پرداخت ۱۵ هزار میلیارد به دو خودروساز

کد خبر: ۸۶۹۲۲۵
|
۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۴ 13 January 2019
|
8762 بازدید
|

۱۵ هزار میلیارد تومان به عنوان سرمایه در گردشگر به دو خودروساز پرداخت می‌شود.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: برای بهبود وضعیت تولید در دو خودروساز بزرگ کشور ۱۵ هزار میلیارد تومان به عنوان سرمایه در گردشگر به آنان پرداخت خواهد شد.

عباس تابش افزود: افزایش قیمت خودرو در شرکت های تولید کننده با هدف افزایش تولید در جهت تعادل عرضه و تقاضا، کاهش قیمت در بازار، کمک به مصرف کنندگان خودرو و اشتغال در صنعت خودروسازی در نظر گرفته شده است.
وی گفت: خودروهای بالای 45 میلیون تومان مشمول قیمت گذاری نمی شوند و شرکت های عرضه کننده باید قیمت نهایی مصرف کنندگان را اعلام کنند.

تابش افزود: تا 31 مرداد امسال هیچ خودرویی مشمول افزایش قیمت نمی شود و همه قراردادهای فروش از جمله فروش فوری 30 روزه و قطعی تا این تاریخ باید به قیمت منعقد در قراردادها تحویل شود.
رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، خودروسازان حق ندارند بیش از 20 درصد تولیداتشان را به فروش نقدی اختصاص دهند و 80 درصد باید به معوقات اختصاص یابد.
تابش با بیان اینکه ایران خودرو و سایپا 300 هزار معوقه دارند افزود: دو خودروساز بزرگ کشور تعهد 930 هزار دستگاه خودرو را دارند و فروش سال 98 هم در این تعداد وجود دارد.

مدیرعامل ایران خودرو هم در این برنامه گفت: از خرداد سال جاری به بعد ایران خودرو خودروی معوق ندارد.
هاشم یکه زارع افزود: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار از اول شهریور تا آخر دی سال جاری قراردادهای فروش ایران خودرو با افزایش 30 درصد خواهد بود.

وی گفت: هر چه در قراردادهای فروش قیمت قطعی ثبت شده باشد خودروها بدون حتی یک ریال افزایش به مصرف کنندگان تحویل می شوند.
یکه زارع افزود: قراردادهای فروش پژو پارس تا دو ماه دیگر اجرایی می شود.

وی با طرح این سؤال که چرا باید 10 هزار میلیارد تومان پول مشتری و مصرف کننده به جیب دلالان برود؟ گفت: اگر زودتر برای افزایش قیمت خودرو تصمیم گیری می کردند ما هم زودتر به تعهداتمان عمل می کردیم.

یکه زارع با بیان اینکه ایران خودرو در سال 93 هزار و 600 میلیارد تومان اموال مازاد خود را فروخت افزود: هم اکنون بیش از 200 تا 300 میلیارد تومان ملک در ایران خودرو برای فروش وجود ندارد.
وی گفت: در پی آنیم تا شرکت های قطعه ساز را با شرایط خوب به بخش خصوصی واگذار کنیم.

یکه زارع افزود: مجموع اعضای هیأت مدیره شرکت های ایران خودرو 232 نفر است که سعی در کاهش آنان داریم.
وی با تأکید بر لزوم کمک به قطعه سازان کشور گفت: 95 درصد از کمک های نقدی به ایران خودرو به قطعه سازان پرداخت می شود.
یکه زارع افزود: تا پایان اردیبهشت 98 شاهد ایجاد توازن در قیمت تولیدات کارخانه و بازار خودرو خواهیم بود.

مدیرعامل سایپا هم در این برنامه گفت: آنچه باعث وقفه در تولید و عرضه خودرو شد محدودیت هایی بود که پیش آمد.
محمدرضا سروش افزود: تأمین نشدن ارز و قطعات مورد نیاز سازندگان موجب شد تا شرکت نتواند به تعهداتش عمل کند.
وی گفت: قیمت زمان تحویل مبنای محاسبه در قراردادهای ما با مشتریان است.

سروش افزود: بخش عمده تعهداتمان را تا پایان امسال تحویل می دهیم و بخش دیگر تا اردیبهشت سال آینده تحویل خواهد شد.
وی گفت: کاهش سرمایه در گردش باعث بروز مشکلات عدیده در سایپا شده است.

سروش افزود: سایپا بالغ بر هزار میلیارد تومان املاک مازاد دارد که تا پایان امسال بخشی از آن و بخشی از شرکت های مازاد را به بخش خصوصی واگذار خواهد کرد.
وی گفت: فروش فوری خودروهای سایپا از یکشنبه 23 دی آغاز خواهد شد.

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس هم در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: باید قبول کنیم ما هنوز خودروساز کامل نشده ایم و همچنان مونتاژکار خوبی هستیم.

محمد عزیزی افزود: هزینه های بنگاه داری در کشور بسیار بالاست و پیش فروش خودرو کاری عادی برای تأمین مالی خودروسازان بوده است.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۹
انتشار یافته: ۱۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
خوبه که ای پول ها هم میگیرن. بعد پراید پراید بدون چراغ و زه میفروشن به مردم
پاسخ ها
مخاطب تابناک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
این پول 750000 تا پرایده ! چرا همین پولو برای مردم ماشین نخریدید ؟ هم کار مردم راه میفتاد هم ماشین های اونا رو دستشون باد نمیکرد الان چی شد ؟
رحیمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
اگر اقایان اجازه بدهند یک شرکت خارجی بیاد پراید و با قیمت تمام شده 13 میلیون بدهد دست مردم و سمند و پژو رو با قیمت 20 میلیون..........با این دستمزد کم کارگر و مواد اولیه از داخل چرا باید سمند 45 میلیون آنهم خودروی ملی......هزینه هارو کاهش بدید نمیتونید بکشید کنار...واردات خودرو را آزاد کنید تا این ماشن ها بمونند رو دستتون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
به وا... اگرازپول بیت المال یک ریال پرداخت شودخیانت است درحق تک تک مردم ایران.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
این پولها کجا خرج میشه، ماشین‌های بی کیفیت شون که بیش از سه برابر قیمت معمول دنیاست، هر ساله هم کلی کمک اینجوری میشند..... این تازه عملکرد یک بخش کوچکی از صنعت واقتصاد کشوره بعد میگیم چرا اینقدر مردم بدبخت هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
واقعا مملکت شاهکاره؟؟؟ بعد از این همه احتکارخودرو توسط همین دوتا خودروسازاز ابتدای سال و قیمت های نجومی اعلامی حدید،علیرغم اینهمه حمایت و جلوگیری از واردات خودرو از سال قبل، علیرغم کمک مالی سه چهارسال پیش دولت روحانی درهنگام کمپین نخریدن خودو ، بازهم دارن توجیب این دوتا خوردوساز 15هزارمیلیارد پولی که متعلق به بیت المال هست و حق مردم عادی برای امرار و معاش هست واریز میکنن ...!!! ...
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
با سلام از مسئولین وزارت صنعت میخواهم اگر واقعا به فکر حفظ اشتغال وکمک به صنعت هستند بر مصارف وهزینه های شرکت های سایپا وایران خودرو نظارت کنند .ا1-اگر تولید نداشته اند پرداخت پاداش تولید به چه معنی است ؟2-15000میلیارد ریال سرمایه در گردش را میتوانید از طریق تهاتر بدهی معوق قطعه سازان به بانکها به شرکت های خودرو سازی عملیاتی کنید در غیر اینصورت آنها این تسهیلات را صرف پرداخت حقوق وپاداش واقساط بانکی خود میکنند وریالی به قطعه ساز نمی دهند .شرکت ما با طلب 15میلیاردی از سایپا وبدهی 15میلیاردی سررسید شده به بانکها در حال نابودی است وتا حالا 5ماه حقوق نداده ایم 3-در این روند سیاست گذاری محرز است که دلالان بازار خودرو سیاست گذار اصلی هستند وگرنه واردات را آزاد کنید آیا این دوشرکت با محصول بی کیفیت باز میتوانند یکه تازی کنند؟4-آیا قطعه ساز مظلوم هم در این افزایش قیمت جایی دارد؟ووووو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
عدم تولید خودرو به دلیل نبود قطعه بنوده است بلکه به علت انتظار گرانی آن و گرانفروشی بوده است. مگه میشه شرکتها بارای حداقل یک سال قطعه در انبار ذخیره نکنند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
15000 میلیارد تومان بعنوان سرمایه در گردش به دو خودرو ساز کشور پرداخت شود!!!!!!!خدایا ما به کی پناه ببریم.کلی پول پیش از ملت گرفتن برای تحویل سال بعد و قیمت خودروهاشون رو 30 تا 70 درصد افزایش دادن و در خصوص کیفیت جوابگوی هیچ بنی و بشری نبودند حالا هم دولت پول به جیبشون میریزه!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
این 15000 میلیارد تومان به خودررو سازان از جیب مردم بابت دستخوش گران کردن خودروهای بی کیفیتی است که می سازند؟ چرا دولت به صنایع دیگر چنین کمکی نمی کند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
این خودروسازها دارن سرمایه مملکت و خود ملت رو نابود میکنن مسئولان کاری کنند
کجای دنیا این خودروهای کاملا بی کیفیت و قدیمی رو پیش فروش ۶ماهه تا ۲ساله انجام میدن و قیمت هم مشخص نیست یا ۵درصد زیر قیمت بازار
ظلم تا چقدر
برچسب منتخب
# مهاجران افغان # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سوریه # دمشق # الجولانی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
تحولات اخیر سوریه و سقوط بشار اسد چه پیامدهایی دارد؟