جزئیات واریز یارانه جدید از زبان وزیر اقتصاد

آغاز واریز یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی برای ۷۷ میلیون ایرانی؛ فعلا قابل برداشت نیست/ علت تفاوت مبلغ واریزی با رقم اعلام شده توسط رئیس جمهور/ سامانه ثبت اعتراض اعلام شد/ واریز جداگانه یارانه ۴۵۵۰۰ تومانی نداریم

وزیر اقتصاد تاکید کرد: تفکیک دهک‌ها را دولت با حداکثر دقت و احتیاط انجام داده تا در بین گروه‌هایی که کاملاً نیازمند هستند و طبقه متوسط و میانی تمایز قائل شویم. نزدیک به ۷۷ میلیون نفری که گیرندگان یارانه هستند در این دو طبقه تقسیم‌بندی شده‌اند، به گونه ای که ۳۰ درصد جمعیت کشور یارانه ۴۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۱۷۹۳۴
|
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۵ 10 May 2022
|
67053 بازدید
|

آغاز واریز یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی برای ۷۷ میلیون ایرانی؛ فعلا قابل برداشت نیست/ علت تفاوت مبلغ واریزی با رقم اعلام شده توسط رئیس جمهور/ سامانه ثبت اعتراض اعلام شد/ واریز جداگانه یارانه ۴۵۵۰۰ تومانی نداریم

 

به گزارش تابناک اقتصادی؛ شامگاه دوشنبه سید ابراهیم رئیسی در پنجمین گفت‌وگوی زنده تلویزیونی خود با مردم جزئیاتی از برنامه دولت برای مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها را بیان کرد. 

رئیس جمهور در این گفت‌وگو چالش جدی پیش‌روی دولت را موضوع تخصیص ناعادلانه یارانه کالاهای اساسی از طریق توزیع ارز ترجیحی معرفی کرد و گفت: از همان نخستین روزهای آغاز فعالیت دولت، تقریبا همه اقتصاددانان و صاحب‌نظران به ما هشدار می‌دادند که باید برای این موضوع به عنوان یکی از مشکلات جدی کشور چاره‌اندیشی کنیم.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۱ واردات کالاهای اساسی به جای ارز ۴۲۰۰ باید با ارز ۲۳ هزار تومانی انجام شود، اظهار داشت: طبیعتاً این تغییر نرخ در بازار تأثیر می‌گذارد و البته نحوه جبران آن نیز در همین قانون پیش‌بینی شده است. لذا نکته مهم در این رابطه برای ما آن است که مطابق وعده و قرار دولت، مردم در جریان موضوع قرار گیرند که دولت چه اقدامی می‌خواهد انجام دهد.

رئیسی خاطرنشان کرد: نمایندگان محترم مجلس با دغدغه‌مندی و دلسوزی در این رابطه بحث و تبادل نظر کردند که نتیجه آن قانون بودجه ۱۴۰۱ است. حالا نکته‌ای که مطرح است این که دولت در این رابطه چه می‌خواهد بکند. باید قانون را اجرا و تلاش کنیم به مردم و به ویژه نیازمندان و قشر ضعیف جامعه به هیچ عنوان فشاری وارد نشود و اینها مشکلی از جهت معیشتی پیدا نکنند.

آیت‌الله رئیسی در پاسخ به سوال مجری درباره جزئیات طرح اصلاح نحوه و محل پرداخت یارانه کالاهای اساسی گفت: این یارانه تا امروز در زنجیره تامین و توزیع به واردکننده پرداخت می‌شد که مشکلاتی ایجاد کرد و همه به این مشکلات واقف هستند. در این طرح یارانه باید به آخر زنجیره یعنی مصرف‌کننده پرداخته شود تا او خودش سفره‌اش را مدیریت کند. رئیس جمهور افزود: در واقع به جای عنوان حذف ارز ترجیحی باید بگوییم این طرح نوعی مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه کالاهای اساسی است و نه حذف.

رئیس جمهور در مورد اینکه با اجرای طرح کمک معیشتی قرار است به هر فرد چه میزان پرداختی صورت گیرد، خاطرنشان کرد: سازمان برنامه و بودجه این موضع را کارشناسی کرده و پیشنهادی که داده این است که به ۳ دهک اول، نفری ۴۰۰ هزار تومان یعنی یک خانواده ۵ نفره، ۲ میلیون تومان در ماه و به دهک‌های چهارم تا نهم هم ۳۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر پرداخت خواهد شد. رئیسی با تاکید مجدد بر اینکه با اجرای طرح اصلاح نظام پرداخت یارانه کالاهای اساسی تغییری در قیمت نان سنتی، دارو و بنزین نخواهیم داشت، خاطرنشان کرد: تا زمانی که زیرساخت‌های فنی برای کالا برگ الکترونیک آماده شود که احتمالا یک یا دو ماه باشد، کمک معیشتی به صورت نقدی پرداخت خواهد شد و هر وقت کالا برگ الکترونیک آماده شد، تناسب میزانی که به عنوان کمک معیشتی پرداخت می‌شود، کاملاً با مردم در میان گذاشته خواهد شد.

آغاز پرداخت یارانه به مشمولان

در این باره سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی ساعتی قبل گفت: فرآیند آغاز پرداخت یارانه به مشمولان دریافت یارانه آغاز شده است و امیدوارم در چند ساعت آینده خاتمه یابد. همچنین مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در این باره در فضای مجازی نوشت: «همزمان با پایان سخنان رئیس‌جمهور درباره توزیع عادلانه یارانه‌ها، واریز مبلغ کمک معیشتی به حساب مردم آغاز شد.»

آغاز واریز یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی برای ۷۷ میلیون ایرانی؛ فعلا قابل برداشت نیست/ علت تفاوت مبلغ واریزی با رقم اعلام شده توسط رئیس جمهور/ سامانه ثبت اعتراض اعلام شد/ واریز جداگانه یارانه ۴۵۵۰۰ تومانی نداریم

یارانه جدید برای ۷۷ میلیون نفر

وزیر اقتصاد درباره میزان پرداخت یارانه‌ها گفت: میزان پرداخت یارانه‌ها همان صحبت رئیس‌جمهور است و با توجه به اینکه مساله حمایت هدفمند و هوشمند مطرح بود، زیرساخت رفاهی خانوارها در کشور چندان دقیق نبود و هم‌اکنون نیز ممکن است مسائلی وجود داشته باشد اما اطلاعات خانوارها در وزارت تعاون تجمیع شده و سامانه امکان شناسایی دهک‌های جامعه را فراهم کرده است.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: تفکیک دهک‌ها را دولت با حداکثر دقت و احتیاط انجام داده است تا در بین گروه‌هایی که کاملاً نیازمند هستند و طبقه متوسط و میانی تمایز قائل شویم و نزدیک به ۷۷ میلیون نفری که گیرندگان یارانه هستند در این دو طبقه تقسیم‌بندی شده‌اند. وی ادامه داد: ۳۰ درصد جمعیت کشور یارانه ۴۰۰ هزار تومان، ۶۰ درصد دیگر یارانه ۳۰۰ هزارتومانی دریافت می‌کنند و نزدیک به ۱۰ درصد جزو طبقات برخوردارند و بی‌نیاز از حمایت دولت شناسایی شدند که در صف یارانه بگیران نیستد.

علت تفاوت مبلغ واریزی با رقم اعلام شده توسط رئیس جمهور

با آغاز واریز مبالغ یارانه پس از گفت‌وگوی رئیس جمهور با مردم، برخی گزارش‌ها حاکی از اختلاف جزئی این مبلغ با رقم اعلام شده توسط آیت‌الله رئیسی در برخی خانوارهاست. بررسی‌ها نشان می‌دهد، این مابه‌التفاوت ناشی از کسر مبلغ قسط وام یک میلیون تومانی کمک معیشتی کرونای اعطا شده در دولت قبل است.

جزئیات یارانه نان و دارو

خاندوزی اظهار داشت: در خصوص یارانه کالاهای اساسی که رئیس‌جمهور اشاره کردند در خصوص یارانه نان و دارو مصوبه ستاد اقتصادی دولت این است که همه ایرانیان (یارانه‌بگیران فعلی و کسانی که مشمول یارانه نیستند) مشمول یارانه نان و دارو خواهند بود.

وی تصریح کرد: سیاست حمایتی دولت سیاست حمایت نقدی صرف نیست، بلکه بسته‌ای از تدابیر حمایتی است که در هفته‌های گذشته زمان دولت صرف تصویب آن شد و وزارتخانه راه و شهرسازی بسته حمایتی داشت که از مستاجران در برابر افزایش اجاره‌بها حمایت می‌کند. همچنین وزارت بهداشت و درمان بسته حمایتی داشت که یکی از اجزای آن پنج میلیون نفری بود که رایگان از بیمه سلامت برخوردار شدند.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: انواع دیگری از سیاست‌های حمایتی با توجه به شرایط سختی که سفره مردم با آن مواجه است در دولت اندیشیده شده و بخشی هم که برای اکثریت مردم ملموس است و جذابیت بیشتری دارد، یارانه نقدی بود که در صحبت‌های رئیس‌جمهوری بود و تا فردا صبح کامل پوشش داده می‌شود.

تمامی پرداخت‌های یارانه یکپارچه خواهد شد/ تکلیف یارانه ۴۵۵۰۰ تومانی چه خواهد شد؟

یکی دیگر اتفاقاتی که در دل این سیاست رقم خورد، این است که ما به جای واریز چند مرحله‌ای و چندباره (مثلا بیستم ماه، بیست و پنجم ماه) بتوانیم مجموعه کمک‌های معیشتی و پرداخت‌های انتقالی به جامعه را به شکل یکپارچه و یکدست انجام بدهیم؛ بنابراین، میزان یارانه یا کمک معیشتی که واریز خواهد شد، مجموع یارانه قبلی ۴۵۵۰۰ تومانی و یارانه جدید است و انشالله از ماه آینده یعنی خردادماه هم تا پایان سال به شکل مستمری تمام پرداخت‌های یارانه‌ای و کمک معیشتی به صورت یک پرداخت یکباره خواهد بود تا خانواده‌ها بتوانند با برنامه ریزی مشخص تری برای آن مبلغ تصمیم بگیرند؛ بنابراین، به عنوان مثال مبلغ ۴۰۰ هزار تومان برای دهک‌های یادشده، با لحاظ یارانه نقدی ۴۵۵۰۰ تومانی است.

یارانه جدید فعلا قابل برداشت نیست

مدیرکل روابط عمومی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها گفت: در روز‌های آینده، اطلاعات بیشتری به مردم ارائه و زمان استفاده از این یارانه جبرانی از سوی دولت در آینده اعلام خواهد شد، اما تا آن زمان این مبالغ قابل برداشت و استفاده نیست. وی همچنین افزود: کسانی که به هر نحوه دهک‌بندی خود اعتراض دارند، می‌توانند از طریق سامانه جامع رفاه ایرانیان در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعتراض خود را ثبت کنند. 

برای رسیدگی به ابهام یا اعتراض مردم، چه باید کرد؟

بنا بر اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پیرو اصلاح نظام توزیع یارانه‌ها، هموطنانی که به هر دلیل، ابهام یا اعتراضی نسبت به یارانه اختصاص یافته دارند، می توانند به سامانه hemayat.mcls.gov.ir  مراجعه و اعتراض خود را ثبت کنند.

 

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۴۹
انتشار یافته: ۱۶۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
یارانه ما سال 93 ناخواسته قطع شد. اجازه ثبت نام دوباره بدهید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
من یک راننده تاکسن ام یارانه من بی دلیل قطع شده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
بنزین سهمیه ای برای مصرف معقول کافی است..یارانه مصرف بیشتربه جیب ثروتمندان میرود.ایکاش قیمت بنزین آزاد راچندبرابرمیکردندومبلغ حاصله رابه یارانه فعلی اضافه میکردند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
ما از کره مریخ نیامدیم یارانه ما را بدون جساب و کتاب قطع کردند وهرچی خواستیم پیگیری کنیم کسی جوابگو نبود
حالا هم که هیچی رو هوا هستیم
عاشق ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
بهترین طرح ، متعلق به خاتمی بود
که ظرف ده سال و هر سال ده درصد قیمت حاملهای انرژی گران میشد

و در مقابل ده درصد به حقوقهای کارگران و بازنشستگان و کارمندان وو اصافه میشد

متاسفانه فقط ۳ سال پایانی دولت خاتمی بخوبی اجرا شد

ولی با آمدن احمدی نژاد و تیم او ، با کنار گذاشتن طرح فوق و
با پرداخت عوام فریبانه ۴۵ هزار تومنی یارانه ، عملا باعث بیماری هلندی در اقتصاد شدند

و این مصیبت و بلای بزرگ را به اقتصاد کشور و مردم وارد کردند

متأسفانه همان تیم احمدی نژاد باز در دولت و مجلس فعلی وارد قدرت شده اند

و این طرح بشدت خطرناک در راستای همان طرح بشدت خطای احمدی نژادی است

و باید منتظر ابَر تورم مشابه ونزوئلا باشیم

در حال حاضر فقط توافق برجام میتواند کشور را از بن بست بزرگ فعلی رها کند

و یک فرصت تاریخی برای مردم و کشور بخاطر تحریم روسیه برای ما وجود دارد

خدا کند که لجاجت های پر هزینه کمر شکن ، جای خود را به عقلانیت و منطق بدهد
غفور
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
حالا نمیشد قید اون قسط 35 تومنی رو میزدین.اون مربوط به بودجه 99 بود ولش میکردین تموم میشد میرفت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
بنده خدا دارن پول خونتو بهت میدن خبر نداری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
واریز کردین پس چرا مسدوده؟ علت چیزی جز واریز پول بدون پشتوانه است که فعلا صدای اعتراضات رو کم کنه؟!!!!!!!!
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
چیزی که نگفتن اینه که یارانه بیشتر مردم رو قطع کردن!. یارانه بیشتر از نصف همکارای اداره ما قطع شده. در حالیکه تا .ماه گذشته یارانه می گرفتیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
قرار بود سهمیه بنزین با کد ملی شود و اقشار کم درآمد هم از یارانه بنزین سهم داشته باشند چه شد؟
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
بله بنده گه بازنشسته تامین اجتماعی هستم و یک جوان تحصیلکرده 28 ساله بیکار دارم جزو طبقات مرفه محسوب می شوم و تا دم مرگ باید خرج و مخارج فرزندم را بپردازم فرزندی که علیرغم همه استعدادهای خداداد و تلاشهای شبانه روزی خودش و ما امیدی به آینده ندارد نه شغلی نه ازدواجی نه آینده ای . و البته چون من از طبقات مرفه بازنشسته هستم ایشان از نعمت بزرگ یارانه هم محروم هستند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
شما که هلند تشریف دارین اونجام بیکاریه
Reza
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
همه مرفه هایی که در این دوسال اموالشان نزدیک به بیست برابر شده با کاهش نرخ ارز و تقویت تومان مخالفند چون عموم جامعه آنوقت رشد خواهند کرد و نه عده ای؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
چه ربطی دارد الان با موضوع؟کلی گویی؟؟
اقتصاد تحریمی پول ملی اش رشد نمی کند
الان دولت میخواهد از کجا پول یارانه جدید را تامین کند؟؟هنوز قیمتها ازاد نشده و پول پرداختی جدید فقط چاپ اسکناس و گرانی خواهد بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
نخیر هم، کاهش ارزش پول به معنی درآمد زایی برای کسی نیست، بلکه فقط ارزش اموالشان ثابت مانده. هیچکس مخالف بهبود وضع اقتصادی مردم نیست، به غیر از دلالان تحریم
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
جواب ۱۱۰۶: با گران کردن دلار از امروز به بعد
دلار ۲۹ را هم رد کرد
مهدی م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
اولا قرار نبود اون قبلی حذف شود. اون به دلیل دیگری داده میشد نه این اصلاح جدید
دوما حالا که اون حذف شده عملا تا اجرای جدید همون پول هم دست مردم نمیرسه چون بلوکه است
سوما یارانه معیشتی و کرونا که ۱۰ ام هر ماه واریز میشد که حذف نمیشه انشالا؟ و الا عملا چیزی نمیمونه
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
چرا برای ما نریختند دروغ گقتند یا به یک عده خاص دادند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
درود بر رئیس بززگ
پاسخ ها
hosein
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
جو زده نشو برای ما که نریختند چرا فرق می گذارید ما هم کارمند هستیم
بی طرف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
پول چاپ کرده اند. حالا ببینید از کجا می خوریم.
مهدی م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
اولا قرار نبود اون قبلی حذف شود. اون به دلیل دیگری داده میشد نه این اصلاح جدید
دوما حالا که اون حذف شده عملا تا اجرای جدید همون پول هم دست مردم نمیرسه چون بلوکه است
سوما یارانه معیشتی و کرونا که ۱۰ هر ماه واریز میشد که حذب نمیشه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
مشکلی که در شناسایی افراد مشمول و غیر مشمول وجود دارد این است که صرفا درآمدهای رسمی و اظهار شده ملاک تصمیم گیری قرار گرفته است در حالی که افرادی با درآمدهای بسیار بالا وجود دارند مثلا چند صد میلیارد تومان ثروت و ملک و املاک که فقط به دلیل اینکه به اندازه حداقل حقوق بیمه رد میکنند، مشمول یارانه شده اند. در بررسی ها صرفا واریزی حق بیمه ملاک عمل قرار گرفته است. نکته دیگر اینکه درآمد زن هم جزو مجموع درآمد محاسبه شده به عنوان مثال همسر خودم که البته هیچ مقدار از درآمدش به سمت من نمی آید و هزینه های زندگی بر عهده اینجانب است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
فامیثل ما خانه دارد ماشین دارد کارمکند عهست برایش واریز شده مام همین شرایط را داریم ولی اصلا نه قبل و نه حال هیچ چیزی نریختند این چه وضع مملکت داری است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
کاملا درسته . من خودم هم همین مشکل رو دارم و با اینکه نه لشغلی درستی دارم نه درآمد به بنده اظهار داشتند که شما جزو قشر مرفه و بی درد جامعه هستین و روحیه من از اون موقع بالا رفته و
ناشناس
|
United States of America
|
۰۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
بقول آقای رئیسی جراحی بزرگی در اقتصاد ایران
از من گفتن اقتصاد زنده نمی ماند خدا رحمت کند ملت ایران و تاریخ بزرگ ایران
انقراض ملت شروع شد
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
برای ماکه نریختند معلوم بدون حساب و کتاب و بررسی است به یک عده دادند به یک عده ندادند وقی 45 تومان بود زیاد فرقی نداشت ولی حالا با توجه به گرانی ها خیلی تفاوت دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
اینو نگی چی بگی!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
آخه ملتي که نه براي خودشون سودمند هستند نه براي دنيا بودن و نبودنشون چه فرقي داره ؟ بالاخره اين ملت و مملکت يا از اقتصاد يا از بي آبي و خشکسالي يا از گرد و خاک يا بخاطر جنگ يه روزي به خطر ميفتن و منقرض ميشن يا به تکه هاي کوچک و بدبختتر تقسيم ميشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
تو که سالهاست منقرض شدی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
خب دیگه مبلغ این یارانه ثابت میمونه در حالی که یارانه کالا با افزایش قیمت کالا بیشتر میشد .
مانند یارانه ۲۵ تومانی احمدی نژاد که سالیان سال ۴۵ تومن موند اما قیمت اجناسی که یارانه از آن حذف شد هر ماه بیشتر میشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
اگر متوسط ۳۰۰ هزار تومان هم در نظر بگیریم یعنی ۲۳ هزار میلیارد تومان هدر خواهد شد در حالیکه همین هزینه را می توانستند قبل از آزاد سازی قیمت روی تولید گندم، جو و محصولات استراتژیک صرف کنند که به این روز نیوفتیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
ده برابر این رقمی که گفتی تا حالا داشت خرج می شد
و باز نابسامانی ها بود
رئیس جمهور خوب توضیح داد. گوش ندادی؟؟
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟