قدرت ایران، نتانیاهو را راهی بیمارستان کرد

یک نویسنده تاریخ گفت: نتانیاهو در پی عوارض ناشی از فشار عصبی موشک‌باران سپاه که با دسته‌ای از موشک‌های هایپرسونیک، کروز و بالستیک انجام شد، در یک بیمارستان بستری شد، این اتفاق نشان از تاثیر قدرت بازدارندگی ایران دارد.
کد خبر: ۱۲۶۴۰۰۲
|
۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵ 06 October 2024
|
39691 بازدید

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا؛ خسرو معتضد به تشریح موقعیت رژیم صهیونیستی در برابر ایران به خصوص پس از عملیات وعده صادق ۲ پرداخت و گفت: هنر استراتژیست‌ها و ژنرال‌های دوره دیده اسراییلی «بزن و در برو» ست و مطمئن باشید به جنگ ایران نمی‌آیند.

وی خاطرنشان کرد: سوابق و تاریخ قوم یهود از بدو پیدایش تاکنون نشان می‌دهد قومی ذاتا جنگجو و بد ذات هستند. بدترین تیره قوم یهود صهیونیست‌ها هستند که  ۹۰ سال سابقه جنگ و خونریزی دارند. با این حال اسراییلی‌ها عقلایی دارند که استراتژی «جنگ برتر» را انتخاب می‌کنند؛ یعنی خودشان را جاهایی درگیر جنگ می‌کنند که مطمئن باشند پیروز می‌شوند و مطمئن باشید با ایران نمی‌جنگند.

وی در پاسخ به چرایی پرسشی که طرح کرد با یادآوری جنگ‌های چهارگانه اسراییل و اعراب، اینگونه توضیح داد: صهیونیست‌ها با اعراب مصری، لبنانی، سوری، اردنی و عراقی چهار بار جنگیدند که در همه آنها مصری‌ها هم حضور داشتند و در هر چهار جنگ پیروز میدان شدند، چون علاوه بر برتری نظامی و اطلاعاتی که به لطف آمریکایی‌ها داشتند با مصری روبرو بودند که کاملا مسطح و بدون عوارض طبیعی و پستی و بلندی مثل کوه، تپه و دره بود. جنگ اعراب و اسراییل طی سال‌های ۱۹۴۸، ۱۹۵۶، ۱۹۶۷ و ۱۹۷۳ اتفاق افتاد که در هر چهار جنگ اسراییلی‌ها پیروز میدان بودند. آنان ناوگان هوایی مصر به عنوان قوی‌ترین کشور عربی متخاصم را در جنگ سوم که به جنگ شش روزه معروف شد، به کلی نابود کردند.

این نویسنده تاریخی ادامه داد: این پیروزی‌ها در حالی اتفاق افتاد که  اسراییل ۲۲ هزار کیلومتر مربع  وسعت دارد اما مصر بیش از یک میلیون کیلومتر، عراق ۴۳۹ هزار کیلومتر، سوریه ۱۸۵ هزار کیلومتر، اردن ۹۰ هزار کیلومتر  و لبنان ۱۰ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع وسعت دارند.

معتضد در ادامه به بررسی توان بازدارندگی ایران در برابر اسرائیل پرداخت و گفت: بر اساس آمار موسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک اسرائیل ناوگان هوایی این رژیم مشتمل بر ۳۴۰ فروند انواع هواپیما از نوع اف ۱۵، ۱۶، ۱۸ و ۳۵، نیروی دریایی با ۶۰ ناو و ناوچه و زیردریایی و نیروی زمینی با احتساب نیروهای ذخیره حدود ۵۰۰ هزار نفر است در حالی که ناوگان دریایی ایران بالغ بر ۱۵۰ انواع ناو، ناوچه و زیردریایی، نیروی زمینی با احتساب نیروی‌های ذخیره حدود ۴ میلیون نفر و تعداد موشک‌های ایران به حدی زیاد است که متجاوزان اسراییلی و آمریکایی جرات دست زدن به حماقتی که ایران بخواهد زاردخانه موشکیش را فعال کند، ندارند.

وی افزود: وسعت ایران بیش از یک میلیون و ۶۴۸ هزار کیلومتر مربع است و آمریکا و متحدانش در جنگ ۸ ساله که به دست مزدورش صدام و رژیم بعث عراق انجام شد، نتوانستند حتی یک وجب از خاک ایران را اشغال کنند. ایران در این جنگ هواپیماهای مسافربری و نظامیش را در سراسر ایران پخش کرد و با این ترفند مانع از نابودی ناوگان هواییش شد. مراکز هسته‌ای و موشکی ایران هم با درایت کامل در مناطق کوهستانی در سراسر رشته کوههای البرز و زاگرس پخش است و اسراییل و آمریکا نمی‌توانند دستاوردی در بمباران این مراکز داشته باشد.

مورخ تاریخ ادامه داد: حربه برنده صهیونیست‌ها «جاسوسی»، «خرابکاری» و «تروریسم» است و سوابق جاسوسی اسراییلی‌ها به حدود چند هزار سال می‌رسد. آنان دو سازمان جاسوسی به نام‌های موساد و شین‌بت و نیروهای هوایی، دریایی و زمینی با سازمان اطلاعات جداگانه دارند بنابراین آنها در جنگ رودررو با ایران هیچ شانسی ندارند و هرگز دست به چنین حماقتی نمی‌زنند. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد برگ برنده اسراییلی‌ها در برابر ایران تنها «جاسوسی»، «خرابکاری» و «تروریسم» است و نه حمله زمینی یا درگیری رودررو و نه حتی بمباران مراکز هسته‌ای و نیروگاهی ایران. کما اینکه این رژیم با ترور اسماعیل هنیه و محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای کشورمان یا خرابی‌کاری از طریق آلوده کردن نرم‌افزارهای تاسیسات نظامی و هسته‌ای و موشکی اهداف پلیدش را پیاده کرده است. اسراییلی‌ها به این کار پلید حتی با دوستان خودشان نیز دست می‌زنند. بوریس جانسون نخست‌وزیر سابق انگلیس در کتابش که به تازگی چاپ کرده است نوشت: «در طول سفر به اسراییل من را شنود کردند. تمام صحبت‌ها با مشاورانم و تلفن‌های سری‌ام را کنترل می‌کردند.»

معتضد متذکر شد: اسراییلی‌ها مقامات ایران را از بمباران تاسیسات هسته‌ای، چاههای نفت و گاز، فرودگاه‌ها و نیروگاه‌های تولید برق می‌ترسانند در حالی که ایران نیز به راحتی می‌تواند زیرساخت‌های اسراییل شامل تاسیسات هسته‌ای، نیروگاه‌ها، چاههای نفت و گاز، بنادر و فرودگاه‌ها را موشک‌باران کند. کما اینکه موشک‌های ایران در عملیات صادق ۲ به راحتی از گنبد آهنین این رژیم عبور کرد و در نزدیکی نواتیم از پایگاه‌های هوایی اسراییل به زمین خورد. موشک‌باران اسراییل زنگ خطری جدی برای این رژیم  است که اگر یکی از این موشک‌ها نزدیکی دیمونا از پایگاه‌های مهم هسته‌ای اسراییل اصابت کند، چه بلایی سر کل اسراییل می‌آید؟ اگر روزی به ناچار این اتفاق بیفتد علاوه بر نابود شدن اسراییل در آتش هسته‌ای، کشورهای لبنان، سوریه، اردن و غزه نیز درگیر می‌شوند.

وی تاکیدکرد: اسراییل نه از راه دریا و نه راه زمین شانسی برای حمله به ایران و پیروزی در آتشی که بر می‌افروزد، ندارد. نتانیاهو در پی عوارض ناشی از فشار عصبی موشک‌باران سپاه که با دسته‌ای از موشک‌های هایپرسونیک و بالستیک انجام شد، در یک بیمارستان بستری شد، این اتفاق نشان از تاثیر قدرت بازدارندگی ایران دارد.

مورخ تاریخ خطاب به مقامات سیاسی و نظامی کشورمان توصیه کرد: از آنجا که حربه صهیونیست‌ها جاسوسی، خرابکاری و تروریسم است باید به شدت مراقب مرزهای شرقی و شمال غربی کشور با افغانستان و جمهوری آذربایجان باشید تا خدای نکرده اسراییلی‌ها نتوانند با تحریک مقامات این کشورها به ایران ضربه بزنند همچنین باید مراقبت‌های داخلی در مراکز هسته‌ای و موشکی و اداری را بیش از گذشته ارتقاء دهید تا مزدوران داخلی نتوانند در ایران عملیات‌های موفق خرابکاری ترتیب دهند.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران
الی گشت
آخرین اخبار
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟