بازدید 64610
با دویست و چهل و پنجمین روز از حمله روسیه به اوکراین/ در حال به روزرسانی

برگزاری رزمایش هسته ای روسیه و ناتو / هشدار روسیه در واکنش به استقرار نظامیان آمریکایی در رومانی/ مخالفت اسرائیل با کمک نظامی به اوکراین

دویست و چهل و پنجمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۴۷۳۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷ 26 October 2022

برگزاری رزمایش هسته ای روسیه و ناتو / مخالفت اسرائیل با کمک نظامی به اوکراین

بین الملل تابناک: دویست و چهل و پنجمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

دبیرکل ناتو: متعهد به پیروز کردن اوکراین در جنگ با روسیه هستیم
۱۴۰۱/۰۸/۰۴ - ۲۳:۲۵

ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو از تعهد این سازمان و متحدانش برای پیروز کردن اوکراین در میدان جنگ و میز مذکرات با روسیه خبر دادو گفت که متعهد به پیروز کردن اوکراین در جنگ هستیم.

به گزارش آناتولی، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو روز چهارشنبه گفت: پیشرفت اوکراین در میز مذاکره با روسیه برای پایان دادن به جنگ به قدرت این کشور در میدان نبرد بستگی دارد.

استولتنبرگ در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با نیکولای سیوکا، نخست وزیر رومانی در مقر ناتو در بروکسل، گفت: ما باید با ارائه حمایت نظامی، موضع اوکراین را در میز مذاکره تقویت کنیم و این دقیقاً همان کاری است که متحدان ناتو برای به حداکثر رساندن احتمال یک حمله انجام می‌دهند.

وی با اشاره به دستاوردهای قابل توجه اخیر اوکراین در جنگ با روسیه افزود: جنگ در میز مذاکره به پایان می‌رسد و در عین حال می‌دانیم که آنچه اوکراین می تواند در میز مذاکره به دست آورد، کاملاً به قدرت در میدان جنگ بستگی دارد.

وی با تاکید بر اهمیت حمایت متحدان و شرکای ناتو برای پیروزی اوکراین خاطر نشان کرد که ناتو نمی‌تواند اجازه دهد روسیه در جنگ پیروز میدان باشد چون چنین پیروزی برای مردم اوکراین تراژدی محسوب می‌شود.

استولتنبرگ همچنین گفت که به زودی به ترکیه سفر خواهد کرد تا با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در مورد فرآیند الحاق سوئد و فنلاند به ناتو گفتگو کند.

روسیه : قصد استفاده از سلاح هسته ای در درگیری اوکراین را نداریم
۱۴۰۱/۰۸/۰۴ - ۲۱:۴۴

آندری کلین سفیر روسیه در انگلیس گفت که مسکو قصد استفاده از سلاح هسته ای در درگیری در اوکراین را ندارد.

کلین در مصاحبه ای با سی ان ان که روز چهارشنبه پخش شد، گفت: وزیر دفاع روسیه به همه همتایان خارجی خود اطمینان داده است که ما از سلاح هسته ای استفاده نمی کنیم.

از آغاز جنگ روسیه و اوکراین در ماه اسفند مقامات غربی و آمریکایی بارها روسیه را متهم به استفاده از سلاح هسته‌ای کرده‌اند و در این باره هشدار داده‌اند.

آمریکا با اشاره به شلیک موشک‌های بالستیک قاره پیما، گفته است که پیش بینی می شود ، روسیه در تمرینات سالانه نیروهای هسته‌ای استراتژیک خود موسوم به «گروم»، موشک‌های آزمایشی پرتاب کند.

ادعای جدید زلنسکی علیه ایران
۱۴۰۱/۰۸/۰۴ - ۱۹:۲۸

«ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین همچنان ادعاهای ضد ایرانی خود را ادامه می‌دهد. او امروز مدعی شده روسیه از حدود ۴۰۰ پهپاد ساخت ایران در جنگ اوکراین استفاده کرده است.

زلنسکی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره روابط اوکراین با رژیم صهیونیستی گفت: «ما در آغاز همکاری هستیم. این روند مثبتی در روابطمان با اسرائیل است.»

زلنسکی روز دوشنبه هم در همایشی که توسط روزنامه صهیونیستی هاآرتص برگزار می‌شد ادعا کرد که روسیه حدود ۲ هزار پهپاد از ایران سفارش داده است. او در ادامه گفت: «صدای نفرت‌‌انگیز پهپادهای ایرانی هر شب در آسمان ما شینده می‌شود. طبق اطلاعات ما، روسیه حدود ۲ هزار پهپاد شاهد از ایران سفارش داده است.»

جمهوری اسلامی ایران پیش از این بارها ادعاها درباره ارسال پهپاد به روسیه را تکذیب کرده است. «ناصر کنعانی»، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران چند روز پیش گفت «ایران هیچ سلاحی را برای هیچکدام از طرفین جنگ صادر نکرده است».

هشدار روسیه در واکنش به استقرار نظامیان آمریکایی در رومانی
۱۴۰۱/۰۸/۰۴ - ۱۸:۱۰

سخنگوی کاخ کرملین در بیانیه‌ای نسبت به استقرار نیروهای نظامی آمریکا در خاک رومانی و نزدیک مرزهای روسیه هشدار داد.

به گزارش راشا تودی، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز چهارشنبه گفت، استقرار نیروهای آمریکایی در رومانی خطرات امنیتی روسیه را افزایش می‌دهد و مسکو مجبور خواهد بود اقدامات متقابل انجام دهد. اشاره پسکوف به استقرار تیپ ۱۰۱ هوابرد ارتش آمریکا در مناطق مرزی رومانی و اوکراین بود.

پسکوف در گفتگو با خبرنگاران خاطرنشان کرد: استقرار نیروهای آمریکایی در نزدیک مرزهای روسیه ،تهدید امنیتی برای مسکو است و بنابراین ما مجبور خواهیم شد واکنش جدی نشان دهیم.

وی گفت: استقرار نیروهای آمریکایی در منطقه به ثبات و امنیت کمکی نخواهد کرد.

نظارت پوتین بر رزمایش اتمی روسیه
۱۴۰۱/۰۸/۰۴ - ۱۶:۵۵

کاخ کرملین روز چهارشنبه اعلام کرد، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه بر رزمایش بازدارندگی اتمی نظارت کرد.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه»، کاخ کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد:‌ «تحت رهبری ولادیمیر پوتین، فصل تمرینات با حضور نیروهای بازدارندگی راهبردی زمینی، دریایی و هوایی برگزار شد».

در این بیانیه آمده است در این رزمایش اتمی «پرتاب عملی موشک‌های بالستیک و کروز» انجام گرفت و پوتین از اتاق کنترل بر آن نظارت داشت.

کرملین افزود: «وظایفی که در طول تمرینات نیروهای بازدارندگی راهبردی تعیین شده بودند، به طول کامل انجام شده و همه موشک‌ها به اهداف خود اصابت کردند».

وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد، در رزمایش زمینی، دریایی و هوایی آمادگی راهبردی اتمی این کشور، موشک‌های قاره‌پیما و هواپیماها و زیردریایی‌های اتمی حضور داشتند.

«والری گراسیموف» فرمانده نیروهای مسلح روسیه در گزارشی به «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، از برگزاری موفق رزمایش اتمی خبر داد.

گراسیموف گفت: «در این تمرینات، سامانه‌های موشکی سیار زمینی "یارس" متعلق به نیروهای راهبردی موشکی، زیردریایی‌های راهبردی "تولا" از ناوگان شمالی و دو هواپیمای جنگی راهبردی توپولف "Tu-95MS" شرکت داشتند».

مقام کی‌یف: غربی‌ها تسلیحات خود را در اوکراین آزمایش کنند
۱۴۰۱/۰۸/۰۴ - ۱۴:۵۷

، «اُلکسی رزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین شامگاه سه‌شنبه از کشورهای غربی دعوت کرد تا با ارائه تسلیحات خود به کی‌یف، ضمن عقب راندن نیروهای روس، آنها در این کشور به آزمایش بگذارند.

رزنیکوف در مصاحبه مفصل با نشریه «پالتیکو» ضمن ابراز امیدواری به دریافت تسلیحات جدید و قوی‌تر از کشورهای غربی، گفت: «من واقعا خوش‌بین هستم که دریافت تانک‌های آبرامز در آینده ممکن است و مطمئنم که جنگنده‌هایی مانند اف-۱۶، اف-۱۵ تولید آمریکا یا گریپن تولید سوئد هم در دسترس [اوکراین] قرار بگیرند».

وی با بیان اینکه آمریکا در ابتدا از ارائه موشک‌های «استینگر» به اوکراین خودداری می‌کرد اما فقط چند ماه بعد اولین محموله از این موشک‌ها توسط لیتوانی با مجوز واشنگتن به کی‌یف ارائه شد، اظهار داشت: «پس از نظر من، اگر به ما گفتند چیزی غیرممکن است، یعنی در آینده ممکن می‌شود».

طبق این گزارش، وزیر دفاع اوکراین همچنین برای مجاب کردن کشورهای غربی به ارسال تسلیحات بیشتر و پیشرفته‌تر به کی‌یف، تصریح کرد دولت‌های غربی می‌توانند با ارائه تسلیحات خود به کی‌یف، آنها را در این کشور آزمایش کنند.

رزنیکوف به پالتیکو گفت اینکه اوکراین از تسلیحات غربی استفاده کند، نه تنها به عقب راندن نیروهای روس از مناطق اشغالی کمک می‌کند بلکه راهی برای همان کشورهاست تا تجهیزات خود را در برابر ارتش روسیه که تا همین چند وقت پیش دومین ارتش بزرگ و قدرتمند دنیا محسوب می‌شد، آزمایش کنند.

وی در این‌باره توضیح داد: «ما میدانی برای آزمایش رزمی در اوکراین حین جنگ [با روسیه] داریم. بنظرم تمام کشورهای [غربی] می‌بینند که ما چگونه تسلیحاتشان را استفاده می‌کنیم، ما هشت نوع مختلف سامانه توپخانه‌ای ۱۵۵ میلی‌متری در میدان جنگ داریم... پس این رقابتی بین سامانه‌های تسلیحاتی است».

برگزاری رزمایش نظامی روسیه در برابر رزمایش هسته ای ناتو
۱۴۰۱/۰۸/۰۴ - ۱۴:۵۳

پنتاگون اعلام کرده است که روسیه رسماً به مقامات آمریکایی از برنامه خود برای برگزاری رزمایش سالانه با نیروهای بازدارنده هسته‌ای در بحبوحه مانورهای هسته‌ای ناتو (Steadfast Noon) (پایداری در اوج) اطلاع داده است.

به گزارش آرتی، ژنرال پاتریک رایدر، سخنگوی نیروی هوایی آمریکا گفت: به ایالات متحده اطلاع داده شد و همانطور که قبلاً تأکید کردیم، این یک تمرین معمول سالانه توسط روسیه است.

ارتش ایالات متحده جزئیات بیشتری ارائه نکرد، اما اذعان کرد که روسیه "به تعهدات خود در زمینه کنترل تسلیحات و تعهدات شفافیت خود برای ارائه این اطلاعیه‌ها عمل می کند."

وزارت دفاع روسیه هنوز بیانیه رسمی درباره تاریخ و مقیاس رزمایش برنامه‌ریزی شده منتشر نکرده است. چنین رزمایش‌هایی معمولاً شامل آزمایش‌های جامع تسلیحات هسته‌ای و غیرهسته‌ای برای اطمینان از آمادگی نیروهای بازدارنده استراتژیک و کل زنجیره فرماندهی است. آخرین باری که روسیه رزمایش مشابهی را انجام داد به ماه فوریه بازمی‌گردد، چند روز قبل از آغاز عملیات نظامی مسکو در اوکراین.

زلنسکی: کریمه را آزاد می کنیم

ولودمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین در جریان نشست روسای مجالس ده ها کشور جهان که در کرواسی برگزار شد، ادعا کرد اوکراین شبه جزیره کریمه را آزاد می کند.

 تارنمای خبری هیل با انتشار این خبر نوشت:رئیس‌جمهور اوکراین روز سه‌شنبه (شب گذشته به وقت محلی) در جریان نشست روسای پارلمان در کرواسی که به منظور ایجاد هماهنگی به واکنش بین‌المللی به اقدام روسیه در منطقه برگزار شده بود، وعده بازپس‌گیری شبه جزیر کریمه را داد.

بنابراین گزارش زلنسکی که در این نشست به صورت مجازی شرکت کرده بود، گفت: قطعا کریمه را آزاد خواهیم ساخت، ما نه تنها این بخش از کشورمان را به تمامیت ارضی اوکراین بلکه به تمامیت اروپا بازخواهیم گرداند.

روسای مجالس ده ها کشور جهان این هفته در کرواسی گردهم آمدند تا نخستین بستر پارلمانی در مورد «پلتفرم کرمیه» را برگزار کنند، دراین میان نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و «جری کنلی» (Gerry Connolly (D-Va.)) نماینده دموکرات حزب دموکرات از ایالت ویرجینیا نیز بعنوان رئیس مجمع پارلمانی ناتو دراین نشست حضور داشتند.

زلنسکی گفت که بازپس گیری کریمه و بازگرداندن آن به اوکراین کار «آسانی نیست» و افزود: بر افراشته شدن پرچم اوکراین بر فراز کریمه در واقع بازگشت به حالت عادی است که برای تمامی اروپا امری شناخته شده است.

شبه جزیره کریمه در سال ۲۰۱۴ میلادی و به دنبال بروز ناآرامی های داخلی که با هدایت غرب به سرکردگی آمریکا در اوکراین رخ داد، از سوی کرملین به فدراسیون روسیه الحاق شد.

برگزاری رزمایش هسته ای ناتو 

ده‌ها فروند جنگنده ارتش‌های اعضای ناتو در یک رزمایش سالانه تمرین جنگ هسته‌ای این ائتلاف که در شمال غرب اروپا برگزار شد، شرکت کردند.

خبرگزاری آناتولی نوشت، این رزمایش تمرین جنگ هسته‌ای ناتو یک رزمایش سالانه معمول است. فرماندهی هوایی ناتو روز سه‌شنبه اعلام کرد، این رزمایش با شرکت ۱۴ کشور و بیش از ۶۰ هواپیما از انواع مختلف برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، هواپیماهای سوخت‌رسان و جنگنده‌های نسل چهارمی و نسل پنجمی نیز در این رزمایش که در تاریخ ۱۷ اکتبر شروع شده و تا ۳۰ اکتبر ادامه می‌یابد شرکت می‌کنند.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در ۱۳ اکتبر بیان کرد، این رزمایش از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی شده و قرار است به موجب آن نسبت به امنیت،‌ ایمنی و تاثیر توانمندی‌های هسته‌ای ائتلاف ناتو اطمینان حاصل شود.

او اضافه کرد:‌ بازدارندگی راه جلوگیری از هرگونه حمله به یک متحد ناتو و حفظ صلح است.

مخالفت اسرائیل با کمک نظامی به اوکراین

«اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی مدعی شد اسرائیل با ارائه کمک‌های بشردوستانه در کنار اوکراین بوده، اما در سایر حوزه‌ها حمایت آن به دلایل امنیتی محدود است.

به گزارش خبرگزاری «تاس»، وی در جریان سفرش به واشنگتن در گفت‌وگو با اندیشکده شورای آتلانتیک مدعی شد: «این موضوعی است که اغلب در عموم مورد بحث قرار گرفته است. اول این که اسرائیل در تمام مجامع بین‌المللی با جامعه بین‌المللی و ایالات متحده هسمو است. دوم این که البته ما به صراحت گفتیم که با تجاوز به تمامیت ارضی اوکراین مخالف هستیم. اما مسئله مهمتر البته این است که اسرائیل در مجموعه‌ای از مسائل عمدتاً مسائل بشردوستانه به شکلی قابل توجه کمک می‌کند».

او در ادامه افزود: «ما همچنین سامانه‌های غیرنظامی برای تشخیص زودهنگام حملات موشکی پیشنهاد دادیم، چیزی که اسرائیل تجریه زیادی در آن دارد. اما چیزهایی وجود دارد که نمی‌توانیم به دلایلی منافع امنیتی خود که از بیشترین اهمیت برخوردار است، تامین کنیم».

وی در ادامه با این ادعا که جهت‌یابی که برای قضاوت این رژیم استفاده می‌شود برخی اوقات دچار تحریف است، افزود: اسرائیل با توجه به ملاحظات استراتژیک و امنیتی خود آنچه را که می‌تواند انجام می‌دهد.

دیمترو کولبا وزیر خارجه اوکراین ۱۸ اکتبر گفت که کشورش پیامی رسمی به تل‌آویو برای درخواست تامین فوری سامانه‌های دفاع هوایی خواهد فرستاد.

کمک ۱۸میلیارد یورویی اتحادیه اروپا به اوکراین

اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا گفت: اتحادیه اروپا قصد دارد سال آینده ۱۸ میلیارد یورو (۱۷.۸ میلیارد دلار) به اوکراین کمک مالی کند.

به گزارش آناتولی، فون در لاین سه‌شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در برلین گفت: اتحادیه اروپا باید مکانیسم قابل اعتمادی برای کمک‌ مالی به اوکراین ایجاد کند.

رئیس کمیسیون اروپا افزود: اتحادیه اروپا در حال برنامه‌ریزی برای پوشش حدود یک‌سوم نیازهای بودجه اوکراین در سال ۲۰۲۳ است و مابقی بودجه این کشور نیز توسط شرکای بین‌المللی که حمایت مالی از کی‌یف را بر عهده گرفته‌اند، تامین خواهد شد.

فون در لاین تأکید کرد: اتحادیه اروپا باید حدود یک سوم بودجه اوکراین را تامین کند، بنابراین در سال پیش رو باید ماهانه ۱.۵ میلیارد یورو به این کشور کمک مالی کنیم.

 
تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۳۱
مرگ بر اوکراین
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
چرا به یک گشور توهین میکنی؟ حداقل بگو مرگ بر زلنسکی تا به توده اوکراینی ها اهانت نکرده باشی
متاسفانه شما شرقگداها از منطق و ادب بویی نبرده اید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
اکراین نه دولت بیمسولیت اکراین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
لازم نیست مرگ بفرستی
روسیه و اروپا خودشون اوکراین رو به خاک سیاه نشوندند
دیگه این کشور کشور بشو نیست
صادق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
وااااای اینو از کجا آوردی دیگه
مرگ بر اکراین
تو دهن هم خوب میچرخه
مرگ بر اکراین
مرگ بر اکراین
خوبه حال داد
اونوقت چرا؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
من هم با عملکرد و سیاست اوکراین مخالفم ولی چرا مرگ بر اوکراین؟؟
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
اوکراین به داعش کمک کرده،ولی مرگ برهیچ جا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
روسیه متجاوز است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
با این مرگ بر گفتنها به کجا رسیدید؟ کمی منطقی باشید. الان روسیه است که داره ایران رو تو باتلاقی که خودش ایجاد کرده فرو می بره. الان دشمن واقعی روسیه است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
منفی ها رو ببین فقط.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
اوکراین به من و تو چه ربطی دارد که بمیرد یا زنده بماند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
درود به ارتش اکراین
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
چرا به یک سرزمین توهین میکنی اونی که شایسته لعنت است پوتین و زلنسکی هستند که بخاطر قدرت طلبی خود آغاز گر جنگی بی نتیجه شده اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
مرگ بر اوکراین
مرگ براوکراین دست نشانده امریکاوغرب استعمارگر،درودبرعموپوتین
مرگ برروسیه کثیف
اوکراین شده محل معامله متاسفم برای این جهان لعنتی
زلینسکی قهرمان
مردم اروپا در ورشکستگی زندگی میکنند و باهزینه های سنگین زندگی می کنند وکمرشان زیر بار زندگی خم شده اما دولت های اروپایی خم بابرو نمی اورند و تکیه شان به دلارهای سعودیهاست جنگ اکراین اقتصاد اروپا را ورسکست کرده امسال هم از سرما میمیرند
اسراییل خیلی باحاله. میگه با صادرات سلاح به اوکراین مخالفه ولی در عمل و پشت پرده، کاملا برعکس عمل می‌کنه مثل همیشه
اسرائیل دروغ می‌گوید تمام قد از اکراین پشتیبانی تسلیحاتی می‌کند فقط از ترس اینکه روسیه در این جنگ پیروز شود اعلام رسمی نمی‌کند سیاست بز دلانه صهیونیستی همین است
مرگ بر اسرائیل که تمام این بدبختی ه از گور این غده سرطانی
روسیه نشون داد قدرت برتر تاریخ هست. در عرض چند ماه اوکراین رو نابود کرد
وقتی یک خواننده رقاص رو رییس جمهور میکنن نتیجه ش همینه

همه زیرساخت های کشورس داره نابود میشه و یک استان کامل اشغال شده و همه پرسی هم شده معلوم نیست چی میزنه که میخاد کریمه رو هم پس بگیره

خدایا

یا کیا شدیم دو میلیارد نفر هه........
چرا مرگ براکراین!!!! مرگ بر این دلقک زلنسکی که اکراین رو نابود کرده
گویا توسعه طلبی غرب داره با موانع جدی روبرو میشه
اوکراین شانس آورد سیاست خارجی درستی اتخاذ کرد وگرنه الان اوکراین صحرای کربلا بود
مرگ برپوتین متجاوز
درود بر اوکراین و غرب
مرگ بر روسیه و چین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
زنده باد روسیه
مرگ بر آمریکا و انگلیس
روسیه متجاوز مرگ بر روسیه
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری