با رو به اتمام بودن اكران فيلم سينمايي «كلاغ پر» كه در دوره كنوني وزارت ارشاد، مجوز توليد آن صادر شده و ساخت آن در سال جاري به پايان رسيده، دور جديدي از انتقادها عليه رعايت نكردن ارزشهاي فرهنگي توسط وزارت ارشاد مطرح شده است.
در اين فيلم كه با كپيبرداري از فيلمنامهنويسي سينماي مبتذل پيش از انقلاب و به سبك فيلم فارسي آن زمان، موضوع يك عشق ضربدري ميان دو زوج مطرح ميشود، با عبور از مرزهاي شرعي و قانوني، رابطه يك زن شوهردار با مردي ديگر و در مقابل، رابطه همسر آن مرد با نامزدش به نمايش درميآيد.
اين رابطه كه با تصريح ديالوگهاي موجود در فيلم، حتي با وجود خوانده شدن صيغه شرعي ميان زوج اول (محمدرضا گلزار و بهنوش طباطبايي) و در آستانه عروسي آنان بين حسامالدين نواب صفوي و نامزد شرعي محمدرضا گلزار با خواندن صيغه محرميت ديگري! آغاز ميشود، در ادامه با ايجاد رابطه عشقي بين مهناز افشار (زوج حسامالدين نواب صفوي) و محمدرضا گلزار، كامل ميشود.
نكته جالب در اين فيلم، تظاهر به مسائل شرعي براي جلب رضايت متوليان وزارت ارشاد است، به گونهاي كه محمدرضا گلزار كه دزدانه وارد منزل فردي شده و در آن منزل به همراه مهناز افشار (زوج رقيب عشقي خود) مشغول تعقيب كيفيت رابطه نامزدش با مردي بيگانه است، اقدام به خواندن نماز ميكند كه به يكباره تكليف بسياري از مسائل شرعي همچون محل غصبي نماز و خلوت با نامحرم، حل شده و فيلم مجوز نمايش ميگيرد.
نمايش واضح رقص مرد و زن (محمدرضا گلزار و مريم سعادت) در اين فيلم نيز از نكات جالب ارزشي است.
مسائل بعدي در زمينه فيلم كه برگزاري مراسم نمايش مانكنهاي مرد تحت پوشش مزون لباس است، كنايه صريح به مشروبات الكلي و ... نشاندهنده آن است كه گويا نمايش ابتذال و فساد بدون پيام سياسي، از آزادي برخوردار است.