کیوسک بین المللی «تابناک»؛

مناظره تلویزیونی سندرز و کلینتون/ ناکام ماندن طرح سعودی‌ها علیه حزب‌الله

مناظره نامزدهای حزب دموکرات آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری، ادعاهای دونالد ترامپ درباره توافق هسته ای ایران، موضع گیری رئیس مجلس نمایندگان آمریکا درباره رفع تحریم های ایران، موضع وزارت خارجه آمریکا درباره مذاکرات صلح سوریه و ناکام ماندن طرح عربستان سعودی علیه حزب الله، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است.
کد خبر: ۵۸۱۰۲۵
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰ 15 April 2016
|
17723 بازدید
مناظره نامزدهای حزب دموکرات آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری، ادعاهای دونالد ترامپ درباره توافق هسته ای ایران، موضع گیری رئیس مجلس نمایندگان آمریکا درباره رفع تحریم های ایران، موضع وزارت خارجه آمریکا درباره مذاکرات صلح سوریه و ناکام ماندن طرح عربستان سعودی علیه حزب الله، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است.

به گزارش «تابناک»، با برگزاری مناظره انتخاباتی میان نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بخش مهمی از توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی به این موضوع معطوف شده است. برنی سندرز و هیلاری کلینتون، نامزدهای حزب دموکرات، در مناظره شبکه خبری «سی ان ان» شرکت کرده و در آن، برنامه های یکدیگر را مورد انتقاد قرار دادند. در این مناظره، سندرز ضمن اشاره به عدم صلاحيت كلينتون گفت، او با گرفتن پول از وال استريت در قبال سخنراني هايش، با حمايت از تهاجم آمريكا به عراق در مقام سناتوري و حمايت از تعاملات تجارت آزاد، قدرت تشخيص ضعيف خود را اثبات كرد. كلينتون نيز در پاسخ گفت، اين اتهامات براي حمله به باراك اوباما، به عنوان نامزدي كه از وال استريت و كميته هاي اقدام سياسي پول جمع آوري كرد نيز استفاده شده بود. وي گفت كه اين حمله اي حقه بازانه است كه وقتي هيچ مدرك يا تأييديه اي براي ارايه حمايت مؤسساتي كه مورد حمله قرار مي گيرند، وجود ندارد.

*****

از سوی دیگر، دونالد ترامپ، نامزد جنجالی جمهوری خواهان، در یکی از سخنرانی های تبلیغاتی خود، بار دیگر به موضوع ایران و توافق هسته ای پرداخته و ادعاهای خود را در این زمینه تکرار کرده است. بر اساس گزارش «فاکس نیوز»، ترامپ که در جمع طرفداران خود سخنرانی می کرد، با اشاره به توافق هسته ای با ایران گفت: «این توافق بسیار بد و تأثرآور است. من به روش مذاکره آنها (تیم مذاکره کننده آمریکایی) دقت کردم و گفتم، این افراد نمی دانند کارشان را چگونه انجام دهند». وی در ادامه اظهارات خود، مدعی شد: «درباره این توافق باید بگویم که ما 150 میلیارد دلار دادیم و هیچ چیز به دست نیاوردیم. زندانی های ما آزاد نشدند. آن ها باید قبل از اینکه ما مذاکرات را شروع می کردیم، آزاد می شدند. این یک توهین است. نباید توافق می شد و شما باید چند بار میز مذاکره را ترک می کردید، در حالی که ما هیچ گاه مذاکرات را ترک نکردیم».

*****

مشابه این اظهارات، از سوی رئیس جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا نیز بیان شده است. به نوشته «رویترز»، پل رایان در نشست خبری هفتگی خود درباره موضوع توافق هسته ای ایران و برداشته شدن تحریم ها به اظهارنظر پرداخت و گفت: «من با هر اقدامی که ممکن است این دولت برای دسترسی ایران به دلار انجام دهد، به شدت مخالفم». رایان به اقدامات دولت اوباما در جهت اجرای بخشی از تعهدات برجامی آمریکا هم اشاره کرد و‌ با تشبیه امتیازاتی که به ایران داده می‌شود با خمیر دندان گفت: «می‌ترسم آن‌قدر خمیردندان از محفظه بیرون بیاید که دیگر نتوانیم آن را بازگردانیم». وی در ادامه افزود: «اعتقاد دارم با روی کار آمدن دولت جدید در سال آینده، باید هر چه قدر می توانیم، این خمیردندان را به محفظه خود بازگردانیم؛ این کار امکان پذیر است».

*****

در مطلبی درباره سوریه، خبرگزاری «اسپوتنیک» موضع گیری جدید سحنگوی وزارت خارجه آمریکا را درباره موضوع مذاکرات صلح سوریه بازتاب داده است. به نوشته این خبرگزاری، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، روز پنجشنبه در مصاحبه با این خبرگزاری گفته، آمریکا هیچ گونه طرح جایگزینی برای سوریه ندارد و تنها یک طرح وجود دارد و آن مذاکرات بین طرفین درگیر در این کشور است. این مقام آمریکایی با اشاره به آغاز دور جدید مذاکرات صلح سوریه، گفته: «ما هر گونه تلاش لازم را برای تضمین موفقیت این مذاکرات انجام خواهیم داد». وی افزوده: «واشنگتن هیچ برنامه مخفی برای آینده سوریه ندارد. باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، در حال بررسی اوضاع در سوریه از طریق تماس های دایم با شرکای ما در منطقه و کشورهای همسایه است».

*****

در نهایت، در میان دیگر موضوعات، روزنامه «السفیر» از ناکام ماندن طرح عربستان سعودی برای تروریستی خواندن حزب الله لبنان در شورای امنیت سازمان ملل خبر داده است. این روزنامه به نقل از منابعي در كشورهاي عرب حوزه خليج فارس، فاش كرد كه توطئه سعودي براي تروريستي خواندن حزب الله در شوراي امنيت سازمان ملل متحد ناكام مانده است. به گفته این منابع، تلاش سعودي ها براي توزيع پيش نويس قطعنامه اي بين كشورهاي عضو دائم شوراي امنيت ـ كه حزب الله لبنان را سازماني تروريستي خوانده بود ـ به سرعت در اين شورا با اقدام بموقع روسيه و چين شكست خورد و آمريكا آن را ناديده گرفت. این روزنامه می نویسد، اكنون روشن شده كه عربستان سعودي به جز در ميدان هایی كه در آن ها پول هزينه مي كند، از جمله سازمان همكاري اسلامي، قدرت بازي ندارد.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟