کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛

ادامه واکنش‌ها به واقعه اورلاندو/ افزایش مخالفت با فروش سلاح‌های آلمانی به عربستان

اظهارات جدید باراک اوباما درباره واقعه تروریستی اورلاندو، اظهارات کلینتون درباره نحوه برخورد با افراط گرایی، بررسی تأثیرات احتمالی واقعه اورلاندو بر مسلمانان، افزایش مخالفت ها با فروش سلاح های آلمانی به عربستان، افزایش حمایت انگلیسی ها از خروج از اتحادیه اروپا و دلیل ترک مراسم تدفین محمدعلی کلی از سوی اردوغان، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است.
کد خبر: ۵۹۷۶۰۱
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰ 14 June 2016
|
7549 بازدید
ادامه واکنش‌ها به واقعه اورلاندو/ افزایش مخالفت با فروش سلاح‌های آلمانی به عربستاناظهارات جدید باراک اوباما درباره واقعه تروریستی اورلاندو، اظهارات کلینتون درباره نحوه برخورد با افراط گرایی، بررسی تأثیرات احتمالی واقعه اورلاندو بر مسلمانان، افزایش مخالفت ها با فروش سلاح های آلمانی به عربستان، افزایش حمایت انگلیسی ها از خروج از اتحادیه اروپا و دلیل ترک مراسم تدفین محمدعلی کلی از سوی اردوغان، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است. 

ادامه واکنش‌ها به واقعه اورلاندو/ افزایش مخالفت با فروش سلاح‌های آلمانی به عربستان

به گزارش «تابناک»، با گذشت دو روز از واقعه تروریستی اورلاندو، همچنان بخش مهمی از مطالب مطبوعات و رسانه های بین المللی به این موضوع اختصاص دارد. پایگاه اینترنتی «پولیتیکو» اظهارات رئیس جمهور آمریکا را در این زمینه بازتاب داده که گفته هیچ مدرکی دال بر ارتباط حمله تروریستی به باشگاه شبانه همجنس گرایان در اورلاندو با یک توطئه تروریستی بزرگ وجود ندارد. اوباما پس از نشست با مقامات امنیت ملی آمریکا، به خبرنگاران گفت، به نظر می رسد، عمر متین، عامل این حادثه، از اطلاع رسانی تندورها در اینترنت الهام گرفته بود و این حادثه نشان دهنده وجود افراط گرایی داخلی است. وی افزوده: «از آنجا که در حال حاضر هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد متین از داعش در خارج دستور گرفته بود، به نظر می رسد این حادثه شبیه آن چیزی است در سان برناردینو شاهد بودیم». وی همچنین بر کنترل سلاح و تروریسم در آمریکا تأکید کرد و گفت: «ما باید سازمان های تروریستی را نابود کنیم».

ادامه واکنش‌ها به واقعه اورلاندو/ افزایش مخالفت با فروش سلاح‌های آلمانی به عربستان

خبرگزاری فرانسه اظهارات هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را درباره واقعه اخیر بازتاب داده است. کلینتون در جریان کمپین انتخاباتی خود در کلیولند در ایالت اوهایو، به حمله روز یکشنبه در اورلاندو اشاره کرد و گفت که تهدید جهادی‌های اسلام‌گرا قابل تحمل نیست، بلکه باید شکست داده شود. وی تأکید کرد که آمریکا باید به حل مشکلات سیاسی که منجر به استخدام نیرو توسط داعش می‌شود، کمک کند. وی با اشاره به گسترش هراس از پاریس و بروکسل تا آمریکا اظهار داشت: «ما باید همچون دشمنانمان انعطاف‌پذیر باشیم». وزیر خارجه سابق آمریکا گفت: «ما باید جهادی‌ها را در همه جای جهان تعقیب کنیم. برای این کار باید با شرکای خود همکاری کرده و ائتلاف‌های خود را قدرت بخشیم. ما باید نهادهای اطلاعاتی و امنیتی خود را که پاسخگوی اول در مقابله با این تهدید محسوب می‌شوند، تقویت کنیم». 

ادامه واکنش‌ها به واقعه اورلاندو/ افزایش مخالفت با فروش سلاح‌های آلمانی به عربستان

در همین راستا، روزنامه «رای الیوم» در مطلبی ضمن تحلیل واقعه اورلاندو، این واقعه را سبب تشدید روند اسلام هراسی و همچنین فرصتی برای سیاستمداران تندرو در آمریکا دانسته است. با توجه به خونین بودن این حادثه و احتمال انگیزه های اسلام گرایی افراطی از سوی عمر متین، عامل این حمله، باید در انتظار این بود که تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری را سخت تحت تأثیر قرار دهد، به ویژه اینکه دونالد ترامپ بهره برداری از این حادثه را کلید زده است. اکنون رویکرد اسلام گرایی عامل این حمله، تمام مسائل دیگر را تحت الشعاع قرار داده است و آنچه نگرانی ها را دو چندان می کند، این است که خبرگزاری رویترز اعلام کرد، داعش عکس های شخصی به نام عمر متین را منتشر کرده است و البته این احتمال وجود دارد که این اقدام در چارچوب اقدامات مبالغه آمیز این گروه که در عراق و سوریه در محاصره است، قرار داشته باشد.

ادامه واکنش‌ها به واقعه اورلاندو/ افزایش مخالفت با فروش سلاح‌های آلمانی به عربستان

در میان دیگر موضوعات، افزایش مخالفت ها با فروش سلاح توسط آلمان به عربستان سعودی، مورد توجه سایت شبکه خبری «دویچه وله» قرار گرفته است.در این مطلب اشاره شده که آلمان در سال 2015 در جایگاه سومین صادرکننده تسلیحات در جهان قرار داشته است. مشتری نزدیک به یک سوم (29 درصد) تجهیزات نظامی صادر شده از آلمان، کشورهای عربستان سعودی، الجزایر، مصر و قطر بوده‌اند که هر یک به نوعی درگیر بحران‌های منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا هستند. صنایع نظامی آلمان در سال گذشته میلادی، حدود 4 میلیارد و 780 میلیون دلار جنگ‌افزار صادر کرده‌اند. در این میان، فروش سلاح و تجهیزات نظامی آلمان به کشورهای نقض‌کننده حقوق بشر و حکومت‌هایی که به اعمال سیاست‌های سرکوبگرانه در داخل و خارج متهم هستند، همواره دولت را با چالش و واکنش‌های تند روبه رو کرده است.

ادامه واکنش‌ها به واقعه اورلاندو/ افزایش مخالفت با فروش سلاح‌های آلمانی به عربستان

نتایج جدیدترین نظرسنجی ها درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، موضوعی است که روزنامه «تایمز» به آن پرداخته است. بر اساس نتایج نظرسنجی مؤسسه «یوگو» که به سفارش روزنامه تایمز صورت گرفته و روز سه‌شنبه در این روزنامه منتشر شد، 46 درصد از کسانی که در این نظرسنجی شرکت داشته‌اند، از برگزیت (جدایی از اتحادیه اروپا) حمایت کرده‌اند که نسبت به نظرسنجی قبلی این مؤسسه در اواخر هفته گذشته، 3 درصد افزایش نشان می‌دهد. بر اساس نتایج یاد شده، تنها 39 درصد از کسانی که در نظرسنجی مؤسسه یوگو شرکت داشته‌اند، از ادامه حضور انگلیس در اتحادیه اروپا حمایت کرده‌اند. نتایج نظرسنجی مؤسسه یوگو مؤید آن است که یازده درصد از مردم انگلیس هنوز مردد هستند و 4 درصدشان قصد دادن رأی در همه پرسی در پیش روی ندارند. زنان و افرادی در رده سنی بین 25 تا 49 سال، احتمال بیشتری دارد که از ادامه حضور انگلیس در اتحادیه اروپا حمایت کنند. 

ادامه واکنش‌ها به واقعه اورلاندو/ افزایش مخالفت با فروش سلاح‌های آلمانی به عربستان

در نهایت، در میان دیگر مطالب، روزنامه «حریت» دلیل ترک مراسم تدفین محمدعلی کلی توسط رئیس جمهور ترکیه را بیان کرده است. رجب طیب اردوغان به منظور توجیه گزارش‌ها در خصوص قهر کردنش از مراسم تدفین محمد علی، بوکسور مشهور آمریکایی و کوتاه کردن سفرش به آمریکا گفت، آن لحظه به این نتیجه رسیدم که مراسم تدفین بدون رعایت جوانب مذهبی برگزار می‌شود و لزومی ندارد تا زمان تدفین در مراسم بمانم. وی افزود، از آنجا که به نام رهبران سیاسی حاضر در این مراسم اشاره‌ای نشده بود، هیچ امکانی برای تدارک مذاکرات دو جانبه با سیاستمداران کشورهای دیگر نیز وجود نداشت. اردوغان گفت: «آن لحظه فکر کردیم با توجه به اینکه کشور در دوره‌ای حساس به سر می‌برد، کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد و تصمیم گرفتیم همان روز پنجشنبه برگردیم و منتظر جمعه نمانیم».
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟