ادعاي مشكوك‌: مذاكره با آمريكا، علت استعفاي لاريجاني!

نظام با توجه به حساس بودن مسئله گفت‌وگو با آمريكا، هدايت اين پرونده را به واسطه دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي، در اختيار گروهي از كارشناسان زبده و مورد اطمينان كه سال‌ها در مورد مسئله عراق فعاليت كرده بودند، گذاشت و به نظر مي‌رسد علت اصلي جوسازي برخي گروه‌ها، ناراحتي از عدم واگذاري اين پرونده مهم به آنهاست.
کد خبر: ۹۶۳
|
۱۰ آبان ۱۳۸۶ - ۱۶:۳۷ 01 November 2007
|
29371 بازدید
هم‌زمان با اعلام آمادگي وزير خارجه براي بررسي دور جديد مذاكرات با آمريكا كه ديروز در بغداد اعلام شد، رسانه مدعي حمايت از دولت در خبر عجيبي ادعا كرد، يكي از دلايل استعفاي دكتر لاريجاني، پيگيري ادامه گفت‌وگوها با آمريكا درباره عراق بوده است!

به گزارش خبرنگار «تابناك»، اين رسانه كه پيش از اين، سخن گفتن درباره اختلاف ميان لاريجاني و احمدي‌نژاد را القاي تفرقه بين مسئولان نظام مي‌دانست، اكنون مي‌گويد: « ادامه گفت‌وگو‌ها با آمريکا‌ در مورد امنيت عراق، از موارد اختلافي ميان رئيس‌جمهور و دبير سابق شوراي عالي امنيت ملي و يكي از دلايل استعفاي دکتر لاريجاني بوده است، چراكه رئيس‌جمهور با اشاره به تغيير نکردن رويکردهاي آشوب‌طلبانه آمريکا در عراق، تداوم اين گفت‌وگو‌ها را بلافايده مي‌دانست».

با اين حساب مشخص نيست اكنون كه منابع خبري با استناد به سخنان وزير خارجه، از ابراز تمايل ايران براي انجام دور جديد مذاكره با آمريكا خبر داده‌اند، اين امر از سوي اين رسانه‌ چگونه تفسير خواهد شد!

در اين حال يك منبع آگاه به خبرنگار «تابناك» گفت: برخلاف موارد مطرح‌شده، موضوع اصلي در گفت‌وگوي ايران و آمريكا بر سر مسئله عراق، تسلط طرف ايراني بر موضوع بوده است.

وي توضيح داد: نظام با توجه به حساس بودن مسئله گفت‌وگو با آمريكا، هدايت اين پرونده را به واسطه دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي، در اختيار گروهي از كارشناسان زبده و مورد اطمينان كه سال‌ها در مورد مسئله عراق فعاليت كرده بودند، گذاشت و به نظر مي‌رسد علت اصلي جوسازي برخي گروه‌ها، ناراحتي از عدم واگذاري اين پرونده مهم به آنهاست.

اين منبع آگاه ادامه داد: همان‌گونه كه معاون دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي تأكيد كرده بود، در حال حاضر شواهد و قرائني براي آغاز دور جديد مذاكرات نيست و طبعا مسئولان نظام با توجه به رفتارهاي دولت آمريكا و شرايط كشور عراق، تصميم مقتضي را در اين زمينه اتخاذ خواهند كرد.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
آخرین اخبار
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟