اعتراف صادقانه وزیر صنعت درباره پراید

کد خبر: ۹۰۵۳۹۶
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲ 14 June 2019
|
12747 بازدید
|

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد : همه خودرو‌های ایرانی اعم از پراید و سمند که بومی‌ترین تولیدات کشور ما هستند، در حوزه قطعات الکتریکی وابسته هستند.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست هم اندیشی اعضای شورای عالی استان‌ها که شب چهارشنبه بیست و دوم خرداد ماه برگزار شد، با بیان اینکه کشور ما یک سال و یک ماه است که وارد جنگ اقتصادی شده است، اظهار کرد: این جنگ به طور رسمی از اردیبهشت سال گذشته اعلام شد.

وی با تاکید بر اینکه وزارتخانه‌ها در خط مقدم این جنگ اقتصادی هستند، افزود: بر همین اساس باید با مردم بیشتر صحبت کنیم تا در جریان مسائل قرار گیرند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در این فرصت می‌خواهم مختصات این جنگ اقتصادی را شرح دهم، تصریح کرد: باید بررسی کنیم که دشمنان ما با چه هدفی این جنگ را به ما تحمیل کردند.

رحمانی با بیان اینکه در کنار این جنگ یک عملیات روانی پیچیده وجود دارد که موجب پیچیده‌تر شدن موضوع جنگ شده است، گفت: دشمنان ما انتظار نداشتند که ما تا این اندازه پایداری کنیم.

وی با اشاره به اینکه نوسانات ارزی برای ما مشکل ایجاد کرده است، افزود: لازمه تولید، برقراری ارتباطات جهانی است، اما در شرایط فعلی این وضعیت به طور کامل تحریم شده و دشمنان راه تبادلات مالی را بسته‌اند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: اگر چه ادعا می‌کنیم که در خودرو خودکفا هستیم، اما خودرو‌های ما فقط 80 درصد در داخل تولید می‌شوند.

رحمانی با بیان اینکه ما در تولید فولاد به یک توانمندی بومی رسیده‌ایم، گفت: تولید فولاد ما دو برابر مصرف ماست و در تولید این محصول توانسته‌ایم ایتالیا و فرانسه را پشت سر بگذاریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در دوره تحریم یکی از کار‌هایی که دنبال می‌کنیم مربوط به گلوگاه‌هاست، تصریح کرد: در تولید آلومینیوم یک و نیم برابر مصرف، تولید می‌کنیم و البته 70 درصد ماده اولیه آن وارداتی است.

وی با اشاره به بازدیدی که از نمایشگاه صنایع ریلی داشت، افزود: من به این نتیجه رسیدم که می‌توانیم در خودروسازی خودکفا شویم و ظرفیت‌های خوبی داریم.

رحمانی با اشاره به اینکه کشتیرانی، بنادر و اپراتور‌های ما تحریم هستند، گفت: در همه این شرایط تولید ما همچنان برقرار است.

او با بیان اینکه قرار است هزار اتوبوس، مینی بوس و کامیون در دو سال آینده نوسازی شوند، تصریح کرد: این کار 11 هزار میلیارد یورو هزینه دارد، اما دولت این کار را آغاز کرده است و ما آن را سال گذشته پیگیری کردیم و امیدواریم که درآمد‌های نفتی روی این طرح اثر نگذارد .

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تولید پوشاک از اولویت‌های ما در سال جاری است، تصریح کرد: افزایش قیمت ارز به کاهش قاچاق کمک کرده است.

وی تصریح کرد: هنگامی که من به وزارت صنعت آمدم، خودروسازی در حال تعطیل شدن بود، اما ما وضعیت تولید را رونق دادیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد : همه خودرو‌های ایرانی اعم از پراید و سمند که بومی‌ترین تولیدات کشور ما هستند، در حوزه قطعات الکتریکی وابسته هستند.

رحمانی با تاکید بر اینکه همکاران ما در سال 97 اقدامات جهادی انجام دادند، افزود: در شرایط کنونی مناطق مرزی بزرگترین پتانسیل برای ما هستند و در دوره تحریم باید به بخش خصوصی و مرزی توجه و به بهترین شکل از آن‌ها استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه همه معادن کشور موظف شدند که نیرو‌های خود را از بومیان همان منطقه تأمین کنند، گفت: حتی اولویت را هم با مدارک تحصیلی پایین قرار داده‌ایم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در شریط تحریم واردات خودرو آزاد است، اما ما خود ممنوع کرده‌ایم، اما قطعات تحریم هستند.

رحمانی با بیان اینکه یکی از پیشران‌های تولید در کشور مسکن است و رئیس جمهور هم این موضوع را جدی گرفته است، گفت: وزارت راه و شهرسازی ساخت هزار مسکن را در برنامه خود قرار داده است.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵۴
انتشار یافته: ۱۳
شهرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
بجای آوردن همه چی به داخل کشور .سهام کارخانه های خارج از کشور رو بخرن.چه کاری دایم چرخ اختراع کردن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
خخخخخخخ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
این ۸۰ درصد که فرمودند از نظر وزنی است ولی از نظر علم و تکنولوژی تقریبا صفر. برای مثال مگر می شود رینگ چرخ را که آن هم ورق و دستگاه پرس از خارج می آید با حتی یک سنسور یا یک ای سی یو مقایسه کرد
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
فکر میکنم ایران در غارت واختلاس به خودکفائی رسیده باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
چرا فقط 80 درصد بومی شده است؟
چرا حاصل دهها سال حمایت از تولید داخلی و ایجاد انحصار برای خودرو سازان داخلی چنین باید باشد
مسلما مردم مسئول چنین وضعی نیستند و عواقب آن به عهده مسئولین و خوذروسازان است و هیچ توجیهی پذیرفتنی نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
خب حالا بهش جایزه بدیم؟ خودش مسوول این چیزا هست اونوقت برای ما توضیح میده که چی؟
Hamid
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
دراكثرزمينه ها عقب مونده ايم، باتوليد فولادوآلمينيوم و...عملا داريم سوبسيدى كه رو انرژى ميديم صادرمى كنيم، كلى صنايع آلاينده وپرمصرف برق وآب و....
بادنياكه باافتخار قطع ارتباط كنيد همين ميشه...الان هندوكلى كشورها از طريق كار it وبرنامه نويسى وتوليدصنايع دستى پول درميارن از راه توريست....
واقعا اشك آدم درمياد
فراز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
یازده هزار میلیارد یورو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بابا خبراتونو یبار بخونید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
برای نوسازی هزار دستگاه اتوبوس و مینی بوس و کامیون به یازده هزار میلیارد یورو نیاز است!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
پس از 50 سال تازه فهمیدیم که
ادعا می‌کنیم که در خودرو خودکفا هستیم، اما خودرو‌های ما فقط 80 درصد در داخل تولید می‌شوند
و
حالا آقای وزیر فهمیدن که ما می توانیم خودکفا باشیم
برچسب منتخب
# مهاجران افغان # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سوریه # دمشق # الجولانی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
تحولات اخیر سوریه و سقوط بشار اسد چه پیامدهایی دارد؟