يكي از بينندگان «تابناك» در پيامي نوشته است: از ديروز عصر، خط بسياري از مشتركان تلفن همراه و از جمله خود من يك طرفه شده است. در حالي كه بنده زودتر از پايان مهلت پرداخت، قبض تلفن را پرداخت كردهام، امروز كه به امور مشتركان مراجعه كردم، گفته شد با اينكه زودتر پرداخت كردي، اما چون پول در بانك تجارت واريز شده، اين اتفاق افتاده است، چون بانك تجارت، پولها را دير به حساب واريز ميكند!
ادعاي كارشناس اين بود كه روي قبوض تلفن همراه قيد شده است كه اگر از طريق بانكهاي ملي، ملت، صادرات و سپه واريز كنيد، همان لحظه به حساب ريخته ميشود! دقت كنيد گفته همان لحظه به حساب واريز ميشود، اما آيا در قبض آمده است كه از طريق بانك ديگر واريز نكنيد؟ اصلا چرا بانك تجارت قبول كرده قبض موبايلها را دريافت كند؟
جالب است كه تعداد افرادي كه در همان امور مشتركاني كه من حضور داشتم و مشكلي مثل من داشتند، بالغ بر صدها نفر بود! از هر قبض براي فعال شدن دوباره دو هزار تومان گرفته ميشود! حساب كنيد اگر براي ميليونها نفر اين اتفاق افتاده باشد، چه درآمدي براي مخابرات ايجاد شده؟ در حالي كه مشترك هيچ گناهي ندارد! به موقع قبض موبايل پرداخت شده، اما از طريق بانكي غير از چهار بانكي كه ظاهرا آنلاين به حساب واريز نميكند! به بانك تجارت هم مراجعه كردم. در آنجا هم اعلام كردند كه ما به حساب خودمان واريز نكرديم! يك حساب دولتي است كه در نهايت سندي تهيه شده و به حساب مخابرات ريخته ميشود! خب، اگر بانك تجارت يا هر بانك ديگري دير پول مخابرات را ميدهد، نبايد شركت مخابرات مهلت بيشتري براي يك طرفه كردن موبايلها در نظر بگيرد؟
و پرسش مهمتر اينكه اصلا چرا مخابرات با بانكهايي كه تأخير دارند، قرارداد ميبندد؟ اين همان جلب رضايت مشتري است كه همراه اول و وزارت ارتباطات ادعاي آن را دارد؟ مشتركان به كجا ميتوانند شكايت كنند؟