بازدید 9741
۶

پژمان درستکار حوالی کمپ تیم‌های ملی کشتی/ تغییرات دوباره در راه است؟

سفر به سیرجان و حضور در کمپ تیم‌های ملی؛ آیا اینها به معنای نزدیک شدن دوباره سرمربی سابق تیم ملی به جایگاه قبلی و یا جدیدی در کشتی ایران است؟
کد خبر: ۱۲۴۴۱۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۹ 23 June 2024

پژمان درستکار حوالی کمپ تیم‌های ملی کشتی/ تغییرات دوباره در راه است؟

به گزارش تابناک ورزشی، چرخه انتخابی تیم ملی برای المپیک را پژمان درستکار نوشت، اما او اجرایش نکرد. عصر فردای روزی که لیگ برتر کشتی آزاد با شکست تیم محسن کاوه مقابل تیم رضا یزدانی به پایان رسید، فدراسیون کشتی خبر غیرمنتظره جابه‌جایی درستکار و کاوه را منتشر کرد.

میانه درستکار و دبیر از چند ماه قبل‌تر از آن، به هم خورده بود، اما هرگز تصور نمی‌شد در سال المپیک همکاری دو رفیق گرمابه و گلستان، به این شکل به پایان برسد.

چیزی که در ظاهر امر نشان می‌داد، پژمان درستکار به دلیل چیزی که هرگز به صورت شفاف عنوان نشد و درحد حدس و گمان باقی ماند، استعفای خود را به فدراسیون ارائه کرد، شاید تصورش بر این بود که این استعفا چیزهایی که از آنها گله دارد را بهبود می‌بخشد، اما خیلی سریع دبیر با استعفایش موافقت کرد و به سرمربی تیم ملی جوانان حکم سرمربیگری تیم ملی بزرگسالان را داد تا استارت چرخه‌ای که درستکار برای المپیک نوشته بود را کاوه با مسابقات قهرمانی کشور بزند.

درستکار در حالی تیم ملی کشتی آزاد را تحویل داد که در مسابقات جهانی 2021 اسلو-اولین جهانیِ بعد از المپیک توکیو- در حضور روس‌ها و با احتساب امتیازشان، بعد از روسیه و آمریکا تیمش در جایگاه سومی قرار گرفته بود، شبیه به نتیجه تیم غلامرضا محمدی در آخرین مسابقه جهانیِ پیش از المپیک 2020 توکیو که با عنوان سومی جهان در نورسلطان رقم خورد.

در این مسابقه درستکار در شرایطی تیم ملی را همراهی کرد که تنها 40 روز به رقابت‌های جهانی اسلو باقی مانده بود و این رقابت در فاصله دو ماه بعد از المپیک به انجام رسید.

مسابقه جهانی بعدی، ۲۰۲۲ بلگراد بود که بدون حضور روس‌ها و با نایب‌قهرمانی ایران به پایان رسید و مسابقه جهانی سوم نیز در حضور روس‌ها اما بدون احتساب امتیازات آنها، باز هم با دومی ایران تمام شد.

شاگردان درستکار در بلگراد که اولین مسابقه گزینشی المپیک بود، با رحمان عموزاد در ۶۵ کیلوگرم، حسن یزدانی در ۸۶ کیلوگرم و امیرحسین زارع در ۱۲۵ کیلوگرم صاحب سهمیه المپیک شدند و سهمیه سه وزن دیگر ماند برای دو مسابقه گزینشی قاره‌ای و جهانی که آنها با حضور محسن کاوه پشت سر گذاشته شد و در نهایت یونس امامی و امیرعلی آذرپیرا سهمیه دو وزن ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم را گرفتند و در ۵۷ کیلوگرم به سهمیه المپیک نرسیدیم.

پژمان درستکار که بعد از استعفا تا چند ماه با رئیس فدراسیون کشتی هیچ ارتباطی نداشت، از چند ماه قبل دوباره رابطه‌اش با رفیق قدیمی‌اش حسنه شده و همین منجر به حضور او بعد از مدت‌ها در کمپ تیم‌های ملی شده است.

در شرایطی که طبق چرخه انتخابی تیم ملی، ۵ ملی‌پوش اعزامی به المپیک انتخاب شده‌اند، پژمان درستکار در روزهای گذشته به فدراسیون و محل تمرین تیم ملی رفته و دیداری با اعضای سابق تیم ملی و کشتی‌گیران اعزامی به المپیک داشته است.

این در شرایطی است که او اخیرا سفری هم به سیرجان داشته و شنیده‌ها حاکی از آن است که شاید امسال گل‌گهر بخواهد با همراهی سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد، در لیگ برتر تیم‌داری کند.

درستکار پیش از سرمربیگری تیم ملی بزرگسالان، چند سالی در لیگ برتر با تیم ایران‌مال تیم‌داری کرده بود و بزرگ‌ترین رزومه‌اش پیش از رسیدن به تیم ملی، قهرمانی با این تیم بود.

آیا حسنه شدن دوباره روابط دبیر و درستکار، حکم جدیدی در تیم ملی کشتی را به همراه خواهد داشت؟ خصوصاً آنکه دو ماه بعد از المپیک، کشور آلبانی میزبان مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی و همچنین کشتی زیر 23 سال جهان است.

بعید به نظر می‌رسد اگر قرار به تغییر هم باشد، این اتفاق تا المپیک رخ دهد و تمرکز سرمربی وقت و تیم ملی بر هم زده شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶
درستکار شریک تجاری و نماینده پروژه های دبیر در شهرداری و جمع کنش بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۳
هر دو گرین کارت آمریکا دارند!
پژمان درستکار گرین کارت آمریکا دارد.
او و خانواده اش ساکن آمریکا هستند!
چرا در تیم های ورزشی، قانون منع بکار گیری دو تابعیتی ها برقرار نیست؟
اینکه پیش کسوتان به اردوهاي تیم های ملی سر بزنند سیره مناسبی است و روحیه بخش . اما ایجاد شایعه ی این چنینی و پیچ پیچ کنان به ضرر تیم ملی است و می تواند تمرکز اعضای تیم ملی از کادر فنی تا کشتی گیران را بهم بزند و این احتمال بسیار متصور می باشد . لذا فدرسیوان اگر چنین نیتی را هم داشته باشد که کار غلطی است ولی با همه ی تفاسیر هر چه سریعتر باید شفاف سازی نماید .به امید موفقیت شیر بچه های ایران در آوردگاه المپیک.
این جماعت خارج نشین خوش نشین اینجا کار می کنند انجا خرج میکنند خیلی دغدغه وطن و کشور و تیم ملی را ندارند
برچسب منتخب
# سعید جلیلی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری