبی در مورد شهرام جزایری با اینکه می دونیم کاملا حق با اوست اما خوب جواب نداد . در مورد خانه اش که خیلی راحت می تونست جواب این آدم رو بده نداد . در کنترل وقت موفق نبود . بحث خلیج عربی درست نبود ( اینو همه ی کارشناسا گفتن که عربی صفت دولت هاست و نه خلیج ). زیاد از امام خمینی خرج کرد . زیاد از بحث کارشناسا استفاده می کرد که باعث شد احمدی سو استفاده کنه . در جواب به او که گفت توی روزنامه ی اعتماد ملی به زن من توهین شده کروبی باید قاطعانه می گفت داریدخلاف می گید و یا می گفت و اصرار می کرد که روزنامه رو به دوربین نشون بدین اما متاسفانه کروبی گفت من خبر ندارم که باز احمدی سو استفاده کرد و گفت شما که از روزنامه ی خودتون خبر ندارین چطور می تونید کشور رو اداره کنید . در کل به نظرم برنده ی اصلی مناظره مهندس موسوی بود چرا که احمدی سر حرفش در مورد خانم رهنورد عقب نشینی کرد . در کل تا الان تنها کسی که بهش اتهام مالی وارد نشده ( درست یا غلطش با خود این آدم ) مهندس موسویه و آقای رضایی .البته آقای رضایی مشکل خروج فرزندشون در زمان جنگ رو دارن که احتمال داره احمدی روش کنه.

من به مهندس موسوی رای می دم و بهش افتخار می کنم که وارد بازی احمدی نشد برعکس آقای کروبی که درگیر بازی احمدی شد .
رحمت برپدر ومادر احمدی نزِاد و لعنت بر دشمنان خدا
مگر بانک ارث آقای احمدی نژاد است که می گوید اکر ثابت کردید محصولی وام گرفته همه 40 میلیونو بدین به آقای کروبی؟ اینها واقعا خودشان را ولی نعمت مردم می دانند نه مردم را ولی نعمت خود!!
بسمه تعالی
به برادر محسن رضایی درود می فرستم
از ایشان خواهش می کنم یا آمار دقیق در مناظره حاضر شوند مخصوصا تورم که اقای احمدی نژاد می گوید 15 درصد است در حالی که در بانک مرکزی دو.لت آقای احمدی نژاد آمار سالانه متوسط تورم در پارسال 4/25 است
آدرس بانک مرکزی http://www.cbi.ir/simplelist/6116.aspx
ص 11 فایل
سلام و احترام
اگر جاي آن سه حضرات بودم، قطعا به نفع اين پديده سياسي جناب دكتر احمدي نژاد كنار مي رفتم! دستشان پر است چون پرونده اشان خالي است.
احمدی نژاد در این برنامه بسیار منطقی صحبت کرد.
البته می دانم منتشر نمیکنید
کروبی امشب من وتمامی دوستانم نظرمان در مورد شما عوض شد.
با افتخار به تو مرد شجاع رای میدهم.
به امید ایرانی ازاد واباد همراه با تو
آقای رئیس جمهور در عوالم دیگری سیر می کنند. ایران می تواند در جهان عزیز باشد اما مسلما بدون شما! می توانیم بهترین کشور جهان باشیم اما بدون مدیریت شما! مسلما جهانی که به دست شما اداره شود جای زندگی نخواهد بود! شما بیشتر خادم اسرائیل بودید تا خادم مردم ایران! شما برای من قصه دوستی خاله خرسه را تداعی می کنید.
پس از افتضاحات و خودکشی سیاسی ،اگر آقای احمدی نژاد ذره ای به ایران و انقلاب فکر میکرد و برایش اهمیت میداشت،به نفع رضایی کنار میرفت
متاسفانه جمله ها نقل به مضمون بود و لحن را به کلی عوض کرده بود.
احمدی نژاد بسیار خوب صحبت کرد البته آقای کروبی در مقایسه با موسوی بهتر صحبت کرد وصداقت بیشتری نسبت به موسوی داشت
در مورد نرخ تورم باید گفت که رقمی که آقای احمدی نژاد بیان کرد مربوط به مقایسه فروردین امسال با فروردین پارساله , نرخ واقعی تورم همون رقم 25.5 درصد هست. آقای احمدی نژاد اونجوری که دوست دارند آمار رو بیان می کنند نه اونجور که هست.
کروبی ناک اوتش کرد
هر کارشناس اقتصادی می دونه که تو تمام دنیا به علت رکود اقتصادی تورم به صفر داره نزدیک می شه ولی تو آمار احمدی نزاد می بینیم توم تو همه جا داره افزایش پیدا می کنه اگه احمدی نزاد راست می گه همین آمارشو جلوی محسن رضایی رو کنه تا محسن رضایی که کارشناس اقتصاده آبروش رو ببره به امید پیروزی رضایی
واقعا كروبي يك زماني رئيس مجلس شوراي اسلامي بوده است ؟واي برما وواي برما!اينكه خيلي خيلي شوت بود .
در جواب کسی که بر پدر و مادر احمدی نزاد درود فرستاده بود باید بگویم که مسلمآ چنین دعایی در حف مسلمانان وارد است اما بخش دوم دعای ایشان که شامل حال خود آقای احمدی نژاد میشود تنها در این مورد خاص مستجاب خواهد شد .انشاالله
چرا شبهه کروبی رو در رابطه با خلیج عربی آوردین ولی پاسخ احمدی نژاد رو نه؟ می خوام بدونم مگه تو حوزه ها عربی تدریس نمیشه؟ اینه سواد یه روحانی؟
ثانیا پاسخ این شبهه ماه ها پیش و همچنین در روزهای اخیر داده شده ولی مشاورین آقای کروبی آگاهش نکرده اند. آقای کروبی اطرافیان شما دارند شما رو فریب میدن.دیدین شما رو چطوری در برابر دیدگان میلیونها انسان سنگ روی یخ کردند؟
دشمنان شما اطرافیان شما هستند که با این کار نشون دادند که شما رو فقط برای رسیدن به اهداف خودشون میخوان اما دستشون از طرف احمدی نژاد رو شد. آقای کروبی شما را به خدا تجدید نظر کنید.
در مورد پیشنهاد امشب احمدی نژاد دو مناظره با کروبی که همه ی مسئولین دارایی و چگونه بدست آوردنشون رو اعلام کنند، فکر می کنم با این همه تاکیدی که احمدی نژاد داره بهتره که اعلام کنند تا این مساله برای همیشه حل بشه، این باعث می شه احمدی نژاد رای قابل توجهی از دست بده (در صورتی که ادعاهای فساد واقعیت نداشته باشه.)
ماشالا شيخ اصلاحات.حال كردم وقتي بهش گفت فكر كردي كسي نيست جوابتو بده.هر چي مي خواي بگي و به همه تهمت بزني.!!!
ما که از اقای احمدی نژاد هیچ جوابی جز جواب سربالا نشنیدیم...جز فرافکنی...واقعا غیر منطقی بود...
با این آمار و ارقام آقای رییس دولت یا من در ایران زندگی نمی کنم یا ایشون بابا جون بیکاری و فساد داره بیداد میکنه چرا جواب این مشکلاتو نمیدید.
فقط آقا محسن. یعنی اگه بخوام به اصولگرایان رای بدم هیچ کس بهتر محسن نیست.
5 2 به نفع کروبی
کروبی خیلی مرد
چرا شوت بود؟چون با وقاحت حریم اخلاق را زیر پا نگذاشت؟
نمي دانم چرا نظرات مرا منتشر نمي کنيد.

من فکر مي کنم که سونامي راي ندادن به احمدي نژاد ادامه دارد نه سونامي راي دادن

دورود بر کروبی که پای مصباح یزدی و جنتی را کشید وسط
من تصمیم نداشتم رای بدم ولی با گفتار شجاعانه آقای کروبی مجاب شدم حتما به ایشان رای بدم.
دوستان آمار آقای احمدی نژاد واقعی است اما برای اینکه به مردم فریب بودن آن پی ببرید به این آدرس مراجعه کنید:
http://alef.ir/content/view/41555/
از سایت محترم تابناک خواهشمندم این مطلب را به اطلاع دکتر رضایی برسانند تا ایشان مردم را مطلع نمایند.
درود بر احمدی.
فقط می شه گفت کروبی لگد مال شد.
در نهایت 300 میلیون شهرام جزایری را محکوم کنیم یا گم شدن 1 میلیاردی دلاری از پول نفت یا دولت را؟!

استفاده از عکس همسر احمدی نژاد را محکوم کنیم یا همسر موسی را؟!

آمار غلط و اشتباه بانک مرکزی خودمان و همه کارشناسان را محکوم کنیم یا آمار احمدی نژاد و بانک مرکزی ایشان را؟!

فوج فوج بیکاران و فارغ التحصیلان بیکار در خیابان ها را باور کنیم یا آمار کاهش بیکاری که از کل دنیا جلوتر هم هست را ؟!

عزت ملت ایران در سیاست خارجی را در داخل ایران و در روستها ها و شهرستان ها جستجو کنیم یا در خارج از ایران و در سازمان ملل؟!

در نهایت پرتاب لنگه کفش را تحقیر و بی عزتی بپنداریم یا پرتاب گوجه فرنگی و ترک مجلس را؟!

آیا در این مناظره دیگ به دیگ نگفت روت سیاه؟؟؟
آقای احمدی نژاد در این مناظره یک وجه مثبت داشت که نمی توان از آن گذشت و آن درس گرفتن از تجربه مناظره شان با آقای موسوی بود. باران تهمت زنی به بزرگان انقلاب در کنار چهره عصبی و عدم تسلط بر اعصاب در کنار فرافکنی های پی در پی از ایشان یک چهره شکست خورده در برابر موسوی ساخت که سبب جلب نظرات فراوانی به سمت جناب میرحسین گردید. لکن ایشان این بار مودبانه تر و خونسردتر عمل کرد که سبب از کوره در رفتن طرف مقابلش شد. ولی ایشان از مهارت کلامی خود و حضور ذهن خوبش استفاده کرد و به حوبی از پاسخ به سوالات اساسی خودداری نمود. فیلم ادعای ایشان در مورد هاله را اکثر مردم دیده اند و ایشان به سادگی گفتند که ساختگی است ! لابد آیت اله جوادی آملی نیز بی جهت به نصیحت ایشان پرداخته بودند. فیلم مستند هم که موجود و معروف است.از پاسخ به علت بستن اتهامات بی اساس به افراد و عدم ارائه مدرک به قوه قضاییه و راه انداختن جنجال های 4 ساله نیز به راحتی گذشتند و هیچ اشاره ای ننمودند. یک عقب نشینی تلویحی نیز بدون عذر خواهی در مورد اشکال قانونی مدرک خانم رهنورد داشتند و گفتند که مشکل ما فقط در مورد استادیار و دانشیار شدنشان بوده است! نیز نفرمودند که چگونه درآمدهای ناشی از صادرات نفتی از محل نفت بشکه ای 100 دلاری را با در آمدهای نفتی دوران گذشته که گاه تا 9 دلار هم می رسیده مقایسه نموده و نسبت واردات به صادرات را با افتخار برتر از دولتهای گذشته ارایه می نمودند. چگونه مردم فقر و گرانی را با گوشت و پوست خود لمس می کنند و به قول آقای کروبی "ننه جون" ما هم مساله تورم را حس می کند ولی آمارها همه چیز را بهتر از گذشته نشان می دهد. یا بیکاری فزاینده که جامعه به شدت با آن دست به گریبان است چگونه با آمار درخشان شما که از همه دنیا هم برتر است می توان توجیه نمود؟ ای کاش آقای احمدی نژاد درد ملت را بهتر از اینها درک می نمود و به جای بستن اتهام به این و آن به اصلاح واقعی امور و نه فقط پرداختن به طرحهای عمرانی زودبازده که جلوی چشم مردم باشد و جلب نظر کند می پرداخت. آقای احمدی نژاد من فکر نمی کنم مشکل مردم با شما این باشد که شما را خدای ناخواسته دزد بپندارند که مرتب از خود و پاکی خود دفاع می کنید. مشکل قانون گریزی و تمایل به متمرکز کردن همه مسایل نزد خودتان و دوری از مشارکت دادن واقعی مردم است که نمونه های آن را حتی در تعارض با مجلس که کلیدی ترین نهاد منتخب مردم است مشاهده کردیم. ای کاش در کنار توجه به روستاها به زیربنای همه مسایل می پرداحتید که مردم هم می توانستند از حضور ذهن و زیرکی شما در مسیر پیشبرد اهداف مشترک مردم و انقلاب بهره ببرند. شاید باورش برای شما مشکل باشد که نویسنده همین مطالب هم شما را دوست دارد و به عنوان یک شهروند علاقمند بوده که رییس جمهور قرص و محکمی مثل شما داشته باشد؛ ولی به شرطی که این توان در خدمت مردم و جمهوری اسلامی قرار میگرفت و نه صرفا" تحکیم مبانی قدرتی. ای کاش هایی که محقق نشد و به همین جهت امید داریم که مردم بتوانند از مدیریت قویتری در اداره امور در دولت دهم بهره ببرند. والسلام
عجیبه! برام یه سوال مهم وجود داره! احمدی نژاد خودشو پیروی ولایت میدونه... رهبری هم طبق نظر همه پاک هستن. پس چرا ایشون راساَ وارد عمل نشدند تا جلوی فسادو بگیرن؟ پس یا احمدی نژاد دروغ میگه یا رهبری آنقد ها هم قوی نیستندتا بتونن جلوی این فساد سیای و ملی رو بگیرن... شایدم ترکیبی از این دو! ای کاش ایشون طی یه نطق مفصل معلوم کنند که نظرشون چیه! سران مملکت دزد و دروغگو هستند یا دولت دزد و دروغگو هست! و در هر دو حالت وای بر ما... امشب برا اولین با خوشحالم که امام فوت کردندو بین ما نیستند...
من نمیدونم چرا از تناقضات واضح آماری احمدی نژاد مثل تعداد پروژه ها که عدد هر 12 ساعت یک پروژرو میده ... استفاده نمیکنن. فقط متمعنم آقای رضایی توانشو داره که حالشو بگیره. البته کروبی هم حس سوئ ذنو به احمدی نژاد ایجاد کرد.
اشکال از قوه قضایی مملکت ماست که بنا به مصلحت از وظایف اصلی خود سر باز زده.
آقای دکتر رضائی باید حتما روی مباحث اقتصادی دولت نهم و آمارهای عجیب غریب آن در مناظره بحث کنند. متاسفانه آقای احمدی‌نژاد بعضی آمارها را به گونه‌ای بیان می‌کرد که به نفع ایشان هست. مثلا در حالی که تورم از ۱۲ درصد در دولت ایشان به ۲۵ درصد رسیده و در دولت آقای خاتمی از ۱۷ درصد به ۱۲ درصد ایشان متوسط تورم اونم با دوره اول دولت‌ها را مقایسه میکنه که این کاملا اشتباهه. عملکرد این دولت در مورد تورم افزایش اون بوده و دولت قبلی کاهش پس چطور خودشون رو از دولت قبلی موفق‌تر میدونن؟ یا مثلا درباره بیکاری از سال ۸۴ به این طرف مرکز آمار تعریف شاغل را عوض کرد. یعنی تا قبل از ۸۴ شاغل کسی بود که ۲ روز در هفته کار کند و از آن سال به بعد شاغل کسی است که ۱ ساعت در هفته کار کند (این تعاریف همین الان هم در سایت مرکز آمار هست). خب طبیعی است که با عوض کردن تعریف شاغل بیکاری در یک سال یک درصد کم میشه. یا با گسترش دانشگاه پیام‌نور تعداد زیادی از افراد جویای کار را فرستادند به دانشگاه تا باز آمار کمتر بشه. در مورد بیکاری کافیه به این نکته توجه کنیم که طبق آمار رسمی تعداد شغل ایجاد شده در این دولت به طور متوسط از دولت‌های قبلی کمتر بوده با اینکه درآمد نفتی برابر مجموع درآمد ۱۶ سال قبل از دولت نهم بوده.
اقای رییس "رفتنی شدید"
درود بر کروبی دلاور
بالاخره بعد از چند روز عزاداری فیلم طنز جالبی بود!!!
کلی خندیدیم!
ملت بايد يك انتخاب درست انجام بده ، نه مثل 4 سال پيش . ملت كه به قول احمدي نژادفقط قوم پارس نيستش . اين كه ديگه دروغ نيست فيلمشم شايد تو خونه خيلي ها پيدا بشه . ايشون 4 سال در پيام نوروزي گفتش اين عيد باستاني رو به همه پارسي زبانها تبريك مي گم . احمدي نژاد باي باي .
من تصمیم داشتم به کروبی رای بدم ولی به محسن رضایی رای میدم وازش میخوام جواب این هوچی گریها را بدهد به اقا محسن بگیید در دام او نیفتد
رأی ما میرحسین است. ولی شیخ حسابی خوشحالمان کرد، خدا حفظش کند. خدا جای حق نشسته. احمدی نژاد از متانت میرحسین سوءاستفاده کرده بود.
در مورد کامنت یکی از دوستان، من نتیجه گرفتم ایشان منظورشان این است که احمدی نژاد خداست! آیا منتقدان احمدی نژاد دشمن خدا هستند؟ وای بر جاهلان.
زنده باد احمدی نژادکه باز هم رو سفید ماند.کروبی هم همانند موسوی نتوانست در مقابل سوالات رئیس جمهور جواب مستندو فانع کننده ای داشته باشد.
کروبی لطفا تا آبروت بیشتر نرفته به نفع احمدی نژاد کناره گیری کن.
بسم تعالی

صرف نظر از محتوی مناظره‌هایی‌ که آقای احمدی‌نژاد در آن شرکت کرده و موضوعات مطرحه بنده احساس می‌کنم آقای احمدی‌نژاد در رعایت اصول اخلاق مواظبت لازم را به عمل نمی‌‌آورند، گاهی‌ انسان تحت تاثیر فرمایشات ایشان این فکر را می‌کند که در این چند سال پس از انقلاب هیچ یک از ارگان‌های نظارتی کارایی‌ نداشته و ولایت فقیه در جلوگیری از فساد و جهت دهی‌ به اوضاع موفق نبوده.

لندن

بهمن معارف وند
رای من بستگی به مناظره ی آقایان احمدی نژاد و رضایی دارد و در نهایت به یکی از این دو رای میدهم .
در ضمن 90 % مناظره به نفع احمدی نژاد بود و او مناظره را برد ...
بنده طرفدار آقاي كروبي نيستم اما از ايشان خوشم آمد. ايشان نكات بسيار خوبي را مطرح كردند و از همه مهمتر دست گذاشتند روي صداقت آقاي رييس جمهور. بالاخره مردم بايد آمارهاي زيباي آقاي احمدي نژاد رو باور كنند يا اون چيزي رو كه مي بينند؟
فكر ميكنم آقاي رضايي كار بسيار بزرگي در پيش دارند و از آقاي كروبي مسلط تر هستند، هم در اطلاعات و استدلال و هم در فن بيان. البته آقاي احمدي ن‍ژاد نشان داده اند كه از نقاط ضعف رقيب حتما استفاده ميكنند و به بازي جوانمردانه اصلا اعتقادي ندارند. با آرزوي موفقيت براي آقاي رضايي.
سایت محترم تابناک این مطلب را به اطلاع آقای دکتر رضایی برسانید:
دوستان آمار آقای احمدی نژاد واقعی است ولی برای اینکه به مردم فریبی آن پی ببرید به این مثال توجه کنید :
فرض کنید دولتی نرخ بی‌سوادی در کشور را از 99 درصد به 50 درصد کاهش دهد. حال فرض کنید دولت دوم که پس از دولت اول روی کار آمده است، این نرخ را از 50 به 49 کاهش دهد. سوال: عملکرد کدام دولت بهتر بوده است؟ مشخص است که اگر تغییرات را مدنظر قرار دهیم، دولت اول موفق‌تر بوده است چرا که بی‌سوادی را تقریبا به اندازه نصف مقدار اولیه‌ای که تحویل گرفته کاهش داده است. این عملکرد در مقایسه با دولت دوم که تغییرات کاهشی بی‌سوادی در آن ناچیز بوده به وضوح بهتر است. اما فرض کنید تحلیلگر داستان ما بخواهد با میانگین گیری، داده‌ها را شکنجه کند. نتیجه این می‌شود که میانگین نرخ بی‌سوادی را در دوره دولت اول 74.5 و در دوره دوم 49.5 محاسبه می‌کند و به همین دلیل، دولت دوم را موفق‌تر می‌داند! ماجرای تحلیل های آقای احمدی نژاد این است.
اولا ممنون که به نظرات مردم بها میدید.
دوما خدا نبخشه اونکسی که این سنت شوم اتهام زنی بدون حکم مراجع قضایی رو توی تلویزیون جلوی چشم میلیونها بیننده بنا نهاد. خدا نیامرزدش.
اگه کسی که از مسایل سیاسی چیزی نفهمه و از مسایل سیاسی تبلیغاتی آستانه انتخابات چیزی ندونه فکر میکنه اینجا همه مسولین فاسدند! همه دزدند!
اون بحث یه میلیارد پول نفت. اون بحث سیصد میلیون شهرداری. اون بحث هفتصد میلیون دلار که مطرح شد. واز طرف مقابل هم اون بحث شهرام جزایری و هاشمی و ناطق و ... ولی یه چیزی این وسط معلوم شد.اما آقای احمدینژاد هم از نظر آمارهایی که میگه( یه نمونش آمار تورم ایران و تورم جهانی خلاف می گه.همه میدونند تورم جهانی منفی شده و تورم ایران خیلی بالاست) هم صحبتایی که کرده و جواب نداد( مثل هاله نور که باز هم تکذیب کرد در حالی که فیلمش هست) و این سنت اتهام زنی که گفتم هم اون درست کرد فقط میتونم بگم نجیبترین تو این چهار نفر آقایان موسوی و رضایی بودند که ان شاءالله یکی از این دو عزیز رییس جمهور مردم با فرهنگ ما بشه
شيخ،خدا ماماني و نن جونت و بيامرزه .
با چنان قدرت و جسارتي حرف زدي كه طرف از ترس برملا شدن كارهاش مجبور شد خودشو پشت يه مشت اعداد و ارقام قايم كنه.
راستي احمدي من هنوز جوابه پرونده ي اردبيل رو نگرفتم و اون 300 ميليون وام و هاله ي نورساختگي كه فيلمش رو چند بار ديدم و اون يك ميليارد دلار 85 و...و...و...
آمارهای نشان داده شده همه نسبت و درصد رشد و ... بود و با زرنگی خاص ایشان تهیه شده بود باید مطلق اعداد را نشان دهند. به این کار میگویند شیادی نه آمار
آمریکا و بسیاری از کشورهای توسعه یافته و حتی در حال توسعه نرخ تورمی در حال کاهشی دارند مثلا الان در آمریکا نرخ تورم زیر 0 درصد رو تجربه میکنه چطور ایشان نرخ تورم جهانی رو در حال صعود معرفی کرد ؟

این یک دروغ نیست ؟
من بعد از این مناظره به کروبی دلاور رای میدهم
کروبی کار احمدی نزاد رو به نفع میرحسین یکسره کرد.زنده باد کروبی.امیدوارم این نظر رو بگذارید چون میدونم طرفدار رضایی هستید
نظر این دوستم را خواندم جالب دیدم دوباره بیارمش «هر کارشناس اقتصادی می دونه که تو تمام دنیا به علت رکود اقتصادی تورم به صفر داره نزدیک می شه ولی تو آمار احمدی نزاد می بینیم توم تو همه جا داره افزایش پیدا می کنه اگه احمدی نزاد راست می گه همین آمارشو جلوی محسن رضایی رو کنه تا محسن رضایی که کارشناس اقتصاده آبروش رو ببره»
****************************خیلی جالبه که احمدی نژاد در مناظره با موسوی گفت طرح ستاره دار شدن دانشجوها از سال 80 توسط آقای معین شروع شد ولی در مناظره با کروبی گفت در سال 78 فلان تعداد دانشجوی ستاره دار داشتیم ولی الان نداریه!!! بالاخره این طرح کی شروع شد؟78 یا 80؟؟؟
****************************
احمدي جان هنوز يادمون نرفته كه با تغيير تعداد كالاهاي ضروري از 50تا به 38تا و حذف آهن و سيمان از اون باعث شدي كه فرمول محاسبه ي تورم به نفع تو كاهش پيدا كنه . پس الكي آمار و ارقامي كه باهم هيچ سنخيتي ندارند رو كنار هم نذار.از مردم خجالت نمكشي از خدا شرم سار باش.(وافعا كه ... فكر كردن مثل خروس جنگي پريدن به هم كاري داره )(هيچ كدوم لياقت خدمت به مردم رو نداريد)
دزود بر شیخ اصلاحات
به سایت بانک مرکزی سر بزنید. اونجا آمار اقتصادی به صورت pdf هست. تورم هم 25.5 درصد ذکر شده. آخه چرا دروغ می گی احمدی نژاد. واقعا قدرت اینقدر شیرینه؟
زنده باد احمدی نژادکه باز هم رو سفید ماند.کروبی هم همانند موسوی نتوانست در مقابل سوالات رئیس جمهور جواب مستندو فانع کننده ای داشته باشد.
شماها که انقدر امیدوار بودید که کروبی کار احمدی نژاد و تموم میکنه امشب دیدید چطور خودش رو ضایع کرد.

همین امیدواری رو در مورد رضایی هم داشته باشید.

آخرش پیروز معلوم میشه!
سیاست راهبردی انتخابات88 :
سه به یک!!
اگه صداقت دارین تصاویر سخنرانی آقای موسوی در کرج رو هم بذارین که یک حماسه واقعی بود. بی هیچ امکانات تبلیغاتی. وقتی سید خواست سخنرانی کنه بلندگوها قطع شد و میرحسین مظلوم بدون سخنرانی رفت. آیا این انصاف است؟ من گریه کردم اونجا. خدایا به کی پناه ببریم؟ چرا یک انسان شریفی حق سخنرانی ندارد؟ چرا بلندگویش را قطع کردند؟ خدا راضی است؟ خدا نگذره ازشون. شما که صداقت دارین چرا خبرشو و عکساشو نمیذارین؟نمیدونین احمدی نژاد کلی امکانات و اتوبوس داره. عکسای اصفهانشو میذارین. اما اینو نه. اون حماسه است یا این؟ تورو خدا عکسهای کرج رو بذارین و خبرشو.


http://ghalamnews.ir/news-19297.aspx


http://ghalamnews.ir/news-19211.aspx
بریده باد دست دزدان بیت المال

به امید بیدار شدن آنها که خود را به خواب غفلت زده اند. نظام کروبی و هاشمی نیست

با کنار زدن مفسدین نظام تقویت خواهد شد نه متزلزل
احمدی نژاد فقط
یا حسین یا حسین میر حسین
اینجور که احمدی نژاد می گه ما در بهشتی زیبا زندگی می کنیم . پس دیگه نیازی به امام زمان نیست!!!!!!!!!!!!! همه ی کارا رو درست کرده احمدی نژاد!!!!!
سیاست راهبردی انتخابات88 :
سه به یک!!
با عرض سلام- مناظره پا يا پايي برگزار شد. متاسفانه برخلاف انتظار كه فكر مي شد پرونده آقاي احمدي نژاد پاك پاك است مشخص شد ايشان در دوران زمامداريشان در اردبيل و شهرداري تهران زير آبي رفته اند و بايكوت طرح تحقيق و تفحص در اين خصوص در مجلس نيز جاي شگفتي دارد! بنده از تمامي ملت ايران خواستارم تا آگاهانه پاي صندوق هاي راي حاظر شوند و فريب تبليغات عوام فريبانه را نخورده و بر اساس خواسته هايشان راي در صندوق بياندازند.
سللام رای ما فقط یکی هست مرد سلامت احمدی نژاد دمش گرم ابروی همه رو برد کسانی که پول می خورن باید پای لرزشم بشینن!!!!!!!!!!!!!
درود بر کروبی در امتداد موسوی البته!
متاسفم برای کسانی که در حمایت از کاندیدای مطرودشان از هزینه کردن ذات لایزال احدیت هم استفاده می کنند و برای مظلوم نمایی همش می گویند برای رضای خدا تو را خدا خداوند .... یعنی فقط ما و کاندیدای موردنظرمان خدا را می شناسیم و بقیه در تاریکی لایزال هستند همین نظری که مرشد خلفشان جناب ایت اله مصباح و جناب آقای احمدی نزاد هم سعی در تلقینش به جامعه و عوام دارند ولی غافل از اینکه عاقلان دو بار از یک سوراخ گزیده نخواهند شد و یا به تیم قدرتمند و محبوب کروبی و یا به برنامه منظم و منسجم رضایی و یا به شعارات سیاسی احساسی موسوی رای خواهند داد ولا غیر
به گفته رئیس دولت پایه های اصلی نظام فاسدند و به نظرم حکومت فعلی یکی از فاسدترین حکومتها از دوران قاجار است. در چنین حکومت فاسدی چه تضمینی وجود دارد که آرای ملت مخدوش نشود؟
من فقط مانده ام بین این صالحین چگونه اصلح را انتخاب کنم
نظر هموطن عزیزمان از لندن یعنی آقا بهمن عزیز برایم سوال برانگیز شد. اولا که بر ایشان درود می فرستم که دور از وطن نیز عزم شرکت در انتخابات را دارد. ای کاش همه اینگونه باشند. نظر ایشان هم حتما" محترم است و ارزشمند. لکن خدای ناکرده نباید با ارزیابی نتایج مناظره ها کاندیدای برتر را برگزینیم. مناظره ها هم یکی از ده ها کانال دیگر کسب اطلاع در مورد کاندیداهاست ولی نمی توان آنها را مانند مسابقات دوره ای فوتبال فلمداد نمود. هنوز جلسه آقای رضایی با اقای احمدی نژاد را ندیده ایم. ولی هنر ایجاد جنگ روانی و فرار از پاسخ دادن به مسایل اساسی و به حاشیه کشاندن موصوعات و فرافکنی انصافا" از هنرهای قابل ملاحظه آقای احمدی نژاد است که می تواند بسیار گمراه کننده باشد و حتی اثر آگاهی بخش مناظره را تخفیف دهد. زیرا بر بیننده تاثیر روانی فراوان می گذارد. امیدواریم به این مطلب توجه کافی داشته باشیم. امیدوارم که این هموطن گرامی جسارت بنده را ببخشند. ولی کامنت ایشان فقط بهانه ای بود برای طرح این موضوع. لطفا بنده را نیز راهنمایی بفرمایید. با تشکر
من نمی دانم که آیا همه نظرات کاربران را تایید می کنید یا نه؟؟!ولی انصافا نسبت به برخی خبرگزاری های وابسته به افراد دیگر خیلی بهتر در جهت تایید نظرات منتقد و از طیف مخالف کار می کنید.تبریک میگویم.(رای ما اسطوره عالم سیاست ،ادامه دهنده گفتمان امام و انقلاب: احمدی نژاد)
رييس جمهور ژاپن سالي 300 هزار دلار حقوق ميگيره. رييس جمهور آمريكا و نخست وزير انگليس هم همين طور. اينكه رييس جمهور يه كشور وضع مالي خوبي نداشته باشه ملاك مناسبي نيست.
آقا محسن حواست باشه.
یه خواهش دیگه هم از جناب دکتر رضایی داریم حتی آگه احمدی نژاد بحث سیای و.. رو آورد شما باز هم بی خیال حرفاش بشوید و به آمارهای خنده دار و مسخره اش بپردازیدکه راجع به اقتصاد است.تنها چیزی که مردم عامه میفهمند بحث نان و سفره و شکم است که اقتصاد نام می گیرد.بحث روزنامه و...برای مردم عادی چیز جالبی ندارد.الان هم با این امارها همه فکر می کنند ایران گلستان است.فساد اداری 65رتبه ما نزول کردیم این یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
در بین همه کاندیدا ها ، آقای رضایی بسیار با برنامه تر و دقیق تر و حساب شده تر ، صحبت می کنند ... واقعا انتظار چنین تصویری از آقای رضایی را نداشتم ، همونطور که از قالیباف انتظار نداشتم اینطور مدیریت با برنامه برای تهران داشته باشه ... اما ایکاش آقای رضایی حرکات و اقتدار یک چهره کاریزماتیک رو داشت و مقداری ... فقط مقداری با هیجان تر برنامه هاش رو اعلام میکرد ... واقعا با بالاترین رای انتخاب میشد ... اما اگر آقای رضایی در مناظره با آقای احمدی نژاد ، قاطع از برنامه هاش و دلیلی که بخاطرش به انتخابات اومده دفاع کنه ، مطمئناً به ایشون رای میدم ...
امیدوارم آقای رضایی که از اقتصاد میدونه درست و حسابی جواب احمدی نژاد رو بده بلکه روش کم شه و اینقدر دروغ تحویل ملت نده. آقای رضایی فقط خودت میتونی جوابش رو بدی.
یکی تواین نظرات گفته بود احمدی از موضعش درموردرهنورد عقب نشینی کرد چرا به میل خودتون تفسیر میکنید
احمدی گفت بحث من سر این بود که چرا استاد واستادیار شده و چون آدم انقلابی بوده دلیل نمیشه که برخلاف قانون عمل کنه
ضمنا احمدی نژاد حرف قشنگی زد اینا اگر مدرک داشتند گوش فلک رو کر کرده بودند
ضمنا کسانی که به این خبرگزاریهای نوکران اکبرسرمیزنند گویا عده ایشون خیلی بیخبرند از جو موجود بین مردم
احمدی نژاد رای رو برده
تابناکیها امیدوارم سانسور راکناربگزارید هرچند باید ببخشید که از کلمه ممنوعه اکبر استفاده کردم
من فقط می تونم بگم مواظب نفوذ آرام کسانی که می خوان یاران دیرینه امام رو تخریب کنن باشید هدف فقط امام و انقلاب و نظام است و بس.

به نظر شما کدوم یک از سوابق این 4 کاندیدا تو انقلاب و شرایط سختش کمتره؟ اصلاً کجا بود؟
کدوم یک شرایط فرهنگی و اقتصادی اوایل انقلاب و همچنین اطرافیان امام رو یکی یکی تخریب می کنه و العیاذ بالله خواهد کرد؟
کدوم کاندیداها با امام روابط نزدیک داشتند و امام اونارو تأیید می کرد؟
کسانی که در گذشته با امام مشکل داشتن ( انجمن حجتیه ) الان دارن به کی خط میدن؟
بروید و تاریخ اوایل انقلابو بخونید ببینید امام چه برخوردای سفت و سختی با این فرقه و عقایدشون کرده؟
آقای کروبی به برخی نامها اشاره کردن تو این مناظره که با امام مشکل داشتن و دارن، خواهش می کنم دوباره به فیلم مناظره دقت کنین.

اینم بگم که من به اقای کروبی رای نخواهم داد که بگین طرفدار کروبیه.

شما رو به روح امام(ره) قسم این کامنت رو منتشر کنین.
فرزند شهید - 23 ساله
افرین بر تو اقای کروبی.امشب نشان دادی که تنها راه نجات انقلاب و اصلاحات هستی.و وای بر ان هایی که حب دنیا کورشان کرده.
دوستان عزیز مهم این بود که نام خلیج فارس مطرح نشده بود بلکه فقط خلیج مطرح شده بود آفرین بر رییس جمهور صادق که این مسئله را با ایراد ناشیانه خود تایید کرد که زیر عنوانی که از خلیج فارس حرف نزده است نشسته
به نام خدا
با وجود این که من شخصا" طرفدار اقای موسوی هستم ولی انصافا" در مناظره ها اقای احمدی نژاد یک سر و گردن بالا تر از موسوی وکروبی بودند تا ببینیم سر انجام کار رضایی با احمدی نژاد به کجا خواهد انجامد
به نظر من که در شهر قم زندگی می کنم هزینه های تبلیغاتی آقای احمدی نژاد به مراتب بیشتر از نامزدهای دیگر است.چندین ستاد در قم تشکلیل داده اند و نام آن را مردمی گذاشته اند در حالی که توسط نیروهای نظامی و انتظامی ساماندهی شده و با هزینه دولت تبلیغات می کنند
آقای بهمن خان از لندن. ببخشید توضیحی را در کامنت قبلی به شما نسبت دادم که بعد متوجه شدم دوست دیگری آن را گذاشته بود. با پوزش
آقای رضایی
خواهشا و تو رو هر کی میشناسی
با دلیل و مدرک این مدارک آقای احمدی نژآد رو زیر سوال ببر
مثلا این بیکاری که نرخش از دو روز در هفته شده دو ساعت اگه واقعیت داره با مدرک به مدرم نشون داده بشه کار احمدی نژاد تمومه
واقعا تمومه
آقای رضایی فقط خودت موندی بترکون این امپراطوری دروغ رو
من که نفهمیدم بالاخره. اگه منطور از خلیج همون خلیج فارس که باید فازسشم نوشته می شد.حتی اگه اون العربی به الدول برگرده.اگر هم منظور چیز دیگه است که یکی ما رو روشن کنه.
از جناب آقای مهندس موسوی عاجزانه تقاضا داریم که به نفع شیخ مهدی کروبی انصراف دهند چرا که کروبی روحانی ای است که می تواند به خوبی از پس دولت احمدی نژاد بر آید دیدید چطور از زهرا رهنورد دفاع جانانه کرد
احمدي نژاد خوب بلد است با هر کس چگونه مناظره کند چطور با مهندس موسوي نمودار رو نکردي؟و همش اصرار داشتي اونو به هاشمي بچسبوني و وقتي که ديدي از موسوي هيچي در نمياد عکس زنشو رو ميکني و يک مسئله پيش و پا افتاده رو مطرح مي کني؟وامشب چون مي دونستي که کروبي از اقتصاد چيزي حاليش نيست به سوءالهايي که در اول جلسه ازت پرسيد جواب ندادي(آخه حرف حساب جواب نداره)و گفتي اين حرفا براي مردم مديريت کشور نمي شه(چطور با مناظره با موسوي اون حرفا براي مردم مديريت ميشد ولي پاسخ به اين سوءالها نمي شه)مسئله دوم:کسي که خودش رييس دولته ودر طي 4سال 20 مدير بانک عوض ميکنه وشوراهاي پول و اعتبارو چندين شوراي ديگه رو(17 شورا) تعطيل ميکنه و به قول مهندس موسوي بانکها رو حياط خلوت خودش ميکنه نميتونه سند وامها رو طور ديگه بزنه که احدي الناسي هم شک نکنه يا اصلا از بين ببره.ايشون که به خونه آقاي کروبي گير ميدن چطور از آقاي محصولي حرفي نميزنن که به قول خودشون توي سپاه بودن وبعد فعاليت اقتصادي!!!کردن و يه دفعه در عرض چند سال ميلياردر شدن.همهء ما ميدانيم که بعضي از سپاهيان از چه رانتهايي وامتيازهايي استفاده کردن وثروتي به جيب زدن نمونش يکي از آشنايان ما که نمايندگي ال جي رو در ايران گرفته واين آقا از سپاهيان هستند.خدا ازم نگذره اگه بخوام درغ بگم.
من به كروبي راي نخواهم داد اما
امشب هنگام مواجه شدن با سوال توهين به همسر محترم رئيس جمهور، با وجود اينكه ميتونست به سادگي مانند برخي دوستان از بيخ منكر همه چي بشه ؛ با صداقتي ستودني گفت "ولله روحم از اين موضوع خبر نداره".ايشون تبعات اين بي اطلاع بودن رو به جون خريد اما به اعتقادش مبني بر "گناه بودن دروغ" عمل كرد و با اين حركت درس اخلاق به خيلي ها داد.
پ.ن: دروغ نگفتن شرط كافي دولت داري نيست؛اما بي ترديد شرط لازم آن است
همون طور كه گفتم راي من كروبي نيست اما ذكر اينگونه مناقب وظيفه شرعي ماست.اميدوارم دوستان الف هم همعقيده باشن و مصالح سياسي مانع انتشار اين مطلب نشه. ولله كه فرداي قيامت يقه ي هممونو برسر اين گونه مسائل خواهند گرفت.
کروبی0 احمدی نژاد 0 به نفع موسوی و رضایی
از حاج محسن رضایی درخواست می کنم با نشان دادن دروغین بودن آمارها (حذف کالاها از سبد و ....) و نشان دادن آمارهای درست تیر خلاص را به دروغ گویی به ملت بزنند. همچنین واژه ی معجول خلیج چه فرقی با خلیج عربی دارد؟ آقای احمدی نژاد افتخارش این هست که زیر تابلویی نشسته که در ان نوشته شده خلیج!!! کار ما به جایی رسیده که به واژه ی دروغین خلیج بسنده می کنیم؟ آقای رضایی به این جریانات اشاره کنید. با سپاس
با سلام
به نظر بنده دست رییس جمهور دیگه رو شده. امروز دو باغبان زحمت کش رو دیدم که وقتی دیدند بنده سبز پوشیده ام کلی مرا تشویق کردند و گفتند که آنها هم از اوضاع ناراضی هستند. اگر دقت کنید مردم در حال اتحاد هستند. همه هم به آقای موسوی و هم به آقایان کروبی و رضایی علاقه پیدا کرده اند. یعنی پیروزی هر یک از این سه نفر را پیروزی حق بر باطل می دانند. بسیار متاسفم که امروزه می شنویم که ارباب حلقه ها کیست !!!آقای محسن رضایی ، فرمانده ی عزیز ، من به عنوان یک دوستار وطن و یکی از حامیان میر حسین موسوی از شما می خواهم به نجات مملکت بشتابید. الان اوضاع کم بد تر از جنگ نیست. مطمین باشید که اگر بوش از این دعواها اطلاع داشت ، لحظه ای برای حمله درنگ نمی کرد. لطفا برادر رضایی ،کذب بودن اعداد و ارقام را برای تمام ملت شریف ایران رو نمایید برادر رضایی ، ما اینهمه شهید ندادیم که مملکتمون کمونیستی بشه ، که به همه بگویند در گذشته چقدر داشته ای و الان چقدر داری. !!! این ها همه منش کمونیستی است.
واقعا از امام خجالت بکشید اوچه میخواست بکند شما چه می کنید..مطمین باشید بازنده بزرگ این مناظرات ملت هستند
آقای احمدی نژاد من طرفدار شما بودم اما با این حرکات ضد ارزشی و سخیف شما به هیچ وجه به شما رای نخواهم دادرسیدن به قدرت ارزش زیر پاگذاشتن ابروی نظام وهتک حرمت دلسوختگان انقلاب را داشت!!!!!
آقای احمدی نژاد در مناظره هاشان بیشتر به بازجوها شباهت دارد تا یک رییس جمهور.
آقای احمدی نژاد آقایان هاشمی، میرحسین و خاتمی هر سه هم مثل شما می گویند که عملکردشان مورد تایید امام، رهبری و ملت بود. منظور شما از ملت کیست؟ الان حدود شصت درصد مردم خواهان تغییر وضع موجود هستند.
آیا شما توهین هایی که همسر سخنگوی محترم تان به شخصیت های بزرگ روا داشت و روا می دارد در جریان نیستید؟
شما اصلا یک تیم را برای تخریب برخی از چهره های نظام تشکیل دادید. از اول انقلاب تا حالا رادیوهای بیگانه این همه هزینه کردند نتوانستند امام، هاشمی و خامنه ای را بی ابرو کنند. اما جنابعالی چقدر خوب نشان دادی که این ها چه کسانی هستند؟
گمان نکن داری در مورد میرحسین یا کروبی یا هاشمی حرف می زنی، همه این حرفها به جمهوری اسلامی بر می گردد.
ای کاش به جای این همه شجاعت در دروغ و فریب و بی ادبی، کاش شجاعت اعتراف به اشتباهاتت را می داشتی.
آن خاطره ای که در جمع بچه های سپاه تعریف کردی در مورد فرمانده آمریکایی واقعا مسخره است. آیا واقعا نمی دانستی که چه می گی یا این که مخاطبانت را .... فرض کردی؟
سلام به تابناک با انصاف!!!
در مناظره اول با آب و تاب نوشتيد احمدي نژاد دو مرتبه بين صحبت ميرحسين يک جمله صحبت کرد. اما دفعات درصحبت پريدن رضايي و کروبي مقابل ميرحسين و احمدي نژاد اشاره نکرديد. اميد است عاقبت به خير شويد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
من فقط يك چيزي رو نفهميدم. وقتي كروبي ميگه نامه رهبري رو راجع به جريان شهرام جزايري داره اما باز هم احمدي نژاد قانع نميشه يعني حتي نظر رهبري رو هم قبول نداره؟
واقعا ما داریم کجا می ریم ای خمینی کجایی؟
با سلام من با خود کروبی و ضعفهای آشکارش کاری ندارم اما لعنت بر کسانی که این بابا رو جلو انداختن تا اگه رای آورد ازش سواری بگیرن وهر غلطی خواستن بکنن واقعا که موجودات خبیثی هستن لعنه الله علیهم اجمعین
بسمه تعالي
پرواضح است كه برنده اين مناظره آقاي موسوي است.بنده قبل از شروع تبليغات قصد راي دادن به آقاي احمدي نژاد را داشتم ولي اين مناظره ها باعث شد تا نظرم به آقاي موسوي كاملاً مثبت شود چرا كه "ادب مرد به ز دولت اوست" و آقاي موسوي نشان داد كه هيچ پرونده مشكوكي در طول دوران خدمتش نداشته مضافاً شخصيت و سعه صدر ايشان مثال زدني است.
بنظر من کروبی قاطع برد
ریاست جمهوری حق کروبی است
من از طرفداران سرسخت آقای احمدی نژادهستم ولی با دیدن مناظره ها و بی تقوایی ایشان که برای "قدرت" آبروی نظام و رهبری و خون شهیدان را در نظر نمی گیرند شرمنده شدم. الگوی ما امیرالمومنین علی ع است که برای اسلام سکوت کرد. ما نباید از الگو فاصله بگیریم وگرنه هلاک می شویم حتی اگر در ظاهر رای بیاوریم.
به نظر من اشتباه کروبی این بود که وقت آخرش رو تقسیم کرد به دوبخش .احمدی نژاد می دونسا که تو 2 دقیقه نمیشه جواب تمام سوال ها رو داد از تنها فرصتش استفاده کرد.
کلا کروبی خوب بود ولی همان طور که مشاوراش به آن گفتن نباید وارد بازی احمدی نژاد میشد و جواب سوال آن رو می داد چون کلا احمدی نژد به هیچ سوالی جواب نداد، آماراش دروغ بود ، عصبی بود تازه گفت چون پرونده 300 میلیلرد اردبیل رو قوه محترم قضاییه بررسی نکرده جواب نمیدم، من نمیدونم مگه اتهاماتی که آن تو 2 مناظره اعلام کرد اصلا تو دادگاهی ثابت شده بود.
کروبی زنده است چون انقلاب زنده است
زنده باد کروبی
بزرگ شدن خونه کروبی به تو چه ربط داره (مفتش)
آقایی که نوشتی(ضمنا احمدی نژاد حرف قشنگی زد اینا اگر مدرک داشتند گوش فلک رو کر کرده بودند) فکر میکنم موسوی هم همچین حرفی به احمدی نزاد زد ( با توجه به روحیه ای که ازت سراغ دارم اگه چیزی در موردم داشتی میگفتی نه اینکه از دیگران بگی) به نظرم در کل احمدی نزاد ضعیف کشی کرد در حق یه پیره مرد / در حالی که کروبی دو دقیقه وقت داشت چند تا سوال کرد و ازش نتیجه دلخواه گرفت
با سلام
ماآخر نفهمیدیم که
این جریان مشایی با اسراییل چی شد؟
این قضیه حج و اوقاف چی شد ؟
اون 300 تای شهرداری به کجا رسید ؟
قضیه هاله نور ؟
معذرت خاهی بلر به کجا رسید ؟
اون یک میلیارد نفت چی شد؟
زهرا رهنورد دیپلم داره یا نه ؟
بچه های هاشمی دزدند یا نه ؟
...
احمدی نژاد امشب با گریم حرفه ای و با کت و شلوار (با خطوط عمودی که باعث کشیدگی اندام در ارتفاع که در گذشته به طرح دیپلمات معروف بود)حاضر شد و متاسفانه برعکس انچه اعلام کرده بود (من بیشتر افشاگری میکنم) ، آراسته و ظاهرا با کلاس دکترا آمد و متاسفانه آقای کروبی کم آورد و احمدی نژاد او را غیر کارشناس خواند (البته بنده هوادار موسوی هستم ) ولی متاسفانه آقای کروبی کمک شایانی به ازدیاد آرای احمدی نژاذ نمود نه اینکه ایشان کم سواد باشند، خیر، بلکه به عنوان شخصی انقلابی ،آگاه و کارکشته و مهمتر از همه معمم وآشنا با علم بیان و سخنوری، امشب الکن و کم حافظه مینمودند. به همین دلیل ملتمسانه تقاضا دارم برای نجات وطن از دروغ و گداپروری و ... دست در دست میر حسین بگذارید و به نفع ایشان کناره گیری نمایید.
آقايان موسوي و رضايي برنده اين مناظره بودند. مشخص شد كه هر دو آقايان كروبي و احمدي نژاد پرونده فساد مالي دارند. آقاي رضايي هم مشخصه كه با اطلاعات اقتصاديش مي تونه احمدي رو به چالش بكشه. البته من فكر كنم احمدي با شارلاتان بازي تو بحث با آقاي رضايي از مباحث اقتصادي طفره بره و بحثو به جاده خاكي منحرف كنه.
سلام میرحسین آماده نبود و چیز چیز میکرد با اینکه متانت داشت و صبور بود نتوانست دست احمدی نژاد رو رو کنه ، کروبی اما درگیر سفسطه بازی احمدی نژادی شد و باخت، حالا مطمئنم رضایی از پس او بر می آد !!
تو سمنان هم تمام شهر ستادای مردمی احمدی نژادن؟این مردم کی هستن؟کجا بودن؟که هزینه 10روز 1میلیون تومن هر مغازه رو که ستاد شده رو میدن؟خوب اگه اینا مردم هستن جاسبی،هاشمی و ... هم مردم هستن.خوبیش اینه که اینجا شفافه میدونیم پول از کجا میاد؟اما تو ستاد مردمی فقط خود احم..میدونه!!!!!!!!!!من که راضی نیستم و نمی گذرم حتی اگه یک ریال از بیت المال خرج بشه/احمدی نژاد بهتره بیاد شفاف سازی کنه این مردم حامی کی هستن؟پول این مغازه ها که تو سمنان فکر کنم به چند میلیارد اجاره هاش میرسه از کجاست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟بیاد شفاف سازی کنه.بنده خدا کروبی که راس میگه من 300میلیون گرفتم.اصلا حلالش .لا اقل دروغ نمی گه .عوام فریبی نمی کنه.
مسئله ای که ذهن منو مشغول کرده اینه که تقریبا همه می دونن که احمدی نژاد خلاف میگه ولی نمی تونن اینو به نحو محکمی ثابت کنن. پوز خند های اعصاب خرد کن ایشون در طول مناظره ها پوز خند به همه ی مردم بود. امشب کروبی همه ی تلاشش رو کرد ولی احمدی نژاد داره کم کم حفای خلافشو به طرز زشتی به عنوان حقیقت محض جلوه میده. اگر رای بیاره باید منتظر روزهای سختی باشه و اگه رای نیاره خطرش در آینده گریبان مردم را میگیره. راه چاره چیه؟!
سلام
من
کاری
به
این
موضوع
ندارم.
فقط
میگم:
تابناک
خیلی
دروغگویی
.
.
.
خیلی
.
.
.
خیلی
.
.
.
خیلی
چرا موضوع عدم عذرخواهی دولت انگلیس از ایران رو حذف کردی؟؟؟؟؟
بسمه تعالي
پرواضح است كه برنده اين مناظره آقاي موسوي است.بنده قبل از شروع تبليغات قصد راي دادن به آقاي احمدي نژاد را داشتم ولي اين مناظره ها باعث شد تا نظرم به آقاي موسوي كاملاً مثبت شود چرا كه "ادب مرد به ز دولت اوست" و آقاي موسوي نشان داد كه هيچ پرونده مشكوكي در طول دوران خدمتش نداشته مضافاً شخصيت و سعه صدر ايشان مثال زدني است.
امیدوار آقای رضایی موفق بشه جواب این آدم رو بده. با این که به هیچ کس رای نمیدم ولی امیدوارم رضایی از انتخاب احمدی نژاد جلوگیری کنه. ضمنن اقای رضایی باید برای دوران سپاهش هم آماده بشه، چون این آدم حاضره به هر بهایی گذشته آدما رو شخم بزنه.
ما رو که فقط گیج می کنند . ماشا الله همه می خورند فقط. ولی زنده باد موسوی که اخلاق رو زیر پا نذاشت. حالا می فهمم چرا خاتمی پشت سر موسویه.واقعا انتقاد احمدی از همسر موسوی یه شو مضحک و چیپ تلویزیونی بود. آقای پرزیدنت خجالت نکشیدند بابت اونطور بگم بگماشون؟؟ من فکر کردم چی می خواند بگند.
من طرفدار موسوی بودم ولی الحق والانصاف آقای کروبی گل کاشت
بعد مناظره ی موسوی-احمدی نژاد احساس میکردم بهتر میشد جوابش رو داد اما الان فیلم رو که میبینم انرژی میگیرم(البته با پافشاری بر روی هاله ی نور و دیوار صوتی و... بهتر میشد)
درود بر مهدی کروبی مرد حق خواه ایران مخالف نظارت استصوابی
درود بر سبزوار
درود بر فرمانده محجوب
درود بر صداقت و شرافتت

جناب رضایی
امروز جنگ دیگری است و شما هم به ابزار ان مسلح
جناب رضایی خواهش میکنم با آرامش همیشگی و اطلاعات کاملتان در مورد اقتصاد دست مسلمان نما ها باز کنید.

من یک اصلاح طلبم اما واقعا برنامه های اقتصادی شما کامل است. درست و متین صحبت می کنید.
امیدوارم پیروز باشید
کار را به کاردان بسپارید - جلوی آقای رضایی نمیتونن آمار غلط بدن - چون خودش اقتصاد دانه - فقط باید مواضب جنگ روانی احمدی نژاد باشه -
سلام،قبل از این مناظره‌ میخواستم به‌ موسوی رای بدهم.اما امشب نظرم عوض شد.رای من هم کروبییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی
در مجموع خوب بود و مناظره به نفع كروبي تمام شد ولي يك اشكال اساسي كه مشهود بود اينكه در تيم مشاورهاي جناب كروبي بررسي مسئله از نظر روانشناسي يك مقدار مغفول مانده بود زيرا اين مناطره يك فرصت تكرار نشدني بود براي ريزش راي طرف مقابل و در برابر حملات رواني كه طرف مقابل انجام ميداد تيم اقاي كروبي حرف حرفه اي براي مطرح كردن تدارك نديده بودند و جالب اينجاست كه من اين مشكل را پيش بيني كرده بودم و به ستاد جناب كروبي هم زنگ زدم ولي به من چندان توجهي نشد . گاهي اوقات اظهار نظر يك شهر وند عادي نيز ميتواند به اندازهي يك نظر كارشناسي موثر واقع گردد از نظرات گوناگون بهره گيريد.
كروبي عاشقت هستيم
آقای رضایی دستمون به دامنتون این احمدی نژاد یک طوری آمارها رو در میاره که همه عوام رو فریب میده شما از همه سخن ور تر هستید تو رو خدا خیلی منطقی دست این دروغ گو ها رو رو کنید ، اصلا وارد حاشیه تو بحث باهاش نشین ، اصلا جواب سوالاتش رو ندید ، خواهش میکنم از همین الان کل وقتتون رو بذارین رو این کار شما آخرین امید مایین خواهش میکنم
خيلي متاسفم . در حاليكه مراسم بيستمين سالگرد رحلت حضرت امام را برگزاري ميكنيم. شاهد هستيم يك مشت قدرت طلب مي خواهند انچه را آن پير فرزانه ساخت خراب كنند. دراين چهارسال جه كلي به سرمردم زدي كه با چنگ و دندان دنبال اين هستي كه چهار سال ديگر هم باشي. واقعا اينكه حضرت علي (ع) حكومت بر مردم را از عطسه يك بز كمتر مي دانست يك افسانه بود؟
آنچه که برای من مسجل شده این است که این انتخابات رقابت بین جناح‌ها سیاسی نیست بلکه به نظر می‌رسد آقای احمدی‌نژاد قصد یک کودتا دارند. من فکرمیکنم باقی‌ ماندن ایشان در این پست باعث تغییر تاریخ ایران خواهد شد. ایشان ثابت کردند که قصد تغییر ما هیت حکومت را دارند.
چقدر ناراحت کننده است که یک نفر که رئیس جمهور هست یا میخواهد رئیس جمهور شود کاغذهای خود را توی یک کارتابل یا چیزی شبیه آن قرار نمی دهد. هر دو نفر تمام مدت دنبال برگه میگشتند. چقدر تاثیر گذار بود اگر آقای کروبی هر مطلبی را که میخواست سریع ار توی زونکن یا کلاسور میکشید بیرون.
ميدونم درج نميشه.
دوست عزيز آقاي رضايي
با معرفت ديگه اين قدر تابلو از اصلاح طلب ها دفاع نكن.
مثلا شما اصولگرا هستي.
فشار از نوع چاوزی ، باحال ترین قسمتش بود. درود بر کروبی
آقای احمدی نژاد هنر پیشه ماهری هستند . در مناظره جوابی را میدهند چه درست چه غلط . و همان جواب تاثیرش را روی میلیونها بیننده میگذارد . بعد از آن حتی اگر جواب فوق دروغ باشد نهایتا" در بعضی از روزنامه ها فقط چاپ میشود و همه هم که روزنامه نمیخوانند . در تمام مناظره ها از این شیوه استفاده میکند.
بسمه تعالي
پرواضح است كه برنده اين مناظره آقاي موسوي است.بنده قبل از شروع تبليغات قصد راي دادن به آقاي احمدي نژاد را داشتم ولي اين مناظره ها باعث شد تا نظرم به آقاي موسوي كاملاً مثبت شود چرا كه "ادب مرد به ز دولت اوست" و آقاي موسوي نشان داد كه هيچ پرونده مشكوكي در طول دوران خدمتش نداشته مضافاً شخصيت و سعه صدر ايشان مثال زدني است.
ما از ادبیات محمود احمدی نژاد در مناظره های اخیرش و به خصوص در مناظره حیرت انگیزی که با موسوی کرد و نتیجه ای جز بی آبرویی برای نظام نداشت، خدارا شکر کنیم که دولت آمریکا در زمان بوش و اوباما علی رغم درخواست های مکرر ایشان برای مناظره با آنان به خواسته احمدی نژاد تن نداد وگرنه آبروی ما را در دنیا می برد!
زنده باد احمدی نژاد. 20 بر هیچ به نفع احمدی
من طرفدار احمدی نژاد بودم اما واقعا ازش دلسرد شدم.چون فقط داره رقیب ها رو تخریب میکنه.اصلا انتظار نداشتم ازش.من فعلا محسن رضایی رو از همه بهتر دیدم.
رای ما اصولگراها فقط محسن رضایی
واقعا تبریک میگم و تشکر می‌کنم از اینکه همهٔ نظرات موافق و مخالف رو منتشیر می‌کنید
از مکافات عمل غافل مشو
گندم از گندم بروید جو زجو
احمدی نژاد برای جمع کردن رای اتهاماتی به اقایان هاشمی وناطق نوری در مناظره ای که هیچ ربطی به آنها نداشت وارد نمود فارغ از اینکه شخصی مثل کروبی پیدا می شود وبه ایشان یاد می دهد که براد مردم را اح...فرض نکن شما خودت توسط همانها که متهم می کنی به سمت رسیده ای آیا یادت رفته تعریف وتمجیدت از آقای هاشمی درز مان استانداری اردبیل؟؟
موسوی 6 به صفر به احمدی نژاد باخت کروبی 3 به صفر باخت
امیدوارم این مرد عمل رای بیاورد
زنده باد دکتر احمدی نژاد
در جواب اونی که گفته بود موسوی هم همچین حرفی به احمدی نزاد زد ( با توجه به روحیه ای که ازت سراغ دارم اگه چیزی در موردم داشتی میگفتی نه اینکه از دیگران بگی)
باید بگم که شاید شخص میرحسین فساد مالی نداشته باشه ولی آیا متهم نیست که چرا اوکه از دولت احمدی نژاد احساس خطر کرد بخاطر گشت ارشاد و دیپلماسی وسازمان مدیریت و.... ...چطور درمورد فسادمالی و قانونگریزی هم تیمی هاش و کسانی که بواسطشون رای جمع میکنه (منظورم دقیقا خاتمی و رهنورد و خاندان هاشمی است) این همه سال سکوت کرده .....تازه میرحسین درمورد افرادی که دست خالی وارد دولتش شدند ومیلیارد رفتند هیچ انکاری نکرد
آنچه که از رفتار احمدی نژاد در طی چهار سال اخیر و یکی دو هفته اخیر میتوان برداشت کرد این است که ایشان خود را جوابگوی هیچ کس نمیداند و گستاخی ایشان روز به روز دارد بیشتر میشود.
تا چند وقت دیگر ایشان به آیت ... خامنه ای هم گیر خواهد داد.
اميدوارم محسن رضايي عزيز در مناظره اي جوانمردانه همانطور كه در خور شخصيتش هست دروغ هاي بزرگ احمدي نژاد رو بر ملا كنه هر چند به نظر نمياد حاج محسن راي بياره ولي مطمئنا با اين كار براي خودش آبرويي در هر دو جناح و مردم به دست مياره و در آينده اين مملكت نقش موثري خواهدد داشت. به اميد سربلندي ايران و ايران دوستان
به نظر من برنده این مناظره موسوی بود ! شیخ خوب پرونده های احمدی نژاد را رو کرد ولی متاسفانه خودش هم پرونده داشت !

در کل مناظره خنده داری بود ! ( البته خنده تلخ )

من که از بیابان نیامده‌ام این آمارها را ندانم. آن موقع که شما در شهرستان فرماندار یا معاون بودید بنده نائب رییس و نماینده مجلس بودم. شما آمارهای‌تان نادرست است. امروز ننه جون من هم می‌داند تورم چیست و چقدر است!

از سبزوار
آقا محسن خودتو برای جواب به این سوالات آماده کن:
1- چرا جام زهر رو به زور به امام خوروندی؟
2- پسرت تو آمریکا چیکار میکنه؟ نکنه جاسوسه
3- خونت اول جنگ کجا بوده و الان کجاست(لطفا آدرس دقیق ذکر شود)
4- خبر دارم در جنگ چند تا فشنگ گم شده، نکنه دادی به پسرت؟؟
5- چی شد یه دفعه دکتر شدی؟ کجا دادی مدرکتو جعل کردن؟
6- اصلا بگو ببینم.. تو چرا تو این 8 سال جنگ شهید نشدی؟؟؟؟؟؟؟
فقط کرررووووووبی. و بس.آرزوی من اینست :کروبی برنده بشه از دکتر رضایی و برنامه هاش استفاده کنه.البته موسوی را هم دوست دارم.اما ریس جمهور فقط کروبی .کروبی.کروبی.
امشب رئيس جمهورمون نهايت استفاده رو از بي اطلاعي كروبي كرد - البته احمدي نژاد نشون داده براي رسيدن به هدفش از پايمال كردن هيچگونه ارزشي اونم جلوي دوربين فروگذار نيست - اما من از اين تعجب كردم كه كروبي با اون تيم مثلا قويش چرا اينقدر ناشيانه رفت جلو - آمارهاي احمدي نژاد با شاخص هاي كاملا غلط منتشر شده بود - مثلا كاهش ساعت كار از 16 ساعت به 1 ساعت تا نرخ بيكاري كم بشه
درود بر احمدی نژاد و جانم فدایش که بر سر حقوق ملت با کسی تعارف ندارد.
انتظارميرفت تابناك بزنه پيروزي قاطع كروبي
واي به حال مملكتي كه احمدي نژادش قرآن ها را بر سر نيزه زده و فرياد وا مسلمانا سرداده و از هيچكس صدايي برنمي خيزد
واقعا اگر بعضی از کاندیدها این همه پرونده فساد اقتصادی دارند چطور شورای نگهبان توجهی نکرده و طبق گفته آقای کروبی این موارد استصوابی بودن صلاحیت ها را تایید میکند.ضمنا میخواستم به آقای رضایی بگویم در رابطه با رفتن فرزندشان جواب قانع کننده ای برای آقای احمدی نزاد داشته باشند چون ایشان کاری به چگونگی اداره کشور ندارند وبیشتر مسائل شخصی و خصوصی افراد برای تخریب آنهامد نظر قرار میدهند تا خود و اطرافیانش را مظلوم و عاری از هر گونه خطایی بداند.
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات