به گزارش «تابناک»، مسعود عزیزی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه مشترکان از این طریق می توانند به طور جزئی از وضعیت صدور قبوض خود آگاه شوند و دریابند که اطلاعات چند قبض به شماره آنها متصل است، اظهار کرد: به طور مثال اطلاعات قبض منزل شخص، خانه پدر یا هرچند منزلی را که فرد تعیین کرده باشد به شماره مشترک ارسال می شود.
به گفته وی افرادی که منازل خود را عوض کرده اند لازم است شناسه قبض را به همراه *۲ به شماره ۱۰۰۰۱۵۲۱ ارسال کنند که با انجام این کار شماره قبلی پاک و اطلاعات جدید جایگزین می شود.
معاون شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ افزود: با ارسال شناسه قبض سیزده رقمی به سرشماره ۱۰۰۰۱۵۲۱ آخرین وضعیت صورتحساب برق مصرفی به مشترک پیامک خواهد شد و مشترکان از این طریق بدون مراجعه حضوری می توانند از وضعیت قبوض خود مطلع شوند.
عزیزی با اشاره به افرادی که در یک بازه زمانی طولانی مدت برای آن ها قبض صادر نشده و پیامکی نیز دریافت نکرده اند، گفت: تا کنون درخواست افرادی که به شرکت توزیع برای این مساله مراجعه کرده بودند را بررسی کردیم و متوجه شدیم که پیامک یا قبض برای این افراد ارسال شده اما ممکن است که این افراد منزل خود را عوض کرده و اطلاع رسانی نکرده باشند.
وی ادامه داد: حتی ممکن است مشترک پیامک را بدون خواندن پاک کرده یا اشتباها سرشماره ارسال پیامک شرکت برق را در بلک لیست گوشی خود قرار داده باشد که در این صورت لازم است توجه لازم از سوی مشترک صورت گیرد.
معاون شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در خصوص اخطار و قطع برق مشترکان، اظهار کرد: ۴۸ ساعت قبل از قطع برق به فرد اطلاع رسانی می شود و در صورتی که فرد اقدام به پرداخت نکند برق وی قطع خواهد شد.