بازدید 11123
پانصد و نود و پنجمین روز از حمله روسیه به اوکراین

ساقط شدن ۷ جنگنده میگ ۲۹ اوکراین توسط ارتش روسیه/ اقدام جالب ارتش روسیه برای فریب پهپاد‌های اوکراینی+عکس

پانصد و نود و پنج روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۹۹۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۷ 21 October 2023

ساقط شدن 7 جنگنده میگ 29 اوکراین توسط ارتش روسیه

بین الملل تابناک: پانصد و نود و پنج روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

سفیر کره شمالی: آمریکا شکست افغانستان را در اوکراین نیز تجربه می‌کند
۱۴۰۲/۰۷/۲۹ - ۲۰:۳۳

سفیر کره شمالی در روسیه گفت که اوکراین در تاریخ به عنوان افغانستانی دیگر برای آمریکایی‌ها ثبت خواهد شد و ایالات متحده شکست افغانستان را در این کشور نیز تجربه خواهد کرد.

 سین هونگ چول روز شنبه در گفت وگو با خبرگزاری مرکزی کره (KCNA)، حمایت نظامی آمریکا از اوکراین را محکوم به شکست دانست و افزود: همان اتفاقی که در افغانستان برای آمریکایی‌ها رخ داد، در اینجا نیز اتفاق خواهد افتاد.

وی گفت: آمریکا تنها به دنبال منافع هژمونیک خودش است و در این میان به کشورهای جهان و ثبات جهانی دیگر هیچ توجهی ندارد.

این دیپلمات کره‌ای تاکید کرد: هزینه‌های نجومی آمریکا در اوکراین در واقع بر خلاف منافع کشورهای اروپایی است چراکه ایالات متحده به دنبال ساخت دنیای تک قطبی است ولی در تاریخ، افغانستان دومی ثبت خواهد شد.

روسیه کاردار جمهوری چک را احضار کرد
۱۴۰۲/۰۷/۲۹ - ۲۰:۳۲

 وزارت امور خارجه روسیه امروز شنبه از احضار کاردار جمهوری چک در فدراسیون روسیه خبر داد.

بر اساس بیانیه صادره از سوی وزارت امور خارجه روسیه، اعتراض شدید مسکو به کاردار جمهوری چک در واکنش به موضع گیری وزارت خارجه این کشور اعلام و موضع روسیه در مورد وضعیت اوکراین مشخص شد.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می کند: در چارچوب اظهارات کی یف که توسط پراگ درباره دخالت ادعایی نیروهای مسلح روسیه در حملات به زیرساخت های غیرنظامی در روستای گروزا گرفته شد، نکاتی به کاردار جمهوری چک اعلام گردید.

وزارت امور خارجه روسیه اضافه کرد که به این دیپلمات، نقش نامناسب پراگ در مناقشه اوکراین، حمایت فعال از کی‌ یف و تقویت نیروهای مسلح اوکراین با ارسال تسلیحات مورد تذکر داده شد.

این وزارتخانه اعلام کرد که تلاش‌ های جمهوری چک، که چشم خود را بر جنایات کی‌ یف می‌ بندد، در عمل به عنوان مدافع حقوق بشر و ارزش‌ های بشردوستانه غیرقابل دفاع است.

نیوزویک: ارتش اوکراین زمان برای ضد حمله را از دست داده است
۱۴۰۲/۰۷/۲۹ - ۲۰:۲۹

 

مجله آمریکایی نیوزویک امروز شنبه، گزارش داد که عملیات ضد حمله نیروهای مسلح اوکراین موفقیت آمیز نبود، اهداف آن محقق نشد و فصل باران و آب و هوای سخت زمستانی نیز به زودی وضعیت نیروها را بدتر خواهد کرد.

ویکتور تریگوبوف، سرگرد نیروهای مسلح اوکراین در گفتگو با به این مجله اعتراف کرد: باران های پاییزی و سرمای سخت زمستان همه چیز را تغییر می‌دهد. مسئله بر سر بقای بهترین‌ها است و تنها کسانی که بتوانند با شرایط جدید سازگار شوند، نجات خواهند یافت. ولی نیروهای بسیج شده قادر به سازگاری با این شرایط نیستند.

این نشریه با اشاره به دشوار شدن مسیر یابی و حرکت در جاده ها در فصل سرما، معتقد است که حتی تامین منابع جدید کمک‌های نظامی از سوی ایالات متحده هم نمی تواند برتری نیروها را تغییر دهد که اکنون هم به نفع طرف اوکراینی نیست. تحلیلگر راهبردی مرکز مطالعات امنیتی لاهه به نیوزویک گفت: «این نگرانی کاملاً جدی است که مجبور شویم بپذیریم که اوکراین دیگر فرصتی برای دستیابی به موفقیت نظامی و ارضی ندارد.»

اوکراین تقریباً 60 درصد از بودجه خود را به هزینه نظامی اختصاص داده است
۱۴۰۲/۰۷/۲۹ - ۲۰:۲۸

وزارت دارایی اوکراین روز جمعه اعلام کرد که طی 9 ماه اول سال 2023، تقریبا 60 درصد از کل بودجه دولت اوکراین به هزینه‌های نظامی اختصاص یافت. 

این وزارتخانه در شبکه اجتماعی X (توئیتر سابق) آمده است: «هزینه های صندوق عمومی بودجه دولتی برای بخش امنیتی و دفاعی بالغ بر 1255.4 میلیارد گریونا (بیش از 34.3 میلیارد دلار) است که 59.3 درصد از کل بودجه می‌شود. این وجوه برای کمک هزینه پرداخت حقوق پرسنل نظامی و افسران پلیس، خرید سلاح و تجهیزات و همچنین حمایت پزشکی از نیروها استفاده شده است.»

پیش از این، در اواسط سپتامبر، دنیس اشمیگال، نخست وزیر اوکراین اعلام کرد که دولت اوکراین پیش نویس بودجه دولتی سال 2024 را تصویب کرده که در آن به طور قابل توجهی هزینه‌های نظامی افزایش یافته است. به گفته وی، کی‌یف قصد دارد یک تریلیون و 685 میلیارد گریونا (42 میلیارد دلار) را برای بخش دفاعی اختصاص دهد.

ساقط شدن ۷ جنگنده میگ ۲۹ اوکراین توسط ارتش روسیه

 منابع رسانه‌ای از شاهکار جنگنده‌‌ها و یگان‌های پدافند هوایی روسیه در شکار جت‌های نیروی هوایی اوکراین خبر دادند.

به گزارش منابع خبری، وزارت دفاع روسیه، روز شنبه اعلام کرد که ۷ فروند هواپیمای «میگ-۲۹» اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته  توسط سامانه‌های پدافند هوایی و جنگنده‌های روسیه رهگیری و سرنگون شدند.

تحلیلگران روس شکار این تعداد جنگنده‌های اوکراین را شاهکار نبروی هوا فضای روسیه برشمرده‌اند. در هفته گذشته نیز ۱۲ فروند هواپیمای اوکراینی شامل ۱۰ فروند میگ-۲۹،  2 فروند جنگنده «سوخو-۲۵»  و ۲ بالگرد میل-۸  شکار شدند.

«آلکسی لئونکوف»، تحلیلگر نظامی روس گفت: «جنگنده‌های ما مرتب مورد تحریک و حمله این هواپیماها قرار می‌گرفتند. این جت‌ها از موشک‌های" ای جی ام ۸۸ "و طعمه‌ها برای پنهان کردن فعالیت‌های خود استفاده می‌کردند. بنابراین، شکار این هواپیماها بسیار مهم بود.»

در روزهای اخیر نیروی هوایی روسیه چند پیروزی برابر جنگنده اوکراینی چه در حال پرواز و چه در زمین به دست آورده‌اند. هفته پیش یک پهپاد کامیکازه روسی به نام «لانست» با موفقیت یک هواپیمای سوخو-۲۵ اوکراین را در فرودگاه هدف قرار داد. روسیه دفاع هوایی خود را نیز در مناطق «خرسون» و «دنیپروپتروفسک» نیز تقویت کرده است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که پدافند هوایی این کشور با سامانه‌های «پنتسیر»، «اس-۴۰۰» و «اس-۳۰۰» تقویت شده‌اند و هر سه پدافند یاد شده قادر به سرنگون کردن جنگنده میگ-۲۹ هستند.

وبگاه شبکه خبری «الجزیره» نیز به تازگی نوشت، روسیه از انبار گسترده موشک دوربرد خود استفاده کرده و چندین فرودگاه را در پشت خط مقدم هدف قرار داده تا هواپیماهای نیروی هوایی اوکراین مستقر در آنجا را نابود کند. نیروی هوایی روسیه از برتری خود در دفاع ضد هوایی استفاده کرده و در توقف حملات هوایی اوکراین کارآمدتر شده است. به ازای هر ۱۵ جنگنده  اوکراینی، ۱۰۰ هواپیمای روسی وجود دارد.

اقدام جالب ارتش روسیه برای فریب پهپادهای اوکراینی

روسیه عملیات فریب جدیدی را در جنگ اوکراین در دستور کار خود قرار داده است.

 رسانه‌ها اعلام کردند، یکی از این اقدامات نقاشی کردن تصاویر هواپیماهای جنگی روی زمین فرودگاه و پایگاه‌های نظامی بود تا پهپادهای اوکراینی را در زمان حمله فریب دهد.

ساقط شدن 7 جنگنده میگ 29 اوکراین توسط ارتش روسیه/ اقدام جالب ارتش روسیه برای فریب پهپادهای اوکراینی+عکس

تصاویر ماهواره‌ای منتشره در فضای مجازی نشان می‌دهند، روس‌ها هواپیما‌های TU-۹۵ را روی زمین پایگاه هوایی انگلز سه‌بعدی ترسیم کرده‌اند.

تصاویر مذکور را شرکت ماهواره‌ای پلانت لاپز چند روز بعد از حمله پهپادی صورت‌ گرفته به پایگاه بالگرد‌ها در سوچی منتشر کرد. در آن حمله اعلام شد پهپاد‌ها به پارکینگ این پایگاه حمله کرده‌اند.

نقاشی‌های TU۹۵ به شکلی کاملاً هم‌اندازه با این بمب‌افکن‌های راهبردی بوده و حتی یکی از تصاویر، بخش‌هایی از چرخ‌های هواپیما را هم نشان می‌دهد تا واقعی‌تر جلوه کنند.

پیش از این نیز اخباری درباره استفاده روسیه از لاستیک‌های خودرو برای به اشتباه انداختن پهپادهای تهاجمی اوکراین منتشر شده بود.

الکسی لیونکوف، کارشناس روس در گفت‌وگویی با اسکای‌نیوز عربی گفت: در صورتی که ادعاهای مربوط به عملیات فریب روسی صحیح هم باشد، این اقدامات کاملاً مشروع است، زیرا مسکو با این اقدام خود به دنبال کاهش تلفات نیروها و زیان‌های نظامی است.

بایدن بر سر دوراهی کمک به تل‌آویو و اوکراین

«رالف نورمن»، نماینده حزب جمهوری‌خواه در کنگره آمریکا خط قرمزی را جهت ارائه کمک‌ مالی و نظامی کشورش به رژیم صهیونیستی ترسیم می‌کند؛ همان اقدامی که وی برای ارائه کمک‌های مالی به اوکراین هم انجام داده بود.

«آستین لیونگستون» مدیر ارتباطات و معاون رئیس دفتر نورمن به نیوزویک گفته است؛ هرچند این نماینده جمهوری‌خواه ایالت کارولینای جنوبی با چنین کمک‌هایی مخالف نیست، از هیچ گونه هزینه خارجی و یا داخلی جدید دیگری بدون جبران آن در جای دیگر حمایت نخواهد کرد.

لیونگستون روز پنجشنبه در توضیح این موضع‌گیری عنوان کرد: دولت آمریکا بیش از ۳۳ تریلیون دلار بدهی دارد و کسری‌اش تنها طی یک سال جاری به ۲ تریلیون دلار نزدیک شده است. وی در توضیح عدم حمایت مالی و نظامی از رژیم صهیونیستی اذعان کرده که آمریکا به عنوان بزرگ ترین کشور جهان تحت تاثیر بی‌احتیاطی‌های مالی شدید در موقعیت خوبی برای کمک به متحدانش نیست.

اظهارات وی در حالی مطرح می‌شود که طی دو هفته گذشته نیز شماری از قانون گذاران از هر دو حزب کنگره درخواست کرده‌اند تا کمک‌های بیشتری از سوی دولت فدرال برای حمایت از رژیم صهیونیستی در جنگ با غزه تصویب شود. اکثر مقامات آمریکایی با رژیم صهیونیستی و حق آن برای دفاع از خود در برابر حماس حمایت و ابراز همبستگی کرده‌اند.

بایدن که بارها و بارها حمایت ثابتش از رژیم صهیونیستی در جنگ با حماس را اعلام کرده است، پس از بازگشت از سفر خود به تل‌آویو از کنگره برای بسته امنیت ملی‌اش بیش از ۱۰۵ میلیارد دلار درخواست کرده که از این میزان، ۱۴.۳ میلیارد دلار مربوط به کمک به رژیم صهیونیستی می‌شود.

با این حال، «مارجری تیلور گرین» نماینده مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت جورجیا نیز روز جمعه از موضع نورمن در توقف کمک‌های مالی و نظامی از رژیم صهیونیستی حمایت کرد و در صفحه توییترش نوشت که به هیچ عنوان به ارائه کمک‌های مالی آمریکا به متحدان خارجی‌اش با ادعای مبتنی بر دفاع از مرزهای این کشور رای نخواهد داد.

وی به انتقاد از عملکرد بایدن در صفحه شخصی خود نوشت: اگر جو بایدن می‌خواهد در مورد مرزهای ما کاری انجام دهد، مهاجرت را متوقف و همه مهاجران غیرقانونی از کشور را اخراج کند. او در ادامه به سیاست‌های مالی بایدن برای کمک به اوکراین و رژیم صهیونیستی طعنه زده و نوشته است: مردم آمریکا دیگر نمی‌توانند هزینه جنگ‌های خارجی جو بایدن را تامین کنند!

پیشنهاد بایدن شامل کمک ۶۱.۴ میلیارد دلاری دیگری به اوکراین برای تداوم مبارزه‌اش با روسیه هم می‌شود. او این پیشنهاد را در بحبوحه افزایش مخالفت جمهوری‌خواهان برای تامین مالی اوکراین در جنگ مطرح می‌کند؛ زمانی که بسیاری از تندروهای محافظه کار در مجلس نمایندگان از تصویب بسته‌های فراگیری که شامل کمک‌های مالی اضافی به اوکراین هم می شود، خودداری کرده‌اند.

اوکراین از آغاز جنگ با روسیه در سال ۲۰۲۲ تاکنون بیش از ۷۵ میلیارد دلار کمک از ایالات متحده دریافت کرده است. «مت‌گاتز» نماینده مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت فلوریدا نیز به سی‌ان‌ان گفته است، بایدن باید جداگانه کمک به رژیم صهیونیستی و اوکراین را بررسی کند. به اعتقاد وی، همراه کردن همه مسائل با هم (بسته کمک مالی اوکراین و رژیم صهیونیستی) یک روش قدیمی و نادرست واشنگتن است.

نه (9) تن از نمایندگان جمهوری خواه مجلس نمایندگان نیز گفته‌اند، استفاده دولت بایدن از رژیم صهیونیستی برای ارائه کمک همزمان به اوکراین اقدامی اشتباه از سوی دولت بایدن است.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۵۰
هواپیماهای روسی مانند دیگر تسلیحاتشون مفت گرون هستند.
از توپولوف گرفته تا میگ تا سوخو.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
تو راست میگی
ناشناس
| Ukraine |
۲۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
ای جانم میلیتاریست
ناشناس
| United States of America |
۰۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
فعلا که مدرنترین تسلیحات ناتو را ضایع میکنن
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
اتفاقا بعضی از تسلیحات روسی از آمریکایی بهترن
پوتین یک جنایتکار جنگی تحت تعقیب دادگاه بین المللی کیفری است.
پاسخ ها
ناشناس
| Oman |
۰۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
نتانیاهو چطور؟
ناشناس
| United States of America |
۰۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
رای دادگاه فرمایشی پشیزی نمیارزد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
ابتدا باید آمریکا و انگلیس کافر جنایتکار مرتد حرامی که منبع فساد و فحشا و شرارت و جنایت هستند با بمباران
های اتمی نابود شوند
بعدش چین باید تجزیه یا نابود شود تا بساط کمونیست هم از بین برود
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
باشه بهش میگم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
روشنفکر گرامی شما تا کی می خوای خودت رو به خواب بزنی
آمریکا و اسرائیل به هیچ بنی بشری رحم نکردند و نمی کنند تو هنوز تو فکر پوتین هستی
جنایت هاشون اصلا با هم قابل مقایسه نیستند
مرگ بر روسیه
مرگ بر چین
مرگ بر کره شمالی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
فقط چین، البته ۹۰٪ ش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
مرگ بر آمریکا و اسراییل چی شد
ناشناس
| United States of America |
۰۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
درود بر کشورهایی که جهان را از شر تک قطبی بودن نجات میدهند
طاها
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
نظرت در باره ی اسرائیل و آمریکا چیه؟ مگه جنایات اونها رو هم این روزها نمی بینی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
البته فراموش نشود
مرگ بر آمریکا
مرگ بر انگلیس
مرگ بر خرانسه
ساقط شدن!!!! چه کینه ای بدل داره نویسنده از اکراین
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
شما چقدر غرب پرست هستید که این همه واقعیت را نمی بینیدو کور شده اید یا خود را به خواب زده اید .کینه یا غیر کینه خوب هواپیما ساقط می شود تشریف که نمی آورد.
کشوری هم که الان در این جنگ نابود شده اوکرائین هست و حداقل 100 سال عقب افتاد برای چی برای جنگ روسیه با ناتو و آمریکا و اوکرائین به واسطه یک نادان فریب خورد
ناشناس
| United States of America |
۰۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
مثلا چه کلمه ای مناسب سقوط شدن است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
ناشناس 23:30 صد در صد یک روس فارسی بلد هستی / درد و بلای غرب بخوره تو سر کمونیسم و پوتین
...هنوز هم بسیاری گمتن میکنند امریکا به اشتباه وارد درگیری با روس شده.. چاره ای برای امریکا نمانده.. بعد از ویتنام ، هیمنه امریکا را طالبان چنان خورد کردند که چاره ای ندارد بجز اوکراینا. ولی خب، نبردی است که از قبل اشکار و اینبار با خفت بیشتری از اوکراینا خواهد گریخت.. عظمت امریکا و اقتصادش از ۹۵ درصد تولید مستقیم و غیر مستقیم جهان به کمتر از ۳۰ رسیده.. امریکا از قطب تولید به قطب مصرفی تبدیل شده.. اگر دولار کاغذی و بدون پشتوانه اش هم گرفته شود امریکا میماند و ۷۰ هزار ملیارد بدهی داخلی و بدون چیزی برای خرید غذا و غیره. بجز سلاح و اتش بازی چیزی نمانده... و خب.. سرنوشت خود و دوستانش نگران کنندخ شده برای اروپا و ژا.ن و متحدانش..
کیه که ندونه جنگ افزارهای روسی فقط اسباب بازی هستن بیخود نیست که اوکراین اف-۱۶ داره تحویل می گیره این اسباب بازی ها رو هم داره در جنگ مصرف می کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
درسته ولی فقط بخاطر اینکه ناتو در مقابلش بچه ای بیشتر نیست. برای بچه باید اسباب بازی برد
ناشناس
| Ukraine |
۲۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
من نمی دونم . پس فعلا یکی هست که نمی دونه .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
ناتو و امریکا اراده بکنند پوتین و دوستانشو‌ تو قفس اهنی می کنند ولی فعلا اجازه داده اند تا پرونده جنایاتش سنگینتر بشه‌
از طرفی چون راه پس و پیش نداره مجبوره انقدر ادامه بده تا بزانو دربیاد
غرب اگر به اکراین کمک میکنه از روی حساب کتاب است نه مثل پوتین که فکر میکرد یک هفته ای همه جی تموم میشه ولی دوساله‌ بهیچ وجه به اهداف دست نیافته
فقط مدودف شاسکول گاهگاهی دنیا را تهدید هسته ای میکنه که البته بلوفی بیش نیست
اگرهم باشه غرب فکر همه چیزشو کرده
واقعا تاسفباره که عده ای وجان را زیر پا میزارن و از تجاوز اشکار پوتین با غرور حمایت می کنند
معلوم نی فازشون چیه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
٠1:1٨
کمتر چرت و پرت بنویس
بعد از آن همه تعریف پوشالی از آهن قراضه های تاد و لئوپارد و چلنجر و هیمارس و..... معلوم شد که مفت هم نمی ارزند
ناشناس
| Brazil |
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
آف ۱۶ که هیچی اسرائیل آف ۱۵ و اف۳۵ هم داره هنوز داره لب مرز غاز میچرونه
یکی نیست به این کوتوله کره شمالی بگوید این روسیه است که به اکراین حمله کرده است، اگر قرار است تاریخ تکرار بشود که روسیه باید مانند سلفش شوروی که مجبور به ترک افغانستان شد، الان هم با خفت اکراین را ترک کند
پاسخ ها
ناشناس
| Ukraine |
۲۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
عصبانی کی بودی تو ؟
f16 ها چی شد
بیچاره مردم اوکرائین که قربانی شدند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
اف16 اسقاطیلی حلبی که متعلق به 50 سال پیشه به چه درد اوکراین می‌خوره؟
«اقدام جالب (!) ارتش روسیه برای فریب پهپادهای اوکراینی» لطف کن چند تا از اقدامات «جالب» و «ابتکارات» هوشمندانه اسراییل را هم برای کشتن مردم آواره فلسطین بیاور.
تابناک قشنگ از نحوه پوشش خبریتون معلومه طرفدار روسیه هستید
این جنگ خیلی طول می‌کشد ولی در نهایت بدون برنده استراتژیک به اتمام می‌رسد
حالا راحت شدم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
وات؟
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
ولت
خب هواپیماهای میگ و سوخو که اوکراین از اسلواکی و لهستان تحویل گرفت هم منهدم شد
جبهه روسیه محکوم به نابودی است چرا که در داخل به خاطر سیستم دیکتاتوری و ظلم فاقد حمایت مردمی است و در خارج نیز به خاطر تجاوزات و شرارتها منفور می باشد
نصف اوکراین آواره شده دوستان این را هم ببینید
روس و انگلیس دو دوست در ظاهر دشمن هستند که خیلی ایران را زجر دادند
مردم یک نکته از این سیاره بی دلیل دارند کشته میشن ولی امان از جهل مدرن
لطفاً در مورد نبرد اصلاندوز تحقیق کنید فرمانده این نبرد پیوتر کوتلیارفسکی متولد خارکف بود که قوای عباس میرزا ولیعهد وقت کشور ایران قاجاری را شکست داد و بعد از این شکست قراداد گلستان به ایران تحمیل شد خدارو شکر که سه ژنرال اوکراینی تبار ارتش تزار ها هفده ولایت قفقازی ایران را که به اندازه هفت برابر بلژیک بود را از ایران گرفتند
درود بر هیتلر که هلوکاست را انجام داد
من فقط واقعیات تاریخی را گفتم تا مطالعات تاریخی مان بیشتر بشه درود بر شاه عباس دوم صفوی که ارتش روسیه را شکست داد و لعنت به قاجار که ایران را نابود کرد و لعنت به نوادگان قاجار ها که الان در همه جای دنیا هستند
لعنت به روسیه و تمام روس تباران تکرار میکنم روس تباران با لهجه های مختلف بلاروسی اوکراینی و روسی بخاطر نابودی ایران در طول سه قرن اخیر و لعنت به آمریکا و پدرش بریتانیا کثیف کاری که به اندازه پسر خاله اسلاو اش کلی به ایران ضربه زد در طول تاریخ معاصر و لعنت به فرانسه بخاطر یکسری کار هاش و لعنت به خودم که اینقدر بی سواد هستم
پوتین زلنسکی مسأله این است که به اسلاو ها هرگز کمک نکن بزارید اسلاو ها اسلاو ها را بکشند سامی ها سامی ها را تا فقط ما باشیم
روسیه دوسیاست را می‌تواند دنبال کند.1_ یا اینکه جنگ خاورمیانه طولانی شود تا بخشی از تمرکز غرب ونیرویش به آن سمت متمایل شود لذا برای طولانی کردن آن بایست یک توازن بین طرفین ایجاد کند که هیچیک پیروز نهایی نشود. ودراین حالت بایست به جبهه مقاومت کمک تسلیحاتی وماهواره ای واطلا عاتی کند مانند جنگ قدیم اعراب واسرائیل تا خلا تکنولوژی برتر اسرائیل را خنثی کند. 2_میتواند با آمریکا معامله کند یعنی پیروزی او در مقابل اوکراین به ازای پیروزی آمریکا در خاورمیانه که البته دراین روش بایست به ایران وجبهه مقاومت خیانت کند.ولی آیا روسیه دراین معامله به آمریکا اعتماد می‌کند؟
حمایت از متجاوز بد است ولی به ما چه ما خودمان بیشتر مشکل داریم افغان ها یکی به مشکلات ایران برسه
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری