بازدید 9832
با تحولات منطقه و جهان

اتهام پهپادی شورای اروپا علیه ایران/ استقرار ۴۵۰۰۰ نیروی پلیس برای مقابله با معترضان در فرانسه/ نصب دوربین‌های جاسوسی اسرائیل در مرز لبنان / دیدار محرمانه مقامات آمریکا و ونزوئلا در قطر

اتهام پهپادی شورای اروپا علیه ایران، استقرار ۴۵۰۰۰ نیروی پلیس برای مقابله با معترضان در فرانسه، نصب دوربین‌های جاسوسی اسرائیل در مرز لبنان، دیدار محرمانه مقامات آمریکا و ونزوئلا در قطر و درخواست شش حزب عراقی برای بازنگری در توافق راهبردی با آمریکا، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۸۱۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶ 01 July 2023

اتهام پهپادی شورای اروپا علیه ایران/ استقرار ۴۵۰۰۰ نیروی پلیس برای مقابله با معترضان در فرانسه/ نصب دوربین‌های جاسوسی اسرائیل در مرز لبنان/ دیدار محرمانه مقامات آمریکا و ونزوئلا در قطر

بین الملل تابناک: اتهام پهپادی شورای اروپا علیه ایران، استقرار ۴۵۰۰۰ نیروی پلیس برای مقابله با معترضان در فرانسه، نصب دوربین‌های جاسوسی اسرائیل در مرز لبنان، دیدار محرمانه مقامات آمریکا و ونزوئلا در قطر و درخواست شش حزب عراقی برای بازنگری در توافق راهبردی با آمریکا، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

اتهام پهپادی شورای اروپا علیه ایران

سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در پایان نشست دو روزه بروکسل، با صدور بیانیه‌ای مشترک، ادعای بی‌اساس مشارکت نظامی ایران و روسیه در جنگ اوکراین را تکرار کرده و خواستار توقف همکاری‌های ادعایی، در این زمینه شدند.

در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای اتحادیه اروپا انتشار یافته، ادعا شده است: شورای اروپا ادامه حمایت نظامی از جنگ تجاوزکارانه روسیه توسط ایران و بلاروس را محکوم می کند. بلاروس باید به نیروهای مسلح روسیه، اجازه استفاده از خاک خود از جمله برای استقرار سلاح های هسته ای تاکتیکی بدهد و ایران نیز باید ارائه پهپاد به روسیه را متوقف کند.

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که غرب به رهبری آمریکا از ماه‌ها پیش و همزمان با تشدید تنش‌ها در جنگ اوکراین، ادعای مردود مشارکت نظامی ایران با روسیه در جنگ را مطرح کرده است.

آمریکا ابتدا ادعای ارسال پهپادهای ایرانی و پس از آن، ادعای انتقال احتمالی موشک‌های زمین به زمین از سوی ایران به روسیه برای استفاده در این جنگ را مطرح کرده است.

جمهوری اسلامی ایران بارها ادعای مطرح درباره ارسال پهپاد به روسیه را برای به‌کارگیری در جنگ اوکراین رد و تصریح کرد که هیچ سلاح و پهپادی برای به کارگیری در جنگ با اوکراین به روسیه نداده است.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان پیشتر در این زمینه گفت: متأسفانه کشورهایی که بزرگترین صادرکننده تسلیحات و تجهیزات به یک طرف جنگ هستند، مایلند با دامن زدن به خبرهای کذب و جعلی، افکار عمومی جهانی را دچار گمراهی و خطا کنند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران نه در یک طرف جنگ و نه در کنار یک طرفی دیگر قرار دارد، تاکید کرد: ایران چنین طرح‌هایی را حتی در دست پیگیری هم ندارد.

کنعانی خاطرنشان کرد: رویکرد جمهوری اسلامی ایران، تشویق طرفین برای توسل به راهکار سیاسی و همچنین تشویق جامعه بین‌المللی برای کمک به شکل گیری راهکار سیاسی به منظور پایان دادن به جنگ است.

استقرار ۴۵۰۰۰ نیروی پلیس برای مقابله با معترضان در فرانسه

فرانسه روز جمعه ۴۵۰۰۰ نیروی پلیس را برای سرکوب اعتراضات در چهارمین شب ناآرامی‌ها پس از کشته شدن یک نوجوان ۱۷ ساله توسط پلیس در این کشور مستقر کرد. 

گزارش رسانه‌های فرانسه از شهر «مارسی»، حاکی از حمله شماری از معترضان به ساختمان مرکزی بورس در این شهر است. همچنین گفته می‌شود، پلیس ده‌ها معترض در این شهر را دستگیر کرده است. 

فیلم‌هایی از شهر مارسی منتشر شده که سرقت شماری از معترضان از دستگاه‌های خودپرداز را نشان می‌دهد. 

تظاهرات‌‌ در  فرانسه در اعتراض به شلیک مرگبار پلیس این کشور به یک نوجوان  ۱۷ ساله در یک حادثه راهنمایی و رانندگی در منطقه «نانتر» واقع در غرب پاریس از دوشنبه شب آغاز شده و جمعه شب برای چهارمین شب متوالی ادامه یافت.

یک مأمور پلیس صبح سه‌شنبه نوجوان ۱۷ ساله‌ای به نام ناهل را در حادثه راهنمایی و رانندگی به ضرب گلوله کشت.

گفته می‌شود، این راننده نوجوان پس از متوقف شدن توسط پلیس به سمت خودرویش رفته و آن را روشن کرده اما مأمور پلیس به ظن تلاش او برای فرار به سویس تیراندازی کرده است. 

انتشار خبر این حادثه باعث شد، معترضان خشمگین ساختمان‌ها و خودروهای دولتی را در حومه فرانسه به آتش بکشند. از آن زمان به بعد، ناآرامی‌ها به سایر شهرها و مناطق فرانسه گسترش پیدا کرده است. امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه مرگ این پسر نوجوان را «غیرقابل توضیح و غیرقابل توجیه» توصیف کرده است.

روز پنجشنبه رسانه‌های بین‌المللی گزارش دادند، افسری که مرتکب این قتل شده، با اتهام قتل شبه‌عمد روبه رو شده است. یک وکیل خانواده ناهل به آسوشیتدپرس گفت که خواستار آن هستند که این افسر به «قتل» متهم شود. 

نصب دوربین‌های جاسوسی اسرائیل در مرز لبنان

رژیم صهیونیستی در ادامه تجاوزات علیه لبنان، دوربین‌های جاسوسی خود را در مرز این کشور نصب کرد.

شبکه المنار گزارش داد، ارتش رژیم صهیونیستی با نقض قطعنامه ۱۷۰۱، میله‌های آهنی مجهز به دوربین‌های جاسوسی را در بخش شمالی روستای مرزی الغجر به سمت مناطق آزاد شده، نصب کرد.

با گذشت هفده سال از اشغال دوباره روستای الغجر در سال ۲۰۰۶، رژیم صهیونیستی این روستا را با قرار دادن سیم‌های خاردار و دوربین به محاصره خود درآورد.

دیدار محرمانه مقامات آمریکا و ونزوئلا در قطر

روزنامه ال‌پایس به نقل از منابع خود اعلام کرد: رئیس پارلمان ونزوئلا و مشاور جو بایدن، موضوع ایجاد کانال ارتباطی مستقیم میان دو کشور را  محرمانه در قطر بررسی کردند.

 این روزنامه اسپانیایی به نقل از یک منبع آگاه نوشت: خورخه رودریگز، رئیس مجلس ملی ونزوئلا و دست راست نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا، سه هفته پیش در دوحه با خوان گونزالس، مشاور جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده دیدار کرد.

به نوشته این روزنامه، این دیدار بدون حضور واسطه یا شخص ثالثی انجام شده است. طبق دیدگاه این روزنامه، معمولاً ماهیت محرمانه بودن بر این جلسات حاکم است تا کسی در گفت‌وگوها دخالت نکند.

این روزنامه نوشت: رودریگز با گونزالس دیدار کرد تا یک کانال ارتباطی مستقیم بین دو کشور ایجاد کند. هر دو طرف از اظهار نظر در این مورد خودداری کردند.

به نقل از میدل ایست نیوز، همچنین در این دیدار، مسائل مربوط به آزادی زندانیان و لزوم عادی سازی روند سیاسی در ونزوئلا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

از اواخر سال گذشته، آمریکا با اجازه به شرکت Chevron برای استخراج و پالایش نفت با همکاری PdVSA و عرضه محصولات این Joint Venture (برنامه مشترک) به بازار آمریکا، کاهش فشار تحریم‌ها بر ونزوئلا را آغاز کرده است.

نیکولاس مادورو در ژانویه گذشته گفت که ونزوئلا آماده عادی سازی روابط دیپلماتیک با آمریکاست.

گفتنی است، این روابط در سال ۲۰۱۹ و زمانی که واشنگتن، خوآن گوآیدو را ـ که غیرقانونی خود را رئیس جمهور ونزوئلا معرفی کرد ـ به رسمیت شناخت، قطع شد.

درخواست شش حزب عراقی برای بازنگری در توافق راهبردی با آمریکا

یکی از مسئولان ارشد «ائتلاف چارچوب هماهنگی نیروهای شیعه» عراق گفت، شش حزب این کشور خواهان بازنگری دولت بغداد در توافق راهبردی با واشنگتن شدند، چون این توافق اهداف خود به ویژه در زمینه اقتصادی را محقق نکرده و به نقض حاکمیت ملی عراق دامن زده است.

 «ترکی العتبی» در گفت و گو با خبرگزاری المعلومه افزود که شش حزب سیاسی این کشور از بازنگری جامع دولت در خصوص توافق راهبردی با واشنگتن حمایت می‌کنند.

وی اظهار داشت: توافق راهبردی بین بغداد و واشنگتن به رغم گذشت بیش از ۱۰ سال از امضای آن، هیچ دستاورد مثبتی برای بغداد نداشته است و ۶ حزب سیاسی داخل و خارج از ائتلاف چارچوب هماهنگی اعلام کرده‌اند که از بازنگری جامع درخصوص این توافق به ویژه آنچه مربوط به پرونده امنیتی است، در اسرع وقت ممکن حمایت می‌کنند.

العتبی افزود که هیچ یک از بندهای توافق راهبردی با واشنگتن به خصوص در زمینه پرونده اقتصادی محقق نشده است و به نقض فضای امنیتی و نقض حاکمیت ملی که احیای همه جانبه آن ضروری است، دامن زده است.

به نوشته المعلومه، پیشتر عراق و آمریکا یک توافق راهبردی منعقد کردند که شامل مفاد بسیاری در زمینه امنیتی، اقتصادی و هماهنگی مالی است؛ اما برای بغداد نتیجه‌ای  از آن حاصل نشده، بلکه عامل مشکلات بزرگی بوده که عراق با آن‌ها مواجه است.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۹
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۱۰۱
چرا ایران این مدلیه اگر مردم اعتراضی داشته باشند سریعا مسییولین میگن اینا اغتشاشگر فریب خورده مهره های غرب و آمریکا هستن. توی فرانسه اما پلیس اولا کشت کشتار نمیکنه وسعی میکنه اوضاع رو کنترل کنه مسئولان هم تهمت وافترا نمیزنن به مردما
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
شما یاددت رفته در اغتشاشات اخیر بیش از 100 نیروی حافظ امنیت توسط غدار بدستان در خیابان سلاخی شدند ، اگر یکی از این کارها در فرانسه اتفاق بیفته شما برخورد پلیس را خواهی دید .
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
چون واقعا هستن
بی بی سی و اینترنشنال ندارند تا مردم رو تحریک به کشتن پلیس و اتش زدن بانکها کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
هم در مورد اعتراضات پس از مرگ مهسا امینی و هم در مورد
جوان الجزایری تبار فرانسوی دو مساله کاملا مشهود است بحث دشمن و زیاده خواهی و بی قید و بندی و مسال دیگر هم اساسا غلط است.
نکته نخست: ازرده شدن عواطف عمومی است و نکته دوم تلمبار نارضایتی ها و ناکارآمدی ها.
در فرانسه هم جامعه مستعد اعتراضات جدید در پی اعتراضات ماه های گذشته بود و این واقعه اخیر منجر به روشن شدن آتش زیر خاکستر شد. بهتر است حاکمان عبرت بگیرند و با مردم درست رفتار کنند ریشه مسایل را یافته و چاره گزینی کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
یا خوابی ، یا خودتو به خواب میزنی ، حرف های مکرون را خوب گوش کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
چند تا جاسوس باید توی ایران بگیرند تا قانع بشوید واقعا ما اغتشاش داشتیم نه مطالبه گری .بروید تحقیق کنید در ترکیه جاسوسهای فرانسوی که به ایران آمدند چه کار کردند.بابا یک کمی تعصب را کنار بگذارید وعقل را به کار بگیرید ، خمس می افتد ها.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
آخه اونجا تظاهر کنندگان اسلحه ندارند و نیروی پلیس کشته نمیشود
آیا شما شنیدید که پلیس را کشته اند ؟!؟!؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
آقا شما فرانسه زندگی میکنی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
علی|
of)|۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰

دوست سایبری
خشونت از سوی پلیس همیشه آغاز شده است و وقتی وزارت کشور ، ظرفیت در قانون اساسی ، راهپیمایی مسالمت آمیز را هیچ وقت مهیا ننموده است ، مقصر دولت است
سارا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
ببخشید قبل انقلاب این انقلابیون چطور اعتراض میکردند.میشه توضیح بدین.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
مردم فرانسه پلیس کشتن؟
منطق غرب به این شکله که ما هر چقدر خواستیم به اوکراین سلاح و تجهیزات و کمک های مختلف کرده و در بوق کرنا به همه دنیا اعلام می کنیم ولی هیچ کس حق ندارد به طرفی که مورد تایید ما نیست کمک بدهد! عجب!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
حمایت از تجاوزگر همیشه محکوم است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
و غربگداها طرفدار این منطق هستند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
عامو روسیه متجاوزه می فهمی
صحیح
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
این جنگ نه جنگ شماست و نه جنگ من و نه جنگ مردم ایران. بنابراین اگر دنبال منطق سالم میگردی به هیچ طرفی بویژه متجاوز اصلی نباید اسلحه داد. دنبال تفسیرهای دیگر هم نگرد که مثلا ناتو باعث شد روسیه حمله بکنه و ....خودت عقل داشته باش و بررسی بکن ببین روسیه تاحالا از کدوم دریچه منطقی به کشورها نگاه کرده. حمله به گرجستان یا خالی کردن پشت ارمنستان یا مثلا حمله به ایران و اشغال آذربایجان یا تصرف نیم از خاک کشور در زمان قاجار! لابد باز ناتو تحریکش کرده بود که حرم امام رضا را به توپ بست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
عزیز کاری به منطق غرب نداشته باش. ببین کی شروع کرده. روس ها قرار بود عملیات نظامی محدود بکنند الان بیش از یکساله در جنگ اند. متجاوز روسیه بوده جه ربطی داره. بعد هم غرب دوست داره به شما جه ربطی داره
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
دوست عزیز فرق مدافع و متجاوز رو میدونی شما؟ اطلاعی از قوانین سازمان ملل داری؟ میدونی که روسیه متجاوز هست و اوکراین مدافع؟ واقعا فهمیدن این نکته اینقدر سخته؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
استکبار یعنی همین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
منطق ما هم قرار بود نه طرف اوکراین باشد ونه طرف روسیه !! !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
گیریم که منطق آنها همین باشد حالا شما چه اصراری داری که به طرف غیر تایید آنها کمک کنی و دشمن برای ملت درست کنی!!!؟؟ اینجا که دیگه نه حرمی در خطر است و نه مسلمانی فریا دادرسی سرداده
نادان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
خدای منطق عزیز
غرب هرگونه کمک مالی و نظامی و تسلیحاتی را در مجلس تصویب و علناً اعلام می کند
آیا ما هم ایچنین عمل می کنیم ؟؟؟؟؟؟؟
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
مهدی جان وقتی دنیال قانون جنگل دران حکم باشد نباید با منطق درست حرف زد درست الان از نظر قانون متجاوز است ولی ایران هم جنگ با عراق مورد تجاوز قرار گرفت کسی به ایران کمک کرد باید بازبان خودشان حرف بزنیم تا متوجه بشوند الان اگر روسیه پیروز جنگ باشد تو دهنی به امریکا است خیلی از روسیه خوشم بیاد نه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
ناشناس ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
عراق متجاوز نبود؟
خود آمریکا متجاوز به عراق نبود؟
آمریکا متجاوز به ویتنام نبود؟
عجب
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
عامو حالیت نیست ناتو متجاوزه !! عامو سواد این چیزا را نداری !!! بچه ژیگولوها بهتره در مورد مسائل مهم مملکت نظر ندن ! شماها که سر هر چیزی صداتون در میاد بشینید سر جاتون و حرف نزنید ! هر اتفاقی که داره می افته برای حفظ امنیت و اقتدار کشوره .
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
ناشناس ۱۲:۰۵
.....قربون تو پوتین گدا
تابناک من نمی دانم هدف تو از پخش اخبار خارجی چیست؟ یقینا اخبار داخل اگر ۸۰ درصد پوشش داده شود اخبار خارجی باید در حد ۲۰ درصد باشد
اما موازنه بر عکس است و تازه اخبار داخل هم اخبار داخل نیست بلکه نظر افراد دست چندم است که گفته آنها ارزش چندان خبری هم ندارد

الان نرخ قیمت بسیاری از سهام بورس در این فصل مجامع و سود دهی از نرخ پارسال آنها کمتر است و سئول اینجا است که با این تورم غیر رسمی و رسمی و افزایش قیمت رسمی خدمات و کالاهای مورد تایید دولت که در کشور وجود دارد آیا قیمت این سهام باید آنهم در فصل مجامع کمتر از پارسال باشد؟
ای کاش نرخ کالا ها در کشور مثل قیمت سهام بورس کاهشی بود
ظاهر موازنه اقتصاد در ایران معکوس است و این ظلمی است که به مردم می شود مردمی که نه زمینه سرمایه گذاری سالم را در اقتصاد سالم دارند و از آن طرف هم باید با تورم مواجه باشند
آیا دولت و مجلس و وزیر اقتصاد چه پاسخی برای این سئوال بسیار مهم دارد؟
آگر دولت دنبال موضوعات فرهنگی و کاهش طلاق است باید اول اقتصاد و معیشت مردم را درست کند
فرض کن دولت روحانی بد و جاسوس و به کشور خیانت کرد اما دو سال از عمر این دولت گذشت چرا کسی به فکر درست کردن اقتصاد کشور نیست و هر روز پست رفت می کند تا جایی که دیگر جای پسرفت بیشتر ندارد
آقای عشقی دارد چکار می کند؟ چرا کسی از او حساب کشی نمی کند؟
بورس 1402: نماد آشکار خیانت دولت به سهامداران
آیا یک نفر در این مملکت نمیخواد به داد مردم برسه و به این خیانت آشکار رسیدگی کنه؟ دیگه چه اتفاقی باید میوفتاد که نیوفتاده؟!
از این واضح تر نمیشد سر مردم کلاه گذاشت. ملت رو در بی خبری نگه داری تا حقوقی ها و خودی ها خالی کنن بعد از 2 ماه که مردم 40-50 درصد رفتن تو ضرر خبر منتشر بشه و بفهمی این خبر روز شروع سقوط در اختیار کله گنده ها قرار گرفته تا سهام رو روی سر مردم بی اطلاع خالی کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
مگه مجبوری تو بورس بری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
نرو تو زمینشون بازی کن. رفتی و ضرر کردی هم نیا گلایه کن. همین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
پاسخ به 12:32 و 12:57
چرا صورت مسئله رو پاک میکنید؟ از نظر شما کلاهبرداری سیستماتیک از مردم جایز هست؟
مگر مردم در بخت آزمایی و شرط بندی شرکت کردن ک اگر ضرر کنن بگیم مقصر خودشون بودن؟!! بورس در کجای دنیا اینطور درگیر فساد و رانته؟ اونم رانت و فساد رسمی و دولتی
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
آره مجبوریم مگه بهترین و سالمترین بازار سرمایه گذاری هر مملکت بورس نیست؟ دلار بخریم؟ سکه بخریم؟ خودرو بخریم؟ زمین یا جنس احتکار گنیم خوبه|؟؟
بورس سرمایه گذاری نکنیم پول هر چند ماه ارزشش نصف میشه پس باید چکار کنیم؟ بمیریم؟
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
با این کارت به اقتصاد کشورت کمک کردی
آقازاده ها و ...
نمیدونم سوزشت کمتر شد یانه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
همسایه ما کارمند ایرانخودرو هست و درامد اصلیش احتکار خودرو!
توی پارکینگ خونه همیشه 2-3 تا ماشین هست که میاره 6 ماه بعضا 1 سال میخوابونه و بعد چند برابر قیمت خرید میفروشه
از نظر دوستان همه باید اینطوری کسب درامد کنن و خون ملت رو تو شیشه کنن!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
خوب شما هم برو خودرو بخر و 6 ماه بعد بفروش.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
بورس بالا و پایین دارد. چه طور اون زمان که توی 6 ماه سرمایه ات 4 برابر میشه. خودت را یک بورس باز حرفه ای و عقل کل میدونی اما وقتی که سرمایه ات افت میکنه.اینهمه شلوغ میکنی. نرو تو بورس. برو یک کارگاه به صورت شراکتی بخر و کار کن.ببین چقدر به سختی پول باید دربیاری.
دانیال
| United States of America |
۲۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
وارد شدن به بازارهای مالی مثل بورس و فارکس و کریپتو اطلاعات و دانش نیاز داره. بنده خودم در این زمینه فعالم. در سفر سال قبلم به ایران حدود ۱۲ اردر آزمایشی در بازار سهام ایران باز کردم تا حجم معاملات و میزان تبعیت بازار ایران از قوانین کلی رو تست کنم. طی ۳ ماه ۱۰ اردر از ۱۲ اردر طبق محاسبه به هدف رسید. فقط ۲ اردر باقی مانده که یکی بعلت حجم کم بوده و دومی کلا نمودار معاملات یکهو عوض شد. بجز این مورد آخر مشکلی وجود نداشت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
جالبه تو ایران اکثریت حتی ب حداقل حقوق خودشون مطلع نیستن. دستکاری در روند بورس و افشای اطلاعات رانتی رو قسمتی از روند طبیعی بورس میدونن مثل این دوست مدعی ک از خارج اومده و الکی ادعا میکنه همه چی روی روال بوده! ملت عجیی داریم!
آخی، همین فرانسه نبود که بر آتش اعتراضات ایران میدمید؟! همین میکرون وبقیه مسئولان فرانسوی نبودند که نیروهای انتظامی و مسیولین را نقلیه و محکوم و تحریم میکردند؟! آیا مسیولین ایرانی وحشت دارند مقابله به مثل بکنند، آیا مسیولین ایرانی وحشت دارند از تظاهرکنندگان فرانسوی حمایت کنند؟! حتما حق با مسیولین فرانسویه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
هنوز درس نگرفتی که مردم گشنه ن ... و اتش زیر خاکستر
شعب ابی طالب هم سه سال بود نه چهل ساااااااال
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
بله الان ایران اعلام کرده اتفاقات فرانسه رو دنبال میکنه و از رژیم مکرون خواسته دست از سرکوب برداره اجازه بده کاخ ریاست جمهکری رو تصرف کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
یک گوسفند قربانی کن تا شاید خدا به شما قوه عقل و عطا فرماید
مژگان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
الحق که هیچ جای دنیا به اندازه ایران وخائن و وطنفروش نداره به تعداد منفی ها دقت کنید!!. ضمنا شما به سایر مطابل و خبرها نگاه کنید...هر مطلبی که به نحوی تعریف و تمجید از ایران و یا انتقاد از آمریکا و غرب باشه با انبوهی از منفیهای وطنفروشان و خائنین مواجه میشه و بالعکس هرجا که بحث تخریب ایران و یا تعریف و تمجید از غرب باشه وطنفروشان با حجم زیادی از مثبت اونو تایید میکنن
کنعانی دنیا حرف تورو قبول‌کنه یا قطعات پهباد که هر روز تو سازمان ملل دست به دست میشه و مال ایران هستش؟
پاسخ ها
خودم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
یک چیزهم که خوب میسازیم و میتونیم بفروشیم نفروشیم ؟؟ شما مگه تمام کشورهای دنیا از جمله آمریکا و غرب به تمام دنیا سلاح نمیفروشند؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
تو آمریکایی ساکت و حرف مفت نزن
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
خودتون تو همین سایتهای داخلی
گفتین به روسیه پهپاد می دیم دروغگو کم حافظه میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
تازه وزير امور خارجه خودش گفت به روسيه پهباد داده ايم
كم بدبختي داريم كه حالا در اينده نزديك خسارت تجاوز روسيه را هم ما بايد پرداخت كنيم. چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
همه می دانند که ایران داره پهپاد و قطعاتشو به روس ها می ده ولی گردن نمی گیره که کار بیخ پیدا نکنه. منتها سوال اینجاست که چرا بقیه به اوکراین کمک نظامی می کنن ولی ایران نباید به روسیه کمک کنه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
مدرک نمیخواد متاسفانه ما اینقدر ساده ایم که اگه کسی بگه عجب پهبادهای خفنی، فوراً جو گیر میشیم و میگیم ، بله ما اینیم دیگه
چطور توافق راهبردی بین بغداد و واشنگتن، هیچ دستاورد مثبتی برای بغداد نداشته است! عراق دارای صادرات بالای نفت، تورم پایین و امنیت نسبی شده و نسبت به ما وضعیت بسیار بهتری دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
تشریف ببر عراق اگه وضع بهتری داره
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
مسئول بدبختی و می‌فرستیم کشور خودش یعنی عراق.... شما باید تشریف ببری به کشورت. و مردم و راحت بزاری
ببخشید در طول جنگ تحمیلی ۸ ساله کل دنیا به عراق تسلیحات فروختن اونوقت اتحادیه اروپا کجا بود؟؟ هر کشوری مختاره تسلیحاتش رو بفرشه ،، ایران هم در موضوع پهباد پیشرفت داشته و مختاره به هر کشوری دلش خواست ، تسلیحات نظامی بفروشه این کجاش مشکل داره؟؟ مگه کل اروپا و آمریکا و حتی چین و شوروی به مابقی دنیا تسلیحات می فروشند کسی اعتراض می کنه؟؟ مگر تسلیحات شیمیایی به صدام فروختن و چند شهر ایران و حلبچه رو‌نابود کرد ، کسی اعتراض کرد در سطح بین‌المللی ؟؟؟؟ واقعاً این سیاست دوگانه قابل درک نیست ،،، من هم مخالف جنگ در هر جای دنیا هستم ولی در خصوص فروش اقلام نظامی نمیشه سیاست یک بام دو هوا داشت...
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
کاملا درسته اما سیاست همینجا بدرد می خوره که نداشتیم. چرا باید چندرغاز بفروشیم و اینهمه بشنویم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
الان غربگداها بهت حمله می کنند
سعید
| Netherlands |
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
زمان جنگ اصلا اتحادیه اروپا وجود نداشت
عراق در خال پیشرفت است و عراقیها نباید اجازه بدهند خارجیها در مسائل داخلی آنها دخالت کنند و ارتباط آنها با دنیا را تخریب کنند..
ایران کمک پهپادی می کند جای انکار هم ندارد کار اشتباهی هم بوده و هست و در آینده برای ما دردسر ساز خواهد شد جنگ هم تمام خواهد شد و بدنامی آن برای ما می می ماند چرا که روسیه متجاوز است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
دو طرف در جنگن چرا نباید سلاح بفروشی مگ المان به صدام بمب شیمایی نمیداد چرا شماها انقد ساده اید ترسو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
خوب کردن دمشونم گرم
فرانسه شروین نداره براشون بخونه
اونها فرانسوی خارج نشین ندارن کمپین راه بندازن پولاتون و بکشید از بانکها بیرون؟
فکر نکنم هیچ کشوری در جهان به اندازه ایران و افغانستان وطن فروش داشته باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
احسنت
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
همین تعداد منفی ها نسبت بالای این افراد را نشان می دهد
مژگان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
تعداد زیاد منفی ها حرف شمارو تایید میکنه که واقعا وطن فروش زیاد داریم. ضمنا شما نگاه کنید،هر مطلبی که به نحوی تعریف و تمجید از ایران و یا انتقاد از آمریکا و غربیها باشه با انبوهی از منفیهای وطنفروشان و خائنین مواجه میشه و بالعکس هرجا که بحث تخریب ایران و یا تعریف و تمجید از غرب باشه وطنفروشان با حجم زیادی از مثبت اونو تایید میکنن
در فرانسه مردم مکرون را petit dictator نامیده اند یعنی دیکتاتور کوچک و معتقدند با تقلب پ مشارکت حداقلی رییس جمهور شده. انوقت غربزده های داخلی دموکراسی غرب را تو سر ما می زنند.
اتهام؟؟؟ ببخشید تو جنگی که هیچ ربطی به مردم ایران نداشت برای چی وارد شدید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حالا تاوانش مردم باید بدهند
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
جنگ عراق به المان و امریکا ربط داشت؟ خوب کردن وارد شدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
ناشناس اول وی پی ان خاموش کن خخخخخخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
ناشناس بدبخت
جنگ عراق هم ربطی به مردم ایران نداشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
با این تفاوت که اونها زور دارند و غرامت را مانند ۱۱ سپتامبر آمریکا تا ریال آخ می گیرند..اونوقت بگو ما دوست داریم
باید به آمریکائیها گفت بند را آب دادید، ونزوئلا پرید.
مسولین با دادن پهباد به روسیه متجاوز باعث سرافکندگی‌ملت ایران در دنیا شدند،
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
بسیار کار درستی کردند ، اگر به اکراین میدادند بازه همین نظر را داشتید؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
افتخارم می کنیم
غربگدا که همیشه سرافکنده هست چون ذاتا معتقده غربیها ارباب و خودش نوکر هست
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
لابد توام نماینده ملت ایرانی
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
شییییییییییییرین
عسسسسسسل
نمک
بازم بگو غربگدا
چرا اروپا از ارسال سلاح به صدام خودداری نکرد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
چون خودداری کرد این اربابتون بود که به صدام سلاح می داد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
شرق گدا بیشتر صلاح ها روسی بودند کم هوشی در طیف شما ژنیه
پوتین واقعا مکاراست .خیلی راحت ایران را گول زد وشریک در جنگ کرد
مردم فرانسه تازه دنبال جنبش فواحش نیستن فقط عدالت میخوان اما تانک و نفر بر آوردن واسشون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
کارمند تابناک رو باش که چنین نظری رو چاپ می کنه ولی اگر جواب بدی سانسور می کنه
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
فواحش مربوط به کیسه زباله های سیاه هست
یکی نوشته بود حمایت از تجاوزگر محکوم بله درست است و کاملا موافقم اما همین فرانسه و انگلیس و المان حمایت بی نهایتی از تجاوز صدام حسین به ایران و همچنین حمایت همراه با اعزام نیرو از تجاوز امریکا به عراق و افغانستان کردند و برای اینها منافع مهم است نه تجاوز
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
اینجورجاها خودشون و می زنن به اون راه
واقعیت این است اگر در ایران انقلاب نمیشد
جنگ ایران و عراق اتفاق نمی افتاد
جنگ فلسطین و اسرائیل اتفاق نمی افتاد
صدام به کویت حمله نمیکرد
آمریکا به عراق و افغانستان حمله نمیکرد
بشار اسد الان در حکومت نبود
جنگ در یمن اتفاق نمی افتاد
کشور های عربی و اسرائیل دوست نمی شدند
اتحاد جماهیر شوروی احتمالا سقوط نمیکرد
ترکیه به موقعیت فعلی نمی رسید
امارات به هیچ وجه هاب منطقه نمیشد
جنگ لبنان اتفاق نمی افتاد
کره جنوبی پیشرفت نمیکرد
قطر ثروتمندترین کشور دنیا نمیشد چون ایران اجازه استفاده از گاز میدان مشترک را به قطر نمیداد
آذربایجان تقاضای الحاق به کشور مادر ایران را میداد
طالبان در افغانستان حاکم نمیشد
آمریک نمی توانست کلی سلاح و محمات به اعراب بفروشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
دقیقا چه گندی زدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
احسنت، جانا سخن از زبان ما ميگويى
تا ماکرون حرف استقلال میزنه امریکا فرانسه را به اشوب میکشه
این که اتهام نیست تابی ! جرمی که اثبات بشه و متهم اقرار کنه دیگه اتهام نیست ! هیچ مجرمی فکر نمیکنه عملش جرمه ! بلکه با استدلال خودش حق خودش میدونه
از اول هم معلوم بود که پوتین بازنده نهایی جنگ اوکراین است اما بدبختانه مسئولان ما با دادن چند پهباد به روسیه، عملا ما را شریک جرم این بازنده بزرگ کردند
اکثر کشورها در مرزهایشان دوربینهای مراقبتی نصب میکنند . کشور ما هم در بسیاری از نقاط مرزی دوربینهای حفاظتی و مراقبتی دارد. حالا اگر اسرائیل از اینگونه دوربینها در مرز لبنان نصب کند شما مینویسید اسرائیل دوربینهای جاسوسی در مرز لبنان نصب کرده . چرا حقیقت را نمینویسید آیا نوشتن دروغ بنفع مسلمین است؟
اتهام چیه
خودتون اعتراف کردید که پهباد به روسیه دادید
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
دمشون گرم
از همه ی مطالب که بگذریم مهلت یکماهه طالبان خیلی وقته تمام شده است تا آب را آزاد کند
غربگدها میبخشید غربگرها هنوز در شوک تظاهرات فرانسه هستند
آشوب های فرانسه بخاطر تبعیض و بی عدالتی علیه مهاجران مسلمان است که پدرانشان صد سال پیش به فرانسه آمده اند و الان نسل سوم و چهارم هستند و از تبعیض و بی عدالتی رنج می برند
بعد از پایان جنگ و شروع باز سازی اکراین از پول های بلوکه شده روسیه در بانکهای اروپا و امریکا و... به زودی سراغ ایران هم خواهند امد و همین مقدر ارز که ناشی از تحریمها بلوکه شده را باید تقدیم اکراین کنیم
دوستان از فروش پهباد به روسبه خوشحال نباشند
مورد بعدی فرانسه متعلق به فرانسوی هاست نه هر مهاجر افریقایی و اسیایی بی ارزش که برای زندگی بهتر به فرانسه امده وحالا که نمی تواند خود را با شرایط اروپا تطبیق دهد شلوغ بازی در می اورد
جریان خانم امینی در ایران و جریان فرانسه کاملا متفاوت است چون خانم امینی ایرانی بود ولی فرد کشته شده در فرانسه یک الجزایری اصل
خودتان با خوشحالي در بوق و كرنا ميكنيد كه پهباد هاي ما پيشرفته شده اند و در اوكراين استفاده ميشود بعد اروپا كه شكايت ميكند ميشه هجمه پهبادي غرب!؟؟؟؟؟


بالاخره در فرانسه اعتراضه يا اغتشاش !!!!!؟؟؟؟
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات