خوانده می‌شوید؛

به نظر شما، اولین اقدام و اولویت مدیرعامل جدید ایران خودرو چه باید باشد؟

فرشاد مقیمی، نهمین مدیرعامل ایران خودرو پس از انقلاب است. پیش از انقلاب، احمد و محمود خیامی، هفتده سال کارخانه ایران ناسیونال را اداره می‌کردند. پس از انقلاب، موسوی، صفری، تهرانی‌نژاد، میرخانی رشتی، غروی، منطقی، نجم‌الدین و یکه‌زارع، سکان هدایت بزرگترین خودروساز خاورمیانه را در دست داشتند.
کد خبر: ۹۲۰۴۷۸
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰ 27 August 2019
|
24032 بازدید
|

تابناک اقتصادیهفته گذشته بود که علی ربیعی، سخنگوی دولت، خبر برکناری هاشم یکه‌زارع از مدیرعاملی ایران خودرو را اعلام کرد و گفت: عباس علی‌آبادی، مدیرعامل گروه مپنا به ایران خودرو خواهد رفت؛ اما گفته شد وی زیر بار این مسوولیت نرفته است.

حالا پس از گذشت یک هفته از برکناری یکه زارع از مدیرعاملی ایران خودرو و دستگیری وی، بالاخره اعضای هیأت مدیره ایران خودرو، با اتفاق آرا، فرشاد مقیمی را به عنوان جوان‌ترین مدیرعامل این گروه خودروسازی منصوب کردند. وی متولد سال ۱۳۵۵ در تهران است و دانش آموخته رشته کارشناسی مهندسی صنایع گرایش تولید صنعتی و کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی از دانشگاه علم و صنعت است و در حال دفاع از رساله دکترای خود در رشته مهندسی صنایع در دانشگاه آزاد تهران می‌باشد.

فرشاد مقیمی، نهمین مدیرعامل ایران خودرو بعد از انقلاب است. پیش از انقلاب، احمد و محمود خیامی، هفده سال کارخانه ایران ناسیونال را اداره می‌کردند. پس از انقلاب، موسوی، صفری، تهرانی‌نژاد، میرخانی رشتی، غروی، منطقی، نجم‌الدین و یکه‌زارع سکان هدایت بزرگترین خودروساز خاورمیانه را در دست داشتند.

به نظر شما، اولین اقدام و اولویت مدیرعامل جدید ایران خودرو، چه باید باشد؟

مقیمی در عمر ۴۳ ساله خود دارای سمت‌های اجرایی مختلفی بوده است. از سوابق اجرایی فرشاد مقیمی می‌توان به عضویت وی در هیأت مدیره و معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، مدیر برنامه ریزی راهبردی و بودجه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، ریاست انجمن بهره وری ایران، معاونت سازماندهی و امور پشتیبانی دبیرخانه کمیته پیشبرد بهره وری وزارت و راه و ترابری و دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اشاره کرد. وی همچنین تا پیش از این، ۹ ماه معاونت امور صنایع وزارت صنعت؛ معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران را بر عهده داشت.

در حال حاضر ایران خودرو با چالش‌ها و مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند؛ از جمله عدم تحویل خودرو به مشتریان در موعد مقرر در ماه های اخیر، اختلال در تأمین قطعات و بدهی به قطعه سازان، افت تیراژ تولید، زیان انباشته 9هزار میلیاردی، رشد هزینه‌های تولید، قیمت‌گذاری دستوری، دپوی هزاران خودروی ناقص و همچنین انبوهی از تعهدات معوق و در نهایت نارضایتی مردم از خدمات فروش و پس از فروش این شرکت.

در این شرایط، مدیری کاملا از جنس دولت، سکان هدایت بزرگ‌ترین خودروساز ایران را در دست گرفته است و مردم انتظارات بسیاری از وی خواهند داشت.

حالا به نظر شما؛

مقیمی ۴۳ ساله در اولین گام، باید چه برنامه ای را در دستور کار خود قرار دهد؟

مقیمی چه تغییراتی را باید در بدنه مدیریتی این کارخانه داشته باشد؟

آیا مدیر جوان باید به دنبال خصوصی سازی ایران خودرو باشد یا اینکه خصوصی سازی دردی از مشکلات این کارخانه دوا نخواهد کرد؟

ایران خودرو چگونه خواهد توانست زیان انباشته چند هزار میلیارد تومانی خود را کاهش دهد؟

ایران خودرو چقدر می تواند برای رفع تعهدات خود به توان داخلی و قطعه سازان داخلی تکیه کند؟

 

پاسخ‌های شما تا ساعت ۱۹:۰۰ لحظه به لحظه دریافت، بررسی و منتشر می‌شود.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۱۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
بریدن دست دلالان و هم دستانشان از بدنه مدیریتی.
رانت خواران را بیرون کنید جناب مقیمی.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
قرار بود تندر با قیمت معادل پیکان و جهت استفاده اقشار متوسط جامعه ارائه گردد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
قرار نیس هیچ کاری بکنه ولی اگه روزی روزگاری کسی خواست یا تونست کاری بکنه فقط و فقط کافیه تعرفه واردات برداشته بشه و ماشین با قیمت جهانی به مصرف کننده برسه. اگه این اتفاق بیفته همه مسائل دیگه اش یکی پس از دیگری حل میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
ایجاد بستر لازم برای استخدام آقازاده های معرفی شده توسط نمایندگان دوره بعدی مجلس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
در ایران هر کسی مدیر شده مومن بوده ، انقلابی بوده ،پر تلاش بوده ،خدمتگزار بوده و . . .یعنی به قول معروف همه چی تموم بوده.لذا مقیمی هم مثل بقیه است و مسلما خودرو سازی را به عرش خواهد رساند.
ولی ما دیگر گول این تعویض ها و جابجایی ها و حتی دستگیری و محاکمه هایی که سر سوزنی روی اوضاع و احوال جامعه نمیگذارد نمییییییییییخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخوووووووووووورررررررررررررریییییییییییمممممممممم
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
بنظر میرسه ایشون هم کاری نمتونه بکنه
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
خودرو سازی را رها کنند و چیز دیگری تولید کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
اول از همه اسم هر كس كه بي نوبت ماشين هايي را كه به مردم بخاطر تحريم ها تحويل ندادن ولي به افراد خاص با همان قيمت هاي رسمي تحويل دادن و انها درجا با قيمت ازاد فروختن و پول ما به التفاوتشو به جيب زدن را در بياره و ماشين ها يا پول به قيمت ازادي كه فروختن را پس بگيره بعدا هركاري خواست بكنه
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
جمع کردن خط تولید ایران خودرو و بستن قرار داد با تویوتا ژاپن تا اشالله بعد از تحریمها ماشین خوب بدست مردم برسونه
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
ابتدا همه کسانی راکه با رانت و سفارش در هررده ایی که هستند از مجموعه جدا و منفک کنه چون از رییس دفتر مدیر قبلی ایران خودرو گرفته تا برخی از مدیران و معاونین و مدیرعان عامل و اعضای هیت مدیره شرکتها و پرسنل همه و همه با سفارش مشغول به کار هستند وبا کوچکترین تصمیم به تغییر سیل تماس های تلفنی و در نهایت حذف نغییر دهندگان با منطق مواجه میشود
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
هیچ کاری نمی تواند بکند چون ریشه مشکلات در انحصاری بودن صنعت خودرو سازیاست، تا رقیبی وارد عرصه خودروسازی نشود مدیر عامل بنز هم منصوب شود اوضاع بهتر نخواهد شد،ایشان یک فرد صفر تا صد دولتی است و تاکنون مدیر دولتی نجات دهنده هیچ صنعتی نبوده و نخواهد بود.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
بدون رسیدگی به اختلاسها ی مدیران سابق کار اصلاح نمی شود .دوم اینکه با مزدم صادق باشند. سوم. پایین اومدن هزینه تولید حتی به قیمت اخراج کارکنان اضافی .چهارم اینکه اجازه دهند کارخانه ها حتی کارگاههای کوچک خودرو ممتاز کنن.
حسنعلی
| Canada |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
شعار هان پر کن دادن را فراموش کردی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
باید با حفظ همین قیمت کیفیت واقعی تحویل مردم بده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
احیاء بخش طراحی و مهندسی و تامین قطعات توسط شرکت ساپکو
محسن
| Belgium |
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۶
همه این کارخانجات خصوصی شوند و واردات ماشین ازاد شود
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۶
واقعا خیلی باید یک فرد ایرانی ساده باشه که امید رسیدن به شرایط ایده آل و یا نزدیک به ایده آل باشه
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
اولین کار ایشان باید انحلال و تعطیلی ایرانخودرو باشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
شفاف سازی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
اولین اقدام استعفاء است بعد می تواند اقدام به شفاف سازی کنند
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
با این شکل و شمایل هیچ امیدی نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
تولید 206 را متوقف کند، و خودرو متوسط شهری دیگری با همکاری شرکت های معتبر خارجی ، و اگر امکان ندارد، با خودرو سازی های معتبر چینی تولید کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
خودرویی که صندوق ندارد برای ایران مناسب نیست، به دو دلیل، اولا ایرانی ها عادت دارند به مسافرت هایی که نیاز به صندوق عقب ماشین است دوم اینکه فاصله طولی بین خودروها در ایران رعایت نمیشه و بیشتر تصادفات اینگونه رقم میخوره نتیجه اینکه خودروی بی صندوق بسیار خطرناک است در تصادف، برای همین 206 را متوقف کنید لطفا
ایرونی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
اومدی ابرو رو درست کنی زدی چشم رو کور کردی

اخه بونجول و لگن چینی هم شد خودرو؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
اگر صندق غب نداشته باشد دبه حات ترشی و خیارشور را کحا بگذاریم
علی
| Turkey |
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
مطالعه هم چیز خوبیه ، ۲۰۶ تنها خودروی تولید داخل که ۴ ستاره ایمنی از اتهادیه اروپا کسب کرده ، خودرو های چینی ۲ تا هم به زور کسب کردن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
اعلام انحلال خط تولید خودرو داخلی و درخواست مناقصه بین المللی تولید خودرو .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۶
به نظر من اول خودش را محاکمه کند .
اگر برای جاه طلبی آمده ،برود
اگر توانای اش را ندارد ، برود
اگر با حمایت کسانی مانند عمو و پدر و ... آمده ، برود
اگر با حمایت حزب آمده ، برود
اگر فقط اگر برای رضای خدا آمده ، بماند و هر جایی که دید آمدنش اشتباه بوده ، برود
اگر متوجه شد که دست آویر دیگران قرار گرفته و ابزار است ، برود .
.
ناشناس
| Singapore |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۶
عالی بود این نظر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
قیمت خودروها به قبل از سال 90 برگردد. همین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
بزرگوار اول بايد دلار به قيمت 2500 تومان برگردد بعد شما انتظار داشته باشي قيمت كالاها برگرده به قيمت سال 90
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
قبل از سال 90 دلار 1000 تومان بود، الان دلار 10 هزار تومان، نمیشه، سعی کنید واقع بین باشید ولی میشه امیدوارم بود قدرت خرید مردم افزایش یابد
پسرک فضول
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
تنها راه حل باری اوضاع اسفبار ایران خودرو تعطیلی آن است. شک نکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
کاری نمیتونه انجام بده، چون خودش با ارتباط اومده، کسی هم که با ارتباط بیاد تا ابد زیر یوغ هستش. از قبل بدتر خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
خواستم بنویسم شما نوشته بودید کاملترش:
برکناری سهر ده مدیریتی خودروسازی و کلیه افرادی که توسط اینها استخدام شده اند
دوم تلاش در پالایش تمام هیئت مدیره های شرکت های زیر مجموعه
در آخر تلاش در پالایش هیئت مدیره ای که خودتان را منصوب کرده اند
با رفتن اینها مدیرعامل تازه می تواند بستر شکوفایی شرکت را فراهم کن و گرنه با گرده سابق به هیچ جا نمی رسد
س ح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
هیچ فقط ی زحمت بکشه برا ایرانخودرو اعلام ورشکستگی کنه تا مردم راحت بشن
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
محو ایران خودرو و ایجاد رقابت با سایپا در امحاء
بابک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
تنها و بزرگترین خدمتی که به این کشور میتواند بکند این است که بساط خودرو سازی را از این کشور جمع کند همین و بس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
خودروسازي مي خواييم چكار ما قبلا علاق سوار بوديم حالا هم مي تونيم
برچسب منتخب
# مهاجران افغان # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سوریه # دمشق # الجولانی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
تحولات اخیر سوریه و سقوط بشار اسد چه پیامدهایی دارد؟