خط ویژه یا سامانه اتوبوس تندرو سالها پیش برای جابجایی سریع شهروندان تهران در معابر شلوغ راه اندازی شد. اما معضلی که در خطوط ویژه دیده می شود تردد حجم بالای موتوریها، سواریها و خودروهای ال ای دی دار بخصوص در نقاط مرکزی شهر است. به عنوان نمونه این وسایل نقلیه با تردد در خط ویژه خیابان مولوی عبور اتوبوس ها را بسیار کند و موجب بی نظمی و هرج و مرج می شوند، در مواقعی نیز باعث بروز تصادف و درگیری هایی هستند. در حالی که بر اساس قانون تنها آمبولانسها، خودروی آتشنشانی و نیروی انتظامی آن هم درشرایط خاص امکان استفاده از خطوط ویژه دارند تا به یاری آسیبدیدگان ناشی از سوانح یا کسانی که نیاز به رسیدگی فوری دارند بشتابند.
موتور سواران کل سیستم معابر را نابود کرده اند. هر جا که رد بشوند مثل گربه، خود را محق می دانند و حس می کنند در آنجا حق تقدم دارند! لای ماشینها لایی می کشند و اگر ماشینی چند سانت چپ و راست شود کلی معترض می شوند و سری به علامت نادانی و تقصیر طرف تکان می دهند!!!! در خطوط امدادی و ویژه و خلاصه هرکجا که موتور رد شود آنجا را حق خود برای عبور می دانند. جدا از تمام تخلفات طلب کار بودنشان بخش عجیب ماجراست. البته شاید عجیب هم نباشد چون قریب به اتفاق گواهینامه ندارند که بدانند درست چیست و غلط کدام است.
در این اوضاع فلان شرکت موتور سیکلت ساز هر روز تبلیغ می کند که با محصول ما دیگر ترافیک ندارید! مگر نه اینکه موتو هم مانند بقیه وسائط نقلیه باید بین خطوط و پشت سر بقیه با رعایت قوانین حرکت کند؟! پس این تبلیغ ترویج لایی کشی بین خودروها است؟؟
40 ساله موتور سوارم . از موتور گازی پژو تا بحال اتوماتیک . به یاد ندارم تخلف عمده داشته باشم . چرا یکبار کاسکتم رو فراموش کرده بودم بذارم . اونم فراموشی بود . . والااااا به خدا قسم ...
کسب و کار مردم با موتور است و چاره ای نیست ولی در این 43 سال گذشته هر سال این معضل وجود داشته و برطرف هم نشده واقعا شهرداران امکان ایجاد خطوط لازم برای تردد موتور در مناطق مرکزی ندارند/؟