تصمیم روسیه بر ایجاد انحصار در مناطق دریایی تحت حاکمیت خود

به گفته ی ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه، کشتی های حامل پرچم این کشور ممکن است برای حمل و نقل نفت و گاز در ''گذر دریای شمال'' روسیه، دارای حق اختصاصی شوند. پوتین این پیشنهاد را با هدف ارتقاء ساخت و ساز در صنایع دریایی روسیه مطرح کرده است.
کد خبر: ۷۴۸۲۱۹
|
۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰ 17 November 2017
|
7026 بازدید
به گفته ی ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه، کشتی های حامل پرچم این کشور ممکن است برای حمل و نقل نفت و گاز در ''گذر دریای شمال'' روسیه، دارای حق اختصاصی شوند. پوتین این پیشنهاد را با هدف ارتقاء ساخت و ساز در صنایع دریایی روسیه مطرح کرده است. 

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today، ولادیمیر پوتین در خصوص اعطای حق اختصاصی به کشتی های حامل پرچم روسیه در ''گذر دریای شمال'' اعلام کرده که این اقدام حجم کلی حمل و نقل دریایی روسیه را افزایش می دهد، موقعیت شرکت های داخلی حمل و نقل دریایی را قوی تر می کند و موقعیت های جدیدی برای بازسازی و ارتقاء ناوگان دریایی و کشتیرانی روسیه ایجاد خواهد نمود''. 

تصمیم روسیه بر ایجاد انحصار در مناطق دریایی تحت حاکمیت خود

انتظار می رود که خط کشتیرانی ''گذر دریای شمال'' روسیه به مسیری کلیدی برای تجارت کالا بین اروپا و آسیا تبدیل گردد. لازم به ذکر است که مسیر ''گذر دریای شمال'' از نواحی قطبی روسیه تا مناطقی خاص در شرق دور است. 

به گفته ی پوتین، '' لایحه ی مربوطه در مجلس دوما در حال بررسی است. پیش بینی می کنم که لایحه به زودی به قانون تبدیل شود''. همچنین، پوتین اظهار کرده که پیشنهاداتی هم در خصوص تعمیم این قانون به سایر مناطق دریایی روسیه وجود دارد و ''بهتر است تمام این مسائل را به طور کامل و بدون عجله بررسی دقیق کنیم''.  

باید خاطر نشان ساخت که سال گذشته حجم کالاهای حمل شده در ''گذر دریای شمال'' با ۷.۵ میلیون تن رکورد حمل و نقل کالاها را در این مسیر دریایی از زمان شوروی سابق شکست. بر اساس تخمین های آژانس فدرال حمل و نقل دریایی و رودخانه ای روسیه، حجم نقل و انتقالات از مسیر مذکور تا سه سال آینده می تواند ۶ برابر شود. این در حالی است که انتظار می رود تا سال ۲۰۳۰ حجم نقل و انتقالات از ''گذر دریای شمال''  با افزایشی بسیار چشمگیر به ۷۰ میلیون تن برسد. 

لازم به ذکر است که به طور عمده کشتی ها نفت، گاز مایع طبیعی و ذغال سنگ را از این مسیر دریایی حمل می کنند. مسیر ''گذر دریای شمال'' از جنوب شرقی آسیا به اروپا زمان حمل و نقل را در مقایسه با مسیرهای سنتی حمل کالا مثل کانال های سوئز و پاناما به نصف کاهش می دهد. این مسیر دریایی در زمان شوروی سابق برای عرضه ی کالا به نواحی قطبی ای استفاده می شد که به دلیل سرما امکان فعالیت چندانی نداشتند.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما تبلیغ پایین متن خبر
برچسب منتخب
# قیمت طلا # مهاجران افغان # حمله اسرائیل به ایران # انتخابات آمریکا # ترامپ # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سردار سلامی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
عملکرد صد روز نخست دولت مسعود پزشکیان را چگونه ارزیابی می کنید؟