بازدید 22014
ششصد و هفدهمین روز از حمله روسیه به اوکراین

حملات گسترده هوایی و زمینی روسیه به شرق اوکراین/ افشای عملیات ویژه اوکراین برای انفجار در خطوط لوله گاز نورد استریم/ مدودف: اوکراین کشور نیست

ششصد و هفده روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۰۴۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۰ 12 November 2023

حملات گسترده هوایی و زمینی روسیه به شرق اوکراین

بین الملل تابناک: ششصد و هفده روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

لتونی خواستار تداوم حمایت‌های نظامی غرب از اوکراین شد
۱۴۰۲/۰۸/۲۱ - ۱۹:۰۳

رئیس‌جمهور لتونی از کشورهای اروپایی خواست تا با ارسال بیشتر سلاح به کی‌یف به حمایت‌های خود از اوکراین در مقابل روسیه ادامه دهند.

به گزارش ای بی سی نیوز، ادگارس رینکویچ (Edgars Rinkēvičs) در مصاحبه با آسوشیتدپرس با ادعای این که روسیه در حال برنامه ریزی برای یک جنگ طولانی مدت در اوکراین است خواستار تامین بیشتر تسلیحات نظامی اوکراین از سوی کشورهای غربی شد.

وی با اشاره به نقش گروه واگنر در آفریقا و دیدارهای مقام‌های مسکو با مقامات حماس ادعا کرد که حمایت کشورهای اروپایی از اوکراین به نفع صلح جهانی خواهد بود.

گفتنی است لتونی که تا زمان فروپاشی در اوت ۱۹۹۱ بخشی از اتحاد جماهیر شوروی بود ۲۱۴ کیلومتر مرز مشترک با روسیه دارد.

رینکوویچ که قبل از انتخاب شدن به عنوان رئیس جمهور لتونی به مدت ۱۳ سال وزیر امور خارجه این کشور بود حمایت از اوکراین و رژیم اسرائیل را دفاع از ارزش‌های غرب نامید.

رییس جمهور لتونی با طرح این ادعا که حمایت ها از اوکراین همچنان ناکافی است، پاسخ به درخواست ولادیمیر زلنسکی همتای اوکراینی خود در مورد لزوم ارسال سلاح‌های بیشتر را جزو وظایف کشورهای غربی برشمرد.

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که از زمان آغاز جنگ در اوکراین ایالات متحده و اروپا میلیاردها دلار کمک مالی و تسلیحاتی به کی‌یف ارائه کرده‌اند.

رینکوویچ ضمن اعتراف به این که بسیاری از اعضای اروپایی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هنوز به هدف صرف ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی برای بودجه دفاعی این پیمان نظامی نرسیده‌اند، افزود: لتونی انتظار دارد در سال آینده ۲.۴ درصد و در سال ۲۰۲۷ میلادی، سه درصد از تولید ناخالص داخلی خود را برای دفاع هزینه کند.

گفتنی است رییس جمهور لتونی برای ارائه پیشنهاد این کشور برای کرسی شورای امنیت سازمان ملل در سال‌های ۲۰۲۶-۲۰۲۷ در نیویورک به سر می‌برد.

افشای عملیات ویژه اوکراین برای انفجار در خطوط لوله گاز نورد استریم
۱۴۰۲/۰۸/۲۱ - ۱۹:۰۱

روزنامه واشنگتن‌پست اعلام کرد که به اطلاعاتی دست یافته که نشان می‌دهد یک تیم عملیات ویژه اوکراینی مسئول اصلی انفجار خطوط لوله نورد استریم بوده است.

به گزارش روزنامه آمریکایی، برخی منابع آگاه که خواستند نامشان فاش نشود، اعلام کردند رومن چروینسکی سرهنگ نیروهای عملیات ویژه اوکراین رهبری یک تیم عملیات خرابکارانه خطوط لوله گاز نورد استریم را برعهده داشته است.

به گفته مقامات اوکراینی و اروپایی، این افسر ارشد نظامی اوکراین که روابط عمیقی با سرویس‌های اطلاعاتی این کشور داشته، نقش مهمی در بمباران خطوط لوله نورد استریم در سال ۲۰۲۲ ایفا کرده است.

بر اساس گزارش واشنگتن‌پست، به نظر می رسد افشای نقش این افسر اوکراینی، گویاترین سند اثبات دست داشتن کی‌یف در چنین اقدام خرابکارانه گسترده ای است که مقامات غربی از آن به عنوان یک حمله خطرناک به زیرساخت انرژی اروپا یاد می کنند.

منابع آگاه به این روزنامه پرشمارگان گفتند: چروینسکی ۴۸ ساله به عنوان سرهنگ نیروهای عملیات ویژه اوکراین، هماهنگ کننده عملیات خرابکارانه نورد استریم بوده و در این عملیات رهبری یک تیم ۶ نفره را برعهده داشته است.

رئیس‌جمهور لتونی: جنگ اوکراین طولانی است
۱۴۰۲/۰۸/۲۱ - ۱۹:۰۰

رئیس‌جمهور لتونی گفت، روسیه برنامه‌ای برای جنگی طولانی در اوکراین دارد و از کشورهایی که نسبت به تداوم کمک‌ها به کی‌یف مردد هستند خواست تا به روند ارسال تسلیحات ادامه دهند.

«ادگارز رینکویچ» رئیس‌جمهوری لتونی طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری آسوشیتدپرس عنوان کرد: این مسئله مهم است که برای صلح جهانی و صلح در اروپا مبارزه کرد زیرا اگر جلوی روسیه را در اوکراین بگیریم، روسیه دیگر قادر نخواهد بود سایر کشورها را به چالش بکشد.

او با اشاره به درگیری‌های جاری در خاورمیانه و تداوم حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه افزود: این برای غرب مهم است که هم از اوکراین و هم از اسرائیل در برابر حملات علیه ارزش‌های ما و نظم جهانی دفاع کند. منافع امنیتی ناتو در این است که هر دو درگیری را به یک اندازه بررسی کند. من معتقدم اگر اوکراین به جای شکست، پیروز شود، حفظ صلح در اروپا برای ما آسان‌تر خواهد شد.

رئیس‌جمهور لتونی در ادامه به ادعاهای بی‌اساس برخی کشورهای غربی پرداخت و گفت: ایران از دیدن این تحولات در خاورمیانه بسیار خرسند است و تجهیزات و تسلیحاتی را به روسیه برای جنگ در اوکراین ارسال می‌کند.

ادگارز رینکویچ مجددا به برنامه‌های احتمالی روسیه در آینده اشاره کرد و گفت: روسیه تجهیزات نظامی و منابع خود را برای یک جنگ بسیار طولانی مستقر می‌کند. این کشور سعی می‌کند سریعا در جنگ پیروز شود و احتمال می‌رود طی ماه‌های آینده حملاتی را علیه زیرساخت‌های انرژی اوکراین انجام دهد. اتحادیه اروپا و ائتلاف نظامی ناتو باید آماده جنگی طولانی‌تر در اوکراین شوند.

وی مدعی شد: شکست ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه بسیار مهم است. اگر جهان مشاهده کند که اروپا و آمریکا در ارائه حمایت‌ها به اوکراین با شکست مواجه شده‌اند، به نظرم فشار زیادی علیه اسرائیل نیز وارد خواهد شد. همچنین ایران قاطع‌تر می‌شود. همچنین خاطرمان باشد که نباید کل منطقه آسیا و تایوان را فراموش نکنیم.

ادگارز رینکویچ در ماه ژوئیه سال جاری میلادی به عنوان رئیس‌جمهور لتونی سوگند یاد کرد و پیش از این وزیر امور خارجه این کشور بود.

مدودف: اوکراین کشور نیست
۱۴۰۲/۰۸/۲۱ - ۱۹:۰۰
رئیس‌جمهور پیشین و معاون شورای امنیت روسیه امروز (یکشنبه) با اشاره به درخواست مکرر برخی مقامات کنونی و سابق ناتو جهت پیوستن اوکراین به این ائتلاف نظامی گفت، «اوکراین کشور نیست» و ولودیمیر زلنسکی «غاصب» است.
 
 دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه که سابقا رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر این کشور هم بوده، در پیام‌رسان تلگرام نوشت: در بحبوحه درگیری‌ها در خاورمیانه و اعتراضات هزاران نفری مردم نسبت به ارسال کمک‌های غربی به اسرائیل در جنگ غزه، برخی مقامات کنونی و پیشین ناتو بحث عضویت اوکراین در این ائتلاف را مطرح می‌کنند.
 
وی افزود: اروپا که از اعتراضات مردم به جوش آمده و خشمگین است، می‌خواهد اوکراین بدون کریمه و دونباس به ناتو ملحق شود. درنتیجه این بدین معناست که این سرزمین‌ها عملا متعلق به اوکراین نیستند.
 
مدودف در ادامه تصریح کرد: فکر بدی نیست اما باید در این زمینه پیشروی کرد. ما باید بپذیریم که اودسا، نیکولایف و کی‌یف هم عملا متعلق به اوکراین نیستند. پس از این مرحله، تنها سه گام می‌ماند که باید پذیرفت؛ زلنسکی که حاضر به برگزاری انتخابات نیست، رئیس‌جمهور نبوده بلکه یک غاصب است، اوکراینی یک زبان نیست بلکه گویش است و اوکراین کشور نیست بلکه صرفا تکه‌هایی از چند سرزمین به هم چسبیده شده است.
 
معاون شورای امنیت روسیه خطاب به این دسته از مقامات ناتو از جمله آندرس فوگ راسموسن، دبیرکل سابق ناتو گفت: سپس باید پرسید که حالا چه چیزی عضو ناتو شود؟! می‌توانید شهر لمبرگ با دور و اطرافش مثل لویو را به ناتو ملحق کنید؛ البته اگر همچنان اصرار می‌ورزید! حتی اگر مایل باشید، می‌توانید اسرائیل را وارد این ائتلاف کنید یا شاید هم افغانستان! نیروهای ناتو به مدت بیست سال برای هیچ در این کشور بودند.
 
او پیشتر گفت که طالبان در مقایسه با ائتلاف تحت رهبری آمریکا در افغانستان که علاقه‌مند به صادرات هروئین به روسیه و دیگر کشورها بود، کمک زیادی برای مبارزه با مواد مخدر در افغانستان انجام داده است.
 
دیمیتری مدودف در پیرو اظهاراتش تاکید کرد: طالبان در کمتر از یک سال کاری کرد که ناتو، ائتلاف تحت رهبری آمریکا در افغانستان که ظاهرا علیه تروریسم می‌جنگید، نتوانست در بازه زمانی بیش از بیست سال انجام دهد. آن‌ها علاقه‌مند به صادرات هروئین به روسیه و دیگر کشورها بودند.

حملات گسترده هوایی و زمینی روسیه به شرق اوکراین

روز یکشنبه، مقام‌های نظامی اوکراین گفتند که نیروهای روسیه حملات خود را در شرق اوکراین تشدید کرده‌اند و نیروی هوایی این کشور نقش مهمی در دور تازه حملات روسیه بر عهده دارد.  

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» فرمانده نیروی زمینی اوکراین گفت: «نیروهای روسیه تلاش‌ها را برای بازپس‌گیری قلمروی نزدیک "باخموت"، آغاز کرده‌اند. روس‌ها نسبت به باخموت فعال‌تر شده‌ و در تلاشند تا مواضع از دست رفته قبلی را پس بگیرند.»

«ولادیمیر فیتیو»، سخنگوی نیروی زمینی اوکراین نیز اظهار داشت: نیروهای روس از دفاع به دفاع فعال در نزدیک باخموت تبدیل شده اند و به نیروهای اوکراینی در جنوب شهر فشار وارد می‌کنند. به گفته وی، نیروهای روس در جستجوی نقاط ضعف دفاع اوکراین و تشدید حملات توپخانه‌ای به مواضع این کشور هستند.

ستاد کل ارتش اوکراین گفت که نیروهای روس همچنین به فشارهای خود برای محاصره آودیوکا ادامه می‌دهند. این دروازه ورود به بخش‌هایی از منطقه شرقی «دونتسک» تحت کنترل اوکراین است. ستاد کل ارتش اوکراین اذعان کرد که نیروی هوایی نقش مهمی در حمله اخیر روسیه ایفا می کند.

روز یکشنبه، ژنرال «آلکساندر تارناوسکی» از مقام‌های ارشد اوکراین گفت که نیروی هوایی روسیه از بمب‌های هدایت شونده استفاده می‌کنند.

«رومن داشکویچ» نظامی ارشد اوکراین گفت: «روس‌ها همچنان سعی خواهند کرد در این مسیر به ما حمله کنند. آن‌ها می‌خواهند نشان دهند که می‌توانند همچنان به پیروزی دست یابند. ما انتظار افزایش تحرک آنها را خواهیم داشت.»

وی مدعی تشکیل لایه‌های دفاعی اوکراین در این منطقه شد. این مقام نظامی اوکراین افزود: «من فکر می‌کنم که قبل از ژانویه، افزایش قابل توجهی در تحرکات نیروهای روسیه مشاهده کنیم.»

«ایوان استوپاک» از تحلیلگران نظامی نیز بر این باور است که فرماندهی نظامی روسیه به فرستادن افراد برای حمله به آودیوکا تا زمان تصرف کامل شهر ادامه خواهد داد.

نیروهای روس در شمال شهر آودیوکا در شرق اوکراین پیشروی کرده‌اند. فیلم‌های دریافتی نشان می‌دهند که نیروهای روس در جنوب غربی «کراسنوهورویکا» به سمت راه‌آهن شمال آودیوکا پیشروی کرده‌اند. مقامات اوکراینی نیز تایید کرده‌اند که در روزهای اخیر، بیش از ۱۷ حمله روسیه نزدیک آودیوکا رخ داده و گلوله باران شدید این شهر ادامه دارد.

بورل: اروپایی‌ها آماده کاهش کمک‌های آمریکا به اوکراین باشند

«جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تاکید بر اینکه کمک‌های واشنگتن به کی‌یف احتمالا کاهش خواهند یافت گفت، اعضای این اتحادیه باید آمادگی سیاسی لازم برای جبران کردن این کاهش را داشته باشند.

بورل در ضمن سخنرانی در «کنگره حزب سوسیالیست‌های اروپا» در مالاگا بیان کرد: «ما مشکلات بسیاری داریم. اولین مشکل اوکراین است، در حالی که ما دیگر انتظار پیروزی سریع اوکراین بر روسیه را نداریم.»

این مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه این سخنرانی خود گفت: «به احتمال زیاد کمک‌های آمریکا به اوکراین کاهش خواهند یافت؛ بنابراین، کشورهای اروپایی که از تدابیر لازم برخوردارند، باید اراده سیاسی برای تداوم حمایت از اوکراین و جبران کاهش کمک‌های آمریکا را داشته باشند.»

بورل با ارائه این ارزیابی که کمک‌های اعطایی اتحادیه اروپا به اوکراین از کمک‌های آمریکا به این کشور بیشتر بوده مدعی شد: «تضمین امنیتی اصلی ما به اوکراین باید پذیرش این کشور به خانواده اروپا باشد؛ امری که اتحادیه اروپا برای انجامش نیازمند اتحاد است. دومین مشکل بزرگ اتحادیه اروپا، وضعیت در غزه است و جامعه بین‌المللی در قبال این مشکل دچار شکست اخلاقی و سیاسی شد.»

او ادعا کرد که از نظرش بهترین راهکار برای جنگ در فلسطین «راهکار دو دولتی است و دستیابی به این راهکار امروز نسبت به سی سال قبل خیلی سخت‌تر شده است.»

به گفته بورل، تمامی این مسائل باعث ترس شهروندان اروپایی شده و ترس، مشاور بدی است.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، کمیسیون اروپا چهار روز پیش به شورای اتحادیه اروپا توصیه کرد، مذاکرات برای پذیرش عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا را شروع کند؛ رهبران اتحادیه اروپا در مرحله بعد در نشست ماه دسامبر خود در شهر بروکسل باید این فرآیند برای عضویت اوکراین را تصویب کنند.

شروع این مذاکرات، به تعیین ضرب الاجل برای پیوستن اوکراین در اتحادیه اروپا  منجر نمی‌شود؛ برای نمونه، فرآیند مذاکرات مربوط به پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا بیش از هجده سال به طول انجامید و در ارتباط با اوکراین نیز چشم اندازی در خصوص تکمیل مذاکرات در آینده نزدیک دیده نمی‌شود.

چند روز پیش، شبکه بلومبرگ ارزیابی کرد، اتحادیه اروپا نخواهد توانست به وعده خود برای عرضه یک میلیون گلوله توپ در بازه زمانی یک ساله از مارس ۲۰۲۳ تا مارس ۲۰۲۴ به اوکراین عمل کند.

آلمان به دنبال افزایش کمک نظامی به اوکراین

نشریه بیلد به نقل از وزارت دفاع آلمان گزارش داد که دولت این کشور موافقت کرده است تا بودجه کمک نظامی به اوکراین در سال ۲۰۲۴ را دو برابر کند.

نشریه بیلد در گزارشی نوشت: در حالی که ابتدا در پیش‌نویس بودجه سال ۲۰۲۴ دولت آلمان، ۴ میلیارد یورو (۴.۳ میلیارد دلار) برای کمک‌های نظامی به اوکراین اختصاص داده شده بود، دولت این کشور تصمیم گرفت تا این رقم را به ۸ میلیارد یورو (۸.۶ میلیارد دلار) افزایش دهد.

این خبر پس از گزارش نشریه بیلد در ۲۲ اکتبر (۳۰ مهر) منتشر شد که بر اساس یک یادداشت محرمانه وزارت دفاع، دولت آلمان تا آن تاریخ هنوز بودجه کافی برای ارائه کمک‌های نظامی به اوکراین در سال ۲۰۲۴ در نظر نگرفته بود.

به نوشته نشریه بیلد، تصمیم در مورد دو برابر شدن بودجه کمک نظامی اوکراین در هفته آینده رسماً توسط کمیته بودجه تصمیم‌گیری خواهد شد.

آلمان پس از ایالات متحده، دومین کشور ارائه دهنده کمک‌های نظامی به اوکراین در جهان است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۶۳
پوتین یک جنایتکار تحت تعقیب دادگاه بین المللی کیقری است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
دادگاه فرمایشی غرب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
بین الملل که میگی خندم میگیره
مدودف گنده تر از دهانش حرف زده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
درود بر پوتین و مدودف
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
مگه مدودف دروغ میگه؟!!!
بیچاره مردم اکراین که بازیچه سیاست غرب شدند
اینقدر انگولک کنید تا ارتش آلمان بیدار شه! استرالیا هم داره وارد داستان میشه. شرق رو یه بار دیگه ویران کنید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
بازسازی ارتش روسیه فقط 6 ماه زمان نیاز داره
ولی ناتو نابود و با خاک یکسان خواهد شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
ولی در جنگ جهانی اول و دوم طویله اروپا ویران شد بعدش شوروی کمونیست ملعون هم از هم پاشید... درضمن کشوری که تخریب شده و بازنده جنگ هستش اوکراینه
٢٨ میلیون اوکراینی هم آواره از کشورشان فرار کردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
انگولک حرف زشتی است معلومه که شعور و ادب خانوادگی نداری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
بحران سازی آمریکا
فروپاشی روسیه نزدیک است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
البته آمریکای کافر مرتد جنایتکار که در یک گودال آلوده و کثیف غرق شده زیاد ماندنی نخواهد بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
ناپلیون و هیتلر هم همینو میگفتند
مدل چرخشی پوتین - مدودف برای ریاست جمهوری و نخست وزیری در روسیه، فاسد ترین مدل کاندیداتوری در انتخابات در جهان است.

بدبخت و بیچاره مردم روسیه که بیش از 20 سال است این دو را در قدرت تحمل می کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
در آلمان وانگلیس هم نخست وزیر دکره های متوالی میمانند
بنده بعنوان بزرگترین استرانتژیستیک امور جنگ و نظامی‌گری و اینجور چیزها باید بگویم که
بنده بعنوان بزرگترین استرانتژیستیک امور جنگ و نظامی‌گری و اینجور چیزها باید بگویم که
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
که چی
فقط این را به می توان با صراحت بیان کنم اگر جنگ اوکراین پیش نمی امد الان دوازده هزار مردم بیگناه غزه قربانی نشده بودند
پاسخ ها
امیر حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
عجب تحلیلی! من که مو های بدنم سیخ شد!
آخه بشر اسرائیل ۱۰۰ سال پیش فلسطین رو گرفته چه ربطی داره؟
اصلا اون موقع روسیه و اوکراین بودن مگه؟ چی میگی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
صد سال پیش کشوری به نام فلسطین نبوده
فلسطین شهری یا استانی بوده که متعلق به امپراطوری عثمانی یا همان ترکیه امروزی بوده چیزی هم به نام اسرائیل نبوده
متاسفم که سواد کافی ندارید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
فقط اینو تونستی بگی اونم بی پایه
واقعا کشور نیست یک منطقه از اتحاد جماهیر شوروی بوده هیچ کدام از جمهوری های الان کشور نیستند وهرچه دارند وخوب وزیباست مال زمان اتحاد شوروی هست .آقای مدودف راست گفته تمام این کشوری که الان هستند یک منطقه از روسیه هستند تمام زیر ساخت ها مال اون موقع هست .لعنت بر امریکا ودارودسته فاشیست اروپایی که ملت هارو بدبخت می کنند دندون تیز کردن برای منابع وذخائر غنی این مناطق ولی کور خوندن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
اشتباه گورباچف و فرصت طلبی غرب
کشورهای خاورمیانه و عربی یاد بگیرند و برای نجات خودشان به فلسطین و لبنان و سوریه و یمن کمک کنند تا این لکه های ننگ و کثافت همچون آمریکا و اسرائیل را از منطقه به زباله دان بفرستند فقط کمی غیرت و همدلی نیاز است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
فعلا‌ تو راه بیفت‌ بطرف غزه
اره بجای حرف مفت زدن و خالی بستن برو بجنگ شاید تونستی اسراییل را بکشی
اره‌ عزیزم
اره عمرم
اره جونم
تا کی حرف مفت و شعار‌ و شعار‌ ادمکشی و مرگ و ....
اقدام کنید
matsuri
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
در جواب کاربر ۰۰:۵۷
تو چرا نمیری کمک اسرائیلیهای بدبخت و بیگناه؟ تو هم کمتر حرف مفت بزن.
بصیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
ناشناس عزیز
اقدام شده خبر نداری.
برو بقیه خوابتو بکن، جونم عمرم
روسیه زور اضافه می زند اگر می توانست همان هفته اول جنگ کمار را تمام کرده بود با همه این وجود که اوکراین امادگی نداشت جلو روسیه ایستاد و او را زمین گیر کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
روسیه قصدش جلوگیری از ناتویی شدن اکراین و نجات اقلیت روس از جنایات فاشیستهای اکراین بود
راست گفته اند آب که سربالا بره قورباغه هم ابو عطا میخونه !
حالا کار جهان بجایی رسیده که رئیس جمهور کشوری فسقلی مانند لتونی در صدد ارائه راهکار برای غرب برآمده و ضمن ابراز وفاداری سگ گونه به رژیم کودک کش و ظالم صهیونیستی و محافظت از به اصطلاح ارزش های غربی برای روسیه و ایران و چین هم خط و نشون میکشه ، جل الخالق!!!!
اینجاست که باید گفت درود بر پوتین کبیر و ارتش ضد غرب روسیه
زلنسکی تا یه جایی کاراش قابل دفاع بود ولی الان دیگه نه ، چه در داخل اوکراین چه خارج از کشور جایگاهی نداره اینو خیلی راحت از زیر پستهای اینستاگرامش میشه فهمید، اگر بخواد به بهانه جنگ واقعا انتخابات برگزار نکنه سرنوشت بدی پیدا میکنه ، اگر میچسبید به همون شوی کمدی کوارتال ۹۵ هم خودش راحت بود هم مردم اوکراین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
زلنسکی یه قهرمانه که ازخاکش دفاع میکنه درباره روسیه جنایتکاروحامیانش
توجه جهانی به جنگ غزه باعث شد زلنسکی دربدر بشه
مددوف: اوکراین کشور نیست
تو هم آدم نیستی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
پست تر از این مدودف شاسکول تو دنیا یافت نمیشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
ولی زلنسکی حتما دلقک فاسد سرسپرده غربه
این مدودف نیم وجبی در این گیر ودارچی میگه
پاسخ ها
صمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
توام نیم وجب باش نیم کیلوباش اما مثل مدودف آدم باش
پوتین واسرایل دنبال نسل کشی هستن نمیدون چرا فقط اسراییل الان داره به نسل کشی معرفی میشه. پس روسیه چی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
تفاوت از زمین تا آسمان است
امیر حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
ما اینطور فکر می کنیم توی غرب همه چیز بر عکس است!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
خال مه رویان سیاه و دانه فلفل سیاه هر دو جانسوز ولی کن این کجا وان کجا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
روسیه عملا از حمله به غیر نظامیان خودداری میکنه
بدبخت ما پول مالیات سنگینی که ما تو دانمارک میدیم هزینه اکراین باید بشه، تو بودجه سال دیگه ۲۷ ملیارد کرون کمک به اکراین در نظر گرفتن از اونور پول کمک به آموزش و تحقیقات کم کردن چون آمریکا دستور میده و باید اجرا بشه و حالا میخواهند این کشورهای فاسد مثل مولداوی و اکراین و آلبانی جزو اروپا کنن که باز پول مالیات ما هزینه ساخت این کشورها بشه، بیخود نبود که انگلیس از اتحادیه اروپا رفت بیرون خوب برنامه را میدانستن که چه قرار پیش بیاد تو اروپا.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
از عالان اصلی این اوضاع همین انگلیسه
دادا پوتیین یک چکمه بیش نیست مردم اکراین چه گناهی دارند آنها مثل مردم غزه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
فاشیستهای اکراین با کودتای آمریکایی حاکم شدند و اقلیت روس را میکشتند در غزه ولی صهیونیستها جنایت میکنند
تمام جنگ ها و جنایاتی که از جنگ جهانی دوم به بعد در دنیا رخ داده، زیر سر روسیه و‌ کمونیست های تروریست است، از زمانی که شوروی قدرت گرفت جنگ و تاریکی دنیا را فرا گرفت
پاسخ ها
matsuri
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
بشمار
جنگ کره
جنگ ویتنام
جنگ افغانستان
جنگ عراق
جنگهای پراکنده تو آفریقا
جنگ کویت
و ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
به نظر آمریکا مد نظرت بوده
چه شوروی انزمان و چه روسیه فعلی در هیچ جنگی پیروز نشده و نمیشوند، در اصل هیچ دیکتاتوری نمیتواند به اهداف کثیف خود برسد و دیکتاتورها همیشه شکست خورده اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
برو تاریخ بخوان
بی پول
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
آخه فیلسوف تو که تاریخ بلد نیستی چرا چرت میگی
لعنت به روسیه خیانت پیشه ومتجاوز تاریخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
ای نامرد با اسم حماس هم کامنت فرستادی
پوتین جانی
زنده باد روسیه زنده باد پوتین قهرمان مرگ بر زلنسکی جنایتکار نابود باد اوکراین به کوری غربگرایان و روس هراسان روسیه پیروز است
با همان آشغالاش روسیه حمله کردن...اکراین خیالت جمع باشه گلوله‌ای روس بی آسیب هستن???
این مدزدوف هم فکر کرده آدمه
تو یک مترسک بیشتر نیستی که پوتین ازت سو استفاده میکنه
درود بر حماس درود برپوتین
انشالله ناتو و آمریکا نابود بشوند
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری