گزارش کامل نهمین روز چهلمین جشنواره فجر؛

فیلم‌های «شهرک» و «2888» ضعیف‌تر از حد انتظار / روایت یک تهیه کننده از دستکاری آرای مردمی جشنواره فجر / نامزدهای بخش اقلام تبلیغی و اطلاع‌رسانی

فیلم‌های ضعیفی که آورده‌ای برای تماشاگران نداشتند. در این میان فیلم 2888 با وجود مضمون ارزشمندش، از هر نظر غیرقابل دفاع و ماقبل نقد بود که با تحرکاتی در نشست خبری عملاً شاهد فرار از پاسخگویی بودیم.
کد خبر: ۱۱۰۳۵۰۶
|
۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲ 08 February 2022
|
12663 بازدید

رونمایی از فیلم‌های «شهرک» و «2888»نهمین روز چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر با نمایش فیلم‌های «شهرک» به کارگردانی علی حضرتی و «2888» به کارگردانی کیوان علیمحمدی رونمایی شدند؛ فیلم‌های ضعیفی که آورده‌ای برای تماشاگران نداشتند. در این میان فیلم 2888 با وجود مضمون ارزشمندش، از هر نظر غیرقابل دفاع و ماقبل نقد بود که با تحرکاتی در نشست خبری عملاً شاهد فرار از پاسخگویی بودیم.

به گزارش «تابناک»؛ چهلمین جشنواره فیلم فجر با نمایش 22 فیلم بلند سینمایی و حضور 10 فیلم کوتاه و 10 فیلم مستند از یازدهم بهمن تا بیست و دوم بهمن به میزان برج میلاد به عنوان کاخ جشنواره برگزار می‌شود. علاوه بر این آثار، ده فیلم مرمت شده در جشنواره چهلم به نمایش در می‌آید. در این دوره به روال دوران پیشاکرونا، شاهد نمایش فیلم‌ها در شمار زیادی از سالن‌های سینمای تهران و دیگر استان‌ها هستیم.

جزئیات کامل همه فیلم‌ها را از اینجا می‌تونید ببینید

برنامه اکران فیلم‌ها در سالن‌های سینمای مردمی را از اینجا می‌توانید دانلود کنید

در نهمین روز جشنواره فیلم فجر، فیلم‌های «شهرک» به کارگردانی علی حضرتی و «2888» به کارگردانی کیوان علیمحمدی رونمایی شدند. شهرک با توجه به مضمونش می‌توانست فیلمی قابل قبول باشد، اگر از کارگردانی توانمندتر برخوردار باشد که بتواند از دل یک داستان تکراری، یک فرم منحصر به فرد ارائه کند. 2888 اما وضعیت دیگری داشت و تماشایش بسیاری را عصبانی کرد، چرا که فیلم فاقد حداقل‌های لازم برای حضور در جشنواره بود و ظاهراً صرفاً به خاطر مضمون مرتبط با دفاع مقدس انتخاب شده است. عوامل فیلم نیز با احساساتی کردن فضای نشست خبری، از توضیح درباره علت کیفیت پایین فیلم و هزینه‌ای که صرف آن شده، گریختند.

 


شهرک

کیمیایی و میرکریمی تنها پیشکسوتان جشنواره چهلم / آقازاده‌ها با چه فیلم‌هایی آمدند؟
تهیه‌کننده: علی سرتیپی
کارگردان: علی حضرتی
نویسنده: علی حضرتی
فیلمبردار: علیرضا برازنده
موسیقی متن: شورا کریمی
تدوین: ژیلا ایپکچی
بازیگران: ساعد سهیلی، مهتاب ثروتی، شاهرخ فروتنیان، کاظم سیاحی و رویا جاویدنیا
خلاصه داستان: ماجرای تمرین و تست علاقه مندان به بازیگری برای بازی در یک پروژه سینمایی

 

 

2888

کیمیایی و میرکریمی تنها پیشکسوتان جشنواره چهلم / آقازاده‌ها با چه فیلم‌هایی آمدند؟تهیه‌کننده: کیوان علیمحمدی
کارگردان: کیوان علیمحمدی و علی‌اکبر حیدری
نویسنده: کیوان علی محمدی، امید بنکدار و علی اکبر حیدری
فیلمبردار: مرتضی پورصمدی
موسیقی متن: -
تدوین: سیاوش پورخلیلی
بازیگران: حمیدرضا پگاه، حامد کمیلی، مرتضی اسماعیل کاشی، علی اوجی، نرگس محمدی و ساناز مصباح
خلاصه داستان: روایتی متفاوت و خاص از دلاوری‌های خلبانان تیزپرواز نیروی هوایی و تیزبینان نیروی پدافند هوایی ارتش در دوران دفاع مقدس با محوریت عباس دوران، منصور کاظمیان و بیژن عاصم

 

 


نامزدهای بخش اقلام تبلیغی و اطلاع‌رسانی

فیلم‌های «شهرک» و «2888» ضعیف‌تر از حد انتظار / روایت یک تهیه کننده از دستکاری آرای مردمی جشنواره فجر / نامزدهای بخش اقلام تبلیغی و اطلاع‌رسانی

هیات داوران بخش اقلام تبلیغی و اطلاع‌رسانی، طی بیانیه‌ای نامزدهای بخش عکس، پوستر و آنونس را اعلام کردند. این بیانیه به شرح زیر است:

هو الجمیل
می‌گوییم سینما یک پیکره واحد است که تبلیغات جزیی از آن است. می‌گوییم تبلیغات نقش انکارناپذیری در جذب مخاطب به سینما دارد. می‌گوییم با رونق تبلیغات سینما، سینما هم رونق می‌گیرد. با این همه باید اذعان داشت سینما همچنان از کم توجهی به امر تبلیغات مناسب رنج می‌برد. گرچه جشنواره فیلم فجر با اهدای جوایز و ارج نهادن به آثار (هنرمندان) این بخش از سینما قصد آن دارد تا توجه پخش‌کنندگان و تهیه‌کنندگان را به این مقوله مهم جلب کند و هنرمندان را به آفرینش آثار تاثیرگذارتر ترغیب نماید اما متٲسفانه هنوز این اتفاق، آنگونه که شایسته سینمای ایران است به وقوع نپیوسته است. با این حال هیٲت داوران بخش اقلام تبلیغی چهلمین جشنواره فیلم فجر با بررسی آثار بخش مسابقه مبتنی بر سه اصل هدفمندی، مفاهیم خلاقانه و اجرای مناسب، ضمن قدردانی از همه دست‌اندرکاران بخش اقلام تبلیغی، نامزدهای خود را در سه بخش عکسِ فیلم، پوستر و آنونس و تیزر به شرح ذیل اعلام می‌دارد:

نامزدهای بخش عکس:
1- امید صالحی برای عکس‌های فیلم آتابای
2- فتاح ذی‌نوری برای عکس‌های فیلم زیرنورکم
3- حبیب مجیدی برای عکس‌های فیلم منصور

نامزدهای بخش پوستر فیلم:
1- پوستر فیلم گورکن اثر عرفان بهکار مهربانی
2- پوستر فیلم منصور اثر محمد تقی‌پور
3- پوستر فیلم پیرمردها نمی‌میرند اثر احسان برآبادی
هیات داوران امیدوار است، طراحان گرافیک عزیز و سفارش‌دهندگان پوستر در سال آینده آثار شایسته‌تری را به جشنواره ارائه دهند.

نامزدهای بخش آنونس و تیزر:
هیات داوران نمی‌توانند خرسندی خود را از پیشرفت محسوس آثار ارائه شده در این بخش ابراز ننمایند. با توجه به اهمیت انکارناپذیر این بخش در جذب مخاطب،‌ هیات داوران ماندگاری و تاثیرگذاری اقلام تبلیغاتی در تاریخ سینما، باور دارد که ارزش مادی جوایز این بخش، بهتر است هم اندازه‌ی دیگر صنوف حرفه‌ای تعریف شود.
1- روح‌اله موحدی برای ساخت آنونس فیلم سیاه باز
2- کیومرث بیک‌زند برای ساخت آنونس فیلم بی‌همه‌چیز
3- امید میرزایی برای ساخت آنونس فیلم‌‌های صحنه‌زنی و تک تیرانداز

هیات داوران بخش مسابقه اقلام تبلیغی و اطلاع‌رسانی سینمای ایران
مهرداد خوشبخت – محمد روح‌الامین- علی نیک‌رفتار

 

پیشتازی ملاقات خصوصی در آرای مردمی

فیلم ملاقات خصوصی همچنان در آرای مردمی همچنان پیشتاز است.

فیلم‌های «شهرک» و «2888» ضعیف‌تر از حد انتظار / روایت یک تهیه کننده از دستکاری آرای مردمی جشنواره فجر / نامزدهای بخش اقلام تبلیغی و اطلاع‌رسانی

 

روایت یک تهیه کننده از دستکاری آرای مردمی جشنواره فجر

رونمایی از فیلم‌های «شهرک» و «2888»

در پی برخی اعتراض‌ها به وضعیت شمارش آراء مردمی در چهلمین جشنواره فیلم فجر که برای دومین سال پیاپی توسط سامانه سمفا انجام می‌شود، عباس نادران در گفت‌وگوی با ایسنا توضیح داد: درباره سامانه سمفا شائبه‌هایی وجود دارد که یکی از آن‌ها در پیش فروش بلیت‌هاست. ما در جشنواره بزرگانی را داریم که طبیعی است به‌خاطر اسمشان بلیت فیلم‌هایشان خیلی زود فروخته شود مثل آقای کیمیایی و محمدحسین مهدویان، اما پیش‌فروش بعضی بلیت‌ها آن هم در دو روز مانده به شروع اکران فیلم به شدت شائبه‌برانگیز است؛ یعنی عجیب است فیلمی که دیده نشده، هیچ تبلیغاتی نداشته و کارگردانش هم فرد شناخته شده‌ای نیست میزان پیش فروش بلیتش ناگهان بالا رود. اما نکته مدنظر من درباره سمفا این بحث نیست چرا که امسال در این سامانه یک مهندسی جدی آراء به نفع یک فیلم در حال رخ دادن است.

او ادامه داد: از روز اول جشنواره که نمایش فیلم‌ها شروع شد ما تماس‌های زیادی از افرادی داشتیم که گله می‌کردند اصلاً پیامک رأی برای آن‌ها ارسال نشده و نتوانستند رأی بدهند. من شخصا در روز اول جشنواره خیلی نتوانستم این موضوع را پیگیری کنم و احتمال دادم که ایرادهای فنی باشد و برطرف می‌شود اما بعد متوجه شدم ماجرا خیلی عجیب است؛ مثلاً در یک مورد در سینما لوتوس ۳۹۷ نفر به گواه دوربین‌های سینما فیلم شادروان را تماشا کردند و در کمال تعجب فقط برای۲۰ نفر پیامک رأی ارسال شده بود. در روز اول نمایش این فیلم در پردیس سینمایی کوروش هم ۴۸۰ تماشاگر در سه سالن خورشید، مایاک و لاله‌زار داشتیم و بلیت فروخته بودیم که در سالن هم حضور داشتند اما فقط برای ۹۰ نفر پیامک فرستاده شده بود. تمام این تخلفات به شکل کاملا هدایت شده در یک سری سینمای خاص اتفاق می‌افتد.

وی در پاسخ به اینکه این ادعا را چطور می‌تواند ثابت کند؟ گفت: از روز اول که متوجه این اتفاق شدیم، بدون آنکه سروصدایی کنیم با پیگیری‌ از طریق صفحه اینستاگرام و اطرافیان و دوستان، بلیت‌ها را از مخاطبان مختلف که به تماشای فیلم نشسته بودند و می‌گفتند برایشان پیامک ارسال نشده، جمع کردیم یعنی اصل بلیت را که هنگام ورود به سالن پاره شده از آن‌ها گرفتیم. بعد از طریق دبیرخانه جشنواره با مسئولان مربوطه در سامانه سمفا ارتباط گرفتیم و به آن‌ها گفتم که فهرست همه آن چند نفری را که می‌گویند در سینما کورش فیلم را دیدند برایم بفرستند و آن‌ها برای اولین و آخرین بار سوتی دادند و این لیست را در اختیار من گذاشتند، چون دو ساعت بعد که کامران حجازی (تهیه‌کننده مرد بازنده) و چند روز بعد خود من لیست را خواستیم تحت هیچ شرایطی حاضر نشدند آن را در اختیار ما قرار دهند. من بلیت‌ها را با لیستی که در اختیار داشتم مطابقت دادم و آن موقع مشخص شد ما بلیت‌هایی را در اختیار داریم که طبق لیست ادعایی سمفا خریدارانش اصلاً به سینما نرفته‌اند. در جلسه شب گذشته با حضور آقای میرزاخانی (مدیر موسسه سینما شهر) و مسئولان حراست سازمان سینمایی تمام مدارک را نشان دادم. آقای میرزاخانی که از ابتدا تاکید داشت مرا توجیه خواهد کرد در آنجا دیگر پاسخی نداشت.

نادران اضافه کرد: نکته قابل توجه در این مورد، تفاوت در جنس تخلفات است یعنی آنچه در لوتوس مال پیش آمده با تخلف در سینما کورش فرق دارد. در لوتوس مال لیست کسانی که سمفا ادعا می‌کند به سینما رفته‌اند اصلا وجود ندارد. سال گذشته یکسری حرف و حدیث از هک شدن سامانه سمفا مطرح می‌شد و امسال درباره لوتوس مال همین مسئله تکرار شده و حتی مشخصات افراد وجود ندارد چه رسد به اینکه بگویند آن‌ها به سالن رفته‌اند یا خیر؛ در صورتی که ما بلیت افرادی که فیلم را دیده‌اند در اختیار داریم.

تهیه‌کننده شادروان درباره اینکه مسئول فناوری و اطلاعات جشنواره تاکید کرده که نیازی به حضور ناظر نیست چون ماشین همه امور را در رای گیری مردمی پیش می‌برد، بیان کرد: این ماشین تابع دستوراتی است که به آن داده می‌شود.‌ اگر به ماشین بگویند هر رأیی که به فیلم A داده می‌شود برای فیلم‌ B ثبت شود آیا ماشین می‌تواند این را تشخیص دهد؟ این دقیقاً نوع دیگری از تخلف است که در رأی‌گیری مردمی جشنواره فجر در حال رخ دادن است و اصطلاحاً درگاه ورود اطلاعات تغییر داده می‌شود و کاملاً هم مشخص است که برای چه فیلمی این اتفاق می‌افتد.

نادران اشاره کرد که این اتفاق به طور مشخص برای فیلم «ملاقات خصوصی» در حال رخ دادن است و کسانی که شب گذشته در جلسه بودند دلیل آن را هم متوجه شدند.

تهیه کننده فیلم شادروان در پایان گفت: درباره سمفا همیشه گمانه‌زنی و شائبه وجود داشته است، اما برای اولین بار سند و مدرکی برای تخلف آن گرفته‌ایم. من به دوستان حراست سازمان سینمایی و هاشم میرزاخانی گفتم که اصلاً اهل جار و جنجال و مصاحبه نیستم، اما درباره این موضوع تا پای جانم می‌ایستم و حق و حقوقم را می‌گیرم. اصلاً هم مهم نیست که سیمرغی داده شود یا نه ولی این پرونده را به دلیل آنکه اسنادی در اختیار دارم که هیچ مویی لای درزش نمی‌رود پیگیری می‌کنم. تمام این اسناد را هم با ادعاهای خود سمفا مطابقت می‌دهم، به همین دلیل به همه دوستان توصیه می‌کنم قبل از آنکه دیر شود ماجرا را برای فیلم‌های خود پیگیری کنند، چون برای سمفا دیگر آبرویی باقی نمانده است.

او ادامه داد: آنچه من الان توقع دارم این است که دبیر محترم جشنواره و رئیس سازمان سینمایی که در این مدت با پیگیری‌های ایشان به این نقطه رسیدیم، اجازه ندهند یک تعداد افرادی که در سمفا و سینماها سود دارند با حیثیت مهمترین نماد فرهنگی مملکت بازی کنند. الان آنچه در حال رخ دادن است فقط بی‌اعتبار شدن سیمرغ مردمی نیست بلکه بی‌اعتباری کل جشنواره فجر است و این دولت که شعار شفافیت و عدالت و مبارزه با فساد را می‌دهد حداقل تلاش کند تا جلوی چنین تخلف محرزی گرفته شود.

 

روایت بازیگر شهرک از تست مقابل جواد عزتی

نشست خبری فیلم سینمایی شهرک دومین فیلم داستانی بلند علی حضرتی محسوب پس از نمایش آن انجام شد. ساعد سهیلی درباره بازی در شهرک گفت: وقتی فیلمنامه را خواندم دچار تردید شدم، نه به خاطر اینکه قرار بود نقش سختی را با یک کاراکتر درونی و با کمترین میزان واکنش بازی کنم، بلکه به این خاطر که فکر میکردم این فیلم چطور با مخاطب ارتباط برقرار می‌کند؟ من با کارگردان‌های زیادی کار کردم ولی آقای حضرتی از آن دست فیلمسازانی بود که به فیلمنامه مسلط بود و خدا را شکر که از چیزی که دیدم راضی هستم . فکر می‌کنم می‌تواند با مخاطب ارتباط برقرار کند.

او در این فیلم نقش کسی را داشت که علاقمند به بازیگری است و برای تست به یک پروژه وارد می‌شود، درباره اینکه آیا پیش از شروع کار خودش به عنوان بازیگر در سینما تست داده بود با صرفا به واسطه اینکه پسر سهیلی است پذیرفته می شد؟ گفت: بله بارها تست دادم و اولین فیلمی که تستم پذیرفته شده تله فیلمی به نام «میان ماندن و رفتن» به کارگردانی بهروز شعیبی بود. در آنجا جواد عزتی از من تست گرفت و وقتی کار به تست لباس و گریم رسید تازه متوجه شد که پدرم سعید سهیلی است. در آن زمان اختلاف نظری میان او و بهروز شعیبی وجود داشت اما خوشبختانه پذیرفته شدم و جایزه هم گرفتم.

ساعد سهیلی درباره اینکه آیا فکر می‌کند بتواند امسال جایزه بازیگری بگیرد؟ گفت: در این ده، یازده سال همیشه خوشحال بودم که کنار شما بودم و فیلم دیدم. من معمولا از همکارانم که در جشنواره فیلم دارند یاد میگیرم و امسال هم چند بازی درخشان دیدم. اما چه با کاندیدا شدن، چه با سیمرغ یا بدون آن، من یک هدف و یک مسیر طولانی دارم و آن را ادامه می‌دهم، با این حال شکی نیست که این جشنواره را با سیمرغ یا کاندیداتوری دوست دارم.

او در پاسخ به اینکه آیا دوئل میان او و برادرش سینا مهراد که در فیلم شادروان بازی کرده در اختتامیه برنده خواهد داشت، بیان کرد: فکر می‌کنم، سینا هم همین اعتقاد را داشته باشد که جشنواره فقط سیمرغ نیست. البته من بازی سینا را دیدم و خیلی شگفت زده شدم چون به هر حال برادریم و با هم بزرگ شدیم و چیزی که روی پرده از او دیدم اصلا سینا نبود.

علی سرتیپی درباره اینکه چه فیلمهایی را قصد دارد در دوران پساکرونا برای عرضه در بخش بین‌الملل و تولید انتخاب کند؟ گفت: من معتقدم سینما باید یک پوست‌اندازی داشته باشد تا فیلم‌های استاندارد داشته باشیم، چون مردم با گسترش vodها دیگر به راحتی به سینما نمی‌روند بنابراین سینمای بعد از کرونا یک جنس دیگری باید داشته باشد. ما نمی‌توانیم فیلمی بسازیم که نتواند با جهان ارتباط برقرار کند یا خارج از کشور پول درآورد چون شرایط داخلی ما آن‌قدر بسته می‌شود که اگر به فکر ساخت فیلم‌های با استاندارد و عرضه در کشورهای دیگر نباشیم قطعاً سینمای ایران در دو، سه سال آینده به دلیل هزینه‌های بسیار بالا مضمحل می‌شود؛ در نتیجه شاید روند تولید فیلمی مثل شهرک و کمک من برای ساخت آن به همین دلیل باشد که فراتر از مرزها بتوان کار کرد.

علی حضرتی -کارگردان‌ فیلم- در پاسخ به اینکه آیا بهتر نیست شغل پدرش -الیاس حضرتی- را ادامه دهد؟ ادعا کرد: من کار سینما را از پشت صحنه تئاتر شروع کردم و پاره وقت هم در رسانه کار کردم و خود را از اهالی رسانه می‌دانم، به همین دلیل فکر نمی‌کنم بخواهم شغل پدرم را ادامه دهم.

او در پاسخ به اینکه آیا قصد داشت با شهرک یک «بازی مرکب» وطنی بسازد؟ گفت: سریال کره‌ای «بازی مرکب» وقتی پخش شد که ما در مرحله پست پروداکشن فیلم بودیم و فکر می‌کنم هیچ ارتباطی با هم نداشته باشند. شاید آثار مشابه در سطح جهان یک ایده خیلی کلان و کلی مثل یک بازی یا شکلی از قرار داد را داشته باشند ولی خط قصه، روایت و حتی فضا و اتمسفری که در شهرک وجود دارد نه در بازی مرکب دیده نمی‌شود نه در آثار مشابه دیگر.

در پایان علی سرتیپی درباره برنامه‌ریزی‌برای اکران این فیلم گفت: من همیشه طرفدار سینمای بدنه و سینمایی که با مردم ارتباط برقرار کند هستم و اصلا سینما را بدون حضور مردم نه دوست دارم و نه می پسندم و دنبال هم نمی‌کنم. نمی‌گویم «شهرک» مخاطب فوق العاده بالایی خواهد داشت، اما انشاءالله می‌تواند تعداد زیادی مخاطب را جذب کند چون مردم دوست دارند فیلم‌های متفاوت را هم ببینند.

 

اشک و زاری برای فرار از توضیح درباره هزینه و علت تولید فیلم بی‌کیفیت

دومین فیلمی که سه شنبه ۱۹ بهمن‌ماه در سینمای رسانه‌ برای خبرنگاران و منتقدان و مهمان‌های ویژه در جشنواره فجر به نمایش درآمد، «۲۸۸۸» به کارگردانی کیوان علیمحمدی محمدی و علی‌اکبر حیدری بود که علی اوجی هم تهیه‌کنندگی آن را برعهده داشته است.

در نشست مطبوعاتی این فیلم، ابتدا اوجی با ارائه آماری از خلبان‌هایی که در زمان جنگ حضور داشتند و شهید یا جاویدالاثر شده‌اند، از حاضران خواست که ۳۰ ثانیه بایستند و تعدادی از خلبان‌های نیروی هوایی که در سالن بودند را تشویق کنند.

کیوان علی‌محمدی به تعدادی از خلبان‌های نامداری که در زمان جنگ حضور داشتند و امروز به تماشای فیلم نشستند از جمله تیمسار نمکی، تیمسار زارعی‌نژاد، تیمسار عتیقه‌چی و تیمسار رستمی اشاره کرد.

کیوان علی محمدی همچنین یادآور شد که دو سال قبل با همین تیم فعلی، با فیلم «شهر قصه» به جشنواره فجر آمده بود و بعد از برگزاری نشست خبرنگاری سراغ او رفته که فیلم را دوست داشته و از همان جا رفاقت میان آن دو شکل گرفت. او به اشکان منصوری خبرنگار و بازیگر جوان سینما اشاره می‌کرد که سال گذشته مدتی پس از پایان جشنواره فجر به دلیل بیماری از دنیا رفت.

در بخش مقدماتی نشست مطبوعاتی این فیلم دفاع مقدسی، بیشتر عوامل از حضور در این فیلم ابراز رضایت و خشنودی کردند و روایت قصه‌ای از قهرمانان پروازی را افتخاری برای خود دانستند. آن‌ها از کارگردان‌های فیلم هم تشکر کردند و علی‌محمدی با بغض خطاب به آن‌ها گفت که هیچ کدام از این عوامل هنوز دستمزد خود را نگرفته‌اند و آن کسی که باید از این گروه تشکر کند، من هستم.

در بخشی دیگر مهدی اصلانی -فیلمبردار پروازی- با اشاره به تجربه‌ای که از فیلمبرداری در پرواز داشته است گفت: من بعد از آشنایی با این خلبان‌ها و کار با هواپیمایی که سوار می‌شوند، نگاهم به زندگی تغییر کرد چون زیر هر کدام از این هواپیماها در شرایط صلح۷۰ کیلو تی‌ان‌تی وجود دارد و هر باری که آن‌ها به ماموریت می روند تا وقتی برگردند، خانواده‌هایشان حس و حال غریب و سختی را تجربه می‌کنند.

علی اکبر حیدری یکی از کارگردان‌های فیلم در پاسخ به اینکه چه چیزی قرار بوده در «۲۸۸۸» به تصویر کشیده شود گفت: ما یک مصاحبه دیدیم از تیمسار رستمی درباره قهرمان‌هایی که اعجاب‌انگیز هستند و تا به حال به آن‌ها پرداخته نشده است. فکر کردیم این نقطه از جنگ تحمیلی می‌تواند سوژه خوبی برای ما باشد.

در ادامه کیوان علیمحمدی در حالی‌ که به لحاظ احساسی منقلب شده بود و با بیان اینکه اگر این خلبان‌ها نبودند، ایران هم نبود بیان کرد گفت: من شش فیلم ساخته‌ام و در جلسات مطبوعاتی متعددی هم بوده‌ام، اما هیچگاه جلسه مطبوعاتی اینقدر برایم بد نگذاشته است. حس می‌کنم اینجا دارم می‌میرم و اصلا حالم خوب نیست چون این تیم در این سه سال خیلی سختی کشید تا به امروز و اینجا برسد.

او در ادامه در حالی که اشک می‌ریخت و با بغض صحبت می‌کرد اضافه کرد: خواهش می‌کنم سوال‌ها را از بقیه بپرسید، من را وارد بازی خود نکنید. حالم خوب نیست و ترجیح می‌دهم نشست را ترک کنم!

این نشست مطبوعاتی در حالی که دیگر عوامل‌فیلم هم احساساتی شده بودند، ادامه پیدا کرد و علی اوجی که امسال سه فیلم به عنوان تهیه‌کننده در جشنواره دارد، درباره اینکه شانس کدام یک از فیلم‌هایش برای گرفتن جایزه بیشتر از بقیه است، گفت: برای من فرقی نمی‌کند ولی فیلم ۲۸۸۸ سختی‌های بسیار زیادی داشت و دو سال پژوهش و تحقیق پشت آن بوده است. قبلاً با کیوان و علی هم صحبت کرده بودم و واقعیت این است که همه ما بعد از این فیلم تغییر کرده‌ایم.

او در پاسخ به اینکه آیا فکر می‌کند این فیلم در گیشه موفق می‌شود وقتی نتوانسته رضایت مخاطبان رسانه‌ای را در سالن جلب کند، بیان کرد: من شاید نهایتاً ۱۰ نفر را دیدم که از سالن خارج شدند و این یک نظر شخصی است. ضمن اینکه سهم کوچکی در ساختن فیلم داشتم و تهیه‌کننده مشترک بودم اما نگاه کیوان و علی به عنوان سازندگان این اثر را می‌پسندم و کنار آن‌ها می‌ایستم.

در پایان یکی از خلبان‌های قدیمی جنگ، از طرف همکارانش از کارگردان فیلم تقدیر کرد.

شیرین اسماعیلی، نرگس محمدی، کامبیز دیرباز، سیاوش مفیدی، عادله گرشاسبی (بازیگر)، کامران خلج (طراح گریم)، سامان احتشامی (آهنگساز)، نعیم مسچیان (صداگذار) از دیگر عوامل حاضر در این جلسه مطبوعاتی بودند.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# مهاجران افغان # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سوریه # دمشق # الجولانی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
تحولات اخیر سوریه و سقوط بشار اسد چه پیامدهایی دارد؟