به گزارش «تابناک»، متن این جوابیه که به امضای محسن محمدیان، مدیر ارتباطات و امور بینالملل این شرکت رسیده به شرح زیر است:
به اطلاع میرساند اعتبار بلیت و نحوه استفاده مسافران از سامانههای حمل و نقل عمومی در سرتاسر جهان دارای قوانین خاصی است و در متروی تهران نیز مانند سنوات قبل برای اطمینان از مالکیت کارت، بلیتها کنترل میشد.
خطوط مترو نیز بخشی از سامانه حمل و نقل عمومی کلان شهر تهران است و میبایست حداکثر زمان و مسافت شروع و پایان سفرها در مترو تعریف شده و بر اساس آن میزان هزینه استفاده از این سامانه بطور عادلانه کنترل و پرداخت شود، این محدودیتها در دیگر وسایل حمل و نقل عمومی همانند استفاده از سامانه اتوبوسرانی درون شهری و برون شهری، تاکسیرانی استفاده میکند.
در حال حاضر طولانیترین مسیرهای مورد بهره برداری در خطوط متروی تهران و حومه مورد بررسی کارشناسان قرار گرفته و با توجه به آنالیزهای انجام شد، حداکثر زمان سفر شهروندان از طریق مترو کمتر از دو ساعت است به طور مثال مسافرانی که از ایستگاه گلشهر در ۴۵ متری گلشهر کرج واقع در خط پنج تا ایستگاه قائم در اتوبان ارتش در شمال شرقی تهران که در خط سه واقع شده در بازه زمانی حداکثر ۱۱۰ دقیقه در سامانه مترو خواهند بود و پس از آن از ایستگاههای مترو خارج خواهند شد.
با احتساب این زمانها در سفرهای شهر زیر زمینی با یک بلیت یک مسافر چندساعت میتواند از مترو استفاده کند؟ اعتبار دو ساعت برای شهروندان و مسافران مترو زمان مناسبی است و هیچگونه بار مالی برای مسافران ندارد. اگر مسافری بیش از دو ساعت در خطوط مترو سفر داشته، از مسافر تقاضا خواهد شد مجددا بلیت تهیه نماید.
در صورت بروز تاخیرهای طولانی، گروههای کنترل بلیت شرکت بهره برداری مترو در جریان تاخیر بوجود آمده خواهند بود و این موضوع را در زمان کنترل اتفاقی بلیت مسافران مد نظر قرار خواهند داد.
تمامی تصمیمات اتخاذ شده هیچ گونه کسب درآمدی برای شرکت بهره برداری متروی تهران نداشته و بیشتر به جهت رفاه و آسایش شهروندان محترم است.