بازدید 31365
بیستمین ‌‌افطار‌‌ با «تابناک»، بازنشر؛

فیلم: با کریمان کارها دشوار نیست

بیستمین غروب رمضان 1436 هجری قمری فرارسید تا همزمان با دومین شب قدر و شب شهادت امام علی (ع)، دست به دعا برداریم تا پیرو واقعی اول شهید محراب و مظلوم ترین مرد کوفه باشیم.
کد خبر: ۴۱۷۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۹ 07 July 2015
بیستمین غروب رمضان 1436 هجری قمری فرارسید تا همزمان با دومین شب قدر و شب شهادت امام علی (ع)، دست به دعا برداریم تا پیرو واقعی اول شهید محراب و مظلوم ترین مرد کوفه باشیم.

امام صادق (ع) می فرمایند: هر مؤمن روزه دار هنگام سحر و افطارش سوره قدر را بخواند، همانند كسى است كه در فاصله این دو وقت در راه خدا به خونش آغشته شود.

همچون مغرب‌های پیشین، نخست اسماءالله‌الحسنی را خواهید شنید و در ادامه نوای ربنا را می‌شنوید. سپس به روال هر غروب، به یکی از مشاغلی اشاره‌ای داریم که فعالیت‌هایشان در این روزهای گرم نیز همچون گذشته استمرار دارد.

تلمبه چی‌ها پمپ بنزین که حقوق اندکی دریافت می‌کنند و حتی در ایام معمول نیز در معرض مداوم بخورات مواد سمی بنزین هستند و در این ماه نیز با زبان روز، تمام روز را ایستاده سپری می‌کنند، به یقین صاحب شغلی سختی هستند و باید به ایشان خسته نباشید گفت.

فیلم: با کریمان کارها دشوار نیست

پس از این تصاویر، نوای روح‌بخش اذان را با صدای زنده یاد رحیم موذن زاده خواهید شنید. ‌سپس دعای روزهای ماه مبارک رمضان و به ویژه دعای روز بیستم مبارک ‌تقدیمتان می‌شود.

در دعای روز بیستم می‌خوانیم: «اللهمّ افْتَحْ لی فیهِ أبوابَ الجِنانِ واغْلِقْ عَنّی فیهِ أبوابَ النّیرانِ وَوَفّقْنی فیهِ لِتِلاوَةِ القرآنِ یا مُنَزّلِ السّكینةِ فی قُلوبِ المؤمِنین.»؛ خدایا بگشا برایم در آن درهاى بهشت و ببند برایم درهاى آتش دوزخ را و توفیقم ده در آن براى تلاوت قرآن اى نازل‌كننده آرامش در دلهاى مؤمنان.

سپس سخنان حجت‌الاسلام و المسلمین نقویان را که برای روزهای مبارک رمضان و اختصاصی برای مخاطبان «تابناک» در نظر گرفته شده، خواهید شنید. ایشان درباره کرم خدا در این شب عزیز سخن‌ها گفته‌اند که شاید بهترین بخشش چنین باشد:

تو مگو ما را بدان شه بار نیست
با کریمان کارها دشوار نیست

شنیدن این گفتارهای کوتاه را از دست ندهید.

در ادامه، در بخش نوای دل را از علی فانی می‌شنویمو در پایان نیز با مناجات نجوای ترکی «ای قلم...» با نوای حاج ابراهیم رهبر را خواهید شنید. در این لحظات و همچنین در دعای نیم شبتان ما را فراموش نکنید.

مجموعه برنامه‌ای که تماشا می کنید، برنامه سال پیشین تابناک برای ایام ماه مبارک رمضان است که به درخواست مخاطبین «تابناک» در رمضان امسال بازنشر می‌شود.

تعداد بازدید : 74
دانلود با کیفیت پایین
دانلود با کیفیت بالا
دانلود فایل صوتی
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم