بازدید 171921
با صد و پنجاه و سومین روز حمله روسیه به اوکراین

دفاع تمام قد اردوغان از پوتین/ اقدام تلافی جویانه اسرائیل علیه روسیه/ زلنسکی: روسیه جنگ گاز به راه انداخته است

صد و پنجاه و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۳۱۶۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷ 26 July 2022

دفاع تمام قد اردوغان از پوتین/لاوروف: می خواهیم زلنسکی را سرنگون کنیم

بین الملل تابناک: صد و پنجاه و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

انگلیس فهرست تحریم‌ها علیه روسیه و سوریه را گسترش داد
۱۴۰۱/۰۵/۰۴ - ۲۲:۴۹

سایت دولت انگلیس امروز (سه شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که انگلیس فهرست تحریم‌ها علیه روسیه و سوریه را گسترش داد.

به گزارش نووستی، در این بیانیه آمده است که ۴۲ ملاحظه جدید به بند ویژه تحریم‌ها علیه روسیه و پنج ملاحظه به بند ویژه تحریم‌ها علیه سوریه اضافه شده است.

فهرست این تحریم‌ها شامل بلوکه کردن دارایی‌ها و ممنوعیت سفر است.

مسکو: غرب در جهت تهدید نظامی روسیه گام بر می دارد
۱۴۰۱/۰۵/۰۴ - ۱۹:۵۳

هیات علمی شورای امنیت روسیه، راهبرد مسکو در قبال غرب را با توجه به منافع و امنیت ملی و نتایج اجلاس ناتو در مادرید مورد بحث و بررسی قرار داد و به این نتیجه رسید که ائتلاف نظامی غرب در جهت تهدید نظامی مسکو گام بر می دارد.

به گزارش خبرگزاری تاس، دفتر مطبوعاتی شورای امنیت روسیه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که کارشناسان این شورا به تلاش های فزاینده ناتو با هدف ایجاد تهدیدهای نظامی مستقیم برای روسیه اشاره کردند.
در این بیانیه آمده است: اجلاس مادرید بار دیگر نشان داد که ائتلاف آتلانتیک شمالی همچنان سازوکاری برای تحمیل منافع آمریکا بر غرب است.
شورای امنیت روسیه افزود: باید گفت برخلاف اظهارات فرماندهی ناتو، فعالیت این ائتلاف به تضمین ثبات بین المللی و تقویت امنیت کشورهای عضو کمکی نمی کند.

مسکو: غرب در جهت تهدید نظامی روسیه گام بر می دارد
۱۴۰۱/۰۵/۰۴ - ۱۹:۵۳

هیات علمی شورای امنیت روسیه، راهبرد مسکو در قبال غرب را با توجه به منافع و امنیت ملی و نتایج اجلاس ناتو در مادرید مورد بحث و بررسی قرار داد و به این نتیجه رسید که ائتلاف نظامی غرب در جهت تهدید نظامی مسکو گام بر می دارد.

به گزارش خبرگزاری تاس، دفتر مطبوعاتی شورای امنیت روسیه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که کارشناسان این شورا به تلاش های فزاینده ناتو با هدف ایجاد تهدیدهای نظامی مستقیم برای روسیه اشاره کردند.
در این بیانیه آمده است: اجلاس مادرید بار دیگر نشان داد که ائتلاف آتلانتیک شمالی همچنان سازوکاری برای تحمیل منافع آمریکا بر غرب است.
شورای امنیت روسیه افزود: باید گفت برخلاف اظهارات فرماندهی ناتو، فعالیت این ائتلاف به تضمین ثبات بین المللی و تقویت امنیت کشورهای عضو کمکی نمی کند.

رزمایش مشترک رومانی و آمریکا در مرزهای اوکراین
۱۴۰۱/۰۵/۰۴ - ۱۹:۵۲

وزارت دفاع رومانی از برگزاری رزمایش مشترک نیروهای نظامی این کشور با ارتش آمریکا در منطقه‌ای در نزدیک مرز اوکراین خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع رومانی روز سه شنبه اعلام کرد نیروهای آمریکایی مستقر در رومانی در کنار نیروهای ارتش این کشور یک رزمایش مشترک در مرزهای با اوکراین برگزار خواهند کرد. به گفته این وزارتخانه قرار این رزمایش مشترک در تاریخ ۳۰ جولای در مکانی در ۲۰۰ کیلومتری مرز اوکراین برگزار شود.

در بیانیه وزارت دفاع رومانی آمده است: اعضای تیپ دوم گروه رزمی ۱۰۱ هوابرد آمریکا مستقر در رومانی مطابق با تصمیمات اجلاس سران مادرید به همراه سربازان تیپ ۹ شهر مرششت رومانی تمرینات نمایشی انجام خواهند داد.

طبق اعلام وزارت دفاع رومانی رزمایش مذکور قرار است در پایگاه نظامی میخائیل کوگالینسینو واقع در جنوب شرق رومانی برگزار شود.

گفته می‌شود دانیل پترسکو، رئیس ستاد مشترک نیروهای نظامی رومانی و جوزف مک‌گی فرمانده گروه ۱۰۱ هوابرد آمریکا در این رزمایش حضور خواهند داشت.

اتحادیه اروپا تحریم‌ها علیه روسیه را تمدید کرد
۱۴۰۱/۰۵/۰۴ - ۱۹:۴۸

اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه تصمیم گرفت تحریم‌هایش علیه روسیه را برای شش ماه دیگر تا پایان ژانویه ۲۰۲۳ تمدید کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این تصمیم که از سوی وزیران انرژی اتحادیه اروپا اتخاذ شده است، به تحریم هایی اشاره دارد که نخست در سال ۲۰۱۴ ارائه شد و پس از حمله روسیه به اوکراین در فوریه سال جاری، به طور قابل توجهی گسترش یافت.

وزارت خارجه روسیه: اروپا با کمک به اوکراین، جنگ را طولانی می‌کند
۱۴۰۱/۰۵/۰۴ - ۱۲:۳۹

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه شامگاه دوشنبه از تصویب کمک‌های نظامی بیشتر به اوکراین در اتحادیه اروپا به‌شدت انتقاد کرد.

زاخارووا با صدور بیانیه‌ای گفت اتحادیه اروپا در حالی که به ارسال سلاح به اوکراین ادامه می‌دهد، چشم خود را بر فساد کامل مقامات کی‌یف می‌بندد.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی توضیح داد: «در تمام پنج ماه گذشته پمپاژ بی‌وقفه تسلیحات غربی به اوکراین ادامه داشت، آنها سعی کردند حقیقت ناخوشایند را در مورد خطرات بی‌سابقه این سیاست برای امنیت داخلی اتحادیه اروپا و شهروندانش پنهان کنند».

این دیپلمات ارشد روسی با بیان اینکه مقامات اروپایی چشم خود را به روی فساد مقامات کی‌یف بسته‌اند، اظهار داشت:‌«همه چیز قربانی جاه‌طلبی‌های سران اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن برای وارد کردن هرچه بیشتر آسیب به روسیه شده است».

زاخارووا تاکید کرد آژانس مجری قانون اتحادیه اروپا (یوروپل) اکنون باید آشکارا بپذیرد که تسلیحات ارائه شده به اوکراین، در کشورهای اروپاییخود را نشان خواهد داد و زرادخانه‌های جنایاتکاران سازمان‌یافته محلی را پر می‌کند.

وی نتیجه‌گیری کرد: «تصادفی نیست که در یازدهم جولای، مرکز اتحادیه اروپا برای حمایت در زمینه امنیت داخلی و مدیریت مرزها در مولداوی راه اندازی شد که یکی از وظایف کلیدی آن جلوگیری از قاچاق اسلحه و مهاجران به اتحادیه اروپا است».

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه انتقادات از صادرات تسلیحات غربی به اوکراین، گفت که اتحادیه اروپا با تامین تسلیحات و تجهیزات به اوکراین، جنگ را طولانی می‌کند.

ریانووستی در خبر دیگری به نقل از زاخارووا نوشت: «اتحادیه اروپا با تامین تسلیحات و تجهیزات نظامی به اوکراینی‌ها، به سرمایه‌گذاری در خصومت‌های بیشتر ادامه می‌دهد. در عین حال، ریاکارانه علناً اعلام می‌کند که ظاهرا شاخه زیتون جهان را به روسیه گسترش داده است. هر گونه تلاش برای دستیابی به پیروزی در میدان جنگ، راهی مستقیم به پرتگاه برای بروکسل و کی‌یف است».

وی تخصیص پول برای تامین تسلیحات را نشان‌دهنده عدم تمایل کامل اتحادیه اروپا برای حل‌وفصل سیاسی جنگ در اوکراین دانسته و افزود: «در مدت کمی بیش از یک سال از وجود صندوق صلح اروپا، که با توجه به استفاده از آن برای تامین تسلیحات، درست‌تر است که آن را "صندوق جنگ" بنامیم، ۲.۵ میلیارد یورو برای تسلیح اوکراین هزینه شده است که تقریباً نیمی از بودجه آن تا سال ۲۰۲۷ است».

اقدام تلافی جویانه اسرائیل علیه روسیه
۱۴۰۱/۰۵/۰۴ - ۱۲:۳۶

شبکه صهیونیستی «کان»، عصر دیروز طی گزارشی از تصمیم تل‌آویو مبنی بر گسترش فعالیت‌های خود در اوکراین در قالب امدادرسانی خبر داد.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که برای نخستین‌ بار بودجه‌ای رسمی را به دست سازمان‌های امدادی غیرنظامی فعال در اوکراین رسانده است. وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی تاکنون، خود به صورت مستقیم در اوکراین در این چارچوب کار کرده است، اما اکنون تصمیم گرفته است به فعالیت های نُه سازمان مدنی در اوکراین بپیوندد و بودجه دولتی را به صورت مستقیم در اختیار آن‌ها قرار دهد.

این تصمیم وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در حالی صورت می‌گیرد که تنش سیاسی جاری میان تل‌آویو و مسکو بر سر توقف فعالیت آژانس یهود، در حال تشدید است.

به اعلام شبکه عبری کان، اگرچه بودجه ارائه شده زیاد نیست و به ۲.۵ میلیون شِکِل [واحد پول رژیم] می‌رسد، اما ضامن ایجاد کانالی برای فعالیت طولانی مدت اسرائیل در اوکراین است.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، همچنین مدعی شد که هیچ ارتباطی میان این کمک‌رسانی اسرائیل به اوکراین با روابط اسرائیل و روسیه وجود ندارد و رژیم صهیونیستی از طریق وزارت امور خارجه و آژانس‌های امدادی خود، از ابتدای جنگ برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به پناهجویان و قربانیان غیرنظامی در این جنگ فعال بوده‌ است تا جایی که تنها بیمارستان صحرایی را در اوکراین راه‌اندازی کرد و به درخواست مردم محلی، تجهیزاتی پزشکی، آبی و... را برای آنها تأمین کرده است.

این در حالی است که تحلیلگران و ناظران سیاسی، این تصمیم تل‌آویو را کاملا به تشدید تنش‌ها میان آن و مسکو ارتباط می‌دهند. روابط بین رژیم صهیونیستی و روسیه در ماه‌های پس از آغاز درگیری‌ها در اوکراین وارد تنشی فزاینده شده و بارها مقامات دو طرف مواضع تندی را علیه یکدیگر اتخاذ کرده‌اند.

پیش‌تر لاپید در سمت وزیر خارجه رژیم صهیونیستی ادعا کرده بود که روسیه در حال ارتکاب جنایت جنگی در اوکراین است. پس از این اتهام‌زنی بود که وزارت امور خارجه روسیه «الکس بن زِوی» سفیر رژیم صهیونیستی در مسکو را احضار کرد. اظهارات «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه هم گفته بود هیتلر اصالت یهودی داشته، عصبانیت مقامات صهیونیست را در پی داشت.

تنش دیپلماتیک میان روس‌ها و صهیونیست‌ها تا جایی پیش رفت که منابع رسانه‌ای صهیونیست اواخر خرداد از ارائه پیش‌نویس قطعنامه روسیه علیه رژیم صهیونیستی به شورای امنیت سازمان ملل به دلیل حمله غیرقانونی تل‌آویو به فرودگاه بین‌المللی دمشق خبر داده بودند.

بحران جدید در روابط مسکو و تل‌آویو پنج‌شنبه (۳۰ تیر) زمانی که وزارت دادگستری روسیه درخواست انحلال این سازمان را به دادگاه منطقه‌ای «باسمانی» مسکو داد، تشدید شد که نشان می‌داد مسکو در قصد خود جدی است و از سخنان و هشدار به اقدامات عملی روی آورده است.

این دادگاه در بیانیه‌ای که خبرگزاری روسی «ریانووستی» منتشر کرد، گفت دادگاه طرح دعوی از سوی بخش اصلی وزارت دادگستری (روسیه) مبنی بر انحلال آژانس یهود را دریافت کرد. سخنگوی دادگاه بدون ارائه جزئیات بیشتر اعلام کرد که این درخواست پس از تخلفات قانونی انجام شده، مطرح گشته و قرار است جلسه مقدماتی این شکایت در ۲۸ ژوئیه (ششم مرداد) برگزار شود.

زلنسکی: روسیه جنگ گاز به راه انداخته است
۱۴۰۱/۰۵/۰۴ - ۱۲:۳۴

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین خواستار افزایش تحریم ها و اقدامات تلافی جویانه اتحادیه اروپا علیه روسیه در پاسخ به آنچه وی آنرا «جنگ گاز» خواند، شد.

خبرگزاری فرانسه از مبدا «کی‌یف» با انتشار این خبر نوشت: گازپروم، بزرگترین شرکت دولتی گاز روسیه قصد دارد تا از روز چهارشنبه (فردا ۵ امردادما ۱۴۰۱) تحویل روزانه گاز به اروپا از طریق خط لوله «نورد استریم» را ۳۳ میلیون متر مکعب در روز، حدود ۲۰ درصد از ظرفیت این خط لوله، کاهش دهد.

خبرگزاری فرانسه در ادامه افزود: این درحالی است که اروپا به شدت به منابع انرژی روسیه وابسته است و اکنون غرب مسکو را به استفاده نظامی گرانه از انرژی در اقدام تلافی جویانه تحریم ها علیه روسیه که درپاسخ به جنگ اوکراین وضع شده، متهم می کنند.

بنابراین گزارش، زلنسکی در پیام روزانه ویدیوئی خود در واکنش به این اقدام روسیه گفت: امروز تهدید جدید گاز علیه اروپا را می شنویم، این یک «جنگ آشکار گاز» بوده که روسیه علیه اتحادیه اروپا به راه انداخته است، آنها (روس ها) اهمیتی نمی دهند که برای مردم چه اتفاقی خواهد افتاد، این گونه ای دیگر از جنبه های ترور است، به همین خاطر است که باید به آن پاسخ دهید، به این فکر نکنید که چرخ های توربین های خود را چگونه دوباره به حرکت در آورید، بلکه تحریم ها را (علیه مسکو) شدت بخشید.

دفاع تمام قد اردوغان از پوتین

رئیس جمهور ترکیه ضمن انتقاد از عملکرد رهبران غربی، از ولادیمیر پوتین، همتای روس خود دفاع و اعلام کرد رفتار رهبران غربی در قبال روسیه شایسته سیاست نیست.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در مصاحبه با شبکه "آرتی" سیاستمداران غربی را به خاطر موضعشان در قبال ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه مورد حمله قرار داد و تاکید کرد که اقدامات رهبران غرب باعث بهتر جلوه دادن آن‌ها نمی‌شود.

اردوغان گفت: شما موضع سیاستمداران غربی در قبال پوتین را می‌دانید، این رفتار شایسته سیاست نیست.

رئیس جمهوری ترکیه با اشاره به تحولات اوکراین گفت که مذاکرات برای دستیابی به توافق جهت انتقال غلات اوکراین به جهان از مدت‌ها قبل آغاز شد و اکنون منتظر اجرای عملی مفاد توافقنامه صادرات غلات اوکراین از سوی همه طرف‌ها پس از امضای آن است.

اردوغان هشدار داد:شکست در این زمینه همه را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی افزود: تلاش‌های ما برای برقراری آشتی میان روسیه و اوکراین قبل از جنگ آغاز شده و ما همچنان به تلاش‌های خود ادامه می‌دهیم.

رئیس جمهور ترکیه پیشتر گفته بود که توافق استانبول در مورد غلات می‌تواند به غلبه بر بحران تولید جهانی کمک کند.

لاوروف: می خواهیم زلنسکی را سرنگون کنیم

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در اظهاراتی گفت که مسکو به مردم اوکراین برای تغییر رژیم خود کمک خواهد کرد.

به گزارش یورونیوز، لاوروف درحالی که با نمایندگان در نشست اتحادیه عرب در قاهره مصر صحبت می‌کرد، افزود: مسکو مصمم است به اوکراینی‌ها کمک کند تا خود را از این رژیم کاملاً غیرقابل قبول نجات دهند.

وی با بین اینکه مردم روسیه و اوکراین به زندگی مشترک خود ادامه خواهند داد، گفت: ما مطمئناً به مردم اوکراین کمک خواهیم کرد تا از شر رژیمی که کاملاً ضد مردمی و ضد تاریخی است، خلاص شوند.

مقام‌های روس پیش از این اعلام کرده بودند که هدف عملیات ویژه و محدود نظامی این کشور در اوکراین کاهش توان نظامی اوکراین و نابودی افکار نازی در این کشور است.

آمریکا: انتظار می‌رود توافق غلات اوکراین اجرا شود

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد به رغم حمله روسیه به شهر بندری اودسا در اوکراین انتظار می‌رود توافقنامه صادرات غلات اوکراین اجرا شود.

ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا عصر دوشنبه به وقت محلی گفت که با وجود این حملات، اطلاع داریم که طرف‌ها در حال آماده‌سازی برای بازگشایی بنادر دریای سیاه اوکراین برای صادرات مواد غذایی و کود شیمیایی هستند.

وی افزود: حمله به اودسا اعتبار تعهدات روسیه در مقابل دیگر طرف‌های این توافق را تضعیف می‌کند و آمریکا با شرکای خود در سراسر جهان همکاری خواهد کرد تا مسکو را در قبال این توافق مسوولیت پذیر کند.

فرحان حق معاون سخنگوی سازمان ملل متحد روز دوشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: بر اساس توافقی که روز جمعه میان اوکراین، روسیه، ترکیه و سازمان ملل توافق شد، انتظار داریم نخستین کشتی‌های حامل غلات اوکراین طی چند روز آینده از بنادر دریای سیاه حرکت کنند.

وی افزود: یک مرکز هماهنگی مشترک با صنعت کشتیرانی در ارتباط خواهد بود و گزارش های دقیق از این کشتی ها ارائه خواهد کرد.

وزیران دفاع روسیه و ترکیه و وزیر زیرساخت اوکراین توافق صادرات غلات اوکراین را با میانجیگیری سازمان ملل را عصر جمعه ۳۱ تیرماه پس از دو ماه مذاکره، در استانبول ترکیه امضا کردند. توافق صادرات غلات ۱۲۰ روزه است که مقامات اوکراین وعده دادند طی ۱۰ روز شرایط را برای عملیاتی کردن آن فراهم سازند.

یک مقام مسئول سازمان ملل اعلام کرد: مقام‌های اوکراینی حدود ۱۰ روز زمان خواسته‌اند تا بنادر را برای صادرات غلات آماده کنند. کشتی‌هایی که به سه بندر تعیین شده وارد می‌شوند برای اطمینان از اینکه حامل سلاح نباشند بازرسی خواهند شد و همه طرف‌ها توافق کرده‌اند که این کشتی‌ها را هدف حمله قرار ندهند.

بر اساس این توافق، کنترل بندرهای اودسا، چرنومورسک و یوژنی که محل صادرات غلات خواهند بود در اختیار طرف اوکراینی است.

وزارت خارجه اوکراین از سازمان ملل و ترکیه خواسته است تا تضمین کنند روسیه به تعهداتش تحت این توافق در ایجاد یک مسیر امن برای ازسرگیری صادرات غلات از بنادر دریای سیاه متعهد شود.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه گفت هیچ مانعی برای صادرات غلات از بنادر اوکراین وجود ندارد. وی این سخنان را در واکنش به اخبار منتشر شده در رسانه‌های غربی مبنی بر به خطر افتادن توافقنامه امضا شده در استانبول بیان کرد.

فرمانده نیروی هوایی اوکراین اعلام کرد که روسیه انبارهای غلات در بندر اودسا را به عمد هدف قرار داده است. لاوروف ضمن تایید اصابت موشک‌های روسیه به بندر اودسا گفت: هدف از این حمله زیرساخت‌های نظامی در این بندر بوده است.

وی در یک کنفرانس خبری گفت که هیچ چیزی در توافقنامه غلات امضا شده توسط روسیه وجود ندارد که مانع از ادامه حمله به زیرساخت‌های نظامی در اوکراین شود.

اوکراین از مهم‌ترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان غلات جهان است اما از زمان وقوع جنگ در این کشور و مسدود شدن مهم‌ترین مسیرهای ارتباط دریایی قادر به ادامه صادرات نبوده و این مسئله باعث کمبود و افزایش بهای غلات در بازارهای جهانی و به خطر افتادن امنیت غذایی بسیاری از کشورهای جهان شده است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۸۸
انتشار یافته: ۳۰
به روسیه بگید یادت هست در جنگ هشت سال ما هر روز مهمات عراق را تامین می کردی؟
شخصا حال پوتین و پوتینیان را دارم میگیرم. ماهانه ۲۰۰۰ کیلومتر با ماشین شش سیلندر پر مصرف می راندم. دو ماه هست که به دلیل گرانی بیش از حد بنزین با وسیله نقلیه عمومی به سر کار میروم و میزان استفاده از ماشینم را به زیر ۵۰۰ کیلومتر رساندم. یعنی یک چهارم قبل بنزین مصرف می کنم تازه از شر پارکینگ و ترافیک و رانندگی هم راحتم. ولی از همه مهمتر من تنها نیستم. بسیار و میلیونها نفر در سرتاسر دنیا همین صرفه جویی در بنزین را می کنند. ما پوتین و پوتینی ها را به جایی در تاریخ میفرستیم که شایسته اش هستند. تمام سر و صدای پوتین و پوتینی ها بخاطر درامد دلار نفتی است. وقتی کاهش بیابد طرفدار مذاکره میشوند
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
خوب شما که می تونستی بخاطر محیط زیست این کار رو می کردی. پست و استوری حمایت از محیط زیست که می ذارید عمل می خواید بکنید سختتونه؟
تمام جریان سوریه از درعا شروع شد که تعدادی نوجوان با الهام از بهار عدبی به خیابان امدند و کمی سر و صدا کردند. پلیس درعا تعدادی از انها را دستگیر کرد. ولی رئیس استخبارات درعا برای اینکه خودشیرینی کرره باشد و درس ادبی به انها داده باشد چند ساعت انها را تنبیه بدنی کرد. فردایش که این نوجوانان با دادن تعهد ازتد شدند والدین انها متوجه شدند که کودکانشان حسابی خونی و مالی تنبیه سخت شدند. والدین دیگر نتوانستند تحمل کنند و درگیری در درعا شروع شد و در نهایت سوریه را به فنا داد. اگر از شما پرسیدند کشور در حال توسعه چه کشوری است فقط بگویید کشوری که در ان هیچکس حاضر نیست تز تاریخ و تجارب سایر نقاط درس بگیرد. هیچکس
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
درسته. ما درس گرفتیم که به هیچ کشوری نمیشه اعتماد کرد حتی همین روسیه و چین. باید خودمون مقتدر باشیم تا همه بخاطر رفع نیازشون به سمتمون بیان و جرات مقابله با ما رو هم نداشته باشن.
در سال 1993 در عهد نامه ای که در بوداپست بین روسیه و اکراین امضا شد و دولتهای امریکا و انگلیس به عنوان تضمین کننده ان حضور داشتند روسیه تضمین داد که در برابر تحویل تمام مهمات هسته ای اکراین به روسیه روسیه هم امنیت و تمامیت ارضی و استقلال اکراین را برسمیت بشناسد و هرگز مدعی تمامیت ارضی و استقلال اکراین نشود. اگر می بینید که حالا انگلیس و امریکا با تمام ابزار خود دارند از اکراین حمایت می کنند به خاطر همان پیمان و عهدنامه است که خود روسها پای ان امضا گذاشتند و اگر به هر دادگاه بیطرفی مراجعه کنند روسیه را بابت شکستن ان پیمان محکوم خواهد کرد. البته دوستانی مانند خود روسها می گویند که اکراین هم نباید عضو ناتو می شد. اولا که اکراین تا لحظه عملیات نظامی روسیه هرگز عضو ناتو نشده بود و در خواست عضویت با عضو شدن بسیار متفاوت است. امریکا و انگلیس هم دقیقا به همین خاطر حاضر نشدند و حاضر نیستند که اکراین را عضو ناتو کنند. و در ثانی اگر پیمان و عهد نامه ای از سوی ناتو و روسیه وجود دارد که ناتو به روسیه تضمین داده است که مثلا لهستان را عضو ناتو نکند روسیه باید از ابزار حقوقی بین الملل استفاده می کرد و مسئله را به دادگاه داوری لاهه می کشاند. چنین عهدنامه و پیمانی بین ناتو و روسیه وجود ندارد و پوتین و روسیه هم ین را خوب می دانند. اصلا کل جریان جنگ سرد و زورازمایی دو طرف بخاطر همین پیمانهای ناتو و ورشو بود و وقتی یکی از طرفها جنگ سرد را باخت دیگر نمی تواند بگوید نه جنگ را ما بردیم و هنوز ورشو باید باشد و همه کشورهای عضو ان باید از روسیه متابعت کنند و این کشورها مستقل نیستند و برای سیاست خارجی خود باید از مسکو مانند جنگ سرد اجازه بگیرند. اقای پوتین تصور می کند که حاکمیت امریکا هم مانند اوباما هست که با چند اقدام مانند کریمه و بمب گذاری داعش در امریکا مرعوب شد و به پوتین سخت نگرفت. ولی فضا عوض شده
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
هم ما می دونیم جریان چیه و هم شما. پس اینقدر پشت هم پیام نده عزیز دل.
نیویورک تایمز به همراه سی ان ان تریبون حزبی دمکراتهای تندرو هست و به همین دلیل در تمام چهار سال ریاست جمهوری ترامپ حاضر نشد نه تنها با این دو رسانه مصاحبه کند بلکه حتی جواب خبرنگاران انها را در مصاحبه های عمومی ندهد و هر دو را فیک نیوز یا اخبار دروغ بنامد. این دو رسانه از بزرگترین رسانه های امریکا هستند و بسیار به انها گران امد. طبیعی است که با ترامپ کاملا دشمنی می کنند. ولی جالبش این هست که ترامپ یا هر کاندیدی که حزب جمهوریخواه معرفی کند و ترامپ او را تایید کند علیرغم تمام این اخبار بسیار محبوب هست و برنده شدن او در 2024 اگر دوباره تقلب و دوپینگ و اعمال نفوذ داوری صورت نگرید قطعی است. به همین دلیل هست که دمکراتها می دانند تنها راهی که شاید بتوانند برنده شوند پرونده سازی برای ترامپ هست. ولی قادر نیستند چون نیم دیگر حاکمیت امریکا و 70 درصد مردم امریکا بخاطر عملکرد فاجعه بار دمکراتها حامی کاندید حزب جمهوریخواه و ترامپ هستند و دمکراتها قادر نیستند با پرونده سازی به نتیجه مورد نظر برسند. در شرایط فعلی بهترین انتخاب برای پوتین و روسیه هم باز ترامپ هست. اینها را گفتیم که در ایران بهتر بتوانند شرایط بین الملل را بسنجیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
راستش نمیدونم‌ چرا همش حس می کنم ترامپ به نوعی عامل پوتین توی آمریکاست! چون ترامپ هرکاری که کرد این قدر که به روسیه منفعت رسوند به آمریکا نرسوند !! اینکه ما فکر کنیم آمریکا برای نزدیکی به ایران و برقراری رابطه مشتاق نیست کاملا غلطه . آمریکا بسیار مشتاق ایرانه واین اتفاق با برجام در سال ۲۰۱۵در حال شکل گیری بود اما ترامپ دقیقا برخلاف خواست آمریکا حرکت کرد وایران رو به دامن پوتین پرتاب کرد !! حتی به نظر می رسه دوستان داخل ایران پوتین هم از آمدن مجدد ترامپ یا شخص مورد حمایت او به شدت استقبال می کنند .من جای دمکراتها بودم روی دلیل ارادت ترامپ به روسیه تحقیق می کردم !
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
بهترین گزینه واسه ما جنگ داخلی تو آمریکاست. حالا چه ترامپ انتخاب بشه چه هر کس دیگه ای.
متنی که نوشته شده به هیچ عنوان دفاع تمام قد اردوغان از پوتین نیست و جای تاسف دارد که این تیتر برای این خبر زده شده است
بهانه پوتین برای حمله به اوکراین قصداین کشوربرای پیوستن به ناتو بود.حالا خیلی خوشمزه است که رئیس یک کشورعضوناتو از پوتین حمایت کند که البته جای تعجبی هم ندارد چون هردوی اینها سروته یک کرباسند.هردو درانتخاباتی نمایشی به عنوان رئیس مادام العمرکشورشان رسیده اند وهردو متکیرانی متوهم هستند.پوتین درتوهم احیای نئوشوروی واردوغان درتوهم ترکستان بزرگ از شرق اروپا تا شمال چین وحتی قسمتهایی از جنوب وشرق همان روسیه.
پول فروش غلات اوکراین تو جیب کی میره؟؟؟؟؟؟؟؟؟
درعکس خبرسازی که چندروزپیش ازمصاحبه وزیرارتباطات درمسکو منتشر شد هرچنددرمتن خبراشاره نشده بود ولی ازفضای محیط وعکس امام ورهبری مشخص بودکه سفارت ایران است.ولی درعکس مزبور که خارج ازکادرفیلمبرداری گرفته شده بود(به اصطلاح پشت صحنه) زنی روسی با مینی ژوپ نشسته بود.با توجه به اینکه سفارت جزو خاک هرکشورمحسوب میشود چرا به اون زنه اجازه حضوربا آن پوشش داده شده بود؟ یعنی روسها انقدر مصونیت دارند که داخل سفارت ماهم قوانین ایران رانقض کنند؟
لاوروف: می خواهیم زلنسکی را سرنگون کنیم! دمت گرم حتما این کار رو بکن !!! حکومت ها مال قلدرهاست .
آمریکا صدام رو کله پا کرد شما هم زلنسکی بالاخره جهان بین دوکشوره بقیه که مجلس گرم کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
صدام کجا؛زلنسکی کجا؛صدام هزاران انسان را در کشور خودش البته با پشتیبانی همین روسها بمب باران شیمیایی کرد..عکسهای دلخراش حلبچه در تاریخ ماند.صدام کشور مستقل کویت را اشغال کرد ؛صدام تندیس وحشت وادم کشی وجنایت بود..صدام از صندوق رای بیرون نیامده بود.زلنسکی اما فقط سابقه خنداندن وشاد کردن مردمش را داردوتوسط همین مردم آازادانه انتخاب شد ممکن است موفق نباشد اما قطعا با زور برمردم حکومت نخواهد کرد.جنس صدام کلا متفاوت است
فعلا روسیه متجاوز، دست از توسعه ارضی و سرنگونی حکومت اوکراین دست بردارد بعد مدعی دفاع از مردم اوکراین و سایر مناطق دنیا را مطرح کند
نظارتی روی اینکه سلاح های پیشرفته ارسالی به اوکراین وجود ندارد و احتمالا بخشی از آن به بازار سیاه اسلحه برسد و در نهایت بدست تروریستها و گروه های مختلف برسد
پاسخ ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
از کجا میدونین نظارت وجود نداره؟ مگه باید به شما گزارش بدن؟
انشالله با حمایت کشور دوست روسیه رژیم منحوس اسرادیل را از بین میی بریم
مرگ بر روسیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
مرگ بر آمریکا
اتفاقات عراق گوشی را داد دست اردوغان
سلام
روسهادرقبال کیف وغرب دچار تناقضات گفتاری ورفتاریند
قبل از حمله به کریمه میگفتند میخواهیم اتحاد شوروی را احیا کنیم که بعد به گرجستان لشگرکشی کردند بعد کریمه راتصرف کردند
بعد اقدام اوکراین را درپیوستن به ناتو بهانه کردند
اوکراین منصرف شد نئونازیسم رابهانه قرار دادند درصورتیکه نازیسم علیه قوم یهود است
وواینک میگویند میخواهیم به ملت اوکراین کمک کنیم زلنسکی را ازمیان بردارند! ! ! روسها درتضاد ملت اوکراین هستند
زیرا ازآغاز حمله مناطق مسکونی را بمبارانکردند وبه زنهاتجاوز کردند وغیر نظامیها را کشتند واز خود خاطره
بدی بجا گذاشتند واز ضعف درمقابل دفاع مردم اوکراین چندین بار دم از محو سرزمین اوکراین سخن بمیان آوردند
وحتی تهدید اتمی کردند
آقای پوتین ازاوکراین خارج بشوی بنفع دوملت روسیه واوکراین است خاصه
بہ امید پیروزی حق (اوکراین)علیہ باطل(روسیہ و)
مرگ بر روسیہ ۔زندہ باد اوکراین و مردم وفادارش
سانسورت رو کن بابا
پوتین پیروز است
یه سری مجاهدین تروریست خلق دشمنان قدیمی ایران فکر میکنن حریف جبهه جهانی مقاومت هستید؟ پوتینم آوردیم تو جبهه مقاومت علیه غرب
به امید پیروزی اکراین حق علیه باطل روسیه نجاست
مرگ برزلنسگگگگگی دورود ورود. دورود برپوتین پیروز پیروز پیروز باد روسیه اینشالله
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری