خوانده می‌شوید؛

با نظر وزیر صنعت، مبنی بر حمایت ویژه از خودروسازان و عدم تعطیلی این صنعت موافقید یا مخالف؟

صنعت خودروسازی در مقطعی از تاریخ قرار گرفته که مشکلات آن روز به روز بیشتر می‌شود؛ از یک سو؛ افزایش قیمت‌ها و از سوی دیگر، انحصار توسط دو خودروساز، چشم انداز بازار خودرو را مبهم کرده است. در این میان، وزیر صنعت بر حمایت ویژه دولت از خودروسازان و عدم تعطیلی این صنعت تأکید دارد.
کد خبر: ۹۰۹۹۲۶
|
۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸ 07 July 2019
|
19990 بازدید
|

در یک سال اخیر، همراه با موج افزایشی قیمت‌ها، خودرو به عنوان کالای مصرفی مردم بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است؛ از یک سو واردات آن ممنوع و از سوی دیگر، با عرضه قطره چکانی از سوی خودروسازان داخلی، زمینه برای جهش بی سابقه قیمت خودرو فراهم شد و به مرور، خودرو از کالای مصرفی به کالای سرمایه‌ای تبدیل شد و در نهایت قیمت گذاری خودرو از جلسات شورای رقابت خارج و به دستور وزیر صمت، فرمول قیمت گذاری خودرو بر مبنای ۵ درصد زیر نرخ حاشیه بازار، رونمایی شد.

شرط موفقیت این فرمول که به نوعی آزادسازی قیمت خودرو نیز بود، افزایش بیش از پیش تولید خودرو ذکر شد؛ اما آنچه پس از چند ماه حاصل شد، کاهش تولید توسط دو خودروساز مطرح کشور بود، به گونه‌ای که در جدیدترین آمار، دو شرکت ایران خودرو و سایپا، در بهار ۹۸، در مجموع ۱۸۴ هزار و ۹۰۲ دستگاه خودرو تولید کرده‌اند. این در حالی است که در سه ماهه ابتدایی سال گذشته، میزان تولید خودرو در این شرکت‌ها، به ۲۸۸ هزار و ۸۳۷ دستگاه رسیده بود؛ بنابراین، کاهش ۳۶ درصدی تولید نسبت به مدت مشابه سال ۹۷، مشهود است. هرچند وزیر صنعت، معتقد است این فرمول باعث کاهش ۵ تا ۱۵ درصدی قیمت خودرو از آبان تا اسفند پارسال تاکنون شده و از اسفند پارسال با موج دوم افزایش قیمت مواجه شدیم، اکنون این روند کاهشی شده است.

رضا رحمانی بر این باور است به دلیل نوسانات حوزه کلان اقتصادی مانند ارز و همچنین کاهش سود سپرده بانکی، مردم برای حفظ ارزش پول خود، به بازار خودرو وارد شدند.

وزیر صنعت در شرایطی که واردات خودرو ممنوع و قیمت گذاری توسط خودروسازان تعیین می‌شود و بازار نیز چشم انداز مبهمی دارد، بر حمایت ویژه از خودروسازان تأکید دارد و معتقد است، دولت از صنعت خودرو حمایت ویژه‌ای ندارد، در حالی که وظیفه داریم از همه صنایع حمایت کنیم تا تولید، رونق بگیرد. به گفته وی، وضعیت کنونی خودرو در شأن ملت ایران نیست، اما نباید صنعت خودروسازی را تعطیل کرد.

آنچه مسلم است، تأکید وزیر صنعت بر ادامه حمایت‌های ویژه و عدم تعطیلی خودروسازان است؛ اما در مقابل، برخی بر این باورند که صنعت خودروسازی پس از چهل سال حمایت، نه تنها نتوانست انتظارات مردم و بازار را ـ چه از لحاظ کمی و چه از لحاظ کیفی ـ پاسخ دهد، بلکه هر سال بر زیان و بدهکاری‌های خود افزوده است؛ برای نمونه به گفته یکی از نمایندگان مجلس، بدهی خودروسازان به مردم و قطعه سازان، ۴۰ هزار میلیارد تومان است. در این شرایط اقتصادی، ادامه حمایت‌ها، حاصلی نخواهد داشت.

در مقابل، برخی می گویند با پایان جنگ هشت ساله، برخی مدیران آن دوره با بی کیفیت خواندن خودروهای داخلی، گفتند باید واردات انجام شود تا زمینه ارتقای کیفی خودروهای داخلی فراهم شود؛ آن‌ها به دلیل اهلیت نداشتن حرفه ای نتوانستند متوجه این واقعیت باشند که کیفیت تولید با واردات بالا نمی‌رود.

اما شما به عنوان مصرف کننده خودرو، چه نظری دارید؟

*آیا ادامه این روند، با وجود ممنوعیت واردات خودرو، آزادسازی قیمت‌ها و کمک‌های ارزی و ریالی دولت‌ها به خودروسازان، موجب ارتقای این صنعت و بهبود کیفیت تولید خواهد شد و یا اینکه باید بازار به سمت عدم انحصار و حضور خودروهای وارداتی برود؟

*آیا در شرایط کنونی، می‌توان به تعطیلی خودروسازان به عنوان یک راهبرد نگاه کرد؟ تعطیلی چه عواقبی خواهد داشت؟

*آیا مشکل صنعت خودروسازی، مدیریت افراد غیر حرفه ای است یا اساساً در این سال‌ها صنعت خودروسازی، تنها به فکر مونتاژکاری بوده و حالا وقت آن رسیده که یک خانه تکانی اساسی شود؟

*آیا واگذاری خودروسازان به بخش خصوصی راه حل مناسبی است و تولید و کیفیت را ارتقا خواهد داد؟

*آیا می‌توان به مانند کره جنوبی با تخصیص وام‌های یارانه ای، مشوق‌های صادراتی و در نهایت منع واردات، حمایت از صنعت خودرو را در دستور کار قرار داد؟

*آیا در این سال‌ها اقبال به تولید خودرو توسط دولت، از سرناچاری بوده یا با رویکرد توسعه ای؟

*آیا صنعت خودرو در ایران به ذات ناکارآمد بوده یا اینکه از بیرون این ناکارآمدی به آن تحمیل شده است؟

*و در پایان یک پرسش اساسی؛ چرا دیگران توانستند و ما نتوانستیم؟!

پاسخ‌های شما تا ساعت 19:00 لحظه به لحظه دریافت، بررسی و منتشر می‌شود.

 

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما تبلیغ پایین متن خبر
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۸۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
خییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
همه راضی اند
مطمئن باشید

کسانی که ناراضی اند یا دلال هستن و یا با دلالها کار میکنن مثل برخی از مدیران که در دولت هم هستن!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
همه راضی اند که تعطیل بشه!!!
ناشناس
| Germany |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
تعرفه واردات تقریبا در همه کشور ها هست ،ولی چیزی بین 5 تا 15 درصد ،تعرفه 80 درصدی برای واردات خودرو بیشتر شبیه به تنبیه و جریمه هست تا تعرفه!!اگه پولداری ماشین خوب ایمن سوار شو ،اگه نیستی آشغال نا امن وطنی(مونتاژ3دهه قبل )سوار شو
ناشناس
| Germany |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
ایران خودرو یه دفتر توی دوسلدورف آلمان داره که حقوق یورو به کارمندا(خودشونی ها )میده ،هیچوقت هم معلوم نشد کار اون شرکت اونجا چیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
حرام است اگر یک ریال پول مردم را به هر صورت با چاپ پول یا افزایش پایه پولی یا دلار ارزان و... به خودرو سازی ها بدهید
بهروز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
به نظر اصلن داخل هیچ کونه تولیدی اتفاق نیفته به نفع کل مردم هست تولید خودرو بی کیفیت با قیمت بالا هیچ توجیه منطقی نداره....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
همه ی کارمندای خودروسازها رو بفرستید خونه حقوقشون رو هم بدید. برای ایران کمتر هزینه داره.
صنعت خودرو باید دوباره از صفر در ایران طراحی بشه. امکانات فرهنگ، دانش و آدمهای جدید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
ایکاش زودتر این به اصطلاح صنعت خودرو سازی تعطیل بشه تا اینقدر از ملت با این ماشینهای بی کیفیت کلاهبرداری نشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
نمیفهمم چرا زور هیچ فردی به خودرو ساز نمیرسه ...

لااقل تعرفه را حذف کنید بی انصافها ... قرار بود سالی 10 درصد کم بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
تعطیل کنید این صنعت ناکارآمد راویک ملتی را از این همه رنج وعذاب نجات دهید
خدای هست
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
زبون شمارو مار بگزه پس این همه مدیران نور چشمی وفک وفامیل بزرگان در این دو تا خودرو ساز مشغول به کارن این همه هزینه برا امداد و خودرو بر حلال احمر جاده وصافکار و مکانیک و قطعه سازان در پیتی جور کردیم برا خودروی وطنی حالا همه رو میخواین تعطیل کنین میدونین چه ول وشوی میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
از نعمت زاده و ویلای دخترش در لواسان چه خبر !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
راضي
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
حالا وقتش هست ماوتفاوت های که دولت از فروش زیر 5 درصد بازار در خزانه نگه داشته بود را دوباره به خودروسازان بدهد....
این وضعیتی برای یک کشور که می خواهد پیشرفت کند نیست !!!
عبداله
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
بنظر بنده خودروسازی خیلی به صنعت کشور کمک کرده و کلی استاندارد با خودش آورده و سطح انتظارات ذینفعانشان را بالاتر برده است و میبایست دگردسی در بخش مدیران ارشد و سیاست گذاران داخلی شرکت اتفاق بیفته ، مدیرانی که بدون هیچ ارزش افزوده ای ده ها میلیون حقوق ماهیانه میگیرند ...
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
پیشنهاد میکنم با فروش هر خودرو صد میلیون تومن اضافی بگیرید و آنرا بین خودی ها تقسیم کنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
چی از این نظر سنجی بدست میاد. هر چی باشه دولت و خودرو سازها کار خودشونو میکنند. اینم یک نوع سر کار گذاشتن مردمه. کدوم بچه ای که نفهمه تو این صنعت چه رانتهایی برای مسئو لین داره .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
دنبال یه 206 قرمز بودم هیچکس نداشت جز نمایندگی که فامیلش تو ایرانخودرو تو قسمت فروش بود ... سه میلیون گرونتر برام حساب کرد ... این یعنی رانت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
این وزیر خودش و امدنش مصیبت و با رانت بود
ایرانی
| Germany |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
خدا وکیلی کدام کشور یا کدام کارخانه ماشین سازی در در دنیا سالانه آبشن از روی ماشین تولیدیش بر میدارد و به قیمت ماشین می افزاید .پیدا کنید پرتقال فروش را......
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
خودرو سازی بایستی بطور کامل از انحصار خارج شود.
وبصورت رقابتی سالم در بیاید
البته اگر منافع آقایون بگذارد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
چرا خییییییییییییییییییییر؟؟؟؟؟؟؟
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
شخصا با خودروسازی با این شرایط مخالفم. خودرو سازی باید خصوصی وبدونه رانت باید باشد البته نه این خودروسازی ها رابا قینت مفت به از مابهتران( بی ژنهای خوب) بدهند
خان محمدعلی آقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
بنظرم سرمایه سهامداران ایرانخودرو و سایپا باید بنفع دولت ضبط بشه و تمامی اعضای هیئت مدیره این دو شرکت اخراج شوند و این شرکتها دولتی نامیده شوند و کارگرانش هم تحت لوای جمهوری اسلامی ایران حقوق دریافت کنند
نه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
این صنعت تعطیل شود بهتر است و خدمتی تاریخی به مرذم ایران میباشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
ان شااهرچه زودترتعطیل بشن ومردم ایران ازدستشان راحت بشن
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
با توجه به سابقه چند دهه گذشته صنعت خودرو در ایران بهترین حالت در این شرایط جلوگیری از کمک دولت به صنعت خودرو سازی به هر نحو ممکن و واگذاری آن به بخش خصوصی است در کنار این مسئله آزاد سازی ورود خودروهای خارجی با حقوق گمرگی متعارف موجب خواهد شد تا بخش خصوصی اقدام به نوسازس صنایع خورو سازی کرده و اجبارا استانداردهای لازمه را در این صنعت رعایت بکند شاید دو تا سه سال این صنعت با مشکل مواجه گردد لیکن در بلند مدت مطمئنا شکوفا خواهد شد . در شرایط فعلی هزینه کرد هر یک ریال بودجه دولتی در صنعت خودرو سازی نه تنها برگشتی ندارد بلکه با تولیدات بسیار نامرغوب باعث افزایش تعداد تلفات جاده ای شده هزینه سنگینی را بر دوش بخش پزشکی دولت تحمیل میکند از طرف دیگر عدم تامین قطعات یدکی و بالاخص عدم خدمات پس از فروش مناسب خود باعث هدر رفت سرمایه ملی شده است . استفاده از هر ریال از منابع داخلی برای این صنعت عملا هدر دادن آن در شرایط کنونی است.
فرزام
| United States of America |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
خیر سابقه نشان داد که حمایت نتیجه معکوس داشت و رقابت میتوانست باعث پیشرفت این صنعت شود
مخاطب تابناک
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
جان و مال مردم و آلودگی هوا و عواقب زیست محیطیش و ... همه فدای سر خودرو سازهای وطنی بشینید همین سوکسیت بنزین رو حساب کنید ببینید کجای این ماشینا به نفع کشور و خدای نکرده مردمه برید توی اینترنت
خودروهای کارکرده خارجی رو نگاه کنید بنز چهار سال کار رو به همین پول بی ارزش ما زدن صد ملیون چطور پول یه پارس رو با اون مقایسه میکنید ؟ حیف بنزین که بریزی تو باک این ماشینا هی وام های چندین هزار ملیاردی میگیرین به بهانه حمایت از تولید مردم رو چی فرض کردین؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
حمایت از مدیران ناکارآمد تا ابد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
ای کاش ما صنعت خودروسازی نداشتیم این صنعت به زالو بیشتر شبیه
نصیر معصوم
| Iraq |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
با سلام لطفا یا این دو کارخانه خون آشام را طعطیل کنید یا روند را اصلاح کنید . و اگر ورود خودرو آزاد شود بهتر است چرا که رقابت شدید میشود .
ردایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
مشکل صنعت خودرو در کشور عدم نظارت دولت و مدیریت بی کفایت دولتی بر آن و سودجویی عده ای از حوزه خودرو و رانت موجود در این بخش است .
در حالیکه صنعت خودرو تقریبا دولتی است بنابر این نظارت دولت بر آن هم هرگز کارساز نیست
تنها را برون رفت از این معضل خارج کردن صنعت خودرو از دست مدیریت دولتی و آزاد کردن واردات است حمایت تعرفه ای دولت باید با یک برنامه 10 ساله مشخص و تدریجی کاهش یابد تا صنعت خودرو یا متحل شود و یا از گردونه خارج شود چرا که پس از 40 سال حمایت وقتی نمی تواند با هیچ شرکت خودرویی دنیا رقابت کند همان بهتر که بجای خالی کردن جیب مردم با خودروهای بیکیفیت گران قیمت از گردونه به ظاهر صنعت خارج شود هر چند که حیف است نام آن را صنعت بگذاریم
داود لک
| France |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
مگه صنعت خودرو سازی داریم ؟؟؟؟
sudn
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
تا کی اونا بگن ما صبر میکنیم چون ماشیناشون کیفیت نداره آش خاله است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
همه راضی هستیم
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
مخالفم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
منم قطعا مخالفم. تعطیل کنید این خودروسازیی کذایی را.
ثانیا باید به حال صنعتی که، وزیر صنعت اش مدرک تحصیلی اش لیسانس
حقوق باشد (با این همه دکترای فنی و مهندسی در این مملکت) باید گریه کرد. اوف
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
در جواب ناشماس 13:52 : مدرک وزیر لیسانس علوم اسلامی هست نه حقوق . مجلس هم بخاطر حمایت های خودروسازان از وزیر مورد علاقه شان نتوانست تحقیق و تفخص از مدرک وزیر را به جریان بیندازد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
مگر نظر مردم اصلا ارزشی دارد ؟
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
مخالف ۲۰۰۰درصد
احسان
| Germany |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
قطعا باید تعطیل شن و مثل 30سال پیش کره از صفر شروع بشه خودروسازی تو کشور با استانداردهای روز جهان. لگن سازایی که ضبط و سنسور و رینگ و ایزبگ رو بر میدارن لایق حمایت نیستن قطعا.
ناشناس
| Canada |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
راستش من هم به شدت مخالف حمایت از این خودرو سازها هستم( هرچند که واقعا نمیشه اسم این ها رو خودرو ساز گفت! در واقع و در بهترین حالت مونتاژ کار غیر حرفه ای و غیر تخصصی هستن). متاسفانه بیش از چهل ساله که به این شرکت ها زمان داده شده تا هر روز کیفیت تولدات خود رو افزایش دهند اما متاسفانه به دلیل حمایت های بی حد و غیر ضروری خلاقیت، نوآوری، ابتکار، بازاریابی و ... از این شرکت ها گرفته شده است. دولت های مختلف به دلایل متعدد و همچنین افراد سودجو کاری کردن که امروز نتیجه اون رو می بینیم. در هر صورت مجموعه سیاستهای دولت های مختلف و همچنین حاکمیت، باعث شده تا این شرکت ها در هر صورت خود را صاحب بی چون و چرای بازار ایران بدونند و مردم ما هم از ناچاری و استیصال مجبور هستن تا از تولیدات این شرکت ها استفاده کنند. به نظر من در کنار اشکالات اساسی که به این خودرو سازها وارد هستش و همچنین اشکالات اساسی که به دولت ها و نظام در خصوص حمایت 100 درصدی از این صنایع، خود مردم هم مقصر هستن. اگه فقط یک بار مردم متحد شوند و برای یه بازه زمانی کلیه محصولات این شرکت ها رو تحریم کنند، هم مسئولین به فکر چاره می افتن و هم این لگن سازها. من اگه اختیار عمل داشتم همین امروز این دو خودرو ساز رو تعطیل می کردم و یک ملت رو از بلاهای این شرکت ها راحت می کردم. متاسفانه زندگی تعداد زیادی از مردم یا به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم به ادامه حیات این خودرو سازها گره خورده است. منظورم اینه که نمیشه یه دفع اونا رو تعطیل کرد. در درجه اول بایستی بازار خودرو رو رقابتی کرد. یعنی اینکه واردات خودرو با تعرفه های منطقی آزاد کرد تا کسانی که توانایی خرید مشاین های خارجی باکیفیت نو یا دسته دوم رو دارند از شر این حودرو سازها راحت بشن. خودرو ساز هم وقتی ببینه به دلیل محصولات بی کیفیت بازار خود رو از دست می ده، دنبال چاره می افته و گرنه هیچ اتفاق خاصی تو این صنعت پیش نمیاد. البته دولت بایستی حداقل تولید پراید رو ممنون کنه. چون واقعا این خودرو قاتل درجه یک مردم بیچاره ایران هستش.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
به نظرم به جای واژه تعطیلی بگیم نابودی خیلی بهتر .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
با سلام- 100% مخالف هستم
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
من تو ایران خودرو کار می کنم. به همتون میگم. اینجا حتی کارتل موتور ملی رو نمی تونند دوباره طراحی کنند. اینجا هیچ علم و دانشی نیست. حتی آر دی رو فرانسویها طراحی کردند. برید که همتون سر کارید.خودروی ملی در کار نیست. همون 405 سی سال پیش رو داریم قالب می کنیم بهتون با مصرف صدی 11.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
اگر این دوستمون ایران خودرو کار می کردند حتما در جریان بودند که کارتر صحیح می باشد نه کارتل. هم علم هست هم دانش هست ولی مدیریت کاربلد در
راس کار نیست در هیج جا
کارگری ساده در این حوالی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
قطعاً موافقم، چراکه اگه تعطیل شوند، موجب خوشحالی دشمنان و همچنین خودروسازان مطرح دنیا همچون بنز، تویوتا و ... خواهد شد. باید آنقدر تولید و صادر کنیم تا بازارهای دنیا را تسخیر کنیم.
با تشکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
احسنت به این تحلیل فوق‌العاده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
تعطیلی سایپا موجب خوشحالی بنز میشه؟ جلل خالق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
صادر کنیم ؟ چی رو صادر کنیم ؟به کجا صادر کنیم ؟
ناشناس
| Germany |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
مدیر سایپا بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
فقط لطف کنن قبل تسخیر دنیا و به خاک مالیدن پوز تویوتا و بنز خودرو را به موقع تحویل بدن و قطعاتش را داخلی سازی کنن و به بهانه نبود قطعه مردم را سر کار نگذارندو جهت تولید خودرو و مونتاژ کاری التماس رنو و پژو را نکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
چرا منفی دادین؟؟
این بنده خدا داره شوخی میکنه :)))
ناشناس
| Germany |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
این دقیقا همون دیدگاهیه که باعث عمر این دو خودرو ساز(مونتاژ کار)وطنی شده.
محمدرضا رحمتی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
فکرکنم یکی از کارکنان سایپا بود نگران از دست دادن شغلش بود به نظرمن اگه خود قطعات را از چین وارد کنیم
بدین یک شرکت خصوصی مونتاژ کنه قیمت اش خیلی
کمتر از این میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
خوشحالی بنز . تویوتا........جل الخالق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
تکببببیییییییییر حالا راستشو بگو چند تا ماشین از راه دلالی میخوای بفروشی
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
مردم انقدر در مورد خودرو ساز ها عصبانی هستند که فرق طنز و مطلب جدی رو تشخیص نمیدن بابا این بنده خدا به طعنه گفته بعد شما میاین نقد هم می کنید
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
خدا شفات بده بابا
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
تصور کن نخست وزیر ژاپن داره با پراید میره سر کار.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
فکرشو بکن ترامپ با پراید انژکتوری کولردار هاچ بک صبا بره کاخ سفید ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
(عمو جان خدا شفا بده( بنز تویوتا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
خخخخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
تصور کن کریس رونالدو با پراید هاچ بک سفید عکس لاکچری بگیره بزاره اینستا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
به نظر میرسه شما مدیری مرموز در پشت صحنه هستی تا کارگری ساده در این حوالی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
اگه تعطیل شوند، موجب آسودگی خیال خودروسازان مطرح دنیا همچون بنز، تویوتا و ... خواهد شد چون یک خودروساز قدرتمند و نوآور از میدان خارج میشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
اگه قراره حمایت صورت بگیره باید واردات ازاد و گمرکی برداشته بشه تا خودروسازان رقابت بکنن ، وگرنه ۴۰ سال فرصت بهشون داده شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
دقیقا
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
بخدا تا دویست سال دیگه این خودروسازان نمیتونن یم ایربک تولید کنند اینا پول ملت را میگیرن میبرن جای دیگه سرمایه گذاری میکنن مگه میشه خودرو پیش فروش شده پولشو چکار میکنن کسی نیست پیگیری کنه
ناشناس
|
Switzerland
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
خواهشمندم جمعش کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
چشم کانادایی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
هر وقت استقلال پرسپولیس خصوصی شدند، خودروسازی ها هم جمع میشوند

این ها رانت ها ی زیادی برای آقازاده های بی سواد ایجاد کرده ، عمرا جمع بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
با فیلترشکن چه جاهایی میشه رفت،کانادا :)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
سوئیس هست
ناشناس
| Canada |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
ناشناس 13:24 لطفا در خصوص پرچم کشورهای مختلف یه کم تحقیق کن. ناشناس 13:58 خوشبختانه استقلال و پرسپولیس قاتل مردم نیستن. درسته که از بیت المال برای اونا میلیاردی هزینه میشه اما حداقل باعث شادی دل میلیون ها ایرانی میشن. اما لگن سازها (فرغون سازها) فقط و فقط قاتل مردم هستن. ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
خودرو سازی رانت دولتی هست پس ازش حمایت خواهد شد ملت رو سر کار نزارید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
اگه به فکر مملکت اید، مرز را باز کنید. بعد ببینید خودروسازی تون توانایی رقابت دارد یا خیر.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
خودروسازی نگه داشتن مردم در فقر و سرگردانی است.
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
یکم از واردات خودرو حمایت کنید نه کارخانه های ورشکسته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
مخالفم
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
کاملاً مخالفم
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
این دو خودرو ساز به غیر از دو صنعت ناقص الخلقه، بی کیفیت، مونتاژکار ناشی و هزینه بر و غیر ایمن برای مصرف کنندگان هیچ فایده ای ندارند.

حتی اگر خودروی دست دوم وارد شود (هرچند این حق ما نیست که خودرو دست دوم سوارشویم) ولی باز هم از نظر کیفیت بهتر، از نظر ایمنی مناسب تر و از نظر قیمت بسیار بهتر خواهد بود.

بعد از 40 سال ببنید پراید چه کیفیتی دارد، هر سال دریغ از پارسال.

ایران خودرو و سایپا به جای تولید پشتیبان نمایندگی های رسمی یا غیر رسمی شوند، تولید با این وضعیت هیچ فایده ای نداشته و فقط تحمیل است.
پاسخ ها
كوروش(محمدرضا) نقوي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
يك سوال آيا ناني كه ميخوريم كيفيت دارد
آيا خدماتي كه در جامعه ارائه ميشود (تاكسي و اتوبوس و ادارات و دكتر و بيمارستان و غيره كيفيت دارد) بقول مظفرالدين شاه همه چيزمان به همه چيزمان بايد بيايد
افشین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
جناب آقا نقوی، در بیشتر اموری که شما عنوان نمودید قدرت انتخاب هست ولی در خودروهای باکیفیت و گران داخلی انتخابی نداری و محکوم به خرید و تحمل آن هستیم
برچسب منتخب
# قیمت طلا # مهاجران افغان # حمله اسرائیل به ایران # انتخابات آمریکا # ترامپ # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سردار سلامی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
عملکرد صد روز نخست دولت مسعود پزشکیان را چگونه ارزیابی می کنید؟