به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، وی ادامه داد: طی سه مکاتبهای که با سازمان امور استخدامی داشتیم یادآوری شد بعضی از خدماتی که ۵ سال پیش طراحی شده اساساً قابلیت بارگذاری در پنجره ملی خدمات هوشمند را ندارد و از عدد ۷۷ ما باید کم شود، مثلاً خدمتی مثل واکسیناسیون قابلیت ارائه به صورت هوشمند ندارد.
رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت افزود: برخی خدمات کاربرد داخلی دارد و شهروند محور نیست، مثلاً خدمت نظارتی ما از یک بیمارستان که باید ناظران ما آن را بازرسی کنند نمیتواند اصلاً در پنجره واحد بیاید و برخی خدمات منسوخ شده است مثلاً برای پایان نامههای دانشجویی پاداشی داده میشده و این خدمت منسوخ شده، ولی هنوز جزو تکالیف ما است.
وی با اشاره به راه اندازی سیستم نوبت دهی الکترونیک به عنوان یک خدمت زمان بر، گفت: سیستم نوبت دهی ما مثلاً خارج از پنجره ملی خدمات هوشمند درست شده و ما یک تکلیفی داشتیم که ۸۴۴ بیمارستان خود را برای این موضوع به هم متصل کنیم و سیستم نرم افزاری را هم متصل کنیم و بعد در پنجره بیاوریم و این زمان بر بوده و کار فنی بسیاری داشته است.
مظهری افزود: با مکاتباتی که داشته ایم در نظر داریم از ۷۷ خدمت شناسه دار حدود ۳۵ خدمت را که منسوخ شده یا قابلیت عرضه ندارد، حذف کنیم و به جای آن حدود ۶۰ خدمت را به صورت شناسه دار تا پایان آذر به درگاه پنجره ملی خدمات هوشمند متصل کنیم.