با پانصد و چهل و یکمین روز از حمله روسیه به اوکراین

آغاز حملات گسترده هوایی روسیه به شهرهای مختلف اوکراین/کشته شدن خلبان «شبح کی‌یف» اعلام شد

پانصد و چهل و یک روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۸۹۸۷۶
|
۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۵ 27 August 2023
|
15720 بازدید
|

آغاز حملات گسترده هوایی روسیه به شهرهای مختلف اوکراین

بین الملل تابناک: پانصد و چهل و یک روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

حمله هوایی روسیه به سایت راداری مهم اوکراین
۱۴۰۲/۰۶/۰۵ - ۲۲:۵۸

وزارت دفاع  روسیه بعد از ظهر یکشنبه به وقت تهران از حمله موفق هوایی به یک سایت راداری مهم اوکراین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «تاس» ژنرال «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه در نشست خبری گفت: «نیروهای روس  به یک تاسیسات راداری در شهر "زاپوروژیه" مجهز به رادار "پی-۳۷" حمله کردند.

به گفته سخنگوی وزارت دفاع روسیه، این سایت راداری برای شناسایی اهداف هوایی، هدف قرار دادن هواپیماهای جنگنده و موشک‌ استفاده می‌شد.

کونشاکوف همچنین از حملات جنگنده‌ها و توپخانه روسیه در ۲۴ ساعت گذشته به ۱۴۴ منطقه نظامی اوکراین اشاره کرد.

حمله موشکی روسیه به فرودگاه نظامی کی‌یف
۱۴۰۲/۰۶/۰۵ - ۱۹:۰۰

 وزارت دفاع روسیه امروز (یکشنبه) در خلاصه‌ای از گزارش عملیات نظامی ویژه‌ ارتش روسیه تصریح کرد که مسکو فرودگاه نظامی در منطقه اوکراین را مورد حمله قرار داده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «ریانووستی»، وزارت دفاع روسیه در خصوص عملیات نظامی ارتش این کشور در 24 ساعت گذشته اعلام کرد: « امشب، نیروهای مسلح فدراسیون روسیه حمله‌ای را با سلاح دوربرد نقطه‌زن هوا به سطح به فرودگاهی در نزدیکی روستای پینچوکی در منطقه کی‌یف انجام دادند. هدف حمله محقق شد». وزارت دفاع روسیه گفته است که تمامی اهداف مورد اصابت قرار گرفت.

آشکار شدن اختلاف‌نظر اوکراین و غرب بر سر استراتژی جنگ
۱۴۰۲/۰۶/۰۵ - ۱۸:۵۹

در حالی که به نوشته رسانه‌های غربی، واشنگتن و کی‌یف بر سر تغییر تمرکز نظامیان ارتش اوکراین در خط مقدم جنگ در جنوب این کشور اختلافاتی پیدا کرده‌اند، فرمانده ارشد ارتش اوکراین در شرق خواستار اختصاص نیروهای تقویتی بیشتر به حوزه شمال شرق به دلیل وجود تهدید فتوحات بیشتر روسیه شد.

روزنامه نیویورک تایمز نوشت، نیروهای ارتش روسیه توانسته‌اند در هفته‌های اخیر در حوزه شهر کوپیانسک در شمال شرق اوکراین پیشروی داشته باشند، در حالی که نظامیان اوکراینی در هفته‌های اخیر پیشرفت‌های کمی را در ضدحمله خود در سمت جنوب و شرق رقم زدند.

در پی کسب این فتوحات از سوی روسیه، نیروهای اوکراینی مجبور به اختصاص دادن سربازانشان به دفاع از بخش‌های دیگری از خط مقدم گسترده چند کیلومتری جنگ به‌رغم نیازهایشان به نیرو در نقاطی دیگر شده‌اند.

ژنرال اولکساندر سیرسکی، فرمانده نیروهای اوکراینی در سمت شرق این کشور در پستی که در کانال خود در پیام‌رسان تلگرام در روز جمعه منتشر کرد، نوشت: "واحدهای دشمن به وارد کردن خسارت با توپخانه، خمپاره و جنگنده ادامه می‌دهند. تحت چنین شرایطی ما باید سریعا تمامی تدابیر را برای تقویت مواضع دفاعی خود در خطوطی که تهدید می‌شوند، اتخاذ کرده و در هر جا که ممکن باشد پیشروی حاصل کنیم."

در روزهای اخیر بحث و اختلاف‌نظر غرب با اوکراین بر سر استراتژی نظامیان اوکراینی در رسانه‌ها علنی شده است، از جمله این که نیویورک تایمز در مطلبی نوشت، مقام‌های آمریکایی مقصر کندی پیشرفت ضد حمله اوکراین را استراتژی‌های ارتش این کشور می‌دانند.

طبق استدلال پنتاگون، کی‌یف باید حجم قابل توجهی از سربازانش را روی یک بخش از خط مقدم جنگ متمرکز کرده تا تحولی را رقم بزند. فرماندهان ارتش اوکراین اما به جایش تلاش کرده‌اند سربازان و قدرت آتش خود را به شکلی برابر بین جنوب و شرق تقسیم کنند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین چند روز پیش در پاسخ به انتقادات آمریکایی‌ها از عملکرد ارتش اوکراین گفت، دور کردن نظامیان اوکراینی از حوزه‌هایی همچون کوپیانسک در منطقه خارکیف، همان کاری است که روسیه به دنبال محقق کردنش است.

زلنسکی روز چهارشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی اظهار کرد: "ما از خارکیف،‌ دونباس، پاولوراد یا دنیپرو چشم‌پوشی نخواهیم کرد. بگذارید همه تحلیلگران دنیا حسابی روی آن نکنند."

همچنین به نوشته نیویورک تایمز صحبت‌های روز جمعه ژنرال سیرسکی نشان می‌دهد که به‌رغم تمرکز علنی ضد حمله اوکراینی‌ها بر سمت جنوب، دیگر بخش‌های خط مقدم جنگ در این کشور نیز وضعیتی بی‌ثبات دارد.

سیرسکی گفت: "دشمن اکنون در حال بسیج دوباره نیروها و تدابیرش است و همزمان لشگرها و یگان‌های نوپا را از خاک روسیه به آنجا منتقل می‌کند. هدف کلیدی روسیه افزایش دادن سطح پتانسیل رزمی و از سر گرفتن اقدامات تهاجمی فعال است."

کشته شدن خلبان «شبح کی‌یف» اعلام شد
۱۴۰۲/۰۶/۰۵ - ۱۸:۵۸

نیروی هوایی ارتش اوکراین اعلام کرد، در جریان برخورد بین دو هواپیمای جنگی آموزشی بر فراز منطقه‌ای در غرب شهر کی‌یف، سه خلبان از جمله خلبانی با اسم مستعار "جوس" (Juice) که سابقا کارزاری در حمایت از عرضه جنگنده اف-۱۶ به کشورش به راه انداخته بود، کشته شدند.

بر اساس اعلام نیروی هوایی اوکراین، دو جنگنده آموزشی از مدل L-۳۹ اوکراین روز جمعه در غرب شهر کی‌یف با یکدیگر برخورد کردند که در این حادثه سه خلبان شامل آندری پیلشچیکوف، ملقب به "جوس" که حامی ارسال جنگنده‌های اف-۱۶ از سوی متحدان غربی برای ارتش اوکراین بود، کشته شدند.

سی‌ان‌ان گزارش کرده "جوس" یکی از اعضای اسکادران "شبح کی‌یف" بود که وظیفه‌ آن دفاع از مرکز و شمال اوکراین در طول جنگ است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در سخنرانی شبانه‌اش با اعلام خبر کشته شدن این سه خلبان درباره پیلشچیکوف با لقب معرف نظامی "جوس" گفت: "او از جمله افسران اوکراینی است که کمک زیادی به کشور ما کرد."

یوری ایهنات، سخنگوی نیروی هوایی اوکراین از پیلشچیکوف، کسی که به نوشته رویترز در زمان مصاحبه این خبرگزاری با او در دسامبر گذشته ۲۹ سال داشت و مسلط به زبان انگلیسی بود، با عنوان کسی که یک "اَبَر استعداد" بود، یاد کرد.

او با انتشار پستی در فضای مجازی نوشت: "شما نمی‌توانید تصور کنید او تا چه میزان دوست داشت که با جنگنده اف-۱۶ پرواز کند. اما حالا که این جنگنده‌های آمریکایی در مسیر ارسال هستند او نخواهد توانست با آنها پرواز کند."

این خلبان اوکراینی در ماه‌های اولیه شروع جنگ در اوکراین از عرضه جنگنده‌های آمریکایی به کشورش حمایت کرد.

او در مصاحبه‌ای که دو ماه قبل با شبکه سی.ان.ان انجام داد گفت، خلبانهای اوکراینی از قبل در حال فراگرفتن اساس کار با جنگنده‌های اف-۱۶ با استفاده از شبیه سازهای غیررسمی پرواز و هر دستورالعمل غیرمحرمانه موجود مربوط به این جنگنده‌ها هستند.

او در سال ۲۰۲۲ به همراه یک خلبان اوکراینی دیگر با نام معرف نظامی "مون‌فیش" (Moonfish) در راستای حمایت از کارزار عرضه جنگنده‌ها و تجهیزات غربی به اوکراین با خبرنگاران در شهر واشنگتن دیدار کرد. به نوشته روزنامه گاردین، این خلبانهای آمریکایی بودند که در زمان اجرای آموزش‌های مشترک به او لقب "جوس" را دادند.

پایگاه "رادیو سووبودا" ویدیویی از لاشه‌های جنگنده‌های آموزشی برخورد کرده در محلی دور از خط مقدم در روستای "سینهوری" در فاصله حدودا ۱۵۰ کیلومتری غرب شهر کی‌یف منتشر کرد.

رابرت کندی: آمریکا به بهانه نجات اوکراین آن را نابود می‌کند
۱۴۰۲/۰۶/۰۵ - ۱۸:۵۷

رابرت اف کندی جونیور نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری گفت آمریکا به بهانه نجات اوکراین با ارسال گلوله های حاوی اورانیوم، این کشور را نابود می کند.

 رابرت کندی در صفحه کاربری اش در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: آمریکا به بهانه نجات اوکراین با کمک های نظامی و تسلیحاتی خطرناک خود این کشور را نابود می کند .

کندی در این توئیت به مقاله ای از ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت خارجه روسیه تحت عنوان «سرزمین مُرده: گلوله های حاوی اورانیوم ضعیف شده غرب، اوکراین را به سرزمینی غیرقابل سکونت تبدیل می کند»، اشاره داشت.

کندی که پیشتر نیز با انتقاد از سیاست آمریکا در ارسال جنگنده های اف- ۱۶ آن را تهدیدی برای بشریت عنوان کرده بود، در ادامه این توئیت، ضمن تایید ارسال گلوله های حاوی اورانیوم از سوی آمریکا و غرب به اوکراین نوشت: نیازی به گفتن نیست، اگر رئیس جمهور شوم به این سیاست غیرمحتاطانه و غیرانسانی پایان می دهم.

در مقاله ماریا زاخاروا در این زمینه آمده است: متاسفانه تهدیدی که روسیه بارها درباره آن هشدار داده در خاک اوکراین تایید می شود. به دلیل تحویل مهمات حاوی اورانیوم از سوی آمریکا و انگلیس، اوکراین اکنون به یک سرزمین غیر قابل سکونت تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، زاخاروا در این مقاله نوشت اوکراینی ها باید خواستار پاکسازی هر چه سریع تر خاک این کشور از مهمات حاوی مواد رادیواکتیو شوند.

وی افزود، تحویل مهمات حاوی اورانیوم ضعیف شده به اوکراین توسط کشورهای غربی منجر به آلودگی خاک در این کشور شده و آن را غیرقابل سکونت می کند.

زاخاروا در مقاله ای که در تارنمای kp.ru منتشر شد، نوشت: آلودگی تشعشعی خاک در حال حاضر اتفاق افتاده و به طور عینی ثبت می شود.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: پیامدهای استفاده از چنین مهماتی می تواند بر لهستان، کشور همسایه نیز تأثیر بگذارد. در این کشور در ماه مه امسال، مانند منطقه خملنیتسکی (Khmelnitsky) اوکراین، افزایش قابل توجهی در تابش های زمینی وجود داشت.

آزمایش دی‌ان‌ای مرگ پریگوژین را تایید کرد
۱۴۰۲/۰۶/۰۵ - ۱۸:۵۶

به گفته کمیته تحقیقات روسیه، هویت ۱۰ سرنشین کشته شده سانحه سقوط هواپیمایی که نام رئیس گروه واگنر جزو مسافران آن بود، از جمله هویت خود وی شناسایی و تایید شده است. 

این کمیته تحقیقاتی اعلام کرد: به عنوان بخشی از تحقیقات سقوط هواپیما در منطقه Tver، بررسی‌های ژنتیکی مولکولی تکمیل شده... هویت هر ده کشته مشخص شده است. (افراد شناسایی شده) با فهرست پرواز مطابقت دارد.

پریگوژین و «دیمتیری اوتکین» معاون او به همراه پنج مسافر دیگر و سه خدمه شامگاه چهارشنبه در سانحه سقوط هواپیما جان باختند. جمعه بازرسان تایید کردند بقایای اجساد همه ۱۰ سرنشین این هواپیما و جعبه سیاه آن پیدا شده است. 

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در اولین واکنش به مرگ رئیس گروه واگنر که در ماه ژوئن علیه حاکمیت نظامی روسیه شورش کرده بود، او را فردی با اشتباهات جدی توصیف کرد اما از او به دلیلی نقشش در راستای هدف مشترک مبارزه با رژیم نئونازی‌ در اوکراین تمجید کرد. 

در پی این سانحه، برخی رسانه‌ها و رهبران غربی با اتهام‌زنی، پوتین را مسؤول مرگ پریگوژین دانستند. کرملین و رئیس‌جمهور بلاروس که در پایان دادن به شورش مسلحانه واگنرها نقش مهمی ایفا کرد، این ادعاها را شدیداً رد کردند. 

پریگوژین بارها از جمله در وقایع ژوئن تاکید کرده بود به پوتین به عنوان فرمانده کل روسیه وفادار مانده و با ریاست وزارت دفاع این کشور اختلاف دارد. 

گروه واگنر تنها تشکیلات نظامی بود که از امضای قرارداد با وزارت دفاع روسیه کمی قبل از شورش سرباز زده بود. مسکو بعد از پایان شورش گفت اعضای این گروه در صورت تمایل به ادامه همکاری با وزارت دفاع روسیه باید با آن قرارداد امضا کنند یا به بلاروس بروند. بعد از سقوط هواپیمای پریگوژین رئیس گروه نظامی خصوصی واگنر هم رئیس‌جمهور روسیه به نیروهای این گروه دستور داد سوگند وفاداری به دولت امضا کنند. 

آغاز حملات گسترده هوایی روسیه به شهرهای مختلف اوکراین

ارتش اوکراین امروز (یکشنبه) از حمله هوایی شبانه روسیه به کی‌یف و بخش‌های دیگر کشور خبر داد و مدعی شد، سامانه‌های پدافند هوایی، موشک‌های روسی که به سمت پایتخت در حرکت بودند، منهدم کرده است.

به گزارش رویترز، بر اساس اطلاعات نیروی هوایی اوکراین، هشدار حمله هوایی برای حدود سه ساعت اوایل امروز در سراسر اوکراین به صدا درآمده بود.

سرهی پوپکو، رئیس اداره نظامی کی‌یف، با انتشار پیامی در پیامرسان تلگرام مدعی شد: پدافند هوایی اوکراین، اهداف دشمن را که به سمت کی‌یف بود، نابود کرد. در این حمله از موشک‌های کروز استفاده شده بود.

بر اساس این گزارش، هنوز اطلاعاتی درباره ابعاد این حمله، خسارات یا تلفات احتمالی منتشر نشده است.

 وزارت دفاع روسیه نیز بامداد شنبه اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور، یک پهپاد مهاجم را در حومه مسکو سرنگون کرده است.

اوکراین در هفته‌های اخیر حملات پهپادی متعددی را در مسکو صورت داده است که شماری از این پهپادها توسط سامانه‌های پدافند هوایی روسیه منهدم شدند؛ در واکنش به این حملات پهپادی، معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفته که سازمان ملل مخالف حملات پهپادی به مسکو است و باید متوقف شود.

 اروپایی‌ها می‌ترسند بایدن اوکراین را پای میز مذاکره بکشاند

«بلومبرگ» به نقل از مقام‌های ناشناس گزارش داده، مقام‌های اروپایی نگران هستند جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا سال آینده اوکراین را به سوی مذاکرات صلح سوق دهد. بلومبرگ همچنین دومین رسانه بزرگ آمریکایی است که این هفته هشدار داده، کمک نظامی آمریکا به کی‌یف ممکن است به زودی تمام شود. 

طبق این گزارش، رهبران اروپایی نگرانند فقدان پیشرفت قابل توجه در میدان نبرد، به همراه فشار جناح ضدمداخله حزب جمهوری‌خواه می‌تواند به فشار بایدن به کی‌یف برای حضور بر سر میز مذاکره منتهی شود. 

به گزارش «راشاتودی»، آمریکا از زمان آغاز درگیری‌ها در اوکراین، بیش از ۴۳ میلیارد دلار تسلیحات به اوکراین ارسال کرده اما دولت بایدن برای بسته‌های کمکی بیشتر بودجه ندارد. بایدن از کنگره خواسته لایحه هزینه اضطراری ۴۰ میلیارد دلاری را تصویب کند که نیمی از آن به اوکراین اختصاص خواهد یافت؛ اما این لایحه احتمالاً با مخالف شدید شمار فزاینده جمهوری‌خواهان مواجه خواهد شد که مخالف سیاست چک سفید بایدن هستند. 

به‌ علاوه، گزارش‌های رسانه‌ای اوایل تابستان امسال، حاکی از امیدواری غرب مبنی بر این بود که کمک نظامی متداوم به اوکراین به دستاوردهای ارضی قابل توجه علیه نیروهای روسیه منتهی خواهد شد؛ اما با گذشت حدود سه ماه از ضدحملات اوکراین، ارتش این کشور نتوانسته به خطوط دفاعی روسیه نفوذ کند و بر اساس جدیدترین آمار وزارت دفاع روسیه، بیش از ۴۳ هزار نیروی خود را از دست داده است.

همزمان با کاهش احتمال موفقیت اوکراین، بایدن همچنین وارد سال انتخاباتی آمریکا می‌شود و باید احتمالاً مقابل «دونالد ترامپ» که قول داده اوکراین را به توافق صلح وادار کند، رقابت کند. 

به گزارش روزنامه «وال استریت ژورنال»، مقام‌های آمریکایی بر این باورند که ایالات متحده در سال ۲۰۲۴ حتی نزدیک به میزان امسال کمک نظامی دریافت نخواهد کرد. به گفته منابع این رسانه، واشنگتن نمی‌تواند همان مقدار تسلیحات و مهمات را در اختیار کی‌یف قرار دهد و برنامه‌ریزان نظامی آمریکایی به همتایان اوکراینی خود توصیه می‌کنند از آنچه دارند موثر‌تر استفاده کنند. 

اما بایدن در اظهارات عمومی اصرار دارد که جریان تسلیحات به اوکراین ادامه خواهد یافت. وبگاه «آکسیوس» چهارشنبه گزارش داد مقام‌های ارشد آمریکایی با رهبران اروپایی در تماس بوده‌اند تا اطمینان دهند کمک‌ها ادامه خواهد یافت؛ در حالی که «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید سه‌شنبه به خبرنگاران گفت جمهوری‌خواهان کلیدی همچنان از سیاست دولت در تسلیح اوکراین تا زمانی که طول بکشد حمایت می‌کنند. 

 

 

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
وضعیت هوای تهران وحشتناکه. رنگ سبز هوای پاک بماند، از زرد به نارنجی و به قرمز و بنفش و زرشکی رسیدیم. تهران در شرایط ناسالم نیست بلکه در شرایط خطر است. شاخص امروز از عدد ۳۵۰ بالاتر رفت و دیگه آپدیت نشد. طبق قانون تهران باید تخلیه بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
آبزرشک برای سلامتی مفیده
خوب تهرانو تخلیه کن آقای قانون ما که از خدامونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
کانادایی برگ خشکی چرا اینجا نمیاد؟
ظاهرا عزاداره برای دلقک؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
این کامنت رو اشتباهی اینجا کپی کردی. لطفا بیشتر دقت کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
مرگ بر آمریکا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
برای فرزندانتان اسمهای نیکو انتخاب کنید صدام یعنی بسیار صدمه زننده ، این اسم صاحب خود را به سوی ویرانگری و صدمه برد. پوتین هم که یاد آور جنگ و نظامی گری است صاحب خود را به این فلاکت انداخت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
طبق حرف خودت
پوتین از پا محافظت میکنه پس معنیش میشه محافظ یا محافظت کننده
اسم خیلی خوبیه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
آمریکا و تروئیکای اروپایی اگر به هشدارهای دیپلماتیک مقامات کاخ کرملین مبنی بر اقدامات تحریک آمیز ناتو توجه می کردند پوتین هیچ دلیل موجهی برای حمله به خاک اوکراین نداشت و در صورت حمله ارتش روسیه به اوکراین مقامات کرملین متهم بودند ولی پوتین با هدف عملیات ویژه نظامی برای نئونازی زدایی و دفاع از مرزهای سرزمینی اش در برابر تهاجم غرب به اوکراین حمله کرد و آمریکا و تروئیکای اروپایی به جای آن که زمانی که این زخم تازه و براحتی قابل بهبود بود با طرح مذاکرات صلح به مناقشه کی یف - مسکو از طریق گفتگوهای دیپلماتیک پایان دهند تنها با ارسال تجهیزات نظامی گسترده احتمالا به قصد فرسایشی کردن جنگ برای تضعیف هر چه بیشتر قدرت نظامی - سیاسی روس، این زخم را کهنه کردند و بهبود چنین زخمی امروز از طریق گفتگوهای دیپلماتیک بسیار دشوار شده است.
در پی سیاست های غلط آمریکا و تروئیکای اروپایی در ارسال تجهیزات نظامی گسترده به اوکراین، این کشور مدفن ابزار الات نظامی غرب شده، بیش از نیمی از مردم آن یا کشته شده اند یا آواره کشته اند، زیر ساخت های شهری ویران کشته، بنادر تاریخی نابود شده، بیش از یک سال است که در اوکراین حکومت نظامی برقرار شده و انتخابات پارلمانی اوکراین به تعویق افتاده، سربازان اوکراینی به فرماندهان خود باج می دهند تا از مرزها فرار کنند و ... مگر آمریکایی این واقعیت ها را نمی بینند که با ارسال گلوله های حاوی اورانیوم خاک اوکراین را هم رادیو اکتیو و غیر قابل سکونت کرده اند، بمب های خوشه ای ممنوعه که توسط آمریکا به اوکراین داده شده سال ها پس از جنگ جان بسیاری از مردم بی گناه را خواهد گرفت و ارسال جنگنده های اف -۱۶ اشتباه استراتژیک دیگر آمریکا برای به آن دنیا فرستادن نظامیان اوکراینی و مردم بی گناه بیشتری خواهد بود و اگر واقعا مقامات آمریکایی می دانند و چنین می کنند فردای آینده باید توسط دادگاه لاهه به عنوان جنایت کار جنگی محاکمه شده و پاسخگو باشند تا جهان بیش از این از نظم جهانی خارج و به سمت بی نظمی کشیده نشود.
اگر همان زمانی که آمریکا غیر قانونی و بدون اجازه سازمان ملل و با همراهی انگلیس به خاک عراق حمله برده بود، بوش پسر و فرماندهان نظامی اش در دادگاه های کیفری بین المللی به عنوان جنایت کار جنگی پای میز محاکمه کشیده می شدند شاید امروز بحران شرق اروپا را شاهد نبودیم و اگر فردا کسانی که در آتش افروزی جنگ بین کی یف - مسکو مقصر بوند و با ارسال تجهیزات نظامی گسترده این تقصیر را بیشتر کردند در دادگاه های کیفری بین المللی محاکمه نشوند شاید در آینده شاهد چنین بحران هایی در سایر نقاط جهان توسط همین کشورها باشیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
اين قدر غليظ از مسكو دفاع كردن برايتان خوب نيست ، همه ي دنيا غلط كردند و آقاي پوتين درست عمل كرد . كجا داريد تشريف مي بريد ؟ اين قدر روسوفيل بودن بعيده .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
چرا به فارسی نوشتی ؟ به روسی ،مینوشتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
مرگ بر منافق آلبانی
سیدمحسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
ارتش فرس.وده روسیه روسیه ابرقدرت نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
امریکا جونت از عراق و افغانستان ویتنام فرار کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
مرگ بر رژیم صهیونیستی
محمد فقیه نوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
شکست روسیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
یا نابودی اوکراین و شکست ارباب مشنگ
مساله اینست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
مرگ بر فرانسه
محمد فقیه نوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
حملات گسترده ،?????? مردم از خنده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
نمیر بابا خوب نی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
به امید نابودی کامل آمریکا
فقط امیدوارم هرچه سریع تر یک بمب اتم روی نیویورک انداخته شود
البته تمام شهر های آمریکا باید تبدیل به گورستان و ویرانه شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
فرماندهان ارتش روسیه ، سرنوشت رهبران ترور شده واگنر که بدستور پوتین بقتل

رسیدند را ببینند و در ادامه تجاوز و اشغالگری به اوکراین تجدید نطر کرده و از

پوتین تبعیت نکنند و او را دستگیر و محاکمه صحرایی کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
لااقل روسی مینوشتی بتونن بخونن
یه نفر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
شبح کی اف وجود نداشت و یه پروپاگاندا پیش نبود
اون خلبانی که کشته شده لقبش juice بود(آبمیوه بخاطر ریشش) و بخاطر ویدیو های pov ایش از کاکپیت جنگنده میگ ۲۹ و بعضی وقتا میل ۲۴، تو فضای مجازی معروف شد
لطفا در نوشتن خبر دقت کنید
ناشناس
|
Bulgaria
|
۲۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
اوکراین با ۱۶ پهباد به فرودگاه کورسک حمله کرده روسیه ۱۳ انفجار رو تایید کرده اوکراین تعداد هواپیماهایی که از بین رفته رو اعلام کرده ولی تا تصاویر هوایی نیاد نمیشه با اطمینان گفت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
کم کم پوتین جنایتکار میفهمد در چه منجلابی گیر کرده .
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # یحیی السنوار # قیمت طلا # استقلال # پرسپولیس # خلیج فارس # آرین طباطبایی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات