بازدید 8616
با پانصد و بیست و ششمین روز از حمله روسیه به اوکراین

حمله موشکی اوکراین به پل کریمه/ انهدام 20 پهپاد اوکراینی بر فراز کریمه/ کشته و زخمی شدن 150 هزار نیروی اوکراینی

پانصد و بیست و شش روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۸۷۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۶ 12 August 2023

حمله موشکی اوکراین به پل کریمه/انهدام 20 پهپاد اوکراینی بر فراز کریمه

بین الملل تابناک: پانصد و بیست و شش روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

آلمان مایل به ارسال موشک‌های کروز «تاروس» به اوکراین نیست
۱۴۰۲/۰۵/۲۱ - ۲۰:۲۴

 رسانه‌های آلمانی روز شنبه از عدم تمایل آلمان در ارسال موشک‌های کروز به اوکراین در بحبوحه درگیری این کشور با ارتش روسیه خبر دادند.

وبگاه شبکه خبری «دویچه وله» روز شنبه در این باره نوشت، آلمان می‌تواند به زودی موشک‌های کروز «تاروس» را به اوکراین عرضه کند. دولت  زلنسکی، آلمان را برای ارسال موشک‌های تاروس تحت فشار قرار داده است، اما آلمان در میان نگرانی‌ها مبنی بر استفاده از این سلاح در اهدافی در خاک روسیه، تمایلی از خود نشان نداده است.

این وبگاه نوشت، اوکراین به شدت از ضعف پدافند هوایی رنج می‌برد و قدردان هر نوع کمکی از این نوع است. «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین چهارشنبه گذشته از «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان برای ادامه تحویل سامانه موشکی «پاتریوت» تشکر کرد.

پیشتر،  یک نماینده پارلمان اوکراین  اظهار داشته بود که پارلمان آلمان با ارسال موشک‌های دوربرد به کی‌یف برای نبرد با روسیه موافقت کرده است.

 «یئهور چرنیف» قانونگذار اوکراینی گفت که آلمان پس از توافق پارلمانی ، موشک های دوربرد «تاروس» اوکراین را ارسال خواهد کرد. وی گفت: «دوستان من در پارلمان آلمان به من اطلاع دادند که فراکسیون‌های کلیدی پارلمان درباره انتقال موشک های دوربرد تاروس به اوکراین به توافق رسیده‌اند.»

مسکو: حمله تروریستی اوکراین به پل کریمه را تلافی می‌کنیم
۱۴۰۲/۰۵/۲۱ - ۲۰:۲۳

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز شنبه (۱۲ اوت، ۲۱ مرداد) «حمله تروریستی» اوکراین به پل کریمه را محکوم کرد و گفت این حمله جان غیرنظامیان را به خطر می‌اندازد.

به گزارش «رویترز»، این مقام ارشد روسیه در پیامی تلگرامی در خصوص حمله امروز به این پل اعلام کرد: هیچ توجیهی برای چنین اقدامات وحشیانه‌ای وجود ندارد و بی‌پاسخ نمی‌ماند. 

سقوط جنگنده سوخو ۳۰ در شمال غرب روسیه
۱۴۰۲/۰۵/۲۱ - ۲۰:۲۲

سرویس مطبوعاتی منطقه نظامی غرب وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یک فروند هواپیمای جنگنده سوخو-۳۰ روسیه در منطقه کالینینگراد در شمال غرب این کشور سقوط کرد و سرنشینان آن جان باختند.

به گزارش رسانه های روسیه، در بررسی های اولیه، علت این حادثه نقص فنی اعلام شده است.

بنا بر این گزارش ها، این پرواز بدون مهمات انجام شده بود.

استان کالینینگراد در شمال غربی روسیه و در همسایگی لهستان، لیتوانی و دریای بالتیک قرار دارد.

هواپیمای سوخود ۳۰، جنگنده دوموتوره چندمنظوره دارای دو سرنشین است که شرکت هوانوردی سوخو در روسیه طراحی و ساخته شده است.
این جنگنده برای عملیات در تمام شرایط آب و هوایی و برای انجام مأموریت‌های هوا به هوا و هوا به سطح طراحی شده ‌است و قابلیت های مشابه جنگنده اف ۱۵ را دارد.
جنگنده بمب‌افکن سوخو-۳۰ در حقیقت نمونه پیشرفته‌تر جنگنده سوخو-۲۷ است. این هواپیما، دارای سامانه «خلبان خودکار» در تمام مراحل پرواز، از جمله پرواز کم ارتفاع یا پرواز کروز است.

کشته و زخمی شدن 150 هزار نیروی اوکراینی
۱۴۰۲/۰۵/۲۱ - ۲۰:۱۹

 روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» گزارش داده، تعداد اوکراینی‌هایی که در تلاش برای فرار از خدمت هستند به دلیل تلفات بالا در ضدحملات اوکراین افزایش یافته و کی‌یف برای پر نگه داشتن صفوف خود به اعماق جامعه ورود کرده است. 

ارتش اوکراین چهارم ژوئن ضدحملات خود را که تبلیغ زیادی برای آن کرده بود، آغاز کرد. علی‌رغم سیلی از تجهیزاتی که غرب در اختیار کی‌یف قرار داده، این کشور نتوانسته موفقیت‌ چشمگیری در مقابل روسیه به دست آورد و متحمل تلفات و خسارات سنگین شده است. 

روزنامه آمریکایی با استناد به برآوردهای مقام‌ها و تحلیلگران غربی گزارش داده بیش از ۱۵۰ هزار نیروی اوکراینی از فوریه ۲۰۲۲ (آغاز درگیری‌ها در اوکراین) کشته و زخمی شده‌اند.

طبق این گزارش، با توجه به تلفات نیروهای مسلح اوکراین، جذب نیرو به طور فزاینده‌ای اهمیت یافته است. اما گزارش‌ها درباره افسرانی می‌رسد که رشوه دریافت می‌کنند تا اجازه فرار از خدمت دهند. گارد مرزی اوکراین گفته به طور میانگین ۲۰ نفر روزانه به دلیل تلاش برای فرار از کشور بازداشت می‌شوند. 

حمله موشکی اوکراین به پل کریمه

 وزارت دفاع روسیه اعلام کرد رژیم کی‌یف امروز شنبه (۱۲ اوت، ۲۱ مرداد) ساعت یک به وقت محلی تلاش کرد با موشک هدایت‌شونده زمین به هوا «اس-۲۰۰» که به نسخه ضربتی تبدیل شده به پل کریمه حمله تروریستی کند.

طبق اعلام مسکو، موشک به موقع توسط پدافند هوایی روسیه شناسایی و رهگیری شد و این حمله تلفات و خساراتی برجا نگذاشت.

پیش‌ از آن، «سرگئی آکسیونوف» فرماندار شبه‌جزیره کریمه گفته بود «نیروهای پدافند هوایی دو موشک دشمن را بر فراز تنگه کرچ سرنگون کردند. پل کریمه آسیب ندید». 

به گزارش «راشا تودی»، «اولگ کریوچکوف» مشاور و دستیار فرماندار کریمه گفت دود غلیظی که بر فراز پل کریمه قابل مشاهده است در نتیجه کار سرویس‌های ویژه است. وی افزود پل کریمه به زودی به روی وسایل نقلیه باز خواهد شد.

انهدام 20 پهپاد اوکراینی بر فراز کریمه

وزارت دفاع روسیه از انهدام ۲۰ پهپاد اوکراینی که بامداد امروز شنبه (۱۲ اوت، ۲۱ مرداد) شبه‌جزیره کریمه را هدف قرار داده بود، خبر داد. این وزارتخانه اعلام کرد تلاش برای حمله مذکور تلفات و خسارتی برجا نگذاشت. 

طبق اعلام مسکو، ۱۴ پهپاد توسط سامانه‌های پدافند هوایی منهدم و شش پهپاد با جنگ الکترونیک سرکوب شد. به گزارش رویترز، هنوز مشخص نیست چه چیزی در حملات مذکور به شبه‌جزیره کریمه هدف قرار گرفته بود. 

«سرگئی کریوچکوف» مشاور فرماندار کریمه پیش‌تر گفته بود سامانه‌های پدافند هوایی در دفع حملات هوایی در بخش‌های مختلف این شبه‌جزیره مشارکت دارند. به گفته مقام‌های حمل‌ونقل کریمه، تردد روی پل کریمه که این شبه‌جزیره در دریای سیاه را به منطقه «کراسنودار» روسیه متصل می‌کند، حدود دو ساعت از یک و سی دقیقه بامداد (به وقت محلی) متوقف شد. 

روسیه، کریمه را در سال ۲۰۱۴، هشت سال قبل از آغاز بحران کنونی اوکراین، در پی یک همه‌پرسی به خاک خود ضمیمه کرد و بارها هشدار داده، حمله به این شبه‌جزیره به منزله حمله به خاک روسیه است. 

از اوایل مه و بعد از دفع حمله پهپادی به کرملین، حملات هواپیماهای بدون سرنشین به مناطق تحت کنترل مسکو در اوکراین و همچنین در خاک روسیه افزایش یافته است. اوکراین هرگز به طور مستقیم مسؤولیت این حملات را برعهده نگرفته اما می‌گوید تخریب زیرساخت‌های نظامی روسیه برای پیشبرد ضدحملات بسیار مهم است. 

ارتش اوکراین چهارم ژوئن ضدحملات خود را که تبلیغ زیادی برای آن کرده بود، آغاز کرد؛ اما علی‌رغم سیلی از تجهیزاتی که غرب در اختیار کی‌یف قرار داده، این کشور نتوانسته موفقیت‌ چشمگیری در مقابل روسیه به دست آورد و موفق به شکستن خطوط دفاعی ارتش روسیه نشده است.

هفته گذشته، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه تلفات اوکراین از زمان آغاز عملیات در اوایل ژوئن را بیش از ۴۳ هزار نیرو و نزدیک به پنج هزار قطعه تجهیزات نظامی برآورد کرد. به باور بسیاری از تحلیلگران، کمک‌های بیشمار کشورهای غربی به اوکراین تفاوت چندانی در وضعیت فعلی مبارزه به وجود نیاورده است.

آموزش تفنگداران دریایی اوکراینی توسط انگلیس

وزارت دفاع انگلیس جمعه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که حدود ۹۰۰ تفنگدار دریایی اوکراین پس از طی یک دوره آموزشی ۶ ماهه توسط تفنگداران دریایی سلطنتی و کماندوهای ارتش انگلیس به کشور خود باز می‌گردند.

در بیانیه وزارت دفاع انگلیس آمده است: این آموزش که توسط کماندوهای انگلیسی ارائه می‌شود، به اوکراین کمک می‌کند تا نیروی دریایی متمایز خود را توسعه دهد و آن را در نبرد در مناطق آبی - خاکی قدرتمندتر کند.

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین در ماه مه اعلام کرد که تفنگداران دریایی ارتش این کشور به یک شاخه نظامی مستقل تبدیل خواهند شد و وی نیروی دریایی جدید اوکراین را توسعه خواهد داد.

وزارت دفاع انگلیس در بیانیه خود اعلام کرد: کماندوهای انگلیس به نیروهای اوکراینی در عملیات آبی - خاکی آموزش دادند که شامل یورش به ساحل با استفاده از قایق‌های بادی می‌شد.

این بیانیه می‌افزاید: این اولین برنامه آموزش آبی - خاکی است که توسط ارتش انگلیس به نیروهای اوکراینی ارائه می‌شود.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع انگلیس، تفنگداران دریایی اوکراین طی این دوره آموزشی در مورد نحوه استفاده از سیستم‌های موشکی قابل حمل توسط نفرات پیاده و شانه‌پرتاب به نام سلاح‌های ضد تانک سبک نسل بعدی، موشک‌های ضد هوایی استینگر، خمپاره‌ها و کنترل و استفاده از پهپادهای شناسایی آموزش دیده‌اند. آنها همچنین آموزش تخریب مواد منفجره را برای موانعی مانند استحکامات ضد خودروی دندان اژدها گذراندند.

در بیانیه وزارت دفاع انگلیس آمده است: هر گروه آموزشی تحت یک برنامه آموزشی پنج هفته‌ای دقیق با جلساتی از کمک‌های اولیه در میدان جنگ تا نبردهای نزدیک و برنامه‌ریزی واحد قرار گرفتند.

بر اساس این بیانیه وزارت دفاع انگلیس، در آغاز سال ۲۰۲۳، انگلیس متعهد شد که ۲۰ هزار نیروی جدید اوکراینی را آموزش دهد ولی عملاً تعهد خود را ۲ برابر کرد و آموزش توسط مربیان سپاه تفنگداران دریایی هلند نیز بخشی از این برنامه آموزشی بود و کشورهای دیگر نیز به برنامه انگلیس برای آموزش تفنگداران اوکراینی کمک کرده‌اند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۶۰
مرگ بر روسیه
مرگ بر چین
مرگ بر کره شمالی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
پوتین یک جنایتکار جنگی تحت تعقیب دادگاه بین المللی است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
ولی ترامپ اوباما بوش کارتر نیکسون فرشتگان آسمانی هستن
لقمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
بجنگید بایدن از صمیم قلب دستدار شماست، بعدش تایوان آماده باش.
امیر مولی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
مطمئنم اگه آمریکا به اوکراین حمله کرده بودند این کامنت نویسای غربگدا الان دشمن خونی همین اوکراینی بودن که الان دارن یقه جر میدن واسش.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
و مرگ بر تو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
به ولله که با این مرگ بر این و اون هیچ چیز عاید ما نخواد شد ، بهترین اثر زمانیست که به همه ملت ها احترام بگذارید تا به شما هم احترام بگذارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
مرگ بر آمریکا انگلیس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
مرگ بر اربابت انگل لیس و انریکا و دوست دلران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
مرگ بر امریکا
مرگ بر انگلیس
مگر بر رژیم صهیونیستی اسرائیل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
آمریکا که عامل بیشتر شرارت ها و فتنه های زمین هستش
مستحق نابودی است
ان شاء الله که نابودی آمریکا نزدیک است

آمریکا =منبع فساد و کفر و آلودگی و کثافت و فحشا و بی دینی و جنایات و......مرگ بر آمریکا
اینجور که روسیه میگه :
هر قسمت از یک کشور مستقل ممکن است با برگزاری انتخابات بخواهند عضو یک کشور دیگه بشوند.
پاسخ ها
تن تن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
این هم بد نیست. انتخابات بگذارند کشور مقصد هم به انتخاب خود مردم تعیین بشه
اینجوری که تو امار میدی تابناک دیگه از اوکراین چیزی نمونده حواست هست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
خیلی وقته چیزی نمونده نمیدونستی؟ همه زیر ساختارو زده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
درسته چون آمار به هلاکت رسیده های اوکراین بیش از 700 هزار نظامی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
غربگدایان سوختند و ناراحتند
شعار هر کوکائینی =درود بر اوکراینی
زلنسکی یعنی دلقک پلاستیکی
سرنشینان روس به درک واصل شدند
حمله تروریستی اکراین به پل کریمه؟! لابد موشک‌هایی که شما سردمداران متوهم روسیه روزانه به ساختمان‌های اکراین می‌زنید همه از نوع بشردوستانه است ها؟ چنان خوار و خفیف شد‌ه‌اید که حرف زدن هم یادتون رفته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
جالبه اینها فکرمی کنند مردم دنیا بیشعور هستندشما به اوکراین حمله می کنید باعث کشته شدن زن وکودک وپیروجوان می شوید تروریستی نیست اونوقت حمله آنها تروریستی هست.جمع کنید بساطتتون رو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
آره
آمریکا سرخ پوستان رو قتل و عام کرد اشکالی نداشت؟ ژاپن رو بمباران کرد تروریستی نبود؟
صدها هزار زن و بچه ویتنامی رو قتل و عام ساخت جنایت نبود؟
اصلاً آمریکای کافر شیطان صفت جنایتکار در خاورمیانه چه غلطی می کند؟
زیادی روسی نیست مطلب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
واقعیت جنگ است، اوکراین نباید فریب آمریکا و غرب را می خورد و در تله آنها گرفتار می شد، چون عملا تاریخ ثابت خواهد کرد که اوکراین در برابر روس که هم از نظر وسعت سرزمینی بیش از دو برابر کل اروپا است و هم قدرت نظامی بالایی دارد برگ برنده ای ندارد و طبیعی است در چنین شرایطی هر چه حقایق روز گفته شود تا حدود زیادی به نفع روس می شود و در ذهن خواننده این طور تفسیر می شود که مطلب روسی است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
چون روسیه پیروز است
امروز سربازان اوکراینی برای زنده ماندن حاضر به پرداخت رشوه هستند و سوال این جاست آیا این چنین نظامیانی روحیه جنگ را دارند؟
درست است که دفاع از خاک و وطن مهم است ولی جان هم چیزی نیست که نمی شود به راحتی از آن گذشت و آمریکا و تروئیکا باید درس عبرت بگیرند که چرا با تحریکات نظامی ناتو باعث تحریک مقامات کرملین و حمله روسیه به اوکراین شدند و کشوری ثالث (اوکراین) را اینچنین به معنای واقعی کلمه "نابود" کردند که اگر تحرکات نظامی ناتو در مرزهای روسیه نبود پوتین هیج دلیل موجهی برای حمله به اوکراین نداشت و در صورت حمله به خاک اوکراین متهم بود.
اوکراین امروز بیش از نیمی از مردمانش یا کشته شده اند یا آواره گشته اند، خاکش مدفن ابزار آلات نظامی غرب شده، زیر ساخت های شهری اش نابود کشته، بنادر تاریخی اش ویران گشته و بسیاری از افرادی که زنده مانده اند حتی حاضر به پرداخت رشوه هستند تا از مرزها فرار کنند و آیا فردا آن ها که باعث جنگ افروزی و نابودی اوکراین شدند در دادگاه بین المللی لاهه حاضر و پاسخگوی مرگ انسان های بی گناه خواهند بود یا همچون جنگ عراق و افغانستان قسر در خواهند رفت؟ و ای کاش دادگاه بین المللی لاهه سردمداران ناتو و رهبران اصلی آن ها یعنی بایدن، ماگرون و نخست وزیر انگلیس را به دلیل شعله ور کردن آتش جنگ بین دو کشور روسیه - اوکراین و شعله ور نگاه داشتن آتش جنگ با ارسال تجهیزات نظامی گسترده، به عنوان متهم ردیف اول بحران آفرینی در شرق اروپا و به عنوان جنایت کار جنگی پای میز محاکمه می آورد تا ابر قدرت ها خیال نکنند به سبب قدرتی که دارند می توانند فاجعه انسانی خلق کنند و بعد با رسانه های تبلیغاتی که دارند واقعیت را چپه جلوه داده و قسر در بروند.
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
دادگاه لاهه چی است این دادگاه ها فقط بفکر منافع همون غربی است که شما مرگ بر آن می‌کنی و مسولان و فرزندان آن ها در همان غرب ساکن هستند
مرگ بر روسیه وآمریکا ومنافقین
طبق گفته حکیم و جنگاور طوس اگر همه اوکراین بمیرند و اکراین باقی بماند می ارزد
اگر سر به سر تن به کشتن دهیم
از ان به که کشور به دشمن دهیم
مرگ بر انگلیس و چین
دشمنان ایران
مرگ بر انگلیس و چین
زنده باد آمریکا و آلمان
تابناک عزیز. اون اخریشو خوب اومدی.. تفنگداران نیروی دریایی اوکراینا.. شاید نمیدونی که حتی به طور رسمی اوکراینا اصلا نیروی دریایی ندارد بیش از ۵ ساله. درست خوندی. نیروی دریایی نداره. اصلا کشتی و ناوچه رزمی نداره سالهاست. خانم عزیز شما و رهبر فکری و انقلابی اوکراینی و ضد روس شما سال ۲۰۰۵ باقیمانده کشتی ها و خیلی چیزها رو فروخت! بله. خانم تیموشنکو اوکرای پرست قبل از کریمه ۱۶ سال پیش همه رو فروخت. اونهم بصورت کیلویی... در ضمن خود معاون زلنسکی میگه ۲۵۰ هزار ، اربابان ژنرال آمریکا میگن ۳۵۰ هزار،کاندیدای دموکراتا و عضو سنا آقای کندی میگه ۴۵۰ هزار و بعضی دیگه میگن تتا ۶۰۰ هزار کشته و ملیونها زحمت و معلول!این ۱۵۰ هزار رو از کجا آوردی الله اعلم.
پاسخ ها
Babak
| Canada |
۰۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
اگر اکراین اینقدر ضعیف هست، پس ببین این روسیه از نظر نظامی چقدر ناتوان هست که در مقابل اوکراین ضعیف، نتوانست
.کار چندانی ‌‌‍‌انجام دهد.
.روسیه دومین قدرت نظامی برتر دراوکراین هست
هایل هیتلر
زنده باد آریایی ها
زنده باد ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
آریایی ها مولد جنگ ونژادپرستی
گفته بودیم که شکست پوتین در اکراین و بخصوص شورش اشپزش در ابتدا تابستان داغ همه طرفداران باقیمانده پوتین را به ضرافت فاصله گرفتن از او می اندازد. از رجب طیب شروع شد و حالا به چین و ایران هم رسیده. دیدنی شده. همه می خواهند بگویند ما پوتینی نبودیم. بیچاره پوتین. اما باید دید پوتین چه ابزاری برای جلوگیری یا جریمه دوستان سابق خود دارد.
نکته خنده دار تاریخ ایران این است که شوروی و بریتانیا فقط با مجموع شصت هزار سرباز و دوهزار پنجاه تانک ایران را اشغال کردند که ارتش سیصد هزار نفری و جمعیت نه میلیون نفر داشت در دوران جنگ جهانی دوم چرا چون فرماندهان پادشاه وقت به آن خیانت کردند و مردم هم علاقه‌ ای به کشور نداشتند چه گونه از روس شکست می‌خوریم که دویست هزار سرباز داریم روس شصت هزار سرباز در دوران فتحعلی شاه قاجار چگونه شکست از مغولی می‌خوریم که دویست هزار سرباز بود ما ششصد هزار سرباز چگونه از اعراب تازی شکست می‌خوریم که ما صد بیست هزار سرباز اونا شصت هزار سرباز چگونه از اسکندر مقدونی شکست می‌خوریم که اون چهل هزار سرباز و ما دو میلیون سرباز داشتیم لطفاً بگید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
به جزء اون مغول که قومی وحشی بودند و هیچ احد الناسی توان مقابله با آنها را نداشت و فتحعلی شاهی که بر خلاف اسمش به جای پیشرفت کشور نوکر روس بود در بقیه موارد باید گفت این سرباز نیست که در جنگ حرف اول را می زند بلکه قدرت دفاعی کشور است که امروز با یک بمب اتم می شود شهری را بسوزانی و به جنگ جهانی خاتمه بدهی چنان که آمریکا هیروشیما و ناکازاکی ژاپن را اتمی کرد و جان هزاران انسان بی گناه گرفته شد تا به حمله ژاپنی ها به کشتی های تجاری بین المللی پایان دهد هر چند کار آمریکا درست نبود و نباید جان انسان های بی گناه را
قربانی توقف حملات ژاپن این متحد هیتلر به کشتی های تجاری
در آب های بین المللی می کرد ولی این کار را کرد و خلاصه این که در دنیای امروز هر کشوری قدرت دفاعی بالاتری دارد هم دست
برتری در جنگ را دارد و هم دست برتری در امنیت کشورش در برابر تهاجم بیگانگان را، پس کشور برای این که از جنگ در امان باشد باید در حوزه صنعت دفاعی پا یا پای علم مدرن پیشرفت کند که با ارتش میلیونی هم نمی توان یک روز در برابر تسلیحات پیشرفته نظامی دوام آورد.
بابک
| Canada |
۰۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
مسیله سر تعداد نفرات یا ادوات نظامی نیست،
هر چه دنیا جلو تر میره، اهمیت تکنولوژی بیشتر میشه، به طوری که اگر پنجاه تا جنگنده اف پانزده بلند کنی، نمی توانی یک جنگنده اف ۲۲ رو بزنی.
مسیله اصلی کیفیت هست، .
اگر به تعداد پرسنل نظامی امریکا توجه کنی، می بینی که تعداد اونها چندان زیاد نیست در قیاس با تعداد پرسنل نظامی کشور های دیگه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
سلام اول بگو اون دو میلیون سرباز سباز زمان داریوش رو از کجا آوردی ؟
فکر کنم جنگ ماه های آینده تمام می‌شود بدون برنده مشخص احتمالا این مناطق به روسیه واگذار می‌شود دقت کنید پیشروی روسیه در استان خارکف فقط بخاطر نجات دونباس از اوکراین است و تحت خطر گذاشتن خرسون
روسیه متجاوز محکوم به شکست است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
مگر مهاجم تر از آمریکا هم داریم؟
اون طرف کره زمین هستش 20 تا جنگ و درگیری راه انداخته از کوبا و ژاپن و کره و ویتنام تا افغانستان و سوریه و عراق
هرچند آمریکای کافر بیشتر جنگ هاش رو هم باخته آن هم با چه حقارت و ذلتی
هر روز تو خبرا بالای 100هزار نفر اوکراینی کشته میشن توسط روسا.فک کنم رمز بی نهایت زدن که تعدادشون تموم نمیشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
دوباره اخبار رو بخون نوشته از اول جنگ تا الان
اکراین با این حمله از ماهیت تهاجمی خودش رونمایی کرد و در عمل معلوم شد حق با پوتین است. روسیه باید عملیات ویژه رو به تهاجم گسترده و شکست تروریست ها تغییر بده دنیا هم پشت پوتین هست. ما حمایت می‌کنیم تا تروریست زیلینسکی نابود بشه و جهان عاری از نازی و تروریست آرزوی همه است. هر کی مخالف پایان تروریست است خودش باید مجازات بشه چه در داخل چه در روسیه.
زیلینسکی=تروریست و نازی
با مردم بی گناه چیکار داری دلقک
پوتین تروریست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
پوتین با تروریست می‌جنگد
تابناکوف یا تابناکووا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
تو نوه ترامپی که این قدر ناراحتی؟
اوکراین یعنی غرب از روسیه شکست خواهد خورد و غربی ها دراخر با اروپایی خواهندبست
کی به کیه
۱۵۰ هزار برو بالاتر ۴۰۰ هزاز برو بالا....
مدرک ؟
اگه میخواهید جبهه حق رو بشناسید ببینید جنبش فواحش طرف اوکراینه یا روسیه؟ جبهه حق مشخص میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
چه ربطی داره؟اونها هردو خارجی وقدرت طلب وکافر وجاه طلب
بجنگند جانشان برآید .
یک دعا هست که میگه خداوندا ظالمین را به هم مشغول کن .
اینها بجنگند از فکر استعماروظلم بر دیگر کشورهاوغافل میشن
آقای کانادایی لطفاً پوتینی پوتینی تان را تمام کن ایران خودمان مشکلات زیادی دارد
ببخشيد ولي هر دو طرف سر كار گذاشتنتون . من نمي فهمم نظر در مورد جنگ دو كشور به شما چه؟ رفتين خارج خوب مي خورين ، مي پوشين ،سوار ميشين... جهنم جنگ نديدين ولي ما مي بينيم.اونايي كه از داخل ايران جواب ميدن فكر مي كنن " چه سرگرمي خوبي " انشا... چشم و دلتون سير بشه و برين سر زندگي تون.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
پس برو بیرون از سایت
حمله اوکراین به پل کریمه

تکبیر !!!!!!!!!!!!!!!
روسیه حسابی سوخت ولی واقعیتی است که در جنگ حلوا خیر نمی کنند . زدی می خوری !!!!!!!!!
بقول کوروش بزرگ شهریاران وشهسوران میمیرند اما شادمانی مردمان هرگز
من برای صلح درجهان کوشیدم ?
پوتین بدون بااین کارت تاابد نفرین شده خواهی بود
کشته و زخمی شدن 150 هزار نیروی اوکراینی

بزرگترین خالی بندی قرن هست
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری