پول هایی که خودروسازان در خارج کشور هدر داده اند!+اسناد

در روزهای اخیر، اسنادی در اختیار «تابناک» قرار گرفته که نشان از بی مسئولیتی های مدیران گذشته مجموعه هایی مانند ایران خودرو دارد؛ اسنادی که نشان می دهد در گذشته به دلیل اشتباهات مکرر خودروسازی ها دچار خسارات زیادی شده اند و اکنون برای جبران آنها با وجود پایین آمدن قیمت مواد اولیه، قادر به پایین آوردن قیمت های خود نیستند.
کد خبر: ۵۳۰۴۴۴
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸ 19 September 2015
|
48951 بازدید
|
پول هایی که خودروسازان در خارج کشور هدر داده اند!+اسناد گاهی حمایت از تولید داخل آن گونه که باید به کام مردم ننشسته و عده ای از مدیران با سوءمدیریت خود، تلاشی را که مجموعه نظام برای افزایش تولید داخل و ایجاد اشتغال پایدار در کشور انجام می دهد، با چنین سوءمدیریت هایی هدر می دهند.

به گزارش «تابناک»، این سوءمدیریت ها باعث شده تا یک صنعت آنقدر هزینه بر و گران تمام شود که همین مدیران برای جبران این هزینه ها مردم را به دردسر بیندازند و خود ضربه ای جبران ناپذیر به سیاست های نظام در جهت حمایت از تولید داخلی وارد کند.

برای مثال در روزهای اخیر، اسنادی در اختیار «تابناک» قرار گرفته که نشان از بی مسئولیتی های مدیران مجموعه هایی مانند ایران خودرو دارد؛ اسنادی که نشان می دهد در گذشته به دلیل اشتباهات مکرر، خودروسازی ها دچار خسارات زیادی شده اند و اکنون برای جبران آنها با وجود پایین آمدن قیمت مواد اولیه، قادر به پایین آوردن قیمت های خود نیستند.

بنا بر این گزارش، در روزهای گذشته، اسنادی از سرمایه گذاری های یکی از خودروسازی ها در کشور آذربایجان منتشر شد، که گواه این گونه بی مسئولیتی مسئولان این مجموعه های بزرگ خودروسازی بود؛ اما ماجرا تنها به تولید خودرو در آذربایجان ختم نمی شود و اسناد زیادی وجود دارد که نشان می دهد، ضررهای این خودروسازی بیش از این مقدار بوده است.

بنا بر اسناد به دست آمده، به جز ساخت کارخانه و وارد آمدن خسارت بابت شکست پروژه در این کشورها، معاملاتی نیز با برخی از این کشورها صورت گرفته و مقادیر زیادی خودرو به کشورهای حاشیه خزر صادر شده و تا کنون مقادیر حاصل از فروش این خودروها به کشور بازنگشته است و همچنان خریداران به این خودروسازی بدهکار هستند.



بنا بر اسناد موجود، در سال 90 این خودروساز داخلی قراردادی با چند شرکت آذری و اکراینی امضا می کند و به موجب آن، طرف ایرانی متعهد می شود 800، 1700و 10000 دستگاه خودرو به صورت CBD و SKD به یکی از شرکت ها و 7500 دستگاه دیگر را به یک شرکت دیگر بدهد (مطابق اسناد خودروها سمند بوده است) اما بعد از تحویل خودرو به خریدار، هنوز خریداران مبالغ قابل توجهی از این خودروها را به ایران نداده اند.

اما باز هم ماجرا در اینجا تمام نمی شود، مطابق قانون، پرداخت پورسانت و حق کمیسیون در معاملات بین المللی خلاف قانون است؛ اما با این حال طرف ایرانی حاضر می شود در قبال خرید خودروهای ایرانی به طرف قرارداد، خود مبالغ کلانی که حدود 9 میلیون دلار می شد، پرداخت کند.

حق کمیسیون پرداختی طرف ایرانی به خریداران خود؛

1- کمیسیون 12 درصد طی نامه شماره ........84103

2- کمیسیون 13 درصد طی نامه شماره ........84103

3- کمیسیون 15 درصد طی نامه شماره ........8400

کل مبلغ کمیسیون: 8988726.38 دلار


با نگاه دقیق به این تخلفات، درک اینکه چرا امروز خودروسازی ها قادر به کاهش قیمت ها نیستند، آسان تر می شود، اشتباهات فاحش رخ داده در گذشته، آنقدر هزینه ها را برای این خودروسازها بالا برده است که حتی اگر بخواهند هم نمی توانند در قیمت های خود تغییر ایجاد کنند.

دریافت وام های کلان از بانک های داخلی و خارجی برای احداث کارخانه و خط تولید در کشورهای خارجی، عدم وصول مطالبات خودروسازی ها از بابت صادرات تولیدات داخل و چندین مورد دیگر، باعث بالا رفتن هزینه تولید در کشور شده که متأسفانه هزینه این ها را باید خریداران داخلی پرداخت کنند.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما تبلیغ پایین متن خبر
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲۸۷
انتشار یافته: ۸۷
ناشناس
|
Turkey
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
چرا از کارخانه های سوریه و ونزوئلا نمی نویسی که چقدر هزینه شده است؟ بیهوده و بهدستور کی شده است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
خدا قوت!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
واقعا خدا قوت... همین اعمال باعث شد تحریمها اینقدر روی کشور فشار وارد کنه و گرنه تحریمها به خودی خود اینقدر نمیتوانست اقتصاد ما رو خورد کند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
تازه اون سندی که منتظر کردید که قیمت ارزش کل خودرو های صادارتی رو زده خیلی جالبه. یه تقسیم کوچیک اگه بزنید میبینید که هر خودرو با قیمت 7400 دلار صادر شده. یعنی 21 تومن. ولی از ما بابتش 40 تومن میگیرند.
غریبه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
ای بابا نگید آقا، آقای وزیر ناراحت میشن
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
اولش خواستم بگم بیچاره مردم ایران؛ ولی این چیزیه که خودشون خواستن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
خوب این هزینه ها و سو مدیریت ها به مردم ما چه ربطی داره!؟!؟؟ هرکی ادعای حمایت از خارجی ها و کشورهای دوست و برادر را دارد لطفا از جیب مبارک هزینه کنه نه از جیب ملت
به خدا مسولین فردای قیامت همشو باید پاسخ بدین اگر اعتقادی به این چیزا دارید!!؟؟
کارگران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
تاوان بی کفایتی مسئولان را جیب مردم جبران میکنه!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
واقعا دستشون درد نکنه. حالا این افشا گر کی بود . احتمالا باید بره تو روسیه پناهنده بشه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
هرکسی خودرو داخلی صفر بخره خیانت کاره...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
والبته خارجي.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
ايكاش اشاره اي هم ميشد به هزينه هاي آموزشي كلاني كه اعزام كارشناسان خودروسازان به كشورهاي خارجي داشتند و هيچ ثمري نداشته است.
برچسب منتخب
# قیمت طلا # مهاجران افغان # حمله اسرائیل به ایران # انتخابات آمریکا # ترامپ # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سردار سلامی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
عملکرد صد روز نخست دولت مسعود پزشکیان را چگونه ارزیابی می کنید؟