ایده عجیب مترو تهران برای کسب درآمد!

دستور کاری ویژه که معلوم نیست مستند اجرای آن، تصمیم شخصی مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران است یا تصمیم جمعی مدیران این شرکت یا از جای دیگری آب می‌خورد؛ اما آنچه واضح است، تلاشی‌ است در راستای افزایش درآمد مترو. افزایش درآمدی که اگر باب شود، بعید نیست به امور دیگر نیز سرایت یافته و نارضایتی وسیع شهروندان را به دنبال داشته باشد.
کد خبر: ۸۹۵۵۳۸
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۹ 29 April 2019
|
26438 بازدید
|
تابناک اجتماعی -
تبدیل بلیت به بمب ساعتی؛ این نه یک شوخی و مزاح، که ایده و تصمیمی‌ است که در مترو تهران گرفته شده و احتمالا به زودی زیرساخت اجرای آن فراهم خواهد آمد!

به گزارش «تابناک»؛ از صبح امروز، دوشنبه نهم اردیبهشت، بهای بلیت مترو و اتوبوس در تهران افزایش یافت؛ افزایشی که به باور فرنوش نوبخت، مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، اشکال دارد، چون «قیمت بلیت مترو بر مبنای پایین‌تر از نرخ تورم اعلامی از طرف مرکز آمار ایران» افزایش یافته است.

مسأله‌ای که احتمالا از دید نوبخت و چه بسا همکارانش، در تأمین هزینه‌های مترو اشکال آفرینی خواهد کرد، به ویژه اگر بدانیم بر اساس مصوبه شورای شهر در خصوص نرخ بلیت، «امسال هم همانند سال گذشته بلیت قشرهای خاص شامل تخفیف و کارت بلیت مدت دار هم بدون افزایش قیمت خواهد بود.»

نکاتی که ظاهرا زمینه در پیش گرفتن تدابیری ویژه برای افزایش درآمد مترو تهران و حومه شده است؛ تدابیری که از جمله آنها، افزودن شرطی عجیب به شروط استفاده از بلیت مترو تهران است. شرطی که نوبخت آن را در گفت وگو با ایسنا این گونه تشریح کرده است: «کرایه اخذ شده از مسافر صرفا جهت استفاده از مترو برای حداکثر مدت زمان لازم جهت طولانی‌ترین سفر (۲ ساعت پس از ثبت ورود) می‌باشد. بلیت مسافران درطول مدت سفر کنترل می‌شود مسافران باید بلیت‌های خود را تا پایان سفر همراه داشته باشند. شهروندان و مسافران در صورت ادامه سفر باید دوباره نسبت به تهیه بلیت و یا پرداخت از طریق کارت بلیت‌ها اقدام کنند.»

شرطی که تاکنون برای بلیت مترو تهران وجود نداشته و احتمالا برای اجرا نیز نیازمند فراهم آمدن زیرساختی ویژه خواهد بود. ایده‌ای ویژه که بلیت مترو را به بمب ساعتی تبدیل می‌کند که بعد از دو ساعت منفجر می‌شود و ادامه استفاده از مترو، منوط به هزینه جدید خواهد بود؛ انفجاری که در صورت اجرای این طرح، ترکش‌های زیادی تولید خواهد کرد و چه بسا تنش آفرینی کند.

بر اساس توضیحات مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، شیوه اجرای این ایده به این صورت است که دارندگان کارت مترو در صورت حضور بیش از دو ساعت در مترو، در هنگام خروج با کسر هزینه دو برابری یا بیشتر مواجه می‌شوند و آن‌هایی که بلیت کاغذی دارند، در صورت مواجهه با مأموران کنترلِ ساعت (یا هر اسم دیگری که برای این ماموران انتخاب شود!) ملزم به خرید بلیت جدید خواهند بود که البته ممکن است امری حاشیه ساز باشد.

دستور کاری ویژه که معلوم نیست مستند اجرای آن، تصمیم شخصی مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران است یا تصمیم جمعی مدیران این شرکت یا از جای دیگری آب می‌خورد، اما آنچه واضح است، تلاشی‌ است در راستای افزایش درآمد مترو؛ افزایش درآمدی که اگر باب شود، بعید نیست به امور دیگر نیز سرایت یافته و به نارضایتی شهروندان منجر شود.

اتفاقی که با توجه به مشکلات بزرگ حمل و نقل عمومی، به ویژه در کلانشهر تهران و کمبود‌های پرشمار و شدیدی که امثال مترو تهران از آن رنج می‌برد، رقم زدن آن غیرمنصفانه به نظر می‌رسد و این پرسش را به دنبال دارد که آیا به راستی راه رسیدن به آسمان پاک که شعار متروی تهران است، چنین تصمیم‌های عجیب و غریبی برای دریافت هزینه بیشتر از مردم است؟!

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۸۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
چه بمب ساعتی تابناک این نوع عملکرد یک روال کاملا عادی در تمام مترو های جهان است در المان بلیط ها یک طرفه است یعنی شما فقط میتوانید یک مسیر را طی کنیدو برای برگشت باید یک بلیط دیگر تهیه کنید در ژاپن قیمت بلیط با توجه به مسافت طی شده است مثلا بلیط یک ایستگاهی با 5 ایستگاهی تفاوت قیمت دارد اتفاقا این باعث میشود مترو محل رفت و امد باشد نه محیط کسب و کار وجلسه
پاسخ ها
Na
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
الان اینجا المانه تهرانم برلین
ناشناس
| Switzerland |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
حتماْ درآمدمون هم به یورو؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
شما فقط از معایب سایر کشورها یاد میگیری؟ از مزایاشون اصلا خبر داری؟
چقدر خارج زندگی کردی؟
ضمن اینجا تهران است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
خیلی دل خجسته اس داری ناشناس 20:53 خدا خیرت بده متروهای آلمان را با واگنهای مترو اینجا مقایسه میکنی که نفس آدم توش بند میاد و مثل ماهیهای ساردین د قوطی کنسرو بای کنارهم بایستیم؟ضمنا" حقوقهای دریافتی آلمانیهاروهم با بیکاریها و حقوقهای ناچیز ایرانیه هم مقایسه کن. در آلمان چنین تورم روزافزون کمرشکنی وجود داره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
خوب راست میگه. یعنی یا باید اینجا آلمان باشه یا هیچ حسنی از اون کشور خارجی رو نداشته باشه. تا جایی که میدونم فرانسه هم همینه. احتمالا جاهای دیگه هم
تابناک الکی جو میده یکی میاد سوار مترو میشه به اندازه طولانی ترین سفر.هم وقت داره. بیشتر از اون اگر وایسته حق بقیه رو داره ضایع میکنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
تو پات از شاه عبدالعظیم اونور تر گذاشتی ؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
این یک اشتباه خیلی بزرگه . الان زیر ساخت کسر مبلغ بر حسب طول سفر وجود دارد. این کار اضافه فقط باعث تنش و درگیری و هزینه اضافی می شود و لغو خواهد شد ولی اثرات بدش را خواهد گذاشت. مترو مشاوران خودش را عوض کند.
دکتر حقیقی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
احتمالا اونجایی که شما رفته اید المان نبوده . چون در کنار بلیط یک طرفه که البته قیمتش هم در انجا و هم در ایران بالاترین قیمت را دارد. انواع و اقسام بلیطهای چند سفره و مدت دار و اعتباری و اشار خاص و ... وجود دارد.
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
تفکرات سرمایه داری شما و طرفداران سرمایه داری به دولت اجازه
گرون کردن دلار رو داد اگر مرفه هستید
هیچ اشکالی نداره اما مرفه بی درد نباشید
.حداقل سعی کنید درد اقشار متوسط و ضعیف رو بفهمید ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
اقای سهردار کسی نیست جلواین ریس سازمان ترافیک را بکیریدیک ساعت وارد طرح ترافیک میشویم کلی پول بر می دارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
هر کاری که می خواهند بکنند . ما نیز به ازاء هزینه بیشتر چند برابر خسارت وارد می کنیم . غارت ثروت این مردم برایشان کم است هزینه های چند برابری هم می خواهند بگیرند . این همه کارمند در مترو چه کاری می کنند .برای سرگرم کردنشان باید این ایده های بچگانه را پرورش داد و روی این ملت بدبخت و فلک زده ازمایش کرد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
شورای پنجم که داعیهٔ اصلاح طلبی دارند براستی گند زدند به هرچه ایدهٔ ،اصلاحی ، هزینهٔ زیست در شهر تهران را در این مدت ، حدود دوسال به چند برابر رسانیده اند ، از هرچیزی فقط میخواهند کسب درآمد کنند ،و ریخت پاشهای میلیاردی ؟ بدترین دستگاه از اول تاسیس تا کنون بلدیه ،، شهرداری ،، بوده و خواهد بود ، هر آنچه در جوامع متمدن برای رفاه مردم است ، در ایران عکس آنست ،و عذابی برای مردم ؟،،،
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
هنوزقطعی نشده تابناک حاشیه سازی کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
ولی به نظر قطعی شده. چون ایستگاه هایی که در قسمت خروجی درهای اتومات نبود ، دارن نصبش میکنن. نمونه اش ایستگاه آزادی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
این طرح های ناجور و عجیب و غریب حتما" پیشنهاد پور سید آقایی که همه چیز را بهم میریزه.
ایران سرزمین عجایب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
چه بخواهیم چه نخواهیم جامعه ایرانی با آمدن تورم ویرانگر فصل جدید خود را شروع کرده که محور زندگی ایرانیان پول و ثروت است و هر چیز دیگر مانند دین و اخلاق و انسانیت باید قربانی شوند تا به ثروت و دارایی برسد چه حلال و چه جرام // نمونه اش دریاقت دلار 4200 و فروش با قیمت 15000 ت-صادرات بدون بازگشت ارز= اختلاس=کم فروشی=گرانی فروشی= احتکار و ...................
ناشناس
|
Canada
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
ین سیستمی‌ وجود دارد ولی‌ آن قسمت که بنفع مشتری را حذف کرده ا‌ند و فقط قسمت جریمه را در نظر گرفتن.در تورنتو این سیستم وجود دارد ولی‌ شامل اتوبوس و مترو میشود یعنی‌ شما یک پرداخت ثابت برای ۲ ساعت دارید درین مدت شما میتوانید بارها سوار اتوبوس و مترو شوید .و این برای تشویق استفاده از حمل و نقل عمومی است.مثلا کسی‌ می‌خواهد از تجریش برود قلهک یک بسته پستی بگیرد اگر کل رفت و امدش ۲ ساعت طول بکشه فقط یک بلیط یک سره با قیمت ثابت خرج میکنه.ولی‌ این روش در تهران فقط دست فروش‌های مترو را را کنترل می‌کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
امثال شما نظر میدهید اینها هم قسمت خوبی که برای خودشون هست رو اجرا می کنند
حالا رفتی کانادا همونجا نظر بده اینجا نظر نده مردم به زحمت می افتن
ناشناس
| Canada |
۰۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
خودت فهمیدی چی گفتی؟ مگه من گفتم این قانون
. رابگذارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
در نوع خودش جالبه
ناشناس
|
Germany
|
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
این چیز عجیبی نیست. ماهم در برلین بلیط های برای مسافت کوتاه داریم که کلا ۲۰ دقیقه اعتبار دارد. بلیط هایی که ۲ ساعت اعتبار دارد و برای مسافت های طولانی تر است.
بلیط های روزانه و هفتگی و ماهانه و خوب قاعدتا با قیمت های متفاوت و صد البته یک زیرساخت بسیار عالی که این اعتبار سنجی ها کنترل میشه.
البته مثل متروی تهران دیگه خبری از گیت های کنترل نیست و خود مسافر ملزم به ابطال بلیط های کوتاه مدت در ایستگاه ورودی هست.
و نکته بعدی این که این بلیط ها در اتوبوس و مترو معتبر هستند.
برچسب منتخب
# مهاجران افغان # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سوریه # دمشق # الجولانی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
تحولات اخیر سوریه و سقوط بشار اسد چه پیامدهایی دارد؟