دستگیری ۸ تاجیکستانی به اتهام ارتباط با داعش در آمریکا

شبکه NBC به نقل از منابع آمریکایی از دستگیری هشت نفر از تاجیکستان به ظن ارتباط با سازمان تروریستی داعش خبر داد.
کد خبر: ۱۲۴۲۲۹۰
|
۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۶ 12 June 2024
|
1555 بازدید


به گزارش تابناک به نقل از شفقنا؛ وبگاه آرتی عربی نوشت: «بر اساس اطلاعات شبکه ان‌بی‌سی، این افراد طی یک عملیات ویژه توسط اف بی آی در لس آنجلس، نیویورک و فیلادلفیا دستگیر شدند. همه آنها از طریق مرز جنوبی این کشور وارد خاک ایالات متحده شده بودند».

این کانال اضافه کرد که اف بی آی چندین ماه است که دستگیر شدگان را تعقیب کرده است و خاطرنشان کرد که هنوز هیچ اتهامی مبنی بر تهیه یک اقدام تروریستی علیه آنها مطرح نشده است و دلیل رسمی دستگیری آنها به دلیل نقض قانون مهاجرت است.

روزنامه نیویورک پست نیز به نوبه خود اعلام کرد که شش تن از بازداشت شدگان اهل تاجیکستان و دارای تابعیت روسیه هستند. وی افزود که اف بی آی هنگام گوش دادن به تماس‌های تلفنی بازداشت شدگان متوجه شده که “یکی از آنها در مورد بمب صحبت می‌کند.” به نقل از منابعی که نامشان فاش نشده است، این احتمال وجود دارد که صحبت‌ها در مورد آماده شدن برای یک حمله تروریستی مشابه تراژدی ماراتن بوستون در سال ۲۰۱۳ باشد.

پیش از این کریستوفر رای، رئیس اف بی آی، در سخنرانی خود در کمیته تخصیص سنای آمریکا درباره احتمال وقوع یک حمله تروریستی در آمریکا مشابه حمله تروریستی که در سالن کروکوس روسیه در حومه مسکو رخ داد، اعلام کرد.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟