به گزارش شرق، اگر در این روزهای قرنطینه و فاصلهگذاری اجتماعی، یکی از وسایل ضروری خانه یا محل کار خراب شد و از کار افتاد چه باید کرد؟ خرابی یخچال، آبگرمکن، ماشین لباسشویی یا مثلا گیرکردن و ترکیدن لولههای حمام و آشپزخانه و... چیزی نیست که بشود به روزهای پایان کرونا موکولش کرد یا هر کس خودش بتواند تعمیرش کند. در چنین شرایطی است که به اهمیت خدماتی که نیروهای تاسیساتی و فنی به ما ارائه میکنند بیشتر پی میبریم.
از زمان شیوع کرونا، در کنار مشاغل ضروری فعال در جامعه که کارشان تعطیلی بردار نبود، اپلیکیشن استادکار که خدمات فنی و تاسیساتی مربوط به منزل و ساختمان ارائه میکند نیز بیوقفه مشغول به فعالیت بوده و با ۵۰ هزار نیروی متخصص خود به صورت شبانهروزی در تلاش بود مشکلات شهروندان در این زمینهها را برطرف کند.
با استفاده از این اپلیکیشن، بدون نیاز به خارج شدن از خانه، هر فرد به آسانی میتواند نیروی متخصص مورد نیاز خود در بیش از ۲۰۰ نوع خدمات فنی و تاسیساتی را پیدا کرده و با بررسی رزومه و عملکرد آنها، با اطمینان از کیفیت و سابقه کارشان از آنها برای حل مشکل کمک بگیرد.
در همین رابطه و برای اطلاع از نحوه فعالیت و خدماتی که اپلیکیشن استادکار در روزهای قرنطینه و شرایط ویژه کرونایی ارایه میکند با علی فزونی مدیرعامل شرکت استادکار گفتوگویی کردهایم که مشروح آن در ادامه آمده است.
فزونی در پاسخ به این سوال که شرایط و استانداردهای شما برای ارایه خدمات با رعایت نکات ایمنی و بهداشتی برای پیشگیری از شیوع کرونا چگونه است، اینطور توضیح میدهد:«استادکار با در اختیار داشتن بیش از ۵۰ هزار متخصص، از ابتدای شیوع کرونا تلاش کرد با رعایت تمامی اصول بهداشتی، ارایه خدمات به شهروندان را بدون وقفه انجام دهد تا نیاز مردم برای بیرون آمدن از خانه به حداقل برسد».
فزونی در ادامه توضیح داد:«در همین راستا نیز، هم برای حفظ سلامتی شهروندانی که از خدمات ما استفاده میکنند و هم تامین سلامت نیروهای متخصص همکار خودمان، تلاش کردیم با ارایه آموزشهای لازم در زمینه چگونگی رعایت اصول ایمنی و بهداشتی به آنها و همینطور تامین ماسک، دستکش و مواد ضدعفونیکننده موردنیاز، خدمات خود را به شیوهای مطمئن و ایمن به شهروندان ارایه کنیم».
مدیرعامل استادکار با اشاره به خدماتی که این اپلیکیشن ارایه میکند نیز گفت: «شهروندان میتوانند با اطمینان خاطر نسبت به آموزشهای ارایه شده به متخصصان استادکار و همچنین رعایت اصول بهداشتی، برای هرگونه سرویس فنی و خدماتی مورد نیاز خود اعم از تعمیرات لوازم منزل، سرویس تاسیساتی، خدمات ضدعفونی شرکتها و منازل و دیگر خدمات فنی اورژانسی، از این اپلیکیشن استفاده کرده و خدمات مورد نیاز خود را در کوتاهترین زمان ممکن از لحظه سفارش دریافت کنند.»
وی همچنین تاکید کرد:« استفاده از ماسک و دستکش و مواد ضدعفونیکننده برای متخصصان و نیروهای فنی استادکار در حین ارایه خدمات اجباری است و برای اینکه متخصصان ما در این زمینه دغدغه و نگرانی مالی بابت تامین هزینه ماسک و دستکش نداشته باشند، این هزینه از سوی استادکار به آنها پرداخت میشود تا هم متخصصان سالم و سلامت بمانند و هم استفادهکنندگان از خدمات با خیالی آسودهتر از خدمات ما بهره بگیرند.»
مدیرعامل استادکار در انتها اضافه کرد: «استادکار در پی ارتباط با بیش از یک میلیون مشتری و ارائه خدمت به بیش از ۲۰۰ هزار خانوار این آمادگی را دارد که تجربه و توانایی خود در زمینه انجام ضدعفونی و خدمات فنی و تاسیساتی را در اختیار بخش بهداشت و سلامت جامعه قرار دهد و در همین راستا آماده همکاری با همه شرکتها و نهادها در این زمینه هستیم.»
با توجه به شیوع ویروس کرونا و شرایط خاص و استثنایی این روزهای ایران و جهان، بیتردید استفاده از توان و تخصص شرکتهای دانشبنیان استارتاپی، علاوه بر تامین سلامت و بهداشت جامعه، امکان عبور ایمنتر و کمهزینهتر از بحران کنونی و همچنین حفظ شغل و منابع درآمد بخشی از افراد جامعه نیز فراهم خواهد شد.