حقوق‌بشر ابزاری دوگانه برای مقابله با ایران

کد خبر: ۵۱۲۲۸۱
|
۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰ 27 June 2015
|
1926 بازدید
عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، با بیان اینکه قطعا جمهوری اسلامی یکی از حامیان و مدافعان حقوق بشر است، گفت:‌ هم‌اکنون برخی کشورهای منطقه از بدیهی‌ترین شاخصه‌های حقوق بشر و دموکراسی محروم هستند، اما آمریکا بارها ایران را که نمونه یک کشور مردم‌سالار است، متهم به نقض حقوق بشر می‌کند.

حسین سبحانی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به گزارش وزارت امور خارجه آمریکا درباره نقض حقوق بشر آمریکا، گفت: انتشار این گزارش بار دیگر نشان داد که آمریکا درباره مسائل به‌ویژه موضوع حقوق بشر در کشورها نگاه دوگانه و سیاسی دارد.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در چند سال اخیر شاهد هستیم که آمریکا با استفاده از ابزار حقوق بشر به‌نوعی به‌دنبال افزایش فشار بر کشورهای مخالف خود بود، این در حالی است که مسئله نقض حقوق بشر در کشورهای همپیمان ایالت متحده به‌ویژه در برخی کشورهای عربی هیچ اهمیتی ندارد و آمریکا هیچ اقدامی برای رفع آن نمی‌کند.

وی افزود: از طرف دیگر به نظر من انتشار گزارش نقض حقوق بشر در ایران از سوی آمریکا برای تأثیرگذاری بر روند مذاکرات هسته‌ای است تا با این اقدام ایالت متحده بتواند خواسته‌ها نامعقول و زیاده‌خواهانه خود را به تیم مذاکره کننده هسته‌ای تحمیل کند.

سبحانی‌نیا با اشاره به موارد متعدد نقش حقوق بشر در آمریکا، افزود:‌ سرکوب اعتراضات و تظاهرات‌ها علیه نژاد پرستی، کشتن تعدادی از سیاه پوستان و رفتار و اقدامات پلیس آمریکا تنها بخشی از اقدامات ناقض حقوق بشر در این کشور است، از طرف دیگر ایالت متحده نه تنها در کشور خودش، بلکه در کشورهای دیگر به‌ویژه عراق و افغانستان متهم به نقض حقوق بشر است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه قطعا جمهوری اسلامی یکی از حامیان و مدافعان حقوق بشر است، افزود:‌ هم‌اکنون برخی کشورهای منطقه از بدیهی‌ترین شاخصه‌های حقوق بشر و دموکراسی محروم هستند، اما آمریکا بارها ایران را که نمونه یک کشور مردم‌سالار است، متهم به نقض حقوق بشر می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست خارجی مجلس، با اعلام اینکه گزارش حقوق بشری آمریکا هیچ اهمیتی برای جمهوری اسلامی ندارد، تصریح کرد: ایالت متحده برای پرداختن به این موضوع، نخست باید حقوق بشر در کشور خودش را محقق کند.

دولت آمریکا روز پنجشنبه گزارش سالانه خود از وضعیت حقوق بشر در کشورهای مختلف را منتشر کرد که در بخش مربوط به ایران به موارد ادعایی «نقض حقوق بشر» اشاره کرده است.

در این گزارش آمده است که دولت آمریکا کاملا روشن کرده که صرفنظر از نتیجه گفت‌وگوهای هسته‌ای، واشنگتن هرگز در مورد حقوق بشر در ایران سکوت نخواهد کرد بلکه برعکس از آن دفاع می‌کند و هر گونه تحریمی هم که در پیوند با توافق هسته‌ای برچیده شود، تحریم‌های مربوط به نقض حقوق بشر در ایران به جای خود محفوط خواهند ماند.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟