پاریس مستقیماً به منطقه کردستان اسلحه می‌دهد

کد خبر: ۵۱۱۰۰۰
|
۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷ 22 June 2015
|
2242 بازدید
معاون نماینده منطقه کردستان عراق در فرانسه، از اقدام پاریس در تسلیح این منطقه بدون هماهنگی دولت مرکزی در بغداد خبر داد.

به گزارش «تابناک»، معاون نماینده منطقه کردستان عراق در پاریس، پایتخت فرانسه، اعلام کرد که این گشور قصد دارد به طور مستقیم و بدون هماهنگی دولت فدرال عراق، به منطقه کردستان اسلحه دهد.

به نوشته روزنامه السفیر، این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که آمریکا اعلام کرد که مسئله آموزش و تجهیز کُردها در چارچوب همکاری با دولت عراق صورت می‌گیرد.

«علی الدولمری» معاون نماینده دولت منطقه کردستان عراق در فرانسه اعلام کرد، «جا اف لودریان» وزیر دفاع فرانسه، طی چند روز آینده به منطقه کردستان سفر خواهد کرد و با طرف‌های عالی‌رتبه در این منطقه رایرنی خواهد کرد.

وی افزود: سلاحی که وزیر دفاع فرانسه به منطقه کردستان برای مبارزه با داعش خواهد داد، شامل انواع سلاح‌های پیشرفته «المیلان»، دوشکا،خمپاره و ...خواهد بود. پاریس به منطقه کردستان وعده داده که از پیشمرگه و ملت کُرد حمایت کند. در همین راستا، سلاح‌ها را بدون رجوع به دولت بغداد، مستقیما به منطقه کردستان تحویل خواهد داد.

«مسعود بارزانی» رئیس منطقه کردستان، در فوریه گذشته به پاریس سفر و با «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه دیدار کرده بود. در این دیدار درباره حمایت از پیشمرگه و منطقه کردستان تاکید شد.

از سوی دیگر، مسئله تسلیح و آموزش عشائر سنی عراق برای مقابله با داعش مطرح است که آمریکا در همین راستا، مسئولیت آن را برعهده گرفته است اما در پی کش و قوس‌های طولانی، واشنگتن رضایت داد که این اقدام با نظارت بغداد صورت گیرد.


فارس
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟