افزایش ۵ برابری بیماری‌های روان میان دانشجویان

کد خبر: ۸۵۵۹۵۹
|
۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷ 30 November 2018
|
4416 بازدید

براساس نتایج یک پژوهش که اخیرا منتشر شده است، افزایش شدید نرخ بیماری‌های روانی میان دانشجویان انگلیسی مشاهده می‌شود.

به گزارش فارس به نقل از بی‌بی‌سی، براساس نتایج یک پژوهش که اخیرا منتشر شده است، افزایش شدید نرخ بیماری‌های روانی میان دانشجویان انگلیسی مشاهده می‌شود.

به گفته محققان، دانشجویان در حال حاضر حداقل 5 برابر بیش از دانشجویان 10 سال پیش مبتلا به بیماری‌های سلامت روان هستند.

تجزیه و تحلیل مؤسسه تحقیقات سیاست عمومی بیانگر آن است، در سال تحصیلی 2016-2015، بیش از 15 هزار دانشجوی سال اولی دچار بیماری‌های متعدد سلامت روان بوده‌اند.

این آمار در سال 2006، تنها 3 هزار نفر بوده است؛ این پژوهش سطح نگران‌کننده‌ایی از سلامت روانی دانشجویان انگلیسی را افشاء کرده است.

رؤسای دانشگاه‌های انگلیس می‌گویند: «سلامت روان دانشجویی یک اولویت استراتژیک است که لازم است برای بهبود آن هر چه زودتر اقداماتی صورت گیرد».

ارقام به دست آمده از پژوهش‌های آموزش عالی انگلیس نشان می‌دهد، دانشجویان دختر به میزان قابل توجهی بیش از پسران از اختلالات سلامت روان رنج می‌برند.

نرخ مبتلایان به بیمارها‌ی سلامت روان در میان پسران 3 برابر و در میان دختران بیش از 5 برابر به نسبت یک دهه گذشته افزایش یافته است.

محققان باور دارند، به علت ناکامی در نحوه جمع‌آوری دقیق داده‌ها نرخ مبتلایان به اختلالات سلامت روان بسیار بالاتر از آنچه که منتشر شده، است.

بررسی‌ها همچنین حاکی از آن است، در سال 2015 بیش از هزار و 180 دانشجو به دلیل اختلالات سلامت روان دانشگاه را ترک کرده‌اند، این نرخ به نسبت 5 سال قبل از آن با افزایش 210 درصدی رو به رو بوده است.

براساس داده‌های موجود، در 5 سال گذشته نرخ تقاضای خدمات مشاوره‌ای در دانشگاه‌ها با بیش از 94 درصد رشد مواجه بوده؛ اختلالات سلامت روان در حالی رو به افزایش است که خدمات مشاوره‌‌ای به میزان چشمگیری افزایش یافته است.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما تبلیغ پایین متن خبر
برچسب منتخب
# قیمت طلا # مهاجران افغان # حمله اسرائیل به ایران # انتخابات آمریکا # ترامپ # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سردار سلامی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
عملکرد صد روز نخست دولت مسعود پزشکیان را چگونه ارزیابی می کنید؟