با سیصدمین روز از حمله روسیه به اوکراین

زلنسکی در کنگره آمریکا: جلوی پهپادهای ایران را بگیرید!/ واکنش ایران به اظهارات زلنسکی/ قاطی کردن مردم ایران و اوکراین توسط بایدن 

سیصدمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۵۶۰۵۵
|
۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹ 22 December 2022
|
96413 بازدید
|

زلنسکی در کنگره آمریکا: جلوی پهپادهای ایران را بگیرید!/ قاطی کردن مردم ایران و اوکراین توسط بایدن 

بین الملل تابناک: سیصدمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

آلمان: گروه ۷ متعهد به ادامه حمایت از اوکراین است
۱۴۰۱/۱۰/۰۱ - ۲۳:۱۱

آنالنا بائربوک وزیر امورخارجه آلمان گفت: کشورهای گروه ۷ به شدت به حمایت خود از اوکراین در جنگ علیه روسیه متعهد هستند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، وزیر امورخارجه آلمان پنجشنبه در یک نشست خبری با لارس لوکه همتای دانمارکی خود در برلین اظهار کرد: ما امروز به‌ عنوان گروه هفت به صراحت گفتیم تا زمانی که جنگ در اوکراین ادامه دارد از حمایت خود از این کشور دست بر نمی‌داریم چرا که مردم اوکراین در حال حاضر از آزادی ما نیز دفاع می‌کنند.

وزیر امور خارجه آلمان که کشورش تا پایان سال جاری میلادی ریاست گروه ۷ را بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: نشست بر خط گروه هفت که امروز صبح (پنجشنبه)‌ برگزار شد، بر حمایت بیشتر از اوکراین متمرکز بود.

آمریکا ۱۰ نهاد دریایی روسیه را تحریم کرد
۱۴۰۱/۱۰/۰۱ - ۲۱:۲۲

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که این کشور ۱۰ نهاد روسیه را که در حوزه دریا فعال هستند، در فهرست تحریم های خود قرار داده است.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی پس از سفر ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین به واشنگتن گفت: ما متعهد به ادامه تحمیل عواقب شدید بر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور آمریکا و حامیان او در جنگ غیر منطقی روسیه علیه اوکراین هستیم.

وی تصریح کرد: در پی عملیات نیروی دریایی روسیه علیه بنادر اوکراین، از جمله بنادری که غذا و غلات مورد نیاز جهان را تامین می کنند، امروز آمریکا تحریم هایی را علیه نهادهای دریایی روسیه اعمال می کند.

این مقام دولت بایدن افزود: وزارت امور خارجه آمریکا به طور خاص ۱۰ نهاد نیروی دریایی روسیه را بر اساس فرمان اجرایی ۱۴۰۲۴ تحریم می کند.

بلینکن اضافه کردک آمریکا مصمم است از تمام اقدامات لازم برای جلوگیری از حملات هوایی، دریایی و زمینی روسیه به اوکراین استفاده کند. این اقدامات یک پیام ساده را به دنبال دارد مبنی بر اینکه کرملین باید به کارزار بی رحمانه خود علیه اوکراین پایان دهد.

پوتین: ارسال پاتریوت به اوکراین جنگ را طولانی خواهد کرد
۱۴۰۱/۱۰/۰۱ - ۱۹:۰۴

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه پس از اعلام آمریکا مبنی بر ارسال سامانه‌های موشکی پاتریوت به اوکراین، اعلام کرد که ارسال این سامانه‌ها جنگ را طولانی خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پوتین امروز پنجشنبه پس از نشست شورای دولتی روسیه در جمع خبرنگاران گفت که پاتریوت یک سامانه قدیمی است که مانند اس- ۳۰۰ کار نمی کند، اما همیشه یک پادزهر برای آن یافت می‌شود.

رئیس جمهور روسیه اطمینان داد که تحویل پاتریوت "بیهوده" بوده و "تنها درگیری را طولانی می کند، همین. "
پوتین همچنین درباره ارسال تسلیحات آمریکایی به کی‌یف، هشدار داد که روسیه این تسلیحات و سامانه پاتریوت را بین خواهد برد.

همزمان با سفر ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین به واشنگتن در روز چهارشنبه، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن بسته ۱.۸۵ میلیارد دلاری کمک تسلیحاتی جدید از جمله سامانه موشکی پاتریوت به کی‌یف می‌دهد.

رئیس جمهوری روسیه در مورد سرعت عملیات ویژه در اوکراین افزود: تشدید خصومت ها منجر به خسارات جنگی می شود، آهسته و پیوسته به اهداف می رسیم.

پوتین ادامه داد که منابع کشورهای ناتو در آستانه اتمام نیستند، تسلیحات عمدتاً با منشا شوروی در اوکراین رو به اتمام است، روسیه بسیاری از تجهیزات شوروی را که توسط غرب به اوکراین ارائه شده بود، از بین برد.

واکنش ایران به اظهارات زلنسکی
۱۴۰۱/۱۰/۰۱ - ۱۸:۲۰

سخنگوی وزارت امور خارجه اتهامات تکراری و اظهارات خارج از نزاکت رئیس جمهور اوکراین در کنگره آمریکا در ارتباط با جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرد.

 ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران بارها به اتهامات بی اساس مقامات اوکراینی در موضوع ادعائی پهپادها پاسخ داده است، افزود: یک بار دیگر تاکید می گردد که جمهوری اسلامی ایران هیچگونه تجهیزات نظامی برای هیچ طرفی جهت استفاده در جنگ اوکراین صادر نکرده است.

کنعانی تصریح کرد: ما همواره به تمامیت ارضی کشورها و از جمله اوکراین احترام گذاشته ایم و آقای زلنسکی بداند که صبر راهبردی ایران در قبال اتهامات بی اساس نامحدود نخواهد بود.

کنعانی افزود: آقای زلنسکی بهتر است از سرنوشت برخی رهبران کشورها که به حمایت آمریکا دلخوش کردند، عبرت بگیرد.

نشست وزاری خارجه گروه ۷ با موضوع جنگ اوکراین
۱۴۰۱/۱۰/۰۱ - ۱۶:۰۵

ژاپن اعلام کرد وزاری امور خارجه گروه هفت به منظور گفت‌وگو درباره درگیری طولانی مدت روسیه و اوکراین امروز پنجشنبه به صورت برخط دیدار می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری کیودو، این نشست در حالی برگزاری می‌شود که روز گذشته جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا با ولودیمیر زلنسکی همتای اوکراینی خود در واشنگتن دیدار و از کمک‌های نظامی جدید به این کشور از جمله سامانه دفاع هوایی پاتریوت خبر داد.

بنابر اعلام وزارت امور خارجه ژاپن، وزرای امور خارجه انگلیس، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و آمریکا به همراه اتحادیه اروپا قرار است در این نشست مجازی نظرات خود را درباره آخرین وضعیت اوکراین به اشتراک بگذارند.

این وزارتخانه همچنین اضافه کرد که پس از این نشست دپیلمات‌های ارشد به احتمال زیاد همکاری خود را برای ادامه حمایت از اوکراین اعلام می‌کنند.

ماه گذشته، وزرای خارجه گروه ۷ در بیانیه مشترکی که پس از نشست دو روزه در آلمان منتشر شد، ‌ بر ادامه اعمال هزینه‌های اقتصادی و حمایت از کیف متعهد شدند.

بنا بر این گزارش، قرار است ژاپن سال آینده ریاست این گروه را که اکنون بر عهده آلمان است در دست بگیرد.

سفیر مسکو: سفر هالیوودی زلنسکی به آمریکا تبلیغات جنگ نیابتی بود
۱۴۰۱/۱۰/۰۱ - ۱۶:۰۳

سفیر روسیه در آمریکا، واشنگتن را به راه انداختن «جنگ نیابتی» علیه مسکو متهم کرد و گفت که تمام اظهارات و اعلامیه‌های مطرح شده در سفر ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین،ثابت می‌کند که دولت بایدن علاقه‌ای به راه‌حل صلح‌آمیز ندارد.

به گزارش راشاتودی، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن گفت: «سفر به سبک هالیوودی رئیس رژیم کی‌یف به واشنگتن تأیید کرد که اظهارات آشتی‌جویانه دولت در مورد عدم تمایل به آغاز رویارویی با روسیه، فقط کلمات توخالی است.»

آنتونوف گفت: واشنگتن تمام منابع، سلاح‌ها و قابلیت‌های اطلاعاتی عظیم خود را برای تعقیب «ایده دیوانه‌وار شکست دادن روس‌ها در میدان نبرد» به سمت کی‌یف سرازیر کرده است.

او به طور خاص به تعهد آمریکا مبنی بر ارائه موشک‌های پاتریوت به کی‌یف اشاره کرد و هشدار داد که چنین سلاح‌ها و خدمه آن اهداف قانونی برای ارتش روسیه خواهند بود.

او همچنین گمانه زنی‌های فزاینده در مورد تحویل موشک های ATACMS و پهپادهای تهاجمی دوربرد را محکوم کرد و گفت: «آنچه اساساً با تشویق و پوزخندهای کنایه آمیز اعلام شد، لزوم ادامه «جنگ نیابتی» علیه کشورمان بود. تا پیروزی کامل بر ما.»

این دیپلمات گفت که مسکو بارها سعی کرده است "به عقل سلیم در همه سطوح متوسل شود"، و تاکید کرد که محموله‌های تسلیحات مدرن و دوربرد و سایر اقدامات تحریک آمیز توسط ایالات متحده و متحدانش منجر به تشدید تنش و پیامدهایی می شود که حتی تصور آن غیرممکن است.

مسکو: آمریکا دخالت خود در جنگ اوکراین را تایید کرد
۱۴۰۱/۱۰/۰۱ - ۱۵:۵۲

، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) گفت دولت آمریکا دست داشتن در آغاز جنگ اوکراین را تایید کرده است.

زاخارووا طی نشست خبری در این وزارتخانه توضیح داد: «بیانیه (جان کربی) هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید در روز پنجشنبه درباره حق کی‌یف برای انجام عملیات نظامی در خاک کریمه، تاییدکننده دخالت آمریکا در جنگ اوکراین است».

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی در ادامه اظهار داشت: «این اظهارات در واقع به‌عنوان تاییدیه دیگری از مشارکت مستقیم آمریکایی‌ها در خصومت‌ها از جانب نیروهای مسلح اوکراین به نظر می‌رسد».

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد: «ارتش اوکراین با سلاح‌ها و مربیان خارجی به یک ارتش مزدور تبدیل شده است و مزدورانی از کشورهای غربی به رهبری ایالات متحده در آن حضور دارند».

طبق این گزارش، زاخارووا همچنین افزود: «حقایق فوق تأیید می‌کند که غرب برای رویارویی طولانی با روسیه آماده است. با این وجود، صرف نظر از نحوه تلاش غرب برای تسلیح رژیم نئونازی کی‌یف، فرسایشی کردن جنگ و بستن چشم خود بر جنایات، آنها شکست خواهند خورد و اصولاً موفق نخواهند شد».

زلنسکی در کنگره آمریکا: جلوی پهپادهای ایران را بگیرید!

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین که برای جلب حمایت ایالات متحده برای مقابله با روسیه به واشنگتن سفر کرده، روز گذشته (چهارشنبه، ۲۱ دسامبر) در جلسه کنگره اتهامات بی‌اساس علیه ایران را تکرار و از لفظ «تروریست» استفاده کرد.

وی در این جلسه مدعی شد که ایران از روسیه در جنگ اوکراین برای هدف قرار دادن زیرساخت‌های این کشور حمایت می‌کند و از مقام‌های آمریکایی درخواست کرد که هرچه سریع‌تر با عرضه تسلیحات از کی‌یف حمایت کنند.

زلنسکی با تکرار ادعاهای همیشگی خود درباره استفاده روسیه از پهپادهای ایران در جنگ اوکراین گفت: «ایران صدها پهپاد انتحاری را در روسیه مستقر کرده که این زیرساخت حیاتی ما را در معرض خطر قرار می‌دهد. این‌گونه بود که یک تروریست، (تروریست) دیگری را کشف کرد».

مدت‌ها است که منابع غربی مدعی هستند که ایران پهپادهایی را در اختیار روسیه قرار داده که مسکو از آن برای حمله به زیرساخت‌های انرژی در اوکراین استفاده می‌کند.

رئیس‌جمهور اوکراین که برای جلب حمایت نظامی ایالات متحده به آمریکا رفته و ظاهراً بحث‌هایی درباره تصمیم واشنگتن برای ارائه موشک‌های پاتریوت به کی‌یف مطرح است، به قانونگذاران آمریکایی در کنگره گفت که حمله علیه یکی از شرکای اوکراین اجتناب‌ناپذیر است و از آن‌ها خواست تا اقداماتی را برای توقف این امر انجام دهند.

از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ماه فوریه سال جاری میلادی با هدف نازی زدایی و خلع سلاح این کشور، متحدان اروپایی و آمریکایی کی‌یف با تشدید فشار تحریم‌های روسیه و عرضه تسلیحات سبک و سنگین به اوکراین، بر آتش ناآرامی‌های این کشور دامن زده‌اند و موجب طولانی شدن جنگ اوکراین شده‌اند.

طبق این گزارش، ایالات متحده در همین راستا به عنوان بخشی از بسته کمک نظامی ۱.۸۵ میلیارد دلاری واشنگتن به اوکراین برای مقابله با روسیه، قصد دارد سامانه دفاع موشکی پاتریوت را در اختیار کی‌یف قرار دهد.

بنابر گفته «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده، این کمک نظامی شامل کمک یک میلیون دلاری به اوکراین به منظور تقویت «پدافند هوایی و قابلیت‌های حملات دقیق» و ۸۵۰ میلیون دلار کمک امنیتی می‌شود.

زلنسکی در اولین سفر خود به آمریکا از ماه فوریه تاکنون از واشنگتن خواهان تسلیحات بیشتر شد و با جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا دیدار کرد و گفت که این سفر با هدف تقویت «مقاومت و قابلیت‌های دفاعی اوکراین» انجام گرفته است.

در حالیکه مسکو تأکید دارد که اوکراین به دنبال طولانی کردن جنگ است، زلنسکی روز گذشته در کنفرانس خبری مشترک با بایدن گفت که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه قصد ندارد «این جنگ هولناک» را متوقف کند. وی مدعی شد که ایالات متحده و اوکراین، اهداف مشترکی برای «یک اوکراین آزاد، مستقل و امن» دارند.

واکنش سازمان ملل به ارسال سامانه موشکی پاتریوت آمریکا به اوکراین

سازمان ملل به خبر ارسال سامانه های موشکی پاتریوت از سوی آمریکا به اوکراین واکنش نشان داد. در همین ارتباط نیز، «استفان دوجاریک»، سخنگوی سازمان ملل متحد روز چهارشنبه در یک نشست خبری در پاسخ به این سوال که آیا دبیرکل سازمان ملل به واگذاری سامانه‌های دفاع موشکی پاتریوت به اوکراین از سوی آمریکا توجه کرده است یا خیر؟ گفت: سازمان ملل مایل است شاهد پایان درگیری در اوکراین بر اساس منشور سازمان ملل باشد.

سخنگوی سازمان ملل همچنین گفت: «ما دوست داریم صلح در اوکراین در چارچوب قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل متحد باشد و اگر این صلح از سوی آمریکا نیز پیگیری شود، این صلح مهم خواهد بود.»

کاخ سفید روز چهارشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرده بود که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا دستور اختصاص کمک ۱ میلیارد دلاری این کشور به اوکراین را صادر کرده است. بر اساس سند منتشر شده از سوی کاخ سفید، جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده دستوری را برای تخصیص یک بسته کمک نظامی جدید به اوکراین به مبلغ یک میلیارد دلار امضا کرد.

از سوی دیگر، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نیز اعلام کرد: «ایالات متحده ۱.۸۵ میلیارد دلار کمک نظامی دیگر از جمله سامانه های هوایی پاتریوت به اوکراین اختصاص می دهد.»

پنتاگون پیش از این اعلام کرده بود که آمریکا از زمان روی کار آمدن دولت جو بایدن تا کنون ده ها میلیارد دلار کمک‌های نظامی به اوکراین کرده است.

قاطی کردن مردم ایران و اوکراین توسط بایدن 

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا بامداد پنجشنبه (به وقت تهران) در کنفرانس خبری مشترک با همتای اوکراینی خود، بار دیگر بجای «مردم اوکراین» گفت «مردم ایران».

در ویدئوی منتشر شده از سخنان بایدن، او می‌گوید «برای اطمینان از این که دولت اوکراین می‌تواند به ارائه خدمات اساسی اولیه به مردم ایران ادامه دهد...»؛ گافی که برای لحظاتی زلنسکی را میخکوب می‌کند.

رئیس جمهور آمریکا پیش‌تر هم اسفند ۱۴۰۰ در سخنرانی سالانه در کنگره آمریکا، در یک‌ اشتباه لفظی به جای به کار بردن مردم اوکراین از مردم ایران استفاده کرد.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۵
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۶۶
محمد فقیه نوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
واقعا پهبادهای ایران اینقدر مهم است کم بدبختی نداریم آقایون محترم لطفاً ایران را تحریم نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
قرار بود صنایع نظامی ما ، دفاعی باشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
زلنسکی می رزمد
پوتین میلرزد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
زلنسکی کوکایینی منظورته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
او هم نوچه آمریکاست تصور نکنید وطن پرست است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
❤❤❤❤ زلنسکی ❤❤❤❤
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
❤❤❤❤ زلنسکی ❤❤❤❤
جعفری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
درهرصورت روسیه میبازد...چرا؟چون باپشتیبانی جنگ افزار پیشرفته وتحریم اروپا وامریکا مواجه شده وتنها برگ برنده ای که نهایتا ازآن جهت ارعاب دشمن استفاده میکند درصورت استفاده نصیب خودش هم میشود چون بلافاصله یابه محض اقدام متقابلا خودش هم نابود میشود،سیاست ترکیه خیلی زیرکانه است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
امیدوارم خریت پوتین ادامه داشته باشه،،، چون راه را برای صد پاره کردن این کشور منحوس و متجاوز هموار میکنه... ایران و سایر همسایه هاش هم از دست این نکبت خلاص میشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
باید قبول کرد روسیه به کشور همسایه تجاوز کرده و باید تنبیه شود
سعید
|
Spain
|
۱۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
تنهاراه حل وتنهاراه نجات مردم اکراین وکشوراکراین درجنگ نیابتی آمریکا وناتوباروسیه دراین جنگ جهانی نیابتی دوم مرگ دلقسکی است
پاسخ ها
ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
عجب گفتی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
عجب بدبختی ای شده،هر کس هر جای دنیا بمیره میفته گردن ایران
بنظرم ایران کلا سکوت کنه بهتره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
تا قبل از این میگفتین همه چیز تقصیر آمریکاست
ناشناس
|
Canada
|
۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
بسلامتی و مبارکی و میمنت امروز دلار ۴۰۱۰۰ تومان را هم رد کرد !
علی برکت الله !!!
حسن بابایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
سلام، دلقک همیشه خوب بلده درمقابل اربابانش چگونه وارد عمل بشه بجای اینکه اربابش را بخنداند، خودش به خودش می‌خندد،، اولأ خدارا شاکرم،، که از سلاح‌های جنگی ایران هراسان هستند،، همینکه،، از کشور ایران عزیز و قدرت نظامی ایران هراس دارند برای ایران عزیز و ارتش مردمی ایران کافیه،، و جالبه دست به دامن قدرت های غربی بشه که بداد اکراین برسند،. وجلوی سلاح های ایران را بگیرند،، یکم دیگه دلقک بازی دربیاره کلأ غرب از اکراین فاصله میگیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
اسم ایران رو به زبون نیار که شما اصلا بهش اعتقاد ندارید... اینو بارها ثابت کردید
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟