بازدید 59620
مروري بر نظرات مردمي در مورد ترفند خودروسازها براي فروش؛

خودروسازها برای مقابله با کمپین خودرو نخرید، انصراف را ممنوع کردند؟

اين فقط يكي از نظرات مردمي است: من رفتم امروز از ثبت نامی که برج 2 کردم 206 انصراف بدم میگه فعلا انصراف بسته شده نمیشه. میگم چرا ما قرار داد داریم مگه میشه بزنید زیر قراردادتون میگه بله نمیشه که بیان انصراف بدن همه پول بخوان. اینه جوابشون به من .منم موندم حالا چی کار کنم...
کد خبر: ۵۲۶۰۹۵
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۰ 22 August 2015
گویا کمپین های مردم در حال اثرگذاری بر خودروسازان است، همین چند روز پیش بود که نعمت بخش اعلام کرد، این گونه حرکت ها تأثیری بر فروش خودرو داخلی ندارد و خودرو سازان همچنان فروش روزانه خود را دارند، ما هم نه تنها قیمت ها را کاهش نخواهیم داد بلکه در روزهای آینده گران هم می کنیم.

به گزارش «تابناک»، امروز اکبر ترکان مشاور ارشد رئیس جمهور اعلام کرد: هم اکنون کمبود عرضه وجود ندارد، ولی به طور جدی با کاهش تقاضا مواجه هستیم. عدم خرید خودرو توسط مردم باعث شده است، خودروسازهای داخلی با انباشت محصول در انبارهای خود مواجه شوند.

وی افزود: تقاضا به حدی کم است که هم اکنون یکی از خودروسازان مجبور شده است در انبار خود 80 هزار خودرو نگهداری کند، در هفته های اخیر خرید خودروهای صفر به طور جدی کاهش یافته و دنبال آن، بیشتر خودروهای موجود در بازار، نسبت به ماه گذشته کاهش قیمت داشته اند.

با این حال و به رغم اینکه خودروسازان با انباشت خودرو مواجه هستند، قیمت رسمی خود را کاهش نمی دهند و متقابلاً مردم هم تمایل سابق به خرید خودرو را ندارند؛ هرچند گویا با توجه به دسترسی خودروسازهای داخلی به منابع دولتی، شاید این کمپین ها آن گونه که باید در کار خودروسازی ها تأثیرگذار نباشد و این افراد بتوانند با برخی اقدامات و حمایت های دولت، بخشی از هزینه های خود را تا مدتی تأمین کنند.

اما خودرو سازی ها تنها به این بسنده نکرده اند و در این اثنا هر ترفندی می زنند تا این حرکت را متوقف یا کمرنگ کنند و برای این کار از
براساس این دستورالعمل شرایط فروش خودرو در کشور در شیوه‌های "تحویل فوری"، "پیش فروش قطعی"، "پیش فروش عادی"، "مشارکت در تولید" و "سفارشی تیراژ محدود" پیش‌بینی شده است. در این دستورالعمل حداکثر تاریخ تحویل خودرو در شرایط فروش تحویل فوری 30 روز، پیش فروش قطعی 9 ماه، پیش فروش عادی 12 ماه، مشارکت در تولید 3 سال و سفارشی تیراژ محدود در خودروهای داخلی سه ماه و خودروهای وارداتی 4 ماه است. در این دستورالعمل حداقل سود انصراف در شرایط فروش تحویل فوری و پیش فروش قطعی و عادی، معادل حداکثر سه درصد کمتر از نرخ سود سپرده‌های یک ساله سیستم بانکی تعیین شده است. حداقل سود انصراف در شرایط فروش مشارکت در تولید نیز معادل حداکثر سه درصد کمتر از نرخ سود سپرده‌های سه ساله سیستم بانکی و در شرایط فروش سفارشی تیراژ محدود نیز معادل حداکثر سه درصد کمتر از نرخ سود سپرده‌های یک ساله سیستم بانکی تعیین شده است.
نسبت دادن این اقدام مردمی به دست های پشت پرده و وارد کننده های خودرو چینی گرفته تا فروش اقساطی بدون بهره هم فروگذار نمی‌کنند.

یکی از مشاوران خودروسازان داخلی با بیان اینکه در چند سال اخیر مطالبات انباشته‌ای از خودروسازان در بین مردم شکل گرفته است، اظهار کرد: در شرایطی که خودروسازان با توافق هسته‌ای به دنبال مشارکت با خودروسازان جهانی، انتقال تکنولوژی و تولید محصولات جدید هستند، برخی واردکنندگان خودروهای چینی و کره‌ای احساس خطر کرده و نسبت به سازماندهی و جهت‌دهی کمپین نخریدن خودروهای داخلی اقدام کرده‌اند.

نظری ادامه داد: بنا بر شواهد موجود، این واردکنندگان که بعضا پرونده تخلفات آنها به دلیل گران‌فروشی از سوی برخی مراجع رسمی کشور اعلام شده و در دست بررسی است، با سوءاستفاده از احساسات و خواسته‌های به‌حق مصرف‌کنندگان، سعی در تضعیف صنعت خودروی داخلی با هدف سوق دادن تقاضای بازار به سمت خودروهای وارداتی چینی و کره‌ای دارند. این وضعیت در حالی است که در شرایط سخت تحریم و زیان‌دهی خودروسازان، این شرکت ها از بیکاری کارگران جلوگیری کرده و هم‌اکنون نیز به دنبال مشارکت با خودروسازان خارجی و انتقال تکنولوژی برای جبران کمبود تنوع محصول در سال‌های گذشته هستند.

اما این تنها حربه خودروسازان برای مقابله با این اقدام مردمی نبود و اقدام جدید دیگری که خودرو سازی ها برای بالا نگه داشتن فروش خودرو انجام داده اند، از تمام کارهایی که تا کنون انجام داده بودند جالب تر است. گویا خودرو سازی ها برای اینکه بتوانند تا حدودی مانع کمپین نخریدن مردم شوند از انصراف خریداران ممانعت کرده اند.

در گفته های بسیاری از مراجعان و کسانی که در روزهای گذشته، اقدام به پیش فروش خودرو کرده بودند، ولی با پیوستن به کمپین قصد انصراف از خرید خودشان را دارند، می شود دید، همچنین در کامنت هایی که در خبر قبلی تابناک در این مورد نیز منشر شده، نمونه های بیشماری از این مورد وجود دارد که در ادامه برخی از آنها آورده شده است.


- من رفتم امروز از ثبت نامی که برج 2 کردم 206 انصراف بدم میگه فعلا انصراف بسته شده نمیشه. میگم چرا ما قرار داد داریم مگه میشه بزنید زیر قراردادتون میگه بله نمیشه که بیان انصراف بدن همه پول بخوان. اینه جوابشون به من .منم موندم حالا چی کار کنم...

- من هم چند روز پیش بعد از این که دیدم این کمپین راه افتاده مراجعه کردم و خواستم از خرید خودرو انصراف بدهم اما به من هم گفتند که سیستم عودت فعلا بسته است و نمی توانید خودرو را پس دهید.

- روز گذشته برای پس دادن خودرو به نمایندگی رفتم نگذاشتند انصراف بدم من چه کار باید بکنم

- این مشکلی است که برای من هم پیش آمده الان چند روزه کارم شده رفتن به این نمایندگی و آن نمایندگی، کسی به حرف ما توجه نمی کند آقا ما خودرو نمی خواهیم می خواهم پولم را پس بگیرم

- مگه می شه پل منو ندن من قرار داد دارم، طبق قراردادی که با ایرانخودرو دارم هر وقت انصراف دادم باید سود پول من را هم پرداخت کنند اما اینها
حتی اصل پول را هم پس نمی دهند، اگر اینطوری باشه فردا می رم شکایت می کنم

- من همین امروز رفتم پولمو پس بگیرم،ندادند.

پاسخ های جالبی که در کامنت ها برای راهنمایی این افراد ارائه شده بود هم در نوع خود جالب است:

- دوست عزیز شکایت به دیوان عدالت اداری ، بمحض اینکه اقدام کنین جا خالی میکنن

- برو سریع شکایت کن و پولتو ازشون بگیر،اینها انشااله آخر خطند

- برو سازمان بازرسی شکایت کن اینم شمارش

6----1

سازمان بازرسي كل كشور

بگين اداره كل صنعت، معدن و تجارتو وصل كنن. با آقاي ..... صحبت كنين.

این در حالی است که مطابق قانون اگر کسی بخواهد خودرو خریداری شده را پس دهد، علاوه بر اینکه اصل پول باید به حساب شخص متقاضی بازگردانده شود، بلکه باید سود مدت زمانی که پول در اختیار خودرو ساز بوده نیز به خریدار داده شود، ولی هم اکنون گویا خودروسازی ها قصد چنین کاری را ندارند و خریداران را مجبور به خرید محصولات خود کرده اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۷۶۹
انتشار یافته: ۵۵
آقایونی که پولشونو نمیدن به سازمان بازرسی شکایت کنن. خیلی راحت اینترنتی. یادمه سال 91 پرایدمو نمیدادن 9900 قرادادم بود میگفتن 12400 باید بدی .شکایت کردم ده روز نشده همون 9900 بهم تحویلشم دادن . فقط سازمان بازرسی کل کشور
دقيقا بدبختي مردم و حتي خود خوروسازها تعرفه بالاي واردات و انحصار ظالمانه است.
دولت خودرو سازها را پر رو کرده ... همین و والسلام
مشاور محترم "مطالبات انباشته‌" = خشم انباشته.
این داستان شامل ایران خودرو و سایپا نیست همه سودجوها و چینی فروش ها مثل ام وی ام و جیلی و بیلی و گیر افتادن صبر مردم هم حدی داره ...
آقا من به سوال دارم اگه این ظلم نیس پس چیه تو رو خدا نظرمو بزارید و مواب سوالمو بدین
این خودروسازها خیلی دیگه کلفت شدن
خودرو نمی خریم.التماس نکنید.تهدید هم نکنید. تا دیر نشده و ورشکست نشده اید عذر خواهی کنید و قیمت خودرو را کاهش دهید و کیفیت را بالا ببرید.
سلام و درود بر شرف تمام کسانی که با نخریدن دارن در این دکان های بلای جان مردم را میبندند
تابناک از شما بخاطر گزارشاتتون متشکرم
خودروسازان نیز بزودی ماست را کیسه می کنند و مجبورن به خواسته به حق مردم پاسخ مثبت دهند
آقای نعمت زاده خدا وکیلی خودت خودرو داخلی سوار میشی که اینقدر از این خودورها غیر استاندارد حمایت میکنی
این یعنی هم این کمپین اثر کرده هم خودروسازان دارن در مقابل مردم گارد میگیرن. حالا بچرخن تا بچرخیم!
بخش اعظمی از درآمد کارخانه های خودروسازی ایران از فروش قطعات یدکی خودرو

خب ما هم قطعه نمیخریم تا رو دستشون بمونه
روند کمپین "خرید خوردو صفر کیلومتر ممنوع" دقیقا نشان دهنده این موضوع است که همیشه خداوند در جای حق است . صدای مظلوم بی فریاد نمی ماند . ستم این خودرو سازان به این ملت مظلوم دیگر از حد و حدود گذشته و این خودروسازان از شرافت مردم ایران عزیز سوء استفاده می کنند . گرانفروشی ، کم فروشی و عدم ارائه خدمات شایسته یکی از صفات غیرقابل انکار شرکت های خودرو ساز داخلی شده است . این صفات در دین مقدس اسلام در هر شرایطی غیرقابل قبول هستند . انتقاد و شکایت از گرانفروشی و کم فروشی خیانت به صنعت خودرو کشور نیست . اگر انتظار داریم کشورمان در عرصه صنعت خودرو پیشرفت نماید این امر مستلزم قبول ایرادات و تلاش برای رفع آن بوده و بی احترامی به ملت فهیم و ادامه ظلم ، گرانفروشی و سوء استفاده از وضعیت اقتصادی و سیاسی کشور چاره کار نمی باشد .
پاسخ ها
فریبرز
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
زورتون به لبنیات و میوه نمیرسه گیر دادین به خودرو. بقیه کالاها 4 و 5 برابر بیشتر شده ولی خودرو 2 برابر شده. مردم با مواد غذایی زنده میمونن نه با ماشین.اگه مردش هستین کمپین راه بندازین واسه سیر کردن شکم مردم.
خريد خودرو صفر داخلي تا تعطيلي فرغون سازان ممنوع .
یه عده با جلوگیری از بالا بردن کیفیت خودرو ها با واردات قطعات بی کیفیت دنبال سود هستند یه عده با کمپین نخریدن خودرو دنبال کسب سود از واردات هستند تو لید این وسط کشک زنده باد واردات قطعات و خودرو ؟؟؟؟
اين كمپين نه به خودرو صفر داخلي و خارجي است . ما هم ميخواهيم خودرو توليد داخل با كيفيت و حداكثر هم قيمت جهان باشد هم خودرو با كيفيت خارجي بدون تعرفه گمركي مالياتي وارد شود . مثل تمامي كشورهاي خليج فارس در ضمن بنزين هم به قيمت فوب خليج فارس با همان كيفيت باشد. در اخر هم اين كمپين مردمي است لطفا سياسي امنيتي جلوه ندهيد تا بعضي ها از اب گل الود ماهي بگيرند.
برای حمایت از تولید ملی خودروی داخلی بی کیفیت نمیخریم تا خودروسازن فعلی کنار برن و خودروسازان منصف و بروز بیان و صنعت خودروی ایران پیشرفت کنه.
بابا بخدادستی پشت پرده نیست من ماشین نداشتم تازه تصمیم گرفتم بخرم که کمپین شروع شد با دوچرخه میرم سر کار و این کار رو ادامه میدم تا قیمت پراید بشه 7 میلیون تومان باور کنید بیشتر از این ارزش نداره.فقط خواهش میکنم کم نیارین .جا نزنید.بذارید بدونند ما این خودروها راضی نیستیم.از کسانی هم که میتونند ماشین بخرند خواهش میکنم به افراد کم توان رحم کنند و با این کمپین همراه بشند
بابا بخدادستی پشت پرده نیست من ماشین نداشتم تازه تصمیم گرفتم بخرم که کمپین شروع شد با دوچرخه میرم سر کار و این کار رو ادامه میدم تا قیمت پراید بشه 7 میلیون تومان باور کنید بیشتر از این ارزش نداره.فقط خواهش میکنم کم نیارین .جا نزنید.بذارید بدونند ما این خودروها راضی نیستیم.از کسانی هم که میتونند ماشین بخرند خواهش میکنم به افراد کم توان رحم کنند و با این کمپین همراه بشند
تابناک به خدا نظرم را چاپ کن
من دانشجوی دکتری تو ایتالیا هستم اینجا با اینکه خودش کارخانه فیات لانچیا فراری الفا رمئو و ... داره اغلب ماشین ها مردم المانی هستند و یک ماشین بی ام و یا ائودی متوسط تقریبا 100 میلیون میشه در حالی که همون بیاد ایران کمتر 300 میلیون نمیدن و مردم اینجا میتوانند بصورت اقساط بدون بهره و بلند مدت بوسیله خدمات بانکی اینجا از این ماشین ها بخرند.
خدایی پراید 9 تومنی به بهانه تحریم شد 20 تومن تا وقتی دوباره نشه 9 تومن نمیخریم
خیالتون راحت
الان تو برنامه تلوزیون آب پاکی را ریختن رو دست مردم
خبری ار کاهش قیمت نیست
تازه فشارم میارن واسه افزایش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
بچرخن تا بچرخیم
تا این فرغون سازان کنار نرن خودروسازی در ایران شکل نمیگیره!
فروش اقصاطی بدون بهره هم فروگزاری نمی‌کنند.

لطفا دقت کنید در نوشتن گزارشات که غلط نداشته باشد.
از تابناک به خاطر تهیه این گزارشهای عالی متشکریم.
باید گفت؛ خودرو ساز عزیز، چرا اینقدر عزصه رو برای مردم تنگ می کنی؟ خودروهای بی عیب و نقصی تحویل مردم دادی؟ خدمات پس از فروشت خیلی عالی بوده؟ یا حقوق مصرف کننده ها رو رعایت کردید که اینقدر از مردم طلب کارید؟ ظلم هم حدی دارد.
اینا به جای آشتی با ملت و عذرخواهی و تغییر رویه با این کارهاشون دارن برای مردم خط و نشون میکشن. خیلی بی شرم هستند....ما خودروی صفر نمیخریم تا یا بگید غلط کردیم یا ورشکست بشید
بخش اعظمی از درآمد کارخانه های خودروسازی ایران از فروش قطعات یدکی خودرو

خب ما هم قطعه نمیخریم تا رو دستشون بمونه
همه با هم نخرید قدرت واتحاد مردم اثر گذار است
درود بر شرف و حمیت کسانی که به کمپین عدم خرید پیوسته و خواهند پیوست.

تنها راه مقابله با افزون طلبی همین است.
هزاران درود بر شرف هموطنانی که با اتحاد و همدلی حقوق خود را دنبال میکنند.حقیر خودروی تولید خارج استفاده می کنم اما خواسته هموطنان عزیز خواسته ما نیز هست.
این کمپین مساوی با خیانت به صنعت و استقلال صنعتی کشور است
اگر کوتاه بیایم دیگه تا عمر داریم خودرو سازها سوار ما ملت خواهند بود .
امید وارم دولت از جیب مردم برای بزک کردن این جسد خرج نکند.
ايران خودرو= ايران فرغون
تابناك ممنون از خبر رساني به موقع.
نمي خريم نمي خريم نمي خريم .
تابناک جان مچکریم
تابناک جان مواظب باش فردا به شما هم میگن به خاطر یک سری منافع دارید دغدغه ی مردم رو منعکس میکنید

ادامه ی تحریم تا افزایش کیفیت کاهش قیمت
همین یک ساعت پیش یارو پررو تو گفتگوی شبکه خبر میگفت ضرر کارخونه هایی که احمدی نژاد تو سوریه و ونزوئلا راه انداخته مردم باید بدن!
خداوکیلی مگر مملکت قانون نداره .که شرکتهای خودروساز هرچی بخان همون لازم الجرا باشه. ومصرف کننده خودرو آشغال تحویل بگیره
آفرین به این مردم انگار به بصیرت رسیده اند تازه فهمیده اند چه باید بکنند همینطور باید ادامه داد مسکن و خوراکیها هم بدنبالش حالا شرافتمندانه وقت ان رسیده که فقرا نفسی بکشند و فرصتی برای احیای خود خدایا کمک کن!!
این اقای نظری بهتر است نظرش را بگذارد در کوزه...........
اگر کم بیاریم اینا هر بلایی بخوان سرمون میارن
یارو همین الان تو تلویزیون گفت هیچ وقت هم درست نمیشه
فقط باید اونقدر ادامه داد تا درشون تخته بشه
مشکل اصلی نعمت زاده است که حرف حس را قبول نداره
آقا
کمپین نخریدن خودرو باید تا زمان تعطیلی خودرو سازها ادامه پیدا کنه وگرنه این مدیران خودرو ساز وان دولت خدمتگزار {البته خدمتگزار به خودرو سازان }نگاهشون را عوض نمی کنند
برای انعکاس صدای مردم و پیوستن خودروداران به کمپین ، همه کسانی که دارای خودرو ایرانی هستیم بصورت یکپارچه و خودجوش برگه فروش خودرو را پشت شیشه عقب می چسبانیم
با سلام همين امشب ٩٤/٥/٣١ در برنامه اي كه ازشبكه خبر بين ساعت ١٠تا ١١شب پخش شد اقاي رشيدي مشاور انجمن خودروسازان به صراحت وبدون هيچ ابائي به شعور مردم توهين نمودند چرا كه در اين برنامه به اصطلاح مناظره با اقاي شيوا رييس شوراي رقابت اعلام كردن كه مردم دچار توهم شدند وبايد اين توهم از ذهن خود دور كنند چرا كه قيمت خودروها داخلي كاهش كه ندارد بلكه افزايش هم دارد ولي مثل اينكه اين اقا سرشو مثل كبك كرده تو برف و فكر ميكنه با اين ادبيات بي ادبانه ميتوانند مردم را تحريك به خريد خودرو بي كفيت و گران داخلي كند ولي با علم براينكه تا موقعي كه تقاضا نباشه گراني محصولات مثل تيشه به ريشه زدن ميباشه و متاسفانه اينگونه برخودها بخاطر انحصار طلبي و حمايتهاي بي دريغ دولت ومجلس ميباشد ودر پايان اين مناظره اي كه هيچ بار فني و كارشناسي نداشت نتيجه اي كه از مصرف كننده حمايت بشه بيرون نيومد و در ضمن دربعضي از قسمتهاي اين مناظره اقا شيوا متاسفانه با اقاي رشيدي جهت افزايش قيمت خودرو موافق بودند
آقای روحانی بنده طرفدار شما بودم سال 92 هنوزم هستم ولی از همان ابتدا با این وزیر صنعت و معدن و تجارت شما مخالف بودم شما نیز یکبار اظهارات ایشان را بررسی فرمایید تا ببینید همیشه کدام طرفی غش میکنند به خصوص اگر پای سود خودروسازی در میان باشد...
آخه کیه که ندونه یه پراید حلبی تمام قطعاته چینی قیمته واقعیش به 5میلیونم نمیرسه و با یه ترفنده تحریم قیمتشو 4برابر کذایی بردن بالا اقا مردم پول ندارن به کی بگن اخه درسته تحریم خیلی رو دوش مردمو مسئولین سنگینی میکنه ولی همین تحریم برا خیلیا نوندونی درس کرد...لطفا جم کنین دکون دسگارو...
چرا نمایندگان مجلس که نمایندگان همین مردم هستن در برابر این مسئله سکوت کردن؟؟؟!!! چرا هیچ تلاشی برای گرفتن حق موکلین خودشون از این گردن کلفتها نمیکنن؟؟؟!!!!!!!
خودروساز قيمت تمام شده خود را با جزييات هزينه انتشار دهد ببينيم اين پولهاي اضافي تو جيب كي ميره!
فرغون سازان ایران
تعطیل باید گردند
وزیر صنایع و معادن و تجارت از یک طرف مانع کاهش قیمت خودرو است و از یک طرف مانع کاهش عوارض واردات خودرو و گمرکی است و از یک طرف مدام در مصاحبه و تلویزیون خود و دوستانش خواستار افزایش چندباره نرخها هستند. حال برای مردم چاره ای جز تحریم مانده است؟!
درسته کمپین به وجود اومده تو اینترنت ولی این افت تقاضا به خاطر لغو تحریم ها و ترس مردم از ارزون شدن یکباره خودروشون پس از خریده و همچنین در انتظار خودرو های جدید هستن مردم ایران غیر متحد تر از این هستن که بخوان با کمپین گرهی از مشکلاتشون باز کنن ما هممون میدونیم غیر متحد هستیم.
به نظرم به جای ایران خودرو بگیم ویران خودرو بهتره
1
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی