محصولات سایپا آب رفت؛

این خبر واقعی است: سایپا به «زه» پراید هم رحم نکرد!

در دو ماه اخیر، خودروسازان و محصولات تولیدی آن ها همواره خبرساز بوده است. خودروسازانی که دیگر برای افزایش قیمت محصولات خود، نیازی به اجازه نهادهایی چون شورای رقابت و سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده ندارند و سرخود قیمت ها را افزایش می دهند و به بهانه های مختلف هر روز یک قطعه از محصولات آن ها کاسته شده و به آپشن ها افزوده می شود.
کد خبر: ۸۰۳۷۳۶
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶ 03 June 2018
|
40775 بازدید
|

سایپا به زه پراید هم رحم نکرددر دو ماه اخیر، خودروسازان و محصولات تولیدی آن ها همواره خبرساز بوده است. خودروسازانی که دیگر برای افزایش قیمت محصولات خود، نیازی به اجازه نهادهایی چون شورای رقابت و سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده ندارند و سرخود قیمت ها را افزایش می دهند و به بهانه های مختلف هر روز یک قطعه از محصولات آن ها کاسته شده و به آپشن ها افزوده می شود.

به گزارش تابناک اقتصادی، سال هاست که فرمان خودروسازان نازپرورده داخلی از اختیار نهادهای کنترل کننده ذی ربط خارج شده و آن ها بدون اجازه هر کاری که دلشان می خواهد انجام می دهند و در این میان مشتری مداری حلقه مفقوده ای بوده که نه خودروسازان و نه نهادهای ذی ربط بدان توجهی ندارند.

در اواخر فروردین ماه سال جاری بود که سایپا به بهانه افزایش نرخ ارز، طی بخشنامه ای و بدون اجازه شورای رقابت و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اقدام به افزایش قیمت محصولات خود کرد. این بخشنامه با اعتراضات شدید خریداران همراه شد و بخشنامه چند ساعتی بیشتر دوام نیاورد و از سوی سایپا لغو شد. حدود یک هفته قیمت ها به همان روال فروردین ماه بودند تا اینکه سایپا دوباره در تاریخ هشتم اردیبهشت ماه بخشنامه ای صادر نمود و قیمت انواع محصولات خود را افزایش داد. ایران خودرو نیز برای اینکه از همتای خود عقب نماند پا را بر پدال افزایش قیمت محصولات خود فشرد و قیمت ها را افزایش داد.

این افزایش قیمت که غیرقانونی و بدون اجازه نهادهای ذی ربط بود با چراغ سبز وزیر صنعت مواجه شد. محمد شریعتمداری در همین زمینه اعلام کرد که افزایش بیش از 9.6 درصدی قیمت خودروهای داخلی مجاز نیست و خودروسازان داخلی، حق افزایش بیش از این میزان را ندارند.

به هر حال همان گونه که در بالا ذکر شد موضوع افزایش قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو بدون واکنش درخوری از سوی نهادهای عریض و طویلی چون شورای رقابت و سازمان حمایت به ضرر خریداران تمام شد.

حالا در اقدامی جالب سایپا شروع به برداشتن برخی قطعات از روی محصولات تولیدی خود نموده و به خریداران محصولات خود پیام داده که در صورت تمایل می توانند با پرداخت پولی اضافی این قطعات را بر روی محصول خریداری شده خود داشته باشند! از جمله این قطعات می توان به زه کنار درب ها و همچنین سیستم صوتی پراید اشاره نمود که به آپشن های پراید افزوده شده اند و سایپا از نصب آن ها بر روی محصول تولیدی خود اجتناب کرده است.

سایپا به زه پراید هم رحم نکرد

شایان ذکر است که قیمت زه محافظ در بازار، حدود 30 تا 40 هزار تومان است و سایپا از نصب آن بر روی درب ها مضایقه کرده و توپ این موضوع را در زمین قطعه سازان انداخته و عنوان نموده به دلیل نپرداختن مطالبات قطعه سازان آن ها این قطعه را به سایپا جهت نصب تحویل نمی دهند و به همین منظور خریدارانی که تمایل به نصب آن بر روی محصول خریداری شده دارند، باید مبلغ جداگانه ای برای آن واریز کنند!

این اتفاقات در حالی رخ می دهد که ما روزانه شاهد پیشرفت های چشمگیری در صنعت خودروسازی دنیا هستیم، ولی خودروسازان داخلی از شعار حمایت از تولید داخلی سوءاستفاده کرده و همواره بدون توجه به موضوع مشتری مداری و با حمایت مسئولین دولتی هر کاری که دلشان می خواهد انجام می دهند. در این بین، پرسش هایی که مطرح است این که واقعاً سازمان های عریض و طویلی چون شورای رقابت و سازمان حمایت از مصرف کننده چه نقشی را در این بازی ها ایفا می کنند؟ کارمندان و رؤسای این سازمان ها به چه دلیلی حقوق دریافت می کنند؟ چرا حمایتی از سوی آن ها در جانبداری از خریداران محصولات این دو خودروساز داخلی صورت نمی گیرد؟

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۰
در انتظار بررسی: ۴۳
انتشار یافته: ۱۷۸
خخخخخخ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
ای ررررررررررررریپ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۴
شبیه یه سوسک کچل شده
ahmad
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
خدائیش اینا دیگه شورشو دراوردن. یه کمپین و تحریم نخریدن دیگه ای شدیدا نیازه
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
بعضیها گول وام و... رو میخورن و میخرن...
من هنوز رو کمپین قبلی هستم و نخریدم... پولشو دارم و میتونم نقد بگیرم اما نمیخرم هرچند نیاز دارم...
رفت و آمد هم وسیله عمومی چاره نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
هیچ کاری راحت تر از ظلم به مردمی که به خودشون رحم نمیکنن نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
. پراید سوارها هم اکثرا بی ملاحظه ترین و خطرناک ترین راننده ها هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
خلایق هرچه لایق
ناشناس
| Spain |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
من از کمپین قبلی تصیم داشتم ماشین بخرم ولی تخریدم الانم نمیخرم قول شرف میدم نخواهم خرید بیاید مرد باشیمو نخریم این لگن ها رو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
تا زمانی که منافع شخصی و کوتاه مدت بر منافع ملی ترجیح داده بشه هیچ کمپینی موفق نخواهد شد در کمپین قبلی عده ای بخاطر یک وام کم بهره به راحتی منافع ملی را فروختند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
احسنت علی اقا کاش بقیه هم مثل شما فکر میکردند ولی اینم باید در نظر داشت بسیاری با ماشین مسافرکشی میکنند و شغلشون همینه بندگان خدا چاره ای ندارند جز همین انتخاب گران و بی کیفیت
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
من هم با شما موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
دلم به حال خودمون میسوزه
بنظر شما برای صاحبان خودروسازی این نظرات مردم مهمه؟
اصلا اینا رو میخونند؟
مجتبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
خیلی بده که بی تفاوت داریم میشیم دیگه خیلی بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
تابناک جان بیا بازم بانی کمپین نه به خرید خودرو باش
ناشناس
| Germany |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
پرایدو صادر کنید به کشورهایی که میخوان از شر جمعیتشون خلاص بشن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
وقتی همه نظرات و خوندم خشم خیلی زیاد و شدیدی دیدم واقعا چگونه نمیترسند مسول های این خودروسازها مردم تا حدودی صبور هستن درست است ولی لبریز میشود چه میکنید برادران خودروساز؟
واقعا البته میدانم خودروسازها مشکل د ارند با قطعه سازها و پول ندارند به انها بدهند تورم سالیانه و خطوط تولید مندرس کهنه غیر اقتصادی هزینه بسیار بالایی ایجاد میکند و سود شان را ناچیز میکند و مرد م هم عصبانی تر میشوند مداوم راه چاره چیست تعطیل بشوند هم بیکاری حد ود 600 هزار نفری خود ش مصیبتی است با جمعیت ملیونی بیکاران
محمد راسخ نژاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
این خودروسازها کیانند !؟ چگونه است که یک کمپانی اقتصادی اینقدر قدرتمند میشود که گوشش بدهکار هیچ کسی و هیچ نهادی نیست !؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
اينا خودشون زير مجموع همين نهادهان
زرشک
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
من 100 بار گفتم 100 بارم هم تابناک یا سانسور کرد یا منتشر نکرد، دولت و وزیر صنعت هیچ کنترلی به این صنعت فرغون سازی ندارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
مافيا
یاحق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
بسمه تعالی
خودرویی ها با دولتی ها با هم هستن بخاطر اینکه کمپین قبلی هم شکست خورد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
همین قدر میدونم که حتی با اومدن روسای جمهور مختلف با گرایش های سیاسی متفاوت در طول 40 سال گذشته، هیچ تغییری در اونها به وجود نیومده. این یعنی اینکه حداقل میدونیم که به رییس جمهور مربوط نمیشه.
سعید
| Germany |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
همین رو بدونین که قدرت خودروساز ها (سایپا و ایران خودرو) از قدرت رییس جمهور بیشتره ... در طی 15 سال گذشته هم احمدی نژاد و هم روحانی نتونستند در مقابل مافیای خودرو مقاومت کنند... تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
بردادر برای اینکه پورسانت میدهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
زمانی ایران خودرو تعداد کمی پبکان تولید میکرد . کارگران آن زمان هم حقوق خوبی میگرفتند و هم اکورد بیشتر میدادند و هم مسکن و سالیانه حواله خودرو میدادند وبازنشستگان آن زمان 3میلیون هشتصد هزارتومان حقوق میگیرند و تعداد قابل توجهی سهام دریافت کردند . ولی حالا همه چیز برای کارگرانش برعکس شده است . اولا ساعت کارهایشان بالا رفته حقوق کمتری نسبت به کارگران قبلی میگیرند . نه از مسکن ونه از آکورد وحواله خودرو خبری هست .وامنیت شغلیشان هم بعلت پیمانی در خطر است . ولی ده ها برابر نسبت به گذشته خودرو تولید میکنند . وبا قیمت غیر واقعی وسرسام آور می فروشند پولشان به جیب چه کسانی میرود خدا میداند
ناشناس
| Canada |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۴
دوست عزیز 13:55 خیلی جالب بود. واقعا صنعت فرغون سازی برازنده سایپا و ایران خودرو هستش. حالا بعضی وقتا فرغون اسپرت تولید می کنند و بعضی وقتا اپشن های فرغون ها رو بر می دارن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
آی مردم بیایید این بار را دیگر نخرید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
حقمونه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
وقتی نظارت نباشد همین است ،خودرو ساز ایرانی محصول را به چند برابر قیمت در بازار انحصاری می فروشد و آخرش هم هر روز یک قطعه اش را کم می کتد
پاسخ ها
حمید
| Germany |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
نظارت مهم نیست. رقابت سالم مهمه که وجود نداره. رقابت باشه نظارت هم نیاز نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
در یک کلام مشکل از مدیریت کلان کشور است و خودرو سازان به مانند تب فقط نشان دهنده بیماری هستند.کشور توان مدیریتی خود را از دست داده است.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
بزرگترین ظلم را شما مسئولین به مردم می کنید وقتی به بهانه حمایت از تولید داخلی بازار خودرو را به انحصار دو شرکت در آوردید ه اید و این شرکت ماشین های ( گاری های )بی کیفیت خود را با قیمتی چند برابر قیمت واقعی به مردم مظلوم می فروشند مردم هم هیچ انتخابی ندارند ‌. ماشین هایی که هر سال ده ها هزار نفر از مردم این سرزمین را به کام مرگ میفرستند . اگر به قیامت اعتقاد دارید بدانید باید در برابر این همه ظلم و خون های بی گناه و بی سرپرست شدن کودکان این سرزمین و مشکلات ناشی از بی سرپرستی داغ خانواده های بی گناه باید پاسخگو باشید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
اخرش که مرگه چه با زه چه بدون زه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
احسنت به این آینده نگری شما. خخخ
پویا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
:)) خیلـــــی بدبختیم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
من از لحظه تولد فهمیدم الان سی و نه سالمه :)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
بيشتر از خيلي فكر نكنم كلامي براي توصيفش وجود داشته باشه
برچسب منتخب
# مهاجران افغان # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سوریه # دمشق # الجولانی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
تحولات اخیر سوریه و سقوط بشار اسد چه پیامدهایی دارد؟