سه کشته در پایان برنامه «خاله شادونه»؛

کودکانی که زود‌تر از موعد قربانی بی‌برنامگی شدند

خبر کوتاه، اما دردناک بود؛ سه کودک در یک برنامه تفریحی، زیر دست و پای افراد بزرگسال کشته شدند و یک کودک هم به اغما رفت. فاجعه خرمدره از آن دست رخدادهایی است که به این زودی‌ها از یاد نخواهد رفت. واکنش‌های اولیه هم نشان از بازداشت سه نفر دارد، ولی از روی همین واکنش‌ها، می‌توان نگران شد که تکرار فاجعه استادیوم آزادی در زنجان نیز به سرنوشتی مشابه هفت سال پیش دچار شود؛ تکرار و تکرار و درس نگرفتن و مقصریابی نشدن و ...
کد خبر: ۲۴۳۹۹۵
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۷ 11 May 2012
|
69496 بازدید
|
فاصله بین ایمنی و خطر، مرز مشخصی است که با محاسبه به دست می‌آید؛ تایتانیک غرق می‌شود و سطح ایمنی اجباری کشتی‌ها افزایش محسوسی پیدا می‌کند و استقرار تیم پیشگیری در آن محدوده به اندازه‌ای کارساز می‌شود که با گذشت یک قرن از ماجرا، حادثه تایتانیک هرگز تکرار نمی‌شود؛ حالا قیاس کنید با کشته شدن هفت نفر در حادثه فروردین ۸۴ استادیوم آزادی تهران و تکرار تلخ آن در یک برنامه ویژه کودکان خرمدره در هفت سال بعد تا ... .

به گزارش «تابناک»، روز گذشته (پنجشنبه) در پایان برنامه یکی از مجریان صدا و سیما در شهرستان خرمدره از توابع زنجان، ازدحام جمعیت در خروجی‌های سالن به حادثه‌ای تلخ منجر شد که متأسفانه در رخداد، تاکنون سه کودک جان خود را از دست دادند و حال یک کودک دیگر نیز وخیم اعلام شده است.

بنا بر گزارش‌ها، با پایان برنامه ویژه کودکان با اجرای یکی از مجریان تلویزیونی ملقب به «خاله شادونه» در سالن سه هزار نفری شهدای خرمدره، در اثر ازدحام جمعیت نزدیک به چهار هزار نفری سالن در دو درب خروجی سالن، چندین کودک زیر دست و پا مانده و متأسفانه یک پسر هفت ساله در دم جان باخته و اوضاع نامساعد دو کودک دیگر نیز به فوتشان در بیمارستان منجر می‌شود.

این در حالی است که یکی دیگر از کودکان سانحه دیده، فعلا در اغماست و متأسفانه چند کودک دیگر نیز در بیمارستان بستری شده‌اند.

نخستین واکنش رسمی به فاجعه‌ای که هنوز نه به سایت صدا و سیمای زنجان راه یافته و نه اثری از آن در سایت استانداری زنجان و فرمانداری خرمدره به چشم می‌خورد، از سوی «نوری‌پور»، فرماندار شهرستان در گفت‌وگو با فارس بود که از بازداشت سه نفر در این باره سخن گفت و بعد‌تر در گفت‌وگو با خبرنگاران، یکی از بازداشت شدگان را مدیر برنامه‌های خاله شادونه خواند و افزود: «برای برگزاری این برنامه، هماهنگی لازم فرمانداری خرمدره صورت نگرفته بود» تا پاک کردن صورت مسأله از هم اکنون آغاز شود!


این تصویر سایت فرمانداری خرمدره است که حتی مواضع فرماندار راجع به این حادثه در آن گنجانده نشده است؛ به نظر شما فایده این سایت چیست؟!

بر پایه سخنان رئیس بیمارستان بوعلی سینای خرمدره، پس از اطلاع یافتن اورژانس شهرستان از حادثه رخ داده، آمبولانس‌ها دو مصدوم را بدون نشانه‌های حیاتی به بیمارستان خرمدره منتقل کردند که متأسفانه برای اقدامات احیای آنان بسیار دیر شده بود. همچنین وخامت و شدت صدمات وارده به دو مصدوم دیگر نیز منجر به فرستادن آنان به بیمارستان آیت الله موسوی شد و بنا بر آخرین اخبار، یکی از آن‌ها که دختربچه‌ای شش ساله بود نیز جان به جان آفرین تقدیم کرد تا شمار جان باختگان این سانحه تلخ به سه تن برسد.

سخنان رسولی، رئیس بیمارستان بوعلی از این روی جالب توجه است که نشان دهنده حقیقت تلخ دیگری از ماجراست و آن چیزی نبوده جز حضور نداشتن آمبولانس در حاشیه برنامه‌ای که چند هزار کودک و نوپا در آن بوده‌اند!


این تصویر هم مربوط به صدا و سیمای زنجان است که در آخرین خبر منتشر شده‌اش به خرمدره اشاره کرده، ولی گویا برجسته‌ترین خبر امروز صبح در این شهرستان، راه‌اندازی سایت پروازی بوده نه کشته شدن شماری کودک بی گناه!

بدین ترتیب تا این لحظه می‌توان ماجرا را این گونه خلاصه کرد که یک برنامه برای سرگرمی کودکان ـ صرف‌نظر از افتخاراتی که در این دست سفرهای استانی به ثبت می‌رسد و توسط مسئولین رده‌های گوناگون مصادره می‌شود ـ در سالنی به مراتب کوچکتر از جمعیت گرد آمده برگزار می‌شود که فرمانداری شهر از آن بی‌اطلاع بوده (!)، تدارک ایمنی مثل حضور دکتر و آمبولانس در آن، جایی نداشته و متأسفانه، اکنون که منجر به فاجعه بی‌سابقه شده، تنها سه مقصر احتمالی دارد که هویت دو تای آنها مجهول است و آخری نیز کسی نیست، جز مدیر برنامه‌ای که خود به نوعی از مهمانان برنامه بوده و به نظر نمی‌رسد که تعهدی برای تأمین جانی مراسم بر عهده‌اش باشد!

این در حالی است که خبر پلمب ورزشگاه سه هزار نفری شهر را هم می‌توان به مجموعه فوق افزود تا بدین ترتیب، خیال همه از بابت برخورد سریع با مسببان مرگ طفلان بی‌گناه مردم راحت شود!

اینجاست که حادثه هفت سال پیش در استادیوم آزادی در ذهنمان جرقه می‌خورد که طی آن ازدحام بینندگان بازی ایران‌ ـ ژاپن که به سمت درب‌های محدود خروجی استادیوم هجوم آورده بودند، منجر به جان باختن شماری از هموطنانمان در روزهای آغازین سال ۸۴ شد و اکنون با گذشت هفت سال از آن واقعه تلخ، کودکانی اسیر بی‌مدیریتی مشابه می‌شوند که در آن زمان یا متولد نشده بودند و یا نوزادی بیش نبوده‌اند؛ کودکانی که آن حادثه را درک نکرده بودند و عنان اختیارشان در دست برخی نامدیر بود که ظاهرا از حافظه کوتاه مدت خوبی نیز بهره نمی‌برند!

به ‌یاد بیاوریم که بیشتر میهمانان پر شمار این برنامه کودکان هستند که حرف شنوی خوبی دارند و هدایتشان بسیار آسانتر از امثال ما بزرگسالان است، ولی گویا مدیرانی دست اندرکار این بزم بوده‌اند که نه گردهمایی دیده‌اند و نه احتمال خطا برای خود متصور بوده‌اند.

شاید بد نباشد که داستان کشتی غیر قابل غرق شدنی را که در نخستین سفر دریایی به کف اقیانوس چسبید و موجب ارتقای سطح ایمنی در دریا‌ها شد، به کتاب‌های درسی‌مان بیفزاییم تا شاید به این روش، مانعی برای تکرار رخداد‌های تلخ در خروج ورزشگاه‌هایمان شویم.

راستی، واکنش دادستانی به این فاجعه چه خواهد بود؟ نکند که مانند ماجرای استادیوم آزادی، بالگرد نیروی انتظامی مقصر شود؟!


اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما تبلیغ پایین متن خبر
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۴۲۴
انتشار یافته: ۱۱۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
کودکان معصوم ؛ قربانی شادی کذایی و بی برنامه بزرگترها !!! شدند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
دادستانی به عنوان نماینده مدعی العموم مسئولین سهرستانی که دم از بی اطلاعی می زنند رو بکشه دادگاه اونوقت دیگه عذر بدتر از گناه نمی آورند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
یزرگترین مقصر خود ما انسانها هستیم که فرهنگ خروج درست و حسابی از خروجیها را نداریم...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
کودکانی که میتونستند سالهای سال زنده باشند و از زندگی لدت ببرند چه آسان پرپر شدند
پدر و مادرشون پس چه کار میکردند؟؟ چرا بچه ها رو به امان خدا رها کردند؟؟؟
ناشناس
| Germany |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
ما ایرانی ها از بی نظم ترین مردمان هستیم ولی خودمان را پشت فرهنگ و تمدن چندین ساله مخفی می کنیم. اگه تو یه فرودگاه خارجی برید و صف های ایرانیها رو ببینید، متوج میشید.
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
این که با فرمانداری هماهنگ نشده یک دروغ است. تمام برنامه های عمومی باید از فرماندار شهردار و نیوری انتظامی و البته اداره ارشاد مجوز بگیرند.
حالا که مشکل پیش آمده کی بود کی بود راه انداخته اند
مدیر برنامه در تامین امنیت هیچ کاره است. من به تجربه می گویم که اگر یک خبرنگار دست به موشکافی بزند. کاملا متوجه می شوید که کمتر از 2 هزار بلیط فروخته شده است و بقیه بدون بلیط داخل شده اند.
سال قبل یک برنامه مشابه در شهر ابهر منجر به تیراندازی پلیس شد و در نهایت باز هم مدیر برنامه را بازداشت کردند.
ناشناس
|
Australia
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
با سلام:
تابناک امیدوارم که این مطلب را چاپ کنید.
من از استرالیا این مطلب را برای شما میفرستم
متاسفانه بر خلاف آنچه که در ایران درباره انسان در غرب گفته میشود و انسان را موجودی بی ارزش در غرب میدانند باید گفت برعکس در ایران است که انسان ارزشی ندارد.
برای اثبات این حرف به مجموعه اتفاقات و حوادثی که سالانه در ایران بوقوع میپیوندد مراچعه بکنید.
من برای شما مثالی را از استرالیا میگویم.
در اینجا برای برگزاری چنین مراسمی ابتدا برگزار گننده باید اول تمامی موارد ایمنی و سپس تمامی موارد امنیتی را بطور کامل رعایت کند. مثلا در قبال تعداد نفرات باید نیروی امنیتی - آمبولانس - خروج اظطراری - دوربین مداربسته و ظرفیت و موقعیت محل برگزاری رعایت شود.
آیا در ایران با وجود تمامی موارد مشابه تجربه ای حاصل شده و یا هرسال باید شاهد موارد مشابه بیشتری بود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
وقتی پای پول وسط باشه جون آدمی چه ارزش داره.چکار به گنجایش داری؟تامیشه باید بلیط بفروشی....
(اضطراری نه اظطراری)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
آقای استرالیا! ما همه میدونیم که این رسانه های داخلی بیخود دارند از اون ور بد میگن. تو ایران الکی در مورد غرب سیاه نمایی میشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
این حرفتو باید قاب گرفت
محقق
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
اگر سری به سایت آتش نشانی استرالیا (که از مهمترین و بهترین آتش نشانی های دنیا می باشد) سری بزنید می بینید که اطلاعات و ضوابط ایمنی خوبی به شما می دهد و جالب تر آنکه به چندین زبان حتی فارسی هم دارد. من خودم چندی پیش برای یک پژوهش آن را پیدا کردم. ضمناً من در یک مرکز پژوهشی (وابسته به وزارت راه و شهرسازی) کار می کنم که اخیراً منحل شده است (اهمیت به پژوهش!!!).
آشنا
| Netherlands |
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
اینجا کجا استرالیا کجا. مطلبتان درست ولی کو گوش شنوا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ساسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
دوست داریم بگیم خوش به حالت که استرالیا هستی؟
حسین
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
خوش به حالت که استرالیا هستی
محمد جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
اینی که می فرمایید اظهر من الشمس هست دیگه خواجه حافظ شیرازی هم فهمیده که صدا سیما حرف الکی زیاد میزنه!!!
رامین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
بله نه تنها در استرالیا بلکه در خیلی از کشورها حتی همین امارات پر رو برای چنین برنامه هایی دستورالعمل دقیق و اجباری وجود دارد.در برخی موارد حتی جزئیات تجهیزات داخل آمبولانسها هم ذکر میشود.جان انسان مهم است.بمیرم برای والدین آن بچه ها.....چه می کشند از غصه...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
بی برنامگی و بی مدیریتی عامل اصلی است. ولی مردم ما هم باید رعایت کنند. پنج دقیقه دیر یا زود خارج شدن واقعا ارزش این حادثه را دارد؟ به خانواده های جان باختگان تسلیت میگویم خدا بهشون صبر بده ولی تحملش واقعا سخته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
آخه ناشناس بچه چی میفهمه دیر و زود یعنی چی ؟ چند تا بزرگسال مسئول نظم آنجا بودن ؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
دوست عزیزم واقعا خوشحالم که به این نکته اشاره کردین... من میخواستم بگم اما میدونستم تابناک نظرات بنده رو درج نمیکنه حتی اینم نمیدونم درج کنه و یا نه...
حالا ما میگیم بی برنامه گی درست... خطا... ولی من نمی دونم لحظه خروج مگه چیکار میکنن که اینجوری میشه... حمله به سمت در... واقعا خجالت آوره...
ناشناس
| Turkey |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
والا برا منم دقیقا جای سواله که هموطنان عزیزم که چند تا بچه زیر دست و پاشون کشته شده دقیقا داشتن کجا میرفتن و چیکار میکردن
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
ازهمان اول نبايد اجازه گشايش سالني که راه خروج کافي براي چنين جمعيتي را ندارد داده ميشد.دستگيري چند نفر بي اطلاع از ايمني سالن هاي نمايش راه به کجا مي برد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
پدر و مادرانی که به هر قیمتی بچه هایشان را به سالن تکمیل شده میبرند عملا شریک جرم هستند حتی اگر داغدیده هستند باید بخشی از این اتفاق را متوجه خودشان بدانند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
با حرف ناشناس موافقم!تو این مملکت تنها چیزی که اهمیت نداره مردمشه!
هرجا کم میارن ملت غیور ملت غیور میکنن!اسمشم میزارن مردم سالاری!حداقل غربیها واسه مردم خودشون ارزش قائل ان.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
چی چی را موافقی عزیز من ؟ صبح تا غروب که برنامه مفرح تو شهرها پخش نمشه ؟؟ تازه پدر و مادر بدبخت مادر مرده از کجا میدونستند وضعیت سالن اینجوریه ؟ فکر کردن چون مال صدا و سیماست حداقل نظمی هست بیچاره ها .
ناشناس
| Turkey |
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
دوست عزیز پاسخ دهنده حتما باید کسی باشه که نظم رو برقرار کنه ؟ پس خودمون چی ؟
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
تعارف نداره که.ما مردمی وحشی هستیم که نمیتونیم مثل آدم از یک در رد بشیم.صحنه عبور گاو های وحشی از رودخانه نیل را در برنامه های مستند ببینید بعد با صحنه سوار و پیاده شدن مردم از مترو تهران و استادیوم و نمایشگاه ها و هرجایی که غذای نذری میدن و ... مقایسه کنید
پاسخ ها
نادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
چند باری که تهران اومدم،با دیدن یورش های خودجوش مردمی در مترو،به یاد حمله آپاچی ها به درشکه های وسترن می افتم!!
تسوکه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
ما ما. صدای ما هنگام ورود به مترو. ما ما ما. اون وقت ادعا داریم که بافرهنگ ترین مردم دنیا هستیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
هــزاران مثبت... حرف حق...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
حق رو گفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
فرق يه ايراني با ژاپنی چیه؟ چرا ایرانی جماعت نمیتونه مثل ژاپنی باشه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
دوستان همه درست میگید. اما یک نکته را امتحان کنید متوجه میشید که حل این مساله خارج از عهده من و شماست و کار فرهنگی نیاز داره...
شما که دم از بی فرهنگ بودن مردم در مترو میزنید یک بار سعی کنید که مثل فیلمها ادای مردم با فرهنگ را دربیارید و اول اجازه بدید همه کسایی که میخوان پیاده بشن ، برن و بعد شما سوار بشید.
باور کنید باید خیلی خوش شانس باشید که بتونید سوار اون قطار بشید.... مردم از 10 متری همچین میدوند که شما نمیتونید به نوبت خودتون برید تو.

یا مثلا یک بار سعی کنید در ترافیک اتوبان همت ضمن حفظ فاصله ایمنی با ماشین جلویی ؛ از لایی کشی و تغییر مسیر مداوم خودداری کنید. باور کنید اونقدر ماشین میپیچه جلوتون که حسابش از دستتون در میره و ترجیح خواهید داد بچسبونید به ماشین جلویی....
امیر1
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
من نمی دونم برنامه کودکان اون همه بزرگسال چی کار می کرده؟!
.
.
اگه امکانات ندارید که این اتفاقات بیافته
به ازای هر خردسال یک بزرگسال(یعنی فقط یک بزرگسال حق اومدن به سالن کودکان داشته باشه مواظب کودکش باشه) قانون خیلی خوبه
.
خیلیم بزرگسال ها دوست دارن شرکت کنن درب ورود و خروجشون رو جدا از کودکان بزارید
.
چرا این همه ندانم کاری و بی تفاوتی؟چرا؟
سعید
|
Germany
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
تابناک ، قبول که این بچه ها قربانی سوجویی این خانوم و گروهش شدن ولی شاید خود ایشون تقصیر چندانی نداشته باشه ، شما اسم یکی که میلیارها اختلاس کرده رو بصورت م.ا میگی اونوقت تو خبرت اسم هنری این خانوم رو بارها تکرار میکنی ... بنظرم صحیح نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
من نمیدونم این بیست و سه نفری که منفی دادن از اختلاس کننده ها هستند یا چی ؟
واقعا با تشکر از نظر خوبتون در مورد این خبر....
دکتر محمد الف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
خاله شاه دونه باید سریعا محاکمه بشه و بساط این مسخره بازی هاشو جمع کنه.
پاسخ ها
نادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
عجب!اگر واقعا!دکتر باشی،باید بدونی که روش علمی و منطقی بر اساس صبر و تدبیر برای بررسی شواهد و ابعاد گوناگون یک موضوع است و نه قضاوت عجولانه!
گ
| Canada |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
عجب موجودی هستین شما!! این خانم برای این اونجا بوده که حتی برای چند ساعت هم که شده لبخند رو لب بچه ها بیاره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
حتما خاله شادونه مقصره دیگه! بقیه برن دنبال کارشون! عجب مرد هنرمندی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
ای ... دکترات با این نظر دادنت
مهرداد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
آقای دکتر مدرکت را از کدوم دانشگاه گرفتی؟ ان شاالله که معلم نیستی با این تفکرات! اونوقت وای به حال دانشجوهات!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
بله حتما همين طور ه نه تنها خاله شادونه بايد محامه بشه بلكه دانشگاهي كه به شما مدرك داده هم بايد محاكمه و به اشد مجازات محكوم شوند.
آقا اگه نمي گفتي دكتري فكر نمي كنم كسي مي فهميد كه اصلا دانشگاه رفتي.
حلا شما كي هستي براي كجا ها تا حلا تصميمات مشابه اين چنيني گرفتي خدا مي دونه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
دکتر چی هستی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
آقا من میگم برای اینکه آبروش بره دوتا دندانهای جلوشو بکشن که دیگه نتونه از اون لبخندهای شیطانی بزنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
شما خودتو به یه دکتر نشون بدی بد نیست...
برچسب منتخب
# قیمت طلا # مهاجران افغان # حمله اسرائیل به ایران # ترامپ # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سردار سلامی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
عملکرد صد روز نخست دولت مسعود پزشکیان را چگونه ارزیابی می کنید؟